Criminaliteit.org

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Dat heb je toch zelf in de hand mannen, als je kind een dvd van sneeuwwitje wil zien, zet het dan van in het begin op in het Frans.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Daar vrees ik voor. Dat ze in Saintes tweetalig kleuteronderwijs doen is uiteraard ook door de taalgrens vlakbij. Zij beseffen ook dat hun kinderen later er alle baat bij zullen hebben beide talen te spreken.

Dat het elders in Vlaanderen of Wallonie niet wordt gedaan vind ik ronduit dom. Daar ligt m.i. namelijk een groot deel van de oplossing van het probleem VL > <WAL
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Fieneke schreef:Dat heb je toch zelf in de hand mannen, als je kind een dvd van sneeuwwitje wil zien, zet het dan van in het begin op in het Frans.
Ja, maar die dvd biedt geen structurele ondersteuning he. Zo'n video duurt amper een uur en dan is de 'les' gedaan, terwijl deze in de kleuterschool blijft voortduren.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ik merk het nu ook ze .. ik spreek niet echt vlot frans, maar eens aan het werk (en zeker dan nog als uw bedrijf klanten heeft over gans belgie) is frans toch enorm handig .. ze zouden het moeten verplichten vanaf de kleuterklas in VL.

ik denk wel dat je scholen gaat vinden in VL die ook van zeer vroeg franse taal geven, maar dat zullen dan privéscholen zijn, en niet voor onze portefeuille weggelegd zijn :roll:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Als je als een deftige job wil vinden is kennis van NL/FR onvermijdelijk, vooral als je dan nog ergens in het Brusselse terechtkomt. En voor mensen in bepaalde sectoren zoals IT wordt vloeiend Engels ook nog eens verwacht.

Ik heb in het hoger geen talen meer gehad, en vooral op vlak van Frans is dit een handicap. Daarom dat ik nu in september avondlessen Frans ga volgen.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

tomaz schreef:Dat het elders in Vlaanderen of Wallonie niet wordt gedaan vind ik ronduit dom. Daar ligt m.i. namelijk een groot deel van de oplossing van het probleem VL > <WAL
Inderdaad, die taalbarriere vormt een groot probleem. Als meer walen de nederlandse taal aanleerden, dan zou een stuk van hun werkloosheidsprobleem kunnen opgelost worden omdat ze dan over de taalgrens kunnen gaan werken.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Trab schreef:Ja, maar die dvd biedt geen structurele ondersteuning he. Zo'n video duurt amper een uur en dan is de 'les' gedaan, terwijl deze in de kleuterschool blijft voortduren.
Nochtans is je onderdompelen in de taal de beste manier om ze vlot te leren. Gewoon tv kijken, radio luisteren, dingen lezen, ook al begrijp je nog niet alles wat er staat of gezegd wordt. Je kan wel in context plaatsen en je zal snel mee zijn. Zo heb ik mijn Engels heel rap geleerd via de cinema van mijn nonkel. Ik zag elke week films in 't Engels, al voor ik deftig ondertitels kon lezen. Je zou er van verschieten hoeveel een kind oppikt op die manier. Als je die basis meegeeft en dat onderhoudt krijg je quasi perfect tweetaligen.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:
Fieneke schreef:Dat heb je toch zelf in de hand mannen, als je kind een dvd van sneeuwwitje wil zien, zet het dan van in het begin op in het Frans.
Ja, maar die dvd biedt geen structurele ondersteuning he. Zo'n video duurt amper een uur en dan is de 'les' gedaan, terwijl deze in de kleuterschool blijft voortduren.
Ja, en dan zet je de volgende op.. Kinderen hebben echt niet meer nodig dan dat hoor. Het is pas later dat ze die structuur echt leren begrijpen. En als ze dan altijd hun dvd's gekeken hebben in het frans, lukt het hun een pak beter om die taal gestructureerd onder de knie te krijgen. :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

vreemd, ik keek altijd naar club dorothé toen ik klein was maar mijn frans is toch erbarmelijk :mrgreen: Nee, die video's zullen wel effect hebben, maar een tweestalige kleuterschool zal nog altijd beter zijn he.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Wij zijn sukkelaars, vier talen en nog moeten buigen ....
Een receptioniste in Vlaanderen MOET perfect tweetalig zijn, in Wallonië is het in het beste geval een aanbeveling.
En dna nog Turks op de basisschool in Gent, we zijn goed bezig om onze Vlaamse cultuur te verkrachten en dan zeggen dat we intolerant zijn.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Trab schreef:vreemd, ik keek altijd naar club dorothé toen ik klein was maar mijn frans is toch erbarmelijk :mrgreen:
ik denk dat er velen onder ons hetzelfde kunnen zeggen

maar kom .. indien men van thuis uit wat goede wil heeft gaat het allemaal he .. ik ga nu het domste voorbeeld van al geven .. maar dien van de Pfaffs (kan ni op zenne naam kome) spreekt thuis ook veel Frans tegen zenne zoon .. en dieje kleine blijkt da toch goe te snappen :)

(en nu geen bakken kritiek omda'k daar ene zien he)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

bouq schreef:
(en nu geen bakken kritiek omda'k daar ene zien he)
stenig hem!! :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

lemant schreef:
bouq schreef:
(en nu geen bakken kritiek omda'k daar ene zien he)
stenig hem!! :mrgreen:
:albino:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:vreemd, ik keek altijd naar club dorothé toen ik klein was maar mijn frans is toch erbarmelijk :mrgreen: Nee, die video's zullen wel effect hebben, maar een tweestalige kleuterschool zal nog altijd beter zijn he.
Mja, dat is waar, maar het ene vult het andere aan naar mijn mening. Als ik dan in de zomer van men mannen afwil stuur ik ze op taalkamp ipv met de chiro weg.. Het is allemaal een kwestie van bewust keuzes maken.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Frans de wereldtaal... :roll:
Je kan ze beter Chinees laten leren,
Anyway maar wel mooi mee door genomen dat ze later goed Frans kunnen, daar kan je alle kanten mee op.

Back ONTOPIC
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast