The Freak te Haasrode

Het forum van de andere legendarische clubs
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

Heb nog gedraaid tot in '93,maar om zakelijke redenen leek mij muziek niet meer te combineren.Jammer,maar 't kriebelt als ik alles volg op deze nostalgische side waar je daarenboven nog vele vrienden en bekenden tegenkomt.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

thierry schreef:Tjonge,waar is de tijd,ik kom nog wekelijks in lovenjoel en dan denk ik steeds terug aan die mooie vergane jaren ...die personen ken ik allemaal die je opnoemde.Hebben julie nog tapes uit the freak?
geen tapes meer, veel van die krengen zijn stuk geraakt, gepikt of verloren. Mario zou er nog moeten hebben denk ik. Kom zelf niet veel meer in Lovenjoel. Freak was inderdaad 'speciaal' in zijn tijd.

The Bridge in de Tiensestraat in Leuven? Manhattan? Makumba? Belgisch Congo?
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

The Bridge was wel voor de èchte Leuvenaar legendarish,daar ben ik begonnen.We draaiden daar boccamuziek,underground en iedereen hapte op die dreunen,zat daar elke zondag stampvol van 2 u 'smiddags...Zuipen,springen,beest uithangen.. je mocht en kon daar alles,wat een tijden!Leuven stelt niet meer voor,op de oude markt is het huilen met de pet op (was het altijd al)hoor ik.Konden we maar terug.
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

In de Freak en den Bridge draaiden we voor het eerst op Leuvense bodem platen van45t op 33t-7,zoals eerder in Destelbergen...A split second,Nitzer Ebb,Boytronic.en vele anderen,afgewisseld met oa springplaten''ich bin ain hoer,Marianne Rosenberg,het was de unieke stijl van spelen daar,op andere plaatsen ging het er veel te commercieel aan toe en stonden er veelal wat radiodj's met hun top 30 singlekes en hun steeds hetzelfde ambianceprogrammake hun ding te doen..ze trokken daar dan uiteindelijk alleen maar boerinnen met witte kouskes mee aan..
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

thierry schreef:op de oude markt is het huilen met de pet op (was het altijd al)hoor ik.
daar kan ik niet echt akkoord mee gaan

http://www.legendaryclubs.be/viewtopic. ... highlight= ;-)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

I second that Tomaz, maar buiten de Nota was en is er daar geen malle moer te doen (geweest). Misschien den Bagatelle een moment waar nota bene Marko Nota Bene muziek ging draaien terwijl er in zijn eigen zaak rock opstond :mrgreen: ;)
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

Inderdaad na den Bagatelle en de Nota Bene was't daar over en uit,destijds waren bazen van andere cafés jaloers op de Marko,dat hij altijd de beste dj's en sfeer had,jammer van die domme inval anders had hij er nog geweest...Tegenwoordig voel je je als Leuvenaar niet echt meer thuis op de oude markt waar snotapen,criminelen,losers welig tieren..t'is zelfs aangeraden om een kogelvrij vest te dragen en dit in je eigen stad...neen daar hou ik ni meer van.
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

Jaja,den Bagatelle was het afterclubje van the Freak...
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

Nvdr Marco Bene,Marc Hermans was mijn tofste klasgenoot aller tijden,wij doorliepen muzikaal alles wat bewoog sinds het begin van de 80's tot veeél later.Marco heeft ook mijn roots..
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

Givin' you my body and my soul
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

't zou nog wa geven,nog eens bediend worden door Joske van den Bagatelle.,waarschijnlijk den beste Leuvense barman(vrouw)
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

aller tijden
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Bericht door thierry »

MC Dirky was daar ook ni weg te slaan in zijn jonge tijd..de wereld is klein
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jun 2008, 17:17

Bericht door N1c0 »

En jullie kochten je platen bij Discobar en WIF?
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Zeg Thierry, ken jij toevallig geen Ivan uit uw actieve periode in de Leuvense scene? Hij heeft een tijdje in de Discobar gewerkt en had een residency in een of ander danscafé/club aan de zee , de pancho villa of zoiets. Hij is nu dj in de butler in bierbeek (en hiervoor in het hof van bierbeek). Hij heeft ooit ook eens in de montini gestaan als ik mij niet vergis
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten