Voetbal

Alles in verband met sport
Club Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 dec 2006, 20:59
Locatie: deerlijk

Bericht door enfant terrible »

Administrator schreef:Oude supporter van het terziele gegane FC Waregem ?
Jups, wel SV Waregem, toen we nog in rood en wit speelden.
Da waren nog de goeie tijden.
In 4e klasse zelfs nog een abonnement.
Nu ga ik niet meer elke week kijken.
Heb veel minder binding met de ploeg nu en zijn al veel supporters van vroeger afgehaakt. De sfeer en beleving is niet meer te vergelijken.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Is meestal zo met fusieploegen.
Club Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 dec 2006, 20:59
Locatie: deerlijk

Bericht door enfant terrible »

Ja fusies zijn echt hatelijk.
Altijd 1 ploeg die er serieus aan toesteekt.
Spelen nog in Waregem maar is z**** die alles bepaalt.
Denk niet dat er al veel geslaagde fusieploegen zijn in België, op Genk na dan.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

enfant terrible schreef:... op Genk na dan.
Denk dat die van Waterschei en Winterslag daar even enthusiast over zijn als jij over zulte ;-)
Club Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 dec 2006, 20:59
Locatie: deerlijk

Bericht door enfant terrible »

Ja goed mogelijk, maar dat is een compleet nieuwe club geworden uit 2 bestaande clubs. Nieuwe naam, kleuren, bestuur ...
Als je bvb kijkt naar GBA, dan is't allemaal beerschot en denk niet dat er nog veel supporters zitten van germinal ekeren.
Bij SV z**** Waregem just 't zelfde, spelen nog in Waregem maar al de rest wordt geregeld door die z**** gasten.
En zo zullen er nog wel een pak voorbeelden zijn.
Had dan liever gewoon verder gedaan in 4e en mss na verloop van tijd weer opgeklommen ipv nu een ploeg waar je geen binding meer mee hebt en dat u eigenlijk niet veel meer kan schelen of ze winnen of verliezen.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ze wilden indertijd doen Eendracht Aalst in vereffening ging gaan een fusie met Lokeren doorvoeren. Maar door hevig protest is dat toch uitgebleven en zijn ze naar 3e moeten zakken.
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 okt 2006, 15:24
Locatie: Wezemaal

Bericht door Dakke1976 »

was vroeger fan van germinal ekeren.
ikke na de fusie met mn sjaalke aan naar den beerschot en heb toen serieus moeten lopen om geen slaag te krijgen van de "eigen" fans...

sindsdien is mijn goesting over...
Put the needle on the record !!!!
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2005, 19:59

Bericht door Red Army »

Dakke1976 schreef:was vroeger fan van germinal ekeren.
ikke na de fusie met mn sjaalke aan naar den beerschot en heb toen serieus moeten lopen om geen slaag te krijgen van de "eigen" fans...

sindsdien is mijn goesting over...
begrijpelijk!
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Mijn goesting om naar 't voetbal te gaan is héél lang over geweest. Om de simpele reden dat ik als 13-jarige eens hardhandig aangepakt ben door een paar anderlecht-supps.
We gingen met een aantal vrienden en de oom van één van hen naar anderlecht-standard. In de tijd dat alles en iedereen nog door mekaar in 't stadion zat en er voor de match ook geen veiligheidscordons en dergelijke waren.
Net voor we het astridpark zouden binnen gaan liep ik wat achterop tov de anderen en opeens werd ik omsingeld door een 5-tal paarswitten. Een lokaal jerommeke stond pal voor mij en greep me bij m'n sjaal met de woorden "donnez moi ton écharpe". Ze wilden dus mijn standard-sjaal afpakken, waarschijnlijk om in brand te steken. Ik was totaal perplex. Gelukkig zagen de anderen wat er gebeurden en toen die rechtsomkeer maakten en riepen dat ze mij moesten loslaten gaf die gast mij nog snel en kopstoot voor ze wegliepen. Dat voorval heeft mij bijna 20 jaar uit de stadions weggehouden (op een paar matchen na).
Ik vind het degoutant dat voetbal blijkbaar oorlog moet zijn. Ik werd voorbije weken door vrienden (KV Mechelen supporters) uitgenodigd om naar KV-Standard te gaan zien. Maar ik heb echt geen zin om tussen de "vijand" te gaan zitten. Je weet nooit of er zo'n opgefokte pipo tussenzit.

Mijn petekind speelt bij de jeugd van Genk. Zijn pa (mijn broer) heeft daardoor een gratis abonnement op Genk. Ben zo 1 keer mee gaan kijken naar Genk-Standard. Nooit meer... Was toevallig de eerste wedstrijd van Defour bij Standard op bezoek bij Genk. De razernij bij de mensen rondom mij was echt angstaanjagend. Zelfs gezinnen met kinderen van 10-12 jaar waren gezamenlijk "hoerenjong" en andere vuilbekkerij aan 't roepen. Was zeer ontluisterend. En dan verschieten ze ervan dat hun kinderen niet meer weten wat respect betekend.
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

da is bij mij ook de reden dat ik niet ga kijken.
ben voetbalfanaat in hart en nieren,maar geef mij maar een match op tv of gewoon de samenvatting.
zo tusse een hoop randdebielen gaan staan zegt mij niks.

die manne zegge dan dat ze "die hard" supporters zijn en da ze alles over hebben voor hun ploeg.
ma da zijn dan wel manne die hun ploeg boetes aan hun been lappe door hun dwaas gedrag.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

de laatste maanden wordt het vak van de supporters groep zelfs even afgesloten na de match, zodanig dat die nog wat moeten wachten om te vertrekken, zodat ze niet mekaar tegenkomen op straat :P
Club Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 dec 2006, 20:59
Locatie: deerlijk

Bericht door enfant terrible »

Is idd hatelijk.
Of helemaal erg: de combi-regeling.
Bus en ticketje verplicht en behandeld als beesten naar't voetbal.
En in sommige stadions mag je niet eens met drinken/eten in de tribune.
Ik ga soms eens naar duitsland een matchke volgen, daar komen gezinnen met de rugzak toe met eten en drinken en die hebben tenminste een leuke namiddag. Supporters lopen er ook nog door elkaar en de politie is wel aanwezig maar zo onopvallend mogelijk. Sta ik elke keer opnieuw van te kijken.
Laatste match was in de duitse 3e klasse en er was 25 000 man aanwezig ...
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

ik heb daar eigenlijk niet veel last meer van, ik zie meestal minder van de voetbal wanneer ik live ga zien dan wanneer ik op tv of samenvatting kijken gewoon door de simpele reden dat ik veel meer zever met ouwe kameraden dan naar de voetbal zien :D

On topic ook nog even; ik ben al een goede 13-14 jaar vurig fan van Juventus :twisted:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

back to the 90's schreef:da is bij mij ook de reden dat ik niet ga kijken.
ben voetbalfanaat in hart en nieren,maar geef mij maar een match op tv of gewoon de samenvatting.
zo tusse een hoop randdebielen gaan staan zegt mij niks.

die manne zegge dan dat ze "die hard" supporters zijn en da ze alles over hebben voor hun ploeg.
ma da zijn dan wel manne die hun ploeg boetes aan hun been lappe door hun dwaas gedrag.
Bwaaah... Ik ga nog altijd graag, ben redelijk fanatiek maar heb wel respect voor een ander. Ik ga zeker niet knokken voor mijn ploeg maar wel een groot bakkes opzetten iedere keer.
Heb meer dan tien jaar bijna elk seizoen een abonnement gehad op Sclessin en blijf dat toch keer op keer een speciale ervaring vinden. Van zodra dat ik café l'Europe binnenstap - een beetje verder van 't stadion - of Le Cup, zie ik daar zoveel volk dat je iedere keer tegenkomt en waar ik normaal niks mee heb maar waar ik op dat moment zoveel mee deel.
Ik heb dit jaar al dikwijls traantjes in de ogen gehad dat ik dit allemaal moet missen dit seizoen omdat ik in Berlijn zit. Daar wordt ik echt emo van, zeker nu ze zo dicht bij de titel staan. De enige troost is de matchen volgen via het net en via andere supporters die ergens online zijn, en een kluit grond - mét kalkstreep! - van het veld (meegenomen na de laatste match van het seizoen toen het vernieuwd ging worden) waar ik soms mijmerend zit naar te staren, stel je voor... Daar stond Runje ooit op!
De eerste keer dat ik ging was in het laatste kampioenenjaar van Standard en dat zal ik nooit vergeten. <i>Un jour Standard, toujours Standard</i>, zeggen ze, hé. De hele familie thuis is trouwens Standard-sup; ik heb veel overhoop gelegen met onze pa en nog wel eens op tijd en stond, maar dat valt iedere keer weg als we samen naar Luik rijden - en den ouwe is best ook een fanatieke, haha. Net als mijn zuske.
Overmorgen is 't zover, ik ben nog eens in België dan en zijt maar zeker dat ik op Daknam bij de meest passionele supporterskern van het land zal zitten! En de week erna kom ik speciaal af voor Standard-Anderlecht, want wie weet gebeurt het dan wel! Aux armes!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 dec 2006, 20:59
Locatie: deerlijk

Bericht door enfant terrible »

Ik gun't jullie in elk geval van harte.
Tegen anderlecht kampioen spelen zou heel zot zijn :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten