Eerste keer Boccaccio

Het forum van Boccaccio in Destelbergen
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Eerste keer Boccaccio

Bericht door Zven1 »

Mijn eerste en spijtig genoeg enigste bezoek aan Boccacio. July 92.
Had toen de vrijdag met paar maten afgesproken om is uit te gaan aan zee.
Maar daar viel die avond ni zoveel te beleven. We hadden dan maar samen
besloten om is richting Destelbergen te rijden om eens een kijkje te gaan nemen
In de toen één van de beruchtste discotheken van Belgie.
Weet nog goed toen we op de autosnelweg reden en ineens die immense neon lichten
Van de Boccaccio zagen. Toen ik dat zag kreeg ik echt al de kriebels in men buik.
Zo snel mogelijk de parking op en discotheek binnen. Aan de kassa zat op dat moment niemand.
Dus ik dacht van der effe ni te moeten betalen. Tot als er daar ineens ne verwijfde kerel Tegen mij riep.
‘awel!! ge denkt toch ni da ge hier verniet gaat binnen gaan zeker!!? hahahaha’
Ik denk da we toen 100 frank ingang hebben betaald. Dat vonden we weinig want de geruchten gingen
dat Boccaccio pokke duur was en je der eigenlijk alleen maar binnekon als je in het bezit was van een ferrari ;-)

Ma goe, eens binnen waren we al direct onder de indruk van de toch wel duistere inrichting. Ik zie nog heel goed die donkere trap die naar de boven verdieping leide. Die zijn we spijtig genoeg ni opgegaan.
Het gerucht ging dat daar al da maffia bijeen zat!! lol :twisted:
Als ik het me goed herinner zijn we toen links van de discobar gaan staan dicht Bij de toog.
Door de speaker galmde toen de prachtige intro van pacific Symphony en de lasershow erbij was echt de max.
Ik denk da we daar met zen drieen De eerste 45 minuten met onze mond open stonden te gapen naar al wat we zagen.
Eigenlijk was het toen voor ons de eerste keer da we in een mega house discotheek binnen Gingen. Voor ons was het dus effe van oh my god was da hier. Der liepen mannen rond met netkousen en chartellen aan. shock: shock: shock:
Kortom mensen in de gekste Outfitjes die uitbundig de gekste bewegingen aan het maken waren op dansvloer.
Op den box stond zo een grote dragqueen en die had zo ne grote waaier vast. En dan die groene laser die achter haar uit kwam. Was echt bangelijk om aan te zien.
Naast mij zat ne kerel op zijn gemakske een kopje koffie te drinken! :? Wij Dachte zo effe van. Wie zit er nu koffie te drinken in zo een discotheek??

De platen die ik die avond leerde kennen waren:
Infidus ‘Hustle Español’ 80Aum ‘stronger the steel’ Vitamin HMC ‘Life Support System’ Dj Hooligan ‘it’s a dream song’ Oxy 'the feeling'
Maar er was ook bekende commerciele muziek zoals bvb Snap ‘rhythm is a dancer’ en felix 'dont you want me' Maar het beste moest nog komen. Opeens smeet die dj daar een plaat op da wij nog niet kende. De lang gekende dominator intro erkende we wel. Maar van het op 45 toeren gedraaide stemmeke van de 45 kings hadden op dat moment nog nooit gehoord. Maar de mensen in Boccaccio wisten wel al heel goed welke deze plaat was. Iedereen begon daar al roepend naar de dansvloer te lopen. Zelf mensen die achter de toog werkte stormde
Gelijk een bende uitgelaten freaks naar de dansvloer. Er waren zelf mensen bij die er indianen geluiden bij maakte.

Als we nu nog is samenzitten en ‘nine is a classic’ horen dan zeggen we altijd; Wette nog.. in den Bocca. :mrgreen:

Dit is zowat alles wat ik er nog van weet. Het is tenslotte ook 16 jaar geleden. Echt spijtig dat ik er maar één keer ben geweest. Ik was toen nog maar net 18 En een auto had ik zelf nog niet. Spijtig genoeg... :cry:
Laatst gewijzigd door Zven1 op 24 apr 2008, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Ook al is't maar 1 keer geweest, ge zijt er tenminste geweest! Ik was in 92 nog ietwat te jong om uit te gaan daarmee dat ik deze legende heb moeten missen.

Maar verhalen zoals de uwe kunnen de "pijn" wel verzachten :D
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Mooi mooi.
Het aantal keren dat ik er geweest ben weet ik ni exact maar schat tussen de 5 en de 10 keer zoiets. Meestal zondags en allemaal in de jaren 91 en 92.
We hadden al veel horen vertellen over "den Boccaccio" maar wie reed er nu naar Gent om uit te gaan terwijl er in onze buurt ook veel fun te beleven viel int weekend. En dan waren er ook wel eens die negatieve berichten in de media. Maar die schrikten niet af, integendeel zelfs.... We wilden zo'n echte mega discotheek met enkel New Beat muziek wel eens meemaken. Dan uiteindelijk eens met bevriende garcons mee kunnen rijden. De rit naar ginder was al spannend. Aangekomen een volle parking met alleen maar happy en vriendelijke mensen die je er zag. Dan binnen......je werd letterlijk overweldigd door de sfeer, alleen al vanwege de grootte van da spel. Maar je had ook zo het gevoel dat daar écht wel de "feestdeskundigen" zaten: anciens die al jaren feesten op deze manier hadden mee gemaakt terwijl we zelf de indruk hadden dat we elk weekend tot op het been gingen. Ik herinner mij nog sterk een kerel van +/- 30 jaar met van die BeeGees disco kleren aan en half lang blond geverfd haar die vol uit de bol aan het gaan was. En die kwam spontaan naar ons om ons mee aan te zwengelen in het gewoel. Hoe zou da gekomen hebben :D Zijn entourage was vant zelfde kaliber :)
Mijn vrienden en ik hebben ons de eerste keer wijselijk langs de rechterkant in die klapstoeltjes langs de kant gezet om alles te aanschouwen en te verwerken. Een hele (lange) nacht genieten was da en direct verkocht natuurlijk.
De volgende keer hadden we al bitje mee "durven" feesten. We dronken pintjes en deden zot mee met den hoop. Op die bangelijke muziek. Wie wilde nu nog iets anders. Boven ben ik ook nooit geweest. Sommige nachten stonden we wel constant op de "vloer". Ongedwongen jezelf laten gaan.....zoals iedereen daar, dat meekte het ook speciaal. Of aan die tafeltjes op da verhoog links waar soms wel is meer vrije ruimte was.
De laatste bezoekjes werden verlengd met een trip langs Gentbrugge. Da was dan weer een ander verhaal :)
Jongens toch, spijtig genoeg beginnen die herinneringen al te vervagen.
Super tijd.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2008, 16:57

Re: Eerste keer Boccaccio

Bericht door kristof6666 »

Ik herinner me één van mijn eerste keren in de Boccaccio (in 1989 denk ik) dat we er al zo vroeg waren, dat er zelfs nog geen dj was. Er stond dan gewoon een tape of zo te spelen. Ik herinner me nog dat de maxi-versie van "America" van Prince vertraagt stond te spelen (die versie duurt zo'n 25 min.).

Hoogtepunt van de avond was wel dat iedereen nog naast de dansvloer stond, de intro van "Drop the Deal" begon mét de groene laserstraal, en dat plots de dansvloer helemaal volstond.
Die laserstraal speelde ook altijd de hoofdrol bij "Rock to the Beat" van 101. Al die handen in de lucht (ja ja Regi, toen al! :)).

Maar dé Bocca-plaat die ik me daar nog herinner is "I Sit On Acid". 't Kan makkelijk dat die 5 of 6 keer op een avond voorbijkwam!
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Eerste keer Boccaccio

Bericht door djginod »

Darling come here... :bounce: :cheers:
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: Eerste keer Boccaccio

Bericht door Aimé le Chevalier »

Mijn eerste keer moet in 1987 zijn geweest, toen er op zondagnacht de beste muziek in heel België werd gespeeld. Veel new wave, ab-muziek, new beat, enz. We gingen eerst naar de Zipper in Grembergen en rond 12 uur zakten we af naar de Boccaccio. Ik herinner me dat er ooit een krantenartikel over new beat aan de muur was gehangen. Hierin sprak men ook over USA-import, waar veel dj's samenkwamen om deze nieuwe muziek te kopen. Heeft er iemand dit artikel soms nog in zijn archieven?
In the beginning there was jack ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten