Justice - Stress

Alles in verband met muziek
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Justice - Stress

Bericht door Stanne »

Grellig clipke
http://nl.youtube.com/watch?v=zOP0IECS2FY

Super controversieel. Mor daarvoor ist natuurlijk gemaakt na al die rellen in Frankrijk.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

De vraag is wat is nu de boodschap is die men aan deze brol wil meegeven?

Ik heb er even liggen over denken, is dit dan een soort "rechtvaardigheid" en dan nog voor wel voor welk onrecht? Dat je uit een arme familie komt is erg, maar zelf je kansen zoeken en moeite doen dat is een andere zaak. Welk is een goede reden om auto's van andere simpele werkmensen in brand te steken, te stelen of ander zinloos geweld te plegen. Zou men beter de maatschappij niet afschermen van deze hoop sociale gevallen waar meestal niets aan te doen valt?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Vertaald uit het officiële persbericht (bron: STUBRU):

"Het concept voor de video van 'Stress' was een clip te maken die ontoonbaar is op televisie. Net zoals het nummer onspeelbaar is op de radio.

We hebben nooit de intentie gehad om het diepgaand te hebben over maatschappelijke problemen. De video was op geen enkel moment bedoeld om de banlieus aan te vallen, noch om geweld of racisme te prediken.

We hebben van bij het begin besloten om de clip aan slechts één website (die van Kanye West) toe te vertrouwen en niet op televisie te verspreiden. Op die manier hebben we altijd aan de kijker de keuze gelaten om het te bekijken of te negeren.

We waren ons bewust van het feit dat de clip onderwerp van controverse zou zijn. Maar geen moment hebben we gedacht dat het zo ver zou komen dat we ons moesten verantwoorden.

De clip is niet gewoon een poging om te choqueren. Het is een poging om een debat te beginnen en om vragen op te roepen. Net zoals cinema, literatuur en hedendaagse kunst dat doen."


Goed nummer en goeie clip vind ik persoonlijk. Geweldadig ja, choquerend niet echt . De rel errond is dan ook overdreven imho.
Ok, het is niet meteen vergelijkbaar met wat we gewend zijn op de TMF's en MTV's van deze wereld, maar als je het als "film" bekijkt dan is dit toch soft in vergelijking met bvb C'est arrivé près de chez vous, Natural Born Killers en consoorten ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Enquête op HIPSTERRUNOFF :mrgreen:

Afbeelding
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Ik vind het niets meer dan een schaamteloze marketingstunt van Justice. Eigenlijk is dit een schoolvoorbeeld van virale marketing. De clip enkel op internet verspreiden, waarna het een eigen leven begint te leiden. Heel dat ed banger gedoe begint stilaan op mijn heupen te werken :x
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Nog nooit van gehoord dit. :-o
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Trab schreef:Ik vind het niets meer dan een schaamteloze marketingstunt van Justice. Eigenlijk is dit een schoolvoorbeeld van virale marketing. De clip enkel op internet verspreiden, waarna het een eigen leven begint te leiden. Heel dat ed banger gedoe begint stilaan op mijn heupen te werken :x
Als iets "een eigen leven begint te leiden", dan is dat imho toch omdat er genoeg mensen zijn die het interessant genoeg vinden om het te verspreiden.

Het is tegenwoordig bon ton om Ed Banger af te breken (dan nog vaak door dezelfde mensen die het label een paar jaar geleden de lucht in prezen).
Van de feestjes die ik de laatste tijd heb bezocht stak dit genre -misschien noem ik het beter een "beweging"- er toch vaak bovenuit qua sfeer.

't Is niet persoonlijk hoor Trab, just my 2 cents ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

lemant schreef:Als iets "een eigen leven begint te leiden", dan is dat imho toch omdat er genoeg mensen zijn die het interessant genoeg vinden om het te verspreiden.
Interessant... Ik vind dat het eerder bij de sensatiegerichte dingen mag gevoegd worden. Justice zegt misschien wel dat ze niet wouden choqueren, maar als je zoiets maakt, weet je zowieso wat er gaat gebeuren. Ondertussen is Justice ook weer eens in de picture gekomen he :P

Het nummer is 'onspeelbaar op de radio' en 'ontoonbaar op televisie'. Waarvoor is het dan gemaakt? Ahja, voor een debat te beginnen... :roll:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ed Banger lebel, 80% van hun releases zijne echte bagger ...
Neen artiestjes met een rockattitude daar hebben we ook in België voorbeelden genoeg.
Ik zou zeggen "kill your idol" dan doen ze mij in ieder geval een plezier
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Trab schreef:Het nummer is 'onspeelbaar op de radio' en 'ontoonbaar op televisie'. Waarvoor is het dan gemaakt? Ahja, voor een debat te beginnen... :roll:
mmm het album van justice was ook een hype en nu hoor ik er amper iets van buiten deze aandachtstrekkerij
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

WTF is Justice ? nog nooit van gehoord....
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dat er reactie ging volgen zullen ze ook wel geweten hebben, maar in tegenstelling tot directe marketing komt het voor mij minder "opgedrongen" over.

Voor en tegenstanders ... we zijn hier ongewenst deel van de marketingmachine ;) .
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Allez, nu hier toch wat interesse is ... voor wie Justice niet zou kennen: een verzoening met het LC-patrimonium :)

Op deze link kan je in de post van 10 mei (halfweg de pagina) een edit vinden van het nummer Stress met in de break Acid Phase (Emmanuel Top).

Niet voor gevoelige luisteraars :mrgreen:

http://www.puttheneedleontherecord.com/ ... chive.html
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

kvind het echt nog een lekker liedje
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

lemant schreef:Op deze link kan je in de post van 10 mei (halfweg de pagina) een edit vinden van het nummer Stress met in de break Acid Phase (Emmanuel Top).
lol, da's nen edit da ne maat van me (pieter/fistfunk) vorig jaar had gemaakt, kvinnet nog altijd bagger eerlijk gezegd :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast