Onheilsberichten in de media

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Onheilsberichten in de media

Bericht door Sunreezer »

Vandaag weer in het groot op de voorpagina van Het Nieuwsblad:

Brandstof wordt 12% duurder
Voedsel in het Westen gaat onbetaalbaar worden
Het Westen gaat een collectieve verarming tegemoet

De andere dagen lees je dan berichten als:

Vissen sterven uit door klimaatsopwarming
Fijn stof zorgt voor extra doden


Elke dag krijgen we wel enkele onheilsberichten onder onze neus geschoven, wie trekt er zich nog wat van aan?
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

Ik ni , allemaal dingen die we zelf niet in de hand hebben dus 't u aantrekken heeft GEEN ENKELE zin! Of 't moest zijn da ge ne drang hebt om depri te zijn ;)
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Ja maar ge leest dan wel over berichten van de inspanningen die sommige producenten aan het maken zijn om groener te kunnen produceren binnen afzienbare tijd. Groene stroom, efficiënter en milieu vriendelijkere productieprocessen ect ect..

Je moet uw krant goed lezen he! ;)

Anyway, al die beetjes helpen wel, maar het globale effect zal uiteindelijk toch te laat zijn, dat staat nu al vast. :?
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Dat zijn allemaal prikkels en hoe harder ze worden, hoe sneller een oplossing wordt gevonden. De werking van de economie zorgt hier wel voor. Als de wereld kapot is, dan valt er niets meer te verdienen he :)
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Wat betekend Europa tegenover India of China?
Niets

Wij proberen te veranderen op alle vlakken maar als ge dat t.o.v. hun stelt, stelt dat niet veel voor he...
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ik denk steeds vaker, dat ik er goed aan doe, om GEEN kinderen te nemen. Kan ik mezelf ook nooit verwijten, dat ik ze een slechte wereld achterlaat vol haat, nijd, rotzooi etc...
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

djginod schreef:Ik denk steeds vaker, dat ik er goed aan doe, om GEEN kinderen te nemen...
+1

voor de rest trek ik me niet teveel aan van die nieuwsberichten (al doe ik het licht uit in kamers waar ik niet ben enzo, maar dats is dan eerder voor men energiefaktuur dan voor het milieu)

ge kunt soms ook ni volgen he met de berichtgeving van het nieuws, den ene zegt dit .. den andere dat .. we zullen uiteindelijk wel zien wie gelijk had

dat alles duurder wordt .. dat is iets dat ik me natuurlijk wel aantrek .. want daar zit je de dag van vandaag erg mee opgescheept
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Den Backer schreef:Anyway, al die beetjes helpen wel, maar het globale effect zal uiteindelijk toch te laat zijn, dat staat nu al vast. :?
pooley schreef:Wat betekend Europa tegenover India of China?
Niets

Wij proberen te veranderen op alle vlakken maar als ge dat t.o.v. hun stelt, stelt dat niet veel voor he...
Dat is het hem net.. Europa doet inspanningen, maar stelt niets voor op wereldschaal (= nutteloos, want wij betalen de groenere methoden die teloor als de rest niet mee doet).

Amerika werkt enkel maar tegen omdat die nog maar net het hoofd boven water kunnen houden.

Het Oosten zit in volle economische groei & ontwikkeling, die houden er geen rekening mee! Of nu nog niet tenminste.

Latijns Amerika trekt er zich ook maar bitter weinig van aan.. Die zijn de longen van de aarde aan het kappen.

Wat als Afrika zich volop gaat willen ontwikkelen.. ?

Rusland is te arm en te blind voor die dingen..

Dus tegen dat je gans de wereld op één lijn krijgt met die gedachte ?

Dit gaat nooit gebeuren.. En hopelijk vergis ik mij, want de generaties na ons gaan de prijs betalen voor onze hebzucht..
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Dat de wereld naar de kloten gaat is een feit, we denken dat alles nog wel goed komt en in dat bedje deinen we steeds verder ....
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

bij onze industriële revolutie hebben we ook wat me maar konden de lucht ingejaagd.
Waarom mogen de chinezen dat nu niet doen.

te begrijpen :)

spijtig wel
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

probleem is dat opwarming vd aarde etc een laaaaaangzaam probleem is, dus niemand trekt er zich een zak van aan. We wennen er stilaan aan, maar dat wil niet zeggen dat het geen probleem is. Moest er nu ineens pats een weerslag van 20% van het BNP van alle landen aan vasthangen...Ze zouden rap zijn om actie te ondernemen. Maar zolang het economisch interessant is om voort te doen zoals nu, zal er ni veel veranderen :roll:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Net nog op het nieuws de situatie in Barcelona gehoord ... daar moeten ze momenteel water laten overkomen in reuzetankers uit Frankrijk.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik las gisteren in de krant dat een bepaald stroomgebied in Spanje zodanig aan het uitdrogen is dat een stadje dat indertijd helemaal onder water is gelopen terug boven water komt.

Dat wil dus zeggen dat het zoveel tijd geleden nog droger was en dat het nadien extreem nat is beginnen worden waardoor het stadje onder water gelopen is.

Ik blijf er dus bij dat heel die opwarming/uitdroging een cyclus is die zich om de x aantal jaar herhaalt.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

lemant schreef:Net nog op het nieuws de situatie in Barcelona gehoord ... daar moeten ze momenteel water laten overkomen in reuzetankers uit Frankrijk.
Hebben ze dikwijls aan de oostkust van Spanje. Steden als Barcelona, Valencia, Alicante,.... die hebben gewoon ni genoeg water in de zomer.
En wij spoelen dan onze WC's door met da water :D Blijft crimineel gewoon.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Rare is aan die situatie.
Je hebt het noorden Cataluña die genoeg water hebben maar niets doorsluizen naar Barcelona omdat ze het opsparen voor de zomer.

Barca zit nu al enkele weken te kampen met een accuut tekort, terwijl 80km ten noorden het net 4-5 dagen aan 1 stuk geregend heeft.

Vreemd nee :-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten