Mayday 94-95-96

Het forum van andere evenementen
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Die Mayday in Belgie was toch een redelijke flop dacht ik?
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

varth schreef:Toch even verduidelijken Franky. Ik heb toch niets gezegd over de sfeer, de productie van het event enz. Ik heb gewoon gezegd dat Mayday als concept me nooit echt heeft aangesproken. En dat het commercieel event was en is, is daarom niet enkel negatief bedoeld. Maar als je parties van dat formaat geeft, is het niet de bedoeling om het gewoon voor de fun te doen en breakeven te draaien. Low Spirit heeft met met Mayday techno mee naar een commerciëler niveau gebracht. Daarom dat ik vind dat Mayday vooral geldt als blauwdruk voor de grote commerciële raves. Ik haalde daarom ook Marusha aan als vb die met haar schlagertechno een groter publiek aansprak. Gezien vanuit een zakelijk standpunt is Mayday een formule die al lang scoort, en dat zal ongetwijfeld bijgedragen hebben tot de reden waarom andere organisaties hun inspiratie er gingen halen. Bovendien heb ik het ook niet voor Westbam, Low Spirit en de visie die zij op muziek en techno hebben.
compleet juist. Vraag aan alle underground dj's van die periode maar eens wanneer het begon fout te lopen met Techno in Duitsland en je zult van praktisch iedereen "Mayday" en "Low Spirit" horen.
Op de DVD We Call It Techno!" staat er trouwens een stuk over Mayday en Low Spirit en kan u verzekeren, 't is allesbehalve positief.

Nu, ik ben er een paar keer naartoe geweest en telkens zwaar onder de indruk van sound en light, da was absoluut ongezien, maar helaas was de keerzijde dat ze zoveel mgl dj's erop wilden hebben en dus sets van 45minuten ( BWEK) speelden, en na Mayday was het plots over met dj's die lange sets speelden, plots ging het om lange line-ups en geld geld geld geld.

De beste Mayday's waren trouwens de winteredities in Die Halle in Berlijn. Vanaf ze over gingen naar 1 editie per jaar werd het minder en 'k heb er dan ook niet meer de verplaatsing voor gemaakt. 'k had de show gezien, voor de muziek moet je alleszins niet op Mayday zijn, plat platter vreselijk.

Ahja, Franky: Mayday was zeker niet de eerste grote rave zu, wat ook duidelijk naar voor komt op die dvd... dat deden ze in Duitsland al jaren ervoor en in de UK had je ook al Acid-raves van 1988 met soms 80000 man... wat Mayday wel heeft gedaan is het commercieel aangepakt met alle gevolgen vandien.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Mayday 94-95-96

Bericht door Krozfader »

Nooit geweest-mogelijkheid gehad er te geraken.... maar heb wel de eerste mayday tune op vinyl liggen, toen gekocht en ik koester hem nog steeds mayday mayday mayday mayday :cheers:
"The second most popular game that we played as children is House"
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Mayday 94-95-96

Bericht door Lestat »

Snickerke schreef:Iemand hier die naar één van deze Mayday's geweest is ?

Met de bus tot in Dortmund en dan maar shaken...Ik kan mij herineren dat er een hele bende van Kortrijk mee was..die daarna meermaals in cherry geweest zijn...

Ikke ikke ikke :bounce: al weet ik ni meer welke :scratch: maar ben er in elk geval ooit geweest en als ik t moet samenvatten in 1 woord : rave :D Ik had daar zo t gevoel dat alles in superlatieven was :D - beter, groter, harder, zotter, enz... er zijn nadien wel meerdere grote events geweest die me evenzeer konden bekoren, maar dit was voor mij persoonlijk 1 van de allereerste megafeesten
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 mei 2008, 18:59
Locatie: Lokeren

Re:

Bericht door Snickerke »

Psytox schreef:
varth schreef:Toch even verduidelijken Franky. Ik heb toch niets gezegd over de sfeer, de productie van het event enz. Ik heb gewoon gezegd dat Mayday als concept me nooit echt heeft aangesproken. En dat het commercieel event was en is, is daarom niet enkel negatief bedoeld. Maar als je parties van dat formaat geeft, is het niet de bedoeling om het gewoon voor de fun te doen en breakeven te draaien. Low Spirit heeft met met Mayday techno mee naar een commerciëler niveau gebracht. Daarom dat ik vind dat Mayday vooral geldt als blauwdruk voor de grote commerciële raves. Ik haalde daarom ook Marusha aan als vb die met haar schlagertechno een groter publiek aansprak. Gezien vanuit een zakelijk standpunt is Mayday een formule die al lang scoort, en dat zal ongetwijfeld bijgedragen hebben tot de reden waarom andere organisaties hun inspiratie er gingen halen. Bovendien heb ik het ook niet voor Westbam, Low Spirit en de visie die zij op muziek en techno hebben.
compleet juist. Vraag aan alle underground dj's van die periode maar eens wanneer het begon fout te lopen met Techno in Duitsland en je zult van praktisch iedereen "Mayday" en "Low Spirit" horen.
Op de DVD We Call It Techno!" staat er trouwens een stuk over Mayday en Low Spirit en kan u verzekeren, 't is allesbehalve positief.

Nu, ik ben er een paar keer naartoe geweest en telkens zwaar onder de indruk van sound en light, da was absoluut ongezien, maar helaas was de keerzijde dat ze zoveel mgl dj's erop wilden hebben en dus sets van 45minuten ( BWEK) speelden, en na Mayday was het plots over met dj's die lange sets speelden, plots ging het om lange line-ups en geld geld geld geld.

De beste Mayday's waren trouwens de winteredities in Die Halle in Berlijn. Vanaf ze over gingen naar 1 editie per jaar werd het minder en 'k heb er dan ook niet meer de verplaatsing voor gemaakt. 'k had de show gezien, voor de muziek moet je alleszins niet op Mayday zijn, plat platter vreselijk.

Ahja, Franky: Mayday was zeker niet de eerste grote rave zu, wat ook duidelijk naar voor komt op die dvd... dat deden ze in Duitsland al jaren ervoor en in de UK had je ook al Acid-raves van 1988 met soms 80000 man... wat Mayday wel heeft gedaan is het commercieel aangepakt met alle gevolgen vandien.
Het geen Id&t met hardcore en nu trance in feite doet dus....

Ik heb mij daar serieus geamuseerd en nog meer mijn ogen uitgekeken....Zoals trouwens op al die grotere evenementen..
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:59

Re: Mayday 94-95-96

Bericht door Dj Creator »

May-Day waren voor mij de Beste raves. De editie waar de chill out room vol bomen stond vond ik de beste. Ik denk dat het de editie was die doorging in Frankfurt.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Mayday 94-95-96

Bericht door keimi »

Dj Creator schreef:May-Day waren voor mij de Beste raves. De editie waar de chill out room vol bomen stond vond ik de beste. Ik denk dat het de editie was die doorging in Frankfurt.
Inderdaad dat was die in Frankfurt, op de gazon liggen en ondertussen naar boven staren op Aquariums met projecties, stond daar ook een mega lavalamp enzo...

Mayday was de beste geluid en lichtinstallatie en de betere chill outs, iets dat ge nu amper nog kunt doen das chillen in de chill out.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast