90's Classics

Alles in verband met muziek
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Scatman John vond ik ook super. Heb al die singles gekocht. Op een van die Singles (Welcome to the Scatman World) staat er zelf een Club & House remix. Echt nog goe! Jammer vind ik die nergens op youtube.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Stanne schreef:Soit, met hen bedoelde ik Simply Red. Ik denk dat ze maar 1 "pop" liedje als dit gemaakt hebben.
Ahzo, ik snap ergens de vergelijking met de remix van starsailor niet. Dit is toch geen remix? Ze gebruiken er een sampel in maar de song heeft toch een totaal andere voeling?

Ik vind alle liedjes van simply red eigenlijk pop. Onder wat zou jij die anders klasseren?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

De jaren 90 stonden toch ook symbool voor de boysbands :albino:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

volgende week is't 90's revival op Donna .. of was dat al ergens vermeld ?
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Op Donna ook? Wist ik nog niet.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Administrator schreef:De jaren 90 stonden toch ook symbool voor de boysbands :albino:
Ahahaha, heb nog een spreekbeurt gegeven in't lager over de Backstreet Boys. :twisted:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

dj_neo schreef:Scatman John vond ik ook super. Heb al die singles gekocht. Op een van die Singles (Welcome to the Scatman World) staat er zelf een Club & House remix. Echt nog goe! Jammer vind ik die nergens op youtube.
Voor mij was dit met de Captain jacks en de Peter Andre's en de Nakatomi's en de critical masses, Aqua's, No Mercy, 3T, Tokyo ghetto pussy, E-Rotic, (eehhhhhhh en nog meer van die zooi) het :

DROEVIGSTE en SLECHSTE wat ik in al die jaren top40 gehoord heb. Elk jaar heeft zijn sterke en zwakke momenten (begin 80 Goombay dance band bijvoorbeeld :P )....

Maar die jaren 1994-1998 zijn echt ERG geweest !

Sorry, ieder zijn smaak. Maar ik luister nog liever een jaren 60 / of 70 jaarlijst dan die van 1994-1998, die ik notabene zelf heb meegemaakt.

De laatste jaren is het gelukkig weer wat beter op POP / Dance gebied in de top 40.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Trab schreef:
Stanne schreef:Soit, met hen bedoelde ik Simply Red. Ik denk dat ze maar 1 "pop" liedje als dit gemaakt hebben.
Ahzo, ik snap ergens de vergelijking met de remix van starsailor niet. Dit is toch geen remix? Ze gebruiken er een sampel in maar de song heeft toch een totaal andere voeling?

Ik vind alle liedjes van simply red eigenlijk pop. Onder wat zou jij die anders klasseren?
Nou, een sample ? Ze hebben gewoon heel het nummer genomen, beetje aangepast, en dat hebben ze als basis gebruikt.

Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar het tipt niet aan de platen van hun als:

Money's Too Tight (To Mention), The Right Thing, It's Only Love ...


Grappige is, dat The Good Men het weer gesampled / gejat hebben van Sergio Mendez !

Jaar daarvoor had Ben L het al gebruikt in een remix, en ik denk dat the Good Men dat op een idee heeft gebracht !
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

djginod schreef:
dj_neo schreef:Scatman John vond ik ook super. Heb al die singles gekocht. Op een van die Singles (Welcome to the Scatman World) staat er zelf een Club & House remix. Echt nog goe! Jammer vind ik die nergens op youtube.
Voor mij was dit met de Captain jacks en de Peter Andre's en de Nakatomi's en de critical masses, Aqua's, No Mercy, 3T, Tokyo ghetto pussy, E-Rotic, (eehhhhhhh en nog meer van die zooi) het :

DROEVIGSTE en SLECHSTE wat ik in al die jaren top40 gehoord heb. Elk jaar heeft zijn sterke en zwakke momenten (begin 80 Goombay dance band bijvoorbeeld :P )....

Maar die jaren 1994-1998 zijn echt ERG geweest !

Sorry, ieder zijn smaak. Maar ik luister nog liever een jaren 60 / of 70 jaarlijst dan die van 1994-1998, die ik notabene zelf heb meegemaakt.

De laatste jaren is het gelukkig weer wat beter op POP / Dance gebied in de top 40.
I totally agree. Captain Jack en consoorten zijn platen om van te ...

Underworld en dergelijke zijn kwalitatief goed. Maar er is toch een groot verschil met die eendagsvliegen zoals de Vengabus & Co (of hoe het beest ook noemde in den tijd)
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Om het over een andere boeg te gooien .. hoorde daarnet Guus Meeuwis - Het is een nacht .. en ik ken dien tekst nog steeds grat vanbuiten he :)

dus .. goed nummer ..


waar ik dan wel weer blij om ben dat ik het niet meer moet horen is bijvoorbeeld KIA :pukel: als ge rapt, doet da dan deftig (cfr. Freestyle Fabrik)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Wie kent er die tekst niet vanbuiten :P
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

djginod schreef: Maar die jaren 1994-1998 zijn echt ERG geweest !
Toen was ik 7 tot 11 jaar oud. Kwaliteitsbesef hebt ge dan niet 8)
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Guus Meeuwis is de max man, de muziek dat die maakt...

En idd, ik ken die tekst ook nog rats van buiten.. Doeme.. Memories :?
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Marco Borsato - De Meeste Dromen Zijn Bedrog en Bobby Brown - Two Can Play That Game zijn ook zo twee platen die in mijn geheugen gegrift staan.

Ik was in 92 7 jaar toen ik mijn eerste eigen radiootje kreeg. Dat stond dag en nacht aan en ik zat er hele dagen aan gekluisterd, dus de platen die ik dan gehoord heb hebben een enorme nostalgische waarde voor mij en zijn mijn persoonlijke 90's platen.

Later kreeg ik een casetterecorder en begon ik al die liedjes op te nemen. Op de duur had ik die cassetjes zovaak opnieuw overgenomen dat ik verschillende liedjes door elkaar hoorde.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

I wanna have sex on the beach, come on move you booody ;) :D

Of vonden jullie dat ook rotslecht? :(
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten