De Hits Van 2008

Alles in verband met muziek
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Dr. Poppers, volgens mij zie je die gasten te veel als DJ en daar falen ze mss wel. Het zijn eigenlijk muzikanten luister daarvoor naar http://www.discogs.com/release/383787 wat in mijn ogen een degelijke en stevige plaat is. Maar bovenal zijn het goei zakenmensen. Heel da 2 many dj's gedoe is een soort marketing.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Stanne schreef:Dr. Poppers, volgens mij zie je die gasten te veel als DJ en daar falen ze mss wel. Het zijn eigenlijk muzikanten luister daarvoor naar http://www.discogs.com/release/383787 wat in mijn ogen een degelijke en stevige plaat is. Maar bovenal zijn het goei zakenmensen. Heel da 2 many dj's gedoe is een soort marketing.
Daar ben ik het volledig mee eens, Stanne, maar ik ben te gepassioneerd bezig met dit soort muziek en de kunst die deejayen eigenlijk is (op een behoorlijk conservatieve manier zelfs) dat zulke balorigheden bij mij in het verkeerde keelgat schieten. Ik verwachtte me al wel aan verwijzingen naar deze of gene plaat, en ik ken ze best... Ik hoor ook wel wat in mijn oren (nadruk) muzikaal goed zit en wat niet maar op veel gebieden hebben die gasten het verkorven voor mij. Das zoals iemand in een discotheek met uw lief begint te lachen hé!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:
Geef me vijf uur op café, of vijfentwintig pagina's ononderbroken geschreven tekst en ik zal 't haarfijn edoch staalhard uitleggen.
En je weet zelf Lemant, het respect in het buitenland wil als argument niets zeggen (wie staat er in de top vijf van de DJMag Top 100? Zijn dat daarom de vijf 'beste' deejays ter wereld? 'k dacht het niet).

Over die top5 gaan we het idd niet hebben ... maar dat is dan ook een verkiezing "populairste dj", en niet "beste dj".
Ik heb het laatst al op PG gezegd ook, imho bestaat er geen "beste dj" tout court, iedereen heeft zijn eigen criteria.


Negeren wordt er in België ook niet gedaan (helaas), dat is een ander aspect waarvan je moet beseffen dat het geen steek houdt.

Ik zeg niet dat de mannen genegeerd worden, hun succes daarentegen vaak wel, en ik vind dat echt typisch Belgisch. Ik weet dat jij het niet bent, maar we zouden moeten trots zijn op een act als 2manydjs.


Dat die paljassen worden genegeerd door deejays, kenners en liefhebbers in de Belgische én buitenlandse scene is wat anders natuurlijk, en dat heeft heel logische, redelijke en verstandige gronden die ik je, zoals gezegd, niet in een korte post van een mail kan uit de doeken doen omdat ik dat grondig wil staven.

Er is blijkbaar toch een minimum aan respect, want niet zomaar iedereen mag the Rolling Stones of Kylie Minogue gaan remixen. En dan kan je natuurlijk afkomen met het argument "ze kiezen de Dewaeles omdat ze weten dat het goed zal verkopen ... tjah


Maar om je toch wat mee te geven: Sven Larsson heeft gelijk in die zin dat ze wel degelijk plaatjes zijn beginnen opleggen in een periode dat het met hun bandje Soulwax wat minder ging en daarbij rondstrooiden dat heel dat deejaygebeuren toch maar een hele farce was,

Jij hebt het over het dj-gebeuren, uit Sven Larsson zijn post concludeerde ik dat ze neerkeken op elektronische muziek.

want "kijk wij doen het ook gelijk idioten op een boerenfuif met de platen van ons vake en dat wordt nog gepikt ook en man, wat betalen ze daar poen voor, we moeten daar niet eens technische skills voor hebben", hetgeen gretig werd opgepikt door media als Humo en consoorten. Wat zij doen (en vandaar ook hun oorspronkelijke deejaynaam) was een soort anti-deejayen introduceren: scheve platen bij mekaar flatsen zonder enige zin voor opbouw, coherentie of mixtechnieken, met als onderliggende idee heel het deejaygebeuren wat te gaan liggen relativeren en te ironiseren

Een gebrek aan coherentie is zo ongeveer hun handelsmerk. Ik kan evengoed genieten van een set met de meest uitéénlopende genres (indien goed gebracht) als van een diepe set waar een duidelijke lijn in zit.


Typisch eind jaren negentig, begin 2000... Hun houding ten opzichte van deejays die al langer meedraaiden in het clubcircuit wanneer ze hun vinyls gingen oppikken in de Music Man in Gent was ook navenant: gewoon hautain.
Dat dit werd opgepikt bleek tevens een goede zet voor hun bandje Soulwax, dat, laten we wel wezen, op niet veel trekt/ trok muzikaal en waarvan de 'carrière' in die periode ronduit in het slop zat. Soulwax is nu groot want "het is de band van de fucking Dewaele Brothers" en niet omgekeerd he.

Soulwax "de rockband" heb ik nooit echt gevolgd, behalve de radiohitjes. Het Nite Versions-album daarentegen kon me wel boeien.

Dat ze dan nog de meest tradionele deejaytrick uit het boekje, met name de mash-up gingen gebruiken om een cd te maken die veel verkocht en werd bedolven onder de lof, bewijst in mijn ogen alleen maar hoe weinig kaas de traditionele media gegeten hebben van heel het deejay- en clubcircuit. Natuurlijk zijn deze wat later mee op de kar gesproken, want de boel verkoopt en moet draaien he.
Nee, kom mij niet af met die mannen, daar spuw ik op, echt waar. Niet dat het hun wat kan schelen uiteraard. Maar ik heb nog meer argumenten maar hou het voor nu hierbij... Bah!
Respect voor uw mening hoor, maar dit is hoe ik het zie.

(En om tot rust te komen zet ik nu ff de nieuwe Boogie Bytes op :p)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Jullie hebben allebei gelijk in mijn ogen tis gewoon hoe ge het bezie :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:
Dr. Poppers schreef:
Geef me vijf uur op café, of vijfentwintig pagina's ononderbroken geschreven tekst en ik zal 't haarfijn edoch staalhard uitleggen.
En je weet zelf Lemant, het respect in het buitenland wil als argument niets zeggen (wie staat er in de top vijf van de DJMag Top 100? Zijn dat daarom de vijf 'beste' deejays ter wereld? 'k dacht het niet).

Over die top5 gaan we het idd niet hebben ... maar dat is dan ook een verkiezing "populairste dj", en niet "beste dj".
Ik heb het laatst al op PG gezegd ook, imho bestaat er geen "beste dj" tout court, iedereen heeft zijn eigen criteria.
Daar volg ik je in, die appreciatie is volledig subjectief, daar wil ik ook niet over discussieren hoor. Ik stel mij wel de vraag hoe ik mij dat respect dan precies moet voorstellen en van wat soort mensen dat dan komt?
Ieder jaar krijg ik overigens mails van het Dewaele kamp met iets in de zin van "How how het is weer stemmen voor de DJMag Top 100, kies ons!" Nog zo iemand die dat doet: Tiga. Nog nooit iets over die mens geschreven of 'm gecontacteerd (ai, nu ben ik aan 't liegen... ik heb ooit geschreven dat 'Sunglasses at Night' een verfoeilijke remake was van een prachtige track van Corey Hart) en toch weten ze me te vinden. 't Is een anecdote om aan te tonen dat het inderdaad om marketing gaat, zoals Stanne terecht opmerkte. En ik voeg daar meteen aan toe: en niet om muzikale beleving (hoewel dat uiteraard meer als boutade bedoeld is he).
Negeren wordt er in België ook niet gedaan (helaas), dat is een ander aspect waarvan je moet beseffen dat het geen steek houdt.

Ik zeg niet dat de mannen genegeerd worden, hun succes daarentegen vaak wel, en ik vind dat echt typisch Belgisch. Ik weet dat jij het niet bent, maar we zouden moeten trots zijn op een act als 2manydjs.
Da's een politiek-liberale logica waar ik echt scheef op ga, sorry. 't Is niet omdat iets verkoopt dat het ook artistiek succesvol is en daaruit volgend respect verdient. Ik ben lang genoeg in de culturele sector bezig om te weten dat financieel succes en artistiek succes twee totaal verschillende dingen zijn (dat zijn twee verschillende soorten kapitaal, zoals Bourdieu ons leerde).
Er zijn voldoende dingen uit ons patattenland dat meer respect - in wat voor vorm ook - in het buitenland verdient dan bij ons. Maar als verkoopscijfers daarvoor een graadmeter zijn, dan haak ik af. Want die zijn makkelijk te beïnvloeden (inderdaad, door onder meer marketing, om maar iets te noemen, of door een verderfelijk 'dumbing down').
Ik zie geen enkele muzikale verdienste in wat de Dewaele broers doen (da's persoonlijk) dus die trots laat ik voor mezelf achterwege. Daar ga ik in alle geval hier in Berlijn niet over stoefen, bij wijze van spreken. Dan kunnen de Duitsers ook trots zijn op Tokio Hotel, he, hahaha.
Dat die paljassen worden genegeerd door deejays, kenners en liefhebbers in de Belgische én buitenlandse scene is wat anders natuurlijk, en dat heeft heel logische, redelijke en verstandige gronden die ik je, zoals gezegd, niet in een korte post van een mail kan uit de doeken doen omdat ik dat grondig wil staven.

Er is blijkbaar toch een minimum aan respect, want niet zomaar iedereen mag the Rolling Stones of Kylie Minogue gaan remixen. En dan kan je natuurlijk afkomen met het argument "ze kiezen de Dewaeles omdat ze weten dat het goed zal verkopen ... tjah
Gniffel gniffel, dat zou inderdaad mijn eerste tegenargument geweest zijn. 't Gaat hier immers over wat anders dan een producer die een andere collega vraagt om een remix te doen van zijn/ haar materiaal omdat hij bijvoorbeeld het gevoel heeft dat diens aanpak die track een andere, goede draai kan geven en daarin gelooft.
Maar om je toch wat mee te geven: Sven Larsson heeft gelijk in die zin dat ze wel degelijk plaatjes zijn beginnen opleggen in een periode dat het met hun bandje Soulwax wat minder ging en daarbij rondstrooiden dat heel dat deejaygebeuren toch maar een hele farce was,

Jij hebt het over het dj-gebeuren, uit Sven Larsson zijn post concludeerde ik dat ze neerkeken op elektronische muziek.
Ja, maar ik kan de verwarring begrijpen; lees er de broertjes hun interviews maar op na uit de periode toen ze zichzelf nog 2manyDj's noemden. Ironie en sarcasme over heel het clubcircuit - en de link met electronische dansmuziek werd dan snel gemaakt, zeker omdat een rockblad als Humo het dan graag die kant uitstuurde.
want "kijk wij doen het ook gelijk idioten op een boerenfuif met de platen van ons vake en dat wordt nog gepikt ook en man, wat betalen ze daar poen voor, we moeten daar niet eens technische skills voor hebben", hetgeen gretig werd opgepikt door media als Humo en consoorten. Wat zij doen (en vandaar ook hun oorspronkelijke deejaynaam) was een soort anti-deejayen introduceren: scheve platen bij mekaar flatsen zonder enige zin voor opbouw, coherentie of mixtechnieken, met als onderliggende idee heel het deejaygebeuren wat te gaan liggen relativeren en te ironiseren

Een gebrek aan coherentie is zo ongeveer hun handelsmerk. Ik kan evengoed genieten van een set met de meest uitéénlopende genres (indien goed gebracht) als van een diepe set waar een duidelijke lijn in zit.
Het is niet zozeer die manier van draaien (hoewel ik soms nog altijd betwijfel of ze na al die jaren al dan niet weten hoe een mixer tegoei werkt) maar waar het mij in hoofdzaak om te doen is, is het discours dat ze er rond ophangen, ik bedoel de praat die ze er rond verkopen en de houding die ze daar bij aannemen. Ik geef een voorbeeld: mijn haren gaan nooit zo stijf staan bij een set van Discobar Galaxie. Omdat zij met liefde leute maken. Die mannen geven overigens ook deejayworkshops aan jonge gasten, omdat ze best weten wat voor een stiel dat het is. Daar kan je meewarig over doen, maar die Gentenaars zie ik dat niet doen. De Dewaeles zijn namelijk leute beginnen maken met een zeker sarcasme en ironie ten opzichte van clubbers. En kijk, dat was nog poen scheppen ook! Dat heeft ook te maken met eerlijkheid in mijn ogen. Ik zie eenzelfde soort dingen genoeg in de beeldende kunstsector, een attitude van: "kijk eens hoe wij het systeem van binnenuit een loer draaien en kloten", maar ondertussen zelf volop meedraaien in dat systeem en in feite niet zonder kunnen.

Typisch eind jaren negentig, begin 2000... Hun houding ten opzichte van deejays die al langer meedraaiden in het clubcircuit wanneer ze hun vinyls gingen oppikken in de Music Man in Gent was ook navenant: gewoon hautain.
Dat dit werd opgepikt bleek tevens een goede zet voor hun bandje Soulwax, dat, laten we wel wezen, op niet veel trekt/ trok muzikaal en waarvan de 'carrière' in die periode ronduit in het slop zat. Soulwax is nu groot want "het is de band van de fucking Dewaele Brothers" en niet omgekeerd he.

Soulwax "de rockband" heb ik nooit echt gevolgd, behalve de radiohitjes. Het Nite Versions-album daarentegen kon me wel boeien.
Tja, zoals zovelen he. Voor hun hele deejaypose was Soulwax een niet onaardige Vlaamse radioband, maar ook niet meer dan dat (en sommigen zullen zelfs zeggen: nog minder).
Dat ze dan nog de meest tradionele deejaytrick uit het boekje, met name de mash-up gingen gebruiken om een cd te maken die veel verkocht en werd bedolven onder de lof, bewijst in mijn ogen alleen maar hoe weinig kaas de traditionele media gegeten hebben van heel het deejay- en clubcircuit. Natuurlijk zijn deze wat later mee op de kar gesproken, want de boel verkoopt en moet draaien he.
Nee, kom mij niet af met die mannen, daar spuw ik op, echt waar. Niet dat het hun wat kan schelen uiteraard. Maar ik heb nog meer argumenten maar hou het voor nu hierbij... Bah!
Respect voor uw mening hoor, maar dit is hoe ik het zie.

(En om tot rust te komen zet ik nu ff de nieuwe Boogie Bytes op :p)
Hahaha oké man, en evenveel respect natuurlijk! Ik ga Ben Sims opknallen (om nog eens te horen wat een prachtige métier deejayen kan zijn)! :thumright:
Laatst gewijzigd door Dr. Poppers op 03 apr 2008, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Het is niet zozeer die manier van draaien (hoewel ik soms nog altijd betwijfel of ze na al die jaren al dan niet weten hoe een mixer tegoei werkt) maar waar het mij in hoofdzaak om te doen is, is het discours dat ze er rond ophangen, ik bedoel de praat die ze er rond verkopen en de houding die ze daar bij aannemen. Ik geef een voorbeeld: mijn haren gaan nooit zo stijf staan bij een set van Discobar Galaxie. Omdat zij met liefde leute maken. Die mannen geven overigens ook deejayworkshops aan jonge gasten, omdat ze best weten wat voor een stiel dat het is. Daar kan je meewarig over doen, maar die Gentenaars zie ik dat niet doen. De Dewaeles zijn namelijk leute beginnen maken met een zeker sarcasme en ironie ten opzichte van clubbers. En kijk, dat was nog poen scheppen ook! Dat heeft ook te maken met eerlijkheid in mijn ogen. Ik zie eenzelfde soort dingen genoeg in de beeldende kunstsector, een attitude van: "kijk eens hoe wij het systeem van binnenuit een loer draaien en kloten", maar ondertussen zelf volop meedraaien in dat systeem en in feite niet zonder kunnen.
dit is ongeveer mijn gedacht, maar kan het niet zo goed uitlegge, als onze Dokter. (maar de groep Soulwax is voor mij een goed, degelijk, Belgisch produkt)
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Stanne schreef: En net zoals Varth ben ik ook pro Moby. Je kan niet anders dan grenzeloos respect hebben voor zo'n muzikale duizendpoten. Iedereen kent zijn Go en Hymn maar hij heeft ook stevige rocknummers http://nl.youtube.com/watch?v=V93VaL0yZvQ (reach for my revolver).
Ik heb toch niet gezegd dat ik pro Moby ben ;) . Zijn laatste nrke vind ik gewoon niet slecht, klinkt gewoon leuk. Ik apprecieer Moby voor zijn oudere werk tot en met Play. Daarna vond ik er niks meer aan. Van zijn attitude heb ik ook de buik vol. Hij wil zich als iemand voordoen die met de wereld begaan is, milieubewust is, anti-kapitalistisch en ook wat anarchistisch,... Maar langs de andere kant is hij met zijn muziek de wel heel commerciële toer opgegaan, rijft hij bakken geld binnen en zit hij mee achter heel wat internationale "artiesten" die niet meer zijn dan het resultaat van een gigantische marketingmachine. Die gast is niet meer geloofwaardig imo.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

varth schreef:
Stanne schreef: En net zoals Varth ben ik ook pro Moby. Je kan niet anders dan grenzeloos respect hebben voor zo'n muzikale duizendpoten. Iedereen kent zijn Go en Hymn maar hij heeft ook stevige rocknummers http://nl.youtube.com/watch?v=V93VaL0yZvQ (reach for my revolver).
Ik heb toch niet gezegd dat ik pro Moby ben ;) . Zijn laatste nrke vind ik gewoon niet slecht, klinkt gewoon leuk. Ik apprecieer Moby voor zijn oudere werk tot en met Play. Daarna vond ik er niks meer aan. Van zijn attitude heb ik ook de buik vol. Hij wil zich als iemand voordoen die met de wereld begaan is, milieubewust is, anti-kapitalistisch en ook wat anarchistisch,... Maar langs de andere kant is hij met zijn muziek de wel heel commerciële toer opgegaan, rijft hij bakken geld binnen en zit hij mee achter heel wat internationale "artiesten" die niet meer zijn dan het resultaat van een gigantische marketingmachine. Die gast is niet meer geloofwaardig imo.
Tzelfde verhaal als de Dewaele broers precies :D
Je hebt daarin gelijk, maar ik had het over zijn muziek.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Wat ik gehoord heb van de nieuwe Moby kon me echt niet boeien. Een zwakke recyclage van de nineties-sound.
Laat eender welke newbie een demo afgeven met dergelijke nummers, en er is geen kat die ze wil uitbrengen.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

lemant schreef:Een zwakke recyclage van de nineties-sound.
Ik dacht eerst dat het een 90's plaatje was. Hij speelt wel in op de trends onze anti-commerceman :roll:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Trab schreef:
lemant schreef:Een zwakke recyclage van de nineties-sound.
Ik dacht eerst dat het een 90's plaatje was. Hij speelt wel in op de trends onze anti-commerceman :roll:
Misschien heeft hij gewoon wat oud materiaal bovengehaald dat eigenlijk in de prullenbak zat :mrgreen:

Soit, ik ga er niet te diep op ingaan want ik heb het album nog niet volledig gehoord.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Mariah Carey - Touch my Body vind ik wel een goe nummer. Staat nu in de hitparades. ^^
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

dj_neo schreef:Mariah Carey - Touch my Body vind ik wel een goe nummer. Staat nu in de hitparades. ^^
gij als vrijgezel zult da ni alleen goe vinden voor dat liedje ;)
zit marieke zelf daar voor niks tussen :mrgreen:


ja mannekes ze vissen achter geld hé...
ma hoe zou ge zelf zijn moest ge zo ne poen kunnen scheppen?
ge gaat toch ni nee zeggen zekers :roll:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Regi die durf daar tenminste openlijk voor uitkomen :D
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Administrator schreef:Regi die durf daar tenminste openlijk voor uitkomen :D
Respect daarvoor! 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten