Niet-House muziek

Alles in verband met muziek
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Niet-House muziek

Bericht door dj_neo »

We zijn hier bijna altijd bezig over House muziek. En misschien hoort dit hier niet thuis, maar luisteren er sommige van jullie nog naar andere soorten muziek of artiesten?

Ikzelf, indien er geen house opstaat ,luister alleen naar vrij rustige muziek.
Harde rock, metal, hiphop,R&B,... totaal niet. Kom ik zot van. Het moet relaxend zijn.

Mat Kearney vind ik bevoorbeeld vrij goed. http://www.matkearney.com/
Op z'n website kun je z'n volledige album beluisteren. Staan echt wel goeie nummers op. :-o Verder gaat Coldplay er ook altijd in. Heb hun 2 albums. Alsook Jeff Buckley & Sigur Ros.

Soms mag het eens Vlaams zijn, maar dat is puur sporadisch. :P (Zie ze springen)

Ik meen mij te herinneren dat hier vroeger zo'n topic was, maar kan het niet weervinden.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

goh .. veel eigenlijk ..

The Orb
Massive Attack
-> beiden in de goeie originele zin en dus niet met dance-afkooksels, wat ze ook maken soms

80's vind ik ook zeer leuk, en dat mag vanalles zijn (rock,pop,disco,reggea,etc)

en zowa van die lounge-achtige muziek, om een voorbeeld te noemen de Des Pres Cafe reeks van Saint Germain

wat staat er veel op in de auto met dit weer ..
The best of The Police
en Het beste van Doe Maar
.. lekker zomers .. 8)

wat staat er nooit op, of't moest is passeren op de radio en ik ben te lam om te zappen ..
r&b- en metal-toestanden
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

ik kan mij in heel wat stijlen vinden

zo ben ik enorme fan van The Doors, The Red Hot Chili Peppers, Doe Maar

zelfs Frank Sinatra kan me enorm bekoren 8)

nieuwe dingen van Anouk en Amy Winehouse zijn ook altijd goed
En Deus van eigen bodem mag ik ook zeker niet vergeten, hun nieuwe album is echt super
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

ik kan ook wel van andere muziek genieten.
naast house heeft reggae wel e schoon plaatste bij mij,zo goed als ieder jaar ben ik op reggae geel te vinde.
al vind ik het een beetje minder de laatste jaren,kwa volk dat er komt dan.

voor de rest ben ik voor alles te vinden,zolang ik het maar kan smaken.
ge moet mij wel geen opera of vlaamse schlagers opsmijten.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

the orb, john barry (soundtracks), future sound of london, air, matthew herbert, depeche mode, blondie, gotan project, the doors, doe maar, madness, serge gainsbourg, björk, the police, prince, jamiroquai, deus, MIA, stevie wonder, radiohead, jamie lidell, arno, talking heads, ... om er maar een paar te noemen.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Alles behalve rnb. Daar durf ik wel eens agressief van worden :lol:
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:16

Bericht door beatz »

meestal in de voiture ist studio brussel
vooral 's morgens met van de veire :D
goeie combinatie van leuke muziek en grappige stukjes radio
nog een reden waarom ik er naar luister is dat ze op stubru dé hits van het moment niet zodanig door je strot duwen dat ze na twee dagen niet meer om aan te horen zijn
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Bericht door Menaz »

qua EDM ben ik echt in alles geïnteresseerd zolang het maar gene platte mainstream is. d&b/jungle, breakz, techno, idm, electro, italo-disco-eigthies-freestyle-stuff, downtempo, ambient, whatever...

Ook veel hiphop ma dan vooral oldskool. qua hedendaagse hiphop vind ik bv big dada (sublabel van ninja tune) wel goe.

voor de rest ook wel wa pop en rock, ma liefst oudere dingen. kheb hier al veel zien staan da ik ook super vind: madness, the cure, the doors, talking heads, david bowie, prince, serge gainsbourg, peter gabriel, ...

en een beeke metal en punk zoals sex pistols, exploited, sepultura, machinehead...

voor de rest sta ook veel stubru op, op het werk en als ik onder den douche sta!

ik heb enkel een grondige hekel aan foormuziek, gelijk dat 'suck me like a whore' boenke boenk lieke en sam gooris toestanden, you get the picture alhoewel da ook wel is plezant kan zijn maar niet langer als 2 uur ofzo, niet thuis en zeker niet zonder alcohol en marginaal gezelschap :mrgreen:

en nederlandstalig interesseert mij eigenlijk ook nie.
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Ho, ik heb eigenlijk wel een serieus brede muzieksmaak. Of 't is te zeggen, ik weet veel muziek te appreciëren... Sixties Rock 'n Roll alsook die Seventies psychydelische rock alla Deep Purple... Seventies Disco gaat er ook in. Op naar de Eighties wordt eigenlijk zeer veel gesmaakt. De rock, punk, new wave tot pop van toen... Muziek uit de jaren negentig valt ook nog wel best te pruimen :) maar dan kwam 't virus en heeft me sindsdien zowat niet meer losgelaten :D

En nu ik erbij nadenk, vanaf de eeuwwisseling is er eigenlijk bitterweinig muziek dat mijn aandacht trekt. De laatste jaren luister ik wel meer radio, meer bepaald Studio Brussel en hier en daar komt 't wel eens een plaatje uit wat mijn aandacht weet te trekken maar zelden te houden. Want net zoals Donna of Q-music wordt ik soms hoorndol van de platen die ze 7 keer op 'n dag spelen...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

beatz schreef: nog een reden waarom ik er naar luister is dat ze op stubru dé hits van het moment niet zodanig door je strot duwen dat ze na twee dagen niet meer om aan te horen zijn
amai, dat vind ik nu eens niet, sommige nummers worden overdreven zwaar geplugd.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Bericht door kenzoo »

Disco... 8)
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:16

Bericht door beatz »

lemant schreef:
beatz schreef: nog een reden waarom ik er naar luister is dat ze op stubru dé hits van het moment niet zodanig door je strot duwen dat ze na twee dagen niet meer om aan te horen zijn
amai, dat vind ik nu eens niet, sommige nummers worden overdreven zwaar geplugd.
hewel bij ons opt werk ist donna in den buro :roll:
hoeveel keer dat mika, madonna of timbaland daar passeert op een uur tijd :twisted: om zot te worden
of je nu wil of niet, je gaat het goed vinden :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ik luister naar quasi alles. En nu ik bij mediamarkt werk leer ik weer bijna dagelijks nieuwe dingen kennen.
Laatste tijd bijzonder aangenaam verrast door Yeasayer http://www.myspace.com/yeasayer
Ongelofelijk catchy, funky met een beetje flower power gehalte. Super !
Komen ook naar Pukkelpop.

Maar als gekwalificeerde ouwe zak ga ik zelf volgende maand naar TW Classic :lol: Lekker shaken op The Police, The Scabs en Iggy !
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Alles behalve klassiek, (Vlaamse) schlager en van die extreme metal afkooksels.
Op dit moment hot: Gossip, Editors, Muse, Interpol,QOTSA,....
En vooral ook Belgische muziek (The Van Jets, Black Box Revelation, Hickey Underworld, Monza, Absynth Minded, Mintkov, dEUS,....)! Waarom buitenlandse muziek beluisteren terwijl het hier krioelt van het talent.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Uiteraard is er veel talent hier.
De nieuwe Deus vind ik jammer genoeg wat tegenvallen.

En het moet voor mij ook niet altijd nieuw zijn. Ik ontdek nog zoveel dingen uit vervlogen tijden die ik tot nu toe nog niet kende. Ben vooral in funk, soul en disco aan 't rondneuzen nu.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten