platen omzetten op cd

Ben je op zoek naar een nummer?
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

platen omzetten op cd

Bericht door funkadelic groovestar »

Hallo,
ik had een vraagske en ik wist niet goed waar ik het moest zetten.
Ik ben sinds kort bezig om mijn vinylcollectie op mp3 op te nemen via een Creative mp3 speler/recorder.
Daarna brand ik ze dan per 10 ofzo in audio formaat op cd.
Nu had ik gemerkt dat bij sommige nummers de bpm op bepaalde punten al een 2-5 bpm kan veranderen,dan hoor je het nummer ook echt sneller gaan.
Dit is niet te horen bij het opnemen enkel bij het afspelen op cd.
Wel is er een synchronisatie functie op de mp3 speler en deze staat op.
Hoe kan dit voorval dan???
Graag wat hulp aub.
Groetjes
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Een tip; zet maar een nummer per cd.
Je kan zo ieder nummer met elkaar mixen en je krijgt veel meer het 'vinyl' gevoel. Ik ben ook begonnen met 10 no's per cd en naderhand overgestapt op 1 no per cd.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

10 nummers per cd, en die cd 2x branden lijkt me beter dan (en iets goedkoper) en zo kan je ook alle nummers mixen

het hierboven gestelde probleem heb ik ook nog niet voorgehad, maar ik ga rechtstreeks met men platenspeler in men soundcard van men pc
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

1 nummer per cd zie ik niet echt zitten,wil toch nog heel wat zaken op cd zetten en dan gaat het mij heel wat kosten qua cd's.
Moest er iets gebeure met de cd kan ik ze altijd opnieuw rippen van de plaat ma das natuurlijk niet de bedoeling.
Eerst dacht ik dat het aan de pitch van mijne Technicsen lag maar ik heb ze beide getest op de beatcounter vant mengpaneel en daar ik niks raars te zien :?
Het zijn er ook maar een 2 tal van de voorlopig 40 ofzo maar toch.
Had toch graag het probleem geweten zodat ik er op kan letten.
Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe :D
Groetjes
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Bericht door Menaz »

Dat het tempo varieert in een nummer geript van vinyl is normaal. ik rip ook vinyl en sommige tracks zijn echt een merde om te warpen in ableton...andere gaan vanzelf met één marker. ik denk dat de meeste platendraaiers effectief nooit draaien aan een constante snelheid. ligt wss ook aan de platen zelf? het gaatje dat niet 100% in het midden is ofzo?
adhv ne beatcounter gaat ge da wel ni merken denk ik, die is niet gevoelig genoeg. maar dat je het echt hoort is wel ni normaal denk ik, da heb ik nog niet voorgehad...

btw je zet je tracks toch niet eerst nr mp3 en dan als track op een audio cd? dat zou hetzelfde zijn om cd's nr tape te rippen en dan op computer nr mp3 om te zetten (ofzoiets). mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb hé ;)
Sirocco schreef:Een tip; zet maar een nummer per cd.
Je kan zo ieder nummer met elkaar mixen en je krijgt veel meer het 'vinyl' gevoel. Ik ben ook begonnen met 10 no's per cd en naderhand overgestapt op 1 no per cd.
da vind ik maar raar om te doen, maja wie ben ik hé :)
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Als je een plaat opneemt mag het toch niet echt opvallend veel verschillen qua tempo. En zeker niet het eind van het nummer sneller dan het begin.
Of het gaatje van een plaat al dan niet prefect in 't midden is heeft trouwens geen invloed op de snelheid. Als het fel off centre is gaat je plaat wel vals klinken.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Menaz schreef:btw je zet je tracks toch niet eerst nr mp3 en dan als track op een audio cd? dat zou hetzelfde zijn om cd's nr tape te rippen en dan op computer nr mp3 om te zetten (ofzoiets). mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb hé ;)
kvermoed nochtans dat ie het zo doet hoor .. ;)

ikzelf rip alles naar wav .. kost me 10x meer diskspace .. maja .. ze hebben mij op mijne cursus ableton geleerd dat da beter zou zijn ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Tuurlijk moet je alles naar wave rippen.

Wat betreft dat een nummer per cd branden. Zo gek is dat niet. Een vriend van mij zit altijd te klooien met tracklistings omdat hij 10 no's per cd heeft opstaan. Terwijl ik mijn klapper doorbladeren en op de cd kan zien welk nummer erop staat.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

me vinyl draaien, dan hebde da probleem nie :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

bouq schreef:me vinyl draaien, dan hebde da probleem nie :)
Da vin ich oech !
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

bouq schreef:me vinyl draaien, dan hebde da probleem nie :)

en vinyl met mp3 (final scratch/serato) :mrgreen:

ksnap Sirocco wel om het zo te doen, maar iedereen is anders natuurlijk, je kan ze ook in mp3 EN wave zette :)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Het zal eerder aan de pressings zelf liggen, een track op cd maxi kan wel eens verschillen met die van op plaat .... en voor de rest zit op de platter van een platendraaier toch een strobo ter controle dus die "quartz" is toch redelijk accuraat dacht ik?
Tsjah mixen met Ableton, als dit de toekomst is dan is de charme er wel af ... markers zetten en gelijk laten lopen met de midi clock en je set kan niet meer falen ... nee geef mij maar de swung van de impulsen van het moment te weten dat de disco grootmeesters hun mixen toch ook redelijk ineendraaiden ondanks dat de tempo's nog meer schommelden.
Club Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23 dec 2006, 14:51
Locatie: Duffel

Bericht door _yves_ »

^^ mooi gezegd.
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

Ik neem de platen op op mijne mp3 speler en dan brand ik ze op cd in audio dus eigelijk mp3 formaat worden ze nooit en het geluid van degene wat goed geript zijn is uitstekend.
Ik weet ook wel dat het beter is om de platen zelf te draaien maar ik heb mijn redenen waarvoor ik dit doe.
Maar van platen wegdoen is hier zowiezo geen sprake.
Groetjes
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

funkadelic groovestar schreef:Ik neem de platen op op mijne mp3 speler en dan brand ik ze op cd in audio dus eigelijk mp3 formaat worden ze nooit...
Mmmmh, heeft je mp3 speler dan ook een wave rec functie? Anders neem je toch echt op in mp3.
Zo ja, welk format 320kbps? Dan zit er idd niet zo heel veel verschil meer tss.

Een fantastisch apparaat om te recorden (van live sets tot vinyl) is de ikey. Geen versterker/computer meer nodig. Keuze uit wave en alle mp3 formats.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast