Mayday 94-95-96

Het forum van andere evenementen
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 mei 2008, 18:59
Locatie: Lokeren

Mayday 94-95-96

Bericht door Snickerke »

Iemand hier die naar één van deze Mayday's geweest is ?

Met de bus tot in Dortmund en dan maar shaken...Ik kan mij herineren dat er een hele bende van Kortrijk mee was..die daarna meermaals in cherry geweest zijn...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

jep ik was erbij, van 94 tot eind '90 met de Outsooncrew lekker feestje dat start wanneer de bus nogmaar vertrokken was.

Welke bedoel je dan want er waren er 2 per jaar...
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 mei 2008, 18:59
Locatie: Lokeren

Bericht door Snickerke »

ben telkens naar Dortmund geweest...kan mij wel niet meer herinneren wie de bus inlegde... Weet wel dat mijn eerste in '94 de ergste was :D

wij kwamen in de grote zaal aan juist het moment als Dream you Dream Mayday Anthem aan het spelen was....Krijg nog steeds kippevel als ik dat lieke hoor...

Weet ook nog dat wij meestal op de stoeltjes ergens de derde rind stonden/lagen met een heel bende van Kortrijk...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

bus was van Outsoon en vertrok aan de Heyzel in bxl
de eerste waren in berlijn, dan later Dortmunt en Frankfurt
de reformation was in 94, da was ook het van het die line up!
die in 95 was met Yves De Ruyter als ik me niet vergis
op groot scherm voted for best dj on Mayday toen!
vet man, allemaal met ons cherry moon shirt in de lucht voor de booth :-)
de chill out was ook ubervet ingericht steeds, zweefpltforme, gras, aquariums projecties enz... wou/wil je de beste sound en nieuwste beste belichting ga dan naar Mayday
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 mei 2008, 18:59
Locatie: Lokeren

Bericht door Snickerke »

Wie of wat kan ik mij eerlijkheidshalve niet meer zo goed herinerren.....Die chilloutroom is mij wel altijd bijgebleven...een zaal waar 10000 man binnen kan en waarvan 95% neer ligt op de grond :D

Voor de rest zaten wij bijna altijd in de mainroom met af en toe eens een afdaling naar de dancefloor...Zo'n tijden kom je toch niet meer tegen hoor..hoe hard ze hun best ook doen...
.
Ik zal eens kijken of ik nog ergens foto's vind :D
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

keimi schreef:bus was van Outsoon en vertrok aan de Heyzel in bxl
de eerste waren in berlijn, dan later Dortmunt en Frankfurt
de reformation was in 94, da was ook het van het die line up!
die in 95 was met Yves De Ruyter als ik me niet vergis
op groot scherm voted for best dj on Mayday toen!
vet man, allemaal met ons cherry moon shirt in de lucht voor de booth :-)
de chill out was ook ubervet ingericht steeds, zweefpltforme, gras, aquariums projecties enz... wou/wil je de beste sound en nieuwste beste belichting ga dan naar Mayday
Die in 94 was met ondergetekende Franky Jones in Dortmund en de Bonzai Allstars live en in Berlijn heb ik op vrijdag Carl Cox vervangen.......
Gouden tijden :D
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

Snickerke schreef:Wie of wat kan ik mij eerlijkheidshalve niet meer zo goed herinerren.....Die chilloutroom is mij wel altijd bijgebleven...een zaal waar 10000 man binnen kan en waarvan 95% neer ligt op de grond

En dan nog gezwegen over die enorme ijsmuren waaraan iederéén stond te likken :mrgreen:

En het optreden van MIXMASTER MORRIS in de chillout room, da was het geflipste optreden wat ik ooit gezien heb, hij had 25 simballen bij die van klein naar groot naast elkaar stonden, de kleinste was ongeveer 20 cm en de grootste 2,5m. En in zijn live show van 12u !!!!! deed hij niks anders dan met zijn stokjes af en toe op die simballen een tikje geven, dan zat er één of andere weirdo achter een mixtafel die die tikjes door verschillende effecten smeet, en da 12u lang !!!!!! En iedereen lag daar dus goed te chillen :mrgreen: RESPECT was het graafste wat ik ooit gezien heb, toffe pee maar wel een tikkeltje bizar :mrgreen: :alien:

Achteraf heeft hij dat nog eens gedaan op mysteryland in Nederland maar dan openair en in een bos, daar hadden ze toen het bos omgetoverd met elfjes, kabouters en paddo's. Het voorprogramma was toen AMBIENT DAAN, die riep altijd door de micro "HOREN JULLIE DE VOGELTJES FLUITEN" en dan kwam hij met zijn vogelgeluidjes boven :roll:

Hehe geweldige tijd toen die ambient toestanden :mrgreen: :alien:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Herinner ik me in Mysteryland... chill out in dat bos. Was ongeloofelijk gezellig, en ge moest al moeite doen om er te geraken (of ik moet verkeerd gegaan hebben) Was toen ook met die mega witte bollen in die bomen...
Ik geloof dat dat toen in busloo was, en heb toen keihard staan te geven op jou set in de Bonzai area (YDR was toen niet komen opdagen dacht ik... ben niet meer zeker).
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Wat leuk seg al die verhalen, heb al zin in een teleportbackflash :-)

Dat van die simbalen zegt me niets maar jammer genoeg, of ik was er niet goe bij dat kan ook. Wel nog dat Afrika Bambaataa samen met nog ene met rieten borstels op van die grote (tot 2m diameter) gongs (simbalen) stond te kletsen in de gang tussen 2 zalen.

Ne maat heeft nog al die negatieven van elke week foto's te trekken in clubs en raves (94-96) maar die dingen geraken niet boven water hé. Bestaat er zo geen apparaat waar ge die zou kunnen inleggen en zoals ne projector vergroot weergeven op de muur ofzo...? Zou al heel wat meer naar boven brengen. Heb nog 1 souvenier van Mayday, een grote vlag met fluo verftekening erop, vanop de Mayday chillout jawel :-)

Een chillout was er vroeger steeds op zo'n feesten en dan meestal nog artistiek aangegd om zalig weg te dromen. Ook Nature One had vroeger leuke chillouts rond die bunkers, vandaag enkel nog veel tenten met alle gernes behalve lekker chillen, iets wat sommigen wel es kunnen gebruiken op zo'n festival/rave... 8)

Jaja... moest ik vandaag al die feesten terug aandoen dan zou ik wel wa meer rechtoplopen en mijn ogen uitkijken want heb denk ik veel gemist indertijd, laatstaan onthouden. En geluk dat er nu terug iemand bij is opt forum die toen al vooral voor de muziek ging, laatstaan die hele zaal daar deed ontploffen, é... ! ;-) Man man (ik krijg ff kippevel), toen we daar de eerste keer aankwamen op mayday, heel wat duitsers met Bonzai shirts aan... vanaf toen wist ik there is no way back... this could be forever... Belgium rocks ook in buitenland :twisted:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

ThaMan schreef:Herinner ik me in Mysteryland... chill out in dat bos. Was ongeloofelijk gezellig, en ge moest al moeite doen om er te geraken (of ik moet verkeerd gegaan hebben) Was toen ook met die mega witte bollen in die bomen...
Ik geloof dat dat toen in busloo was, en heb toen keihard staan te geven op jou set in de Bonzai area (YDR was toen niet komen opdagen dacht ik... ben niet meer zeker).
Ja da zegt me precies wel wat, dacht dat hij serieus te laat was.... maar was inderdaad in bussloo........ HEFTIGE TIJDEN :D
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

keimi schreef:Wat leuk seg al die verhalen, heb al zin in een teleportbackflash :-)

Dat van die simbalen zegt me niets maar jammer genoeg, of ik was er niet goe bij dat kan ook. Wel nog dat Afrika Bambaataa samen met nog ene met rieten borstels op van die grote (tot 2m diameter) gongs (simbalen) stond te kletsen in de gang tussen 2 zalen.

Ne maat heeft nog al die negatieven van elke week foto's te trekken in clubs en raves (94-96) maar die dingen geraken niet boven water hé. Bestaat er zo geen apparaat waar ge die zou kunnen inleggen en zoals ne projector vergroot weergeven op de muur ofzo...? Zou al heel wat meer naar boven brengen. Heb nog 1 souvenier van Mayday, een grote vlag met fluo verftekening erop, vanop de Mayday chillout jawel :-)

Een chillout was er vroeger steeds op zo'n feesten en dan meestal nog artistiek aangegd om zalig weg te dromen. Ook Nature One had vroeger leuke chillouts rond die bunkers, vandaag enkel nog veel tenten met alle gernes behalve lekker chillen, iets wat sommigen wel es kunnen gebruiken op zo'n festival/rave... 8)

Jaja... moest ik vandaag al die feesten terug aandoen dan zou ik wel wa meer rechtoplopen en mijn ogen uitkijken want heb denk ik veel gemist indertijd, laatstaan onthouden. En geluk dat er nu terug iemand bij is opt forum die toen al vooral voor de muziek ging, laatstaan die hele zaal daar deed ontploffen, é... ! ;-) Man man (ik krijg ff kippevel), toen we daar de eerste keer aankwamen op mayday, heel wat duitsers met Bonzai shirts aan... vanaf toen wist ik there is no way back... this could be forever... Belgium rocks ook in buitenland :twisted:
Klopt heb nog toen na de Mayday samen met Westbam, Afrika Bambata, John & Julie (GTO - rip), Mark Spoon (rip) en Miss Djax een zwaar afterke geplaatst in het hotel... De bar in die hotelkamer hebben ze dikkels moeten komen bijvullen....FIEST :mrgreen: 8)
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Mayday heeft me nu eens nooit aangesproken. Een hele batterij dj's die een uurtje of minder hun ding mogen doen, het zegt me niets. Ze noemen het wel eens de moeder van alle raves, ik zou het eerder de moeder van alle commerciële raves noemen. Als ik op youtube bv Marusha op een of andere editie hoor draaien (denk die van 94), dan keert mijn maag om. Duitse kiddierave ten top :roll:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

varth schreef:Mayday heeft me nu eens nooit aangesproken. Een hele batterij dj's die een uurtje of minder hun ding mogen doen, het zegt me niets. Ze noemen het wel eens de moeder van alle raves, ik zou het eerder de moeder van alle commerciële raves noemen. Als ik op youtube bv Marusha op een of andere editie hoor draaien (denk die van 94), dan keert mijn maag om. Duitse kiddierave ten top :roll:
Wel beste heer varth dan moet ik je toch tegenspreken, als je er nooit bent geweest heb je geen recht van spreken :twisted: Er stonden inderdaad soms wat commerciele dj's tussen maar dit was wel zeer miniem. Als een MARUSHA toen draaide had je nog verschillende andere zalen waar je dan naar bv JOSH WINK, CARL COX, JEFF MILLS, SVEN VATH en vele andere kon gaan luisteren. MAYDAY is dus wel de moeder der raves, wat zij destijds en nu nog alleen al aan decoratie deden was ongezien (iets waar ze op bv ILT echt een puntje kunnen aan zuigen). Alle Raves die na Mayday zijn opgestart hebben de mosterd in duitsland gehaald, ik kan het zeggen want ik heb ze allemaal gedaan en weet dus waar ik over spreek. Zij waren ook de eerste rave waar alle grote namen bij elkaar stonden, vraag aan elke dj nationaal en internationaal hun top 3 van allerbeste raves ooit waar ze gedraaid hebben en je zal zien dat MAYDAY er bij iedereen zal instaan. Als je voort gaat op die korte filmpjes die op het net circuleren dan ben je niet goed bezig........ De sfeer terplekke meemaken is wel heel wat anders.........
Iedereen heeft recht op zijn smaak akkoord maar als je er nooit bent geweest dan denk ik er toch anders over............... :D
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 mei 2008, 18:59
Locatie: Lokeren

Bericht door Snickerke »

MAYDAY was gewoon supper...moet wel toegeven dat de latere versies ietsje commercieler waren...vooral dan het volk dat er naar toe ging...
.
Maar toch wat is commercieel...enkele jaren geleden naar Gatecrashers in Engeland geweest..Dj's op het programma als Judge Jules, PVD, (de jonge )Tiesto...blijkbaar had daar een dj afgezegd en de special act was.....Ian van Dhal..Al die engelsen werden zot...wij zijn dan maar een andere tent gaan opzoeken.. :D
Gatecrachers was in de verste verte wel niet te vergelijken met mayday...

Binnenkomen in de mainroom (25000 man) en Mayday dream horen op het hoogtepunt (Als die vrouw haar tekstje doet) nog steeds een kippenvelmoment als ik dat liedje terug hoor....

Mayday is trouwens het enige feestje waar ik wel t-shirts van heb...
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Toch even verduidelijken Franky. Ik heb toch niets gezegd over de sfeer, de productie van het event enz. Ik heb gewoon gezegd dat Mayday als concept me nooit echt heeft aangesproken. En dat het commercieel event was en is, is daarom niet enkel negatief bedoeld. Maar als je parties van dat formaat geeft, is het niet de bedoeling om het gewoon voor de fun te doen en breakeven te draaien. Low Spirit heeft met met Mayday techno mee naar een commerciëler niveau gebracht. Daarom dat ik vind dat Mayday vooral geldt als blauwdruk voor de grote commerciële raves. Ik haalde daarom ook Marusha aan als vb die met haar schlagertechno een groter publiek aansprak. Gezien vanuit een zakelijk standpunt is Mayday een formule die al lang scoort, en dat zal ongetwijfeld bijgedragen hebben tot de reden waarom andere organisaties hun inspiratie er gingen halen. Bovendien heb ik het ook niet voor Westbam, Low Spirit en de visie die zij op muziek en techno hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast