Back To Tha Rootz !

Het algemene forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Nostalgie90 schreef:Deze scant tracks op een soort "klankkleur" die dan met andere tracks van dezelfde of dichtstbijgelegen tonale orde kunne gebruikt worden.
Ge moet dat filmpke eens zien van dat geplamuurd wijf die eens komt uitleggen wat klankkleur is, als dat de nieuwe generatie dj's is die een plakkaatje moet aflezen voor te weten wat bij welk past :mrgreen: amai
Itsj a gweat pwogramm :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Miles Maeda mixt regelmatig op <i>keys</i> en dat louter met behulp van twee of drie draaitafels en een mengpaneel - zonder pc en software dus. Heb Dj Heather daar ooit eens verrukt enthousiast over bezig gehoord, vooraleer ik het hem - echt vlot - live hoorde doen.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

in the end is het inderdaad spijtig, want de eerste 'waarheid' die ik hoorde van een dj was: het is de kunst om 1 plaat te maken tijdens een set, dat de mensen de mix niet horen

achteraf bezien had de man gelijk, maar door de technologie van tegewoordig lijkt dit gemakkelijker te worden



anyway, in the end wordt het kaf wel van het koren gescheiden hoor
of hoe zeggen ze dat :P
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik wist niet dat "The Perculator" zo oud was... Heb die plaat leren kennen via Christian Vogel @ Tresor, een van de vroegere techno helden qua livesets...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

After schreef:ik wist niet dat "The Perculator" zo oud was... Heb die plaat leren kennen via Christian Vogel @ Tresor, een van de vroegere techno helden qua livesets...
Nog altijd wat mij betreft hoor. 'k Heb hem onlangs beter leren kennen (door een kunstproject zowaar) en mijn respect is alleen maar gegroeid!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Hij kan soms dwaze livesets afleveren, maar in the end is het echt een genie :) Enfin, mijn punt was: leuk om een techno retro plaat te horen op een oldskool set! Zo hoort het! Doet me zwaar denken aan CM waar echt ALLES werd gedraaid, zolang het maar goed klinkt. Geen vakjes.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Nu bezig op FearFM, nog tot 17u... Retro A Volonte ! Tot 15u New Beat, Tot 16u Acid House en afsluiten doen we met een Buzz Fuzz set uit 92 !
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2008, 16:31

Bericht door Retroc »

hey waar vind ik de stream van FearFM ?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Stream kon je vinden door op de link te klikken in mijn topic :eye:
Anyway de maandelijkse sets gaan daar NIET meer door, was te denken dat het geen success kon worden. Beetje Hard Rock in een discotheek feeling. op Di.Fm en Totaal blijven we door fietsen natuurlijk, en op Lazer CLX komen ze af en toe ook wel voorbij.

NEW BEAT SPECIAL - Woensdag 19h - Di.Fm

01 Carlos Peron-Breaking In
02 Lords of Acid-I Sit on Acid (Remix)
03 Out of Space-You (Dance Mix)
04 Pericles-Fly Woman
05 T99-Invisible Sensuality (12 Inch)
06 Space Opera-Mandate My Ass
07 Boy Toy-Touch My Body
08 Moments of Ecstacy-Wanna Get Out
09 Beat Beat Beat-Beat in the Street
10 Reject 707-Brainkiller
11 Snowy Red-Euroshima Wardance
12 Psycho-Cid Dadada Cid
13 New Beat Generation-Suck the Beat
14 Plb System-Switch Bitch
15 Casa Nostra-Insomnia (Extended Version)
16 F.O.G.-Electricity
17 Hno3-Doughnut Dollies

Op 10 Juni ReRun op Totaalfm.com
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ik zal ze eens op een avond allemaal achter elkaar draaien ! Nog suggesties voor wanneer ?
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Dr. Poppers schreef: 'k Heb hem onlangs beter leren kennen (door een kunstproject zowaar) en mijn respect is alleen maar gegroeid!
idem ditto!

Ik heb em ook eens ontmoet op Sonar 2003. Hij was er mentor van een kunstwerk genaamd Soundclusters , iets dat door mijn opleiding héél erg men aandacht trok. Ik was ff geschrokken toen bleek dat ik tegen Mr. Vogel uitvoerig aant uitleggen was wat ik ervan vond en hoe het pneumatische gedeelte zou functioneren. 'khad direct zin om naar de UIA in Barca te gaan studeren en heb dat spijtig genoeg maar niet gedaan.

Het kunstwerk was een pneumatich gestuurd orkest. Dit werd via pc en een digitale mengtafel verzorgd die uiteindelijk dan zo de 'akoestische' instrumenten stuurde. Alsvolgt werd zo de blaaskracht en de gaatjes (ja hoe noemt dat?) van een soort trompet electronisch/pneumatisch geregeld. Alsook gitaar, trommel enz... subliem, ik stond perplex! Kan er nog ff over doorgaan... majja daar gaat het hier niet over zeker :oops: Advanced Music noemen ze dat ;-) http://www.rolandolbeter.com/sound.htm
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

ps : Thaman thanks voor de New Beat mix!

'kmoet er wel nog men tijd voor nemen. Eerlijk gezegd zijnt wel steeds dezelfde nummers die opduiken, is maar normaal ook zeker met classics. Als ge eens wat dark en unknown NB wil beluisteren komt ge maar af ;-)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

djginod schreef:Ik zal ze eens op een avond allemaal achter elkaar draaien ! Nog suggesties voor wanneer ?
Je ziet maar makker ! bedankt alvast !
keimi schreef:Eerlijk gezegd zijnt wel steeds dezelfde nummers die opduiken, is maar normaal ook zeker met classics.
Komt goed, zal nog wel eens een nieuwe in elkaar flansen !
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

keimi schreef:Eerlijk gezegd zijnt wel steeds dezelfde nummers die opduiken, is maar normaal ook zeker met classics.
Komt goed, zal nog wel eens een nieuwe in elkaar flansen ![/quote]

freak :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

LIFT OFF... New Beat tot 20u !
http://www.di.fm/calendar/event.php?event=8993
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast