80's Classics

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

StevenR_73 schreef:
conclusie voor mij; de jaren 80 waren vele muzikaler dan de jaren 90, kwaliteitsgewijs.
Vwala se..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

Fieneke schreef:Lees die post tegoei, het gaat niet over commercialiteit, maar over KWALITEIT. En sorry, wat jullie ook zeggen, qua KWALITEIT is 2fabiola een lachertje tegenover bv K's Choice.

Enneuh, ieder mag toch nog zijn gedacht hebben zekers???
K'sChoice, buiten dat ene hijgplaatje (not an addict) is er niet veel van in huis gekomen( van hun poppy nummertjes ). Zo slecht dat ze ze zelfs bij de kranten (de Morgen) moeten weggeven ( promoten zeggen ze dan ).
Voor de rest weet ik niet waar je het over hebt maar ik voel me meer aangevallen door jou eerlijk gezegd, het is onbeleefd en verwijtend van zinnen te sluiten met meerdere vraagtekens.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Kompakt schreef:
Fieneke schreef:Lees die post tegoei, het gaat niet over commercialiteit, maar over KWALITEIT. En sorry, wat jullie ook zeggen, qua KWALITEIT is 2fabiola een lachertje tegenover bv K's Choice.

Enneuh, ieder mag toch nog zijn gedacht hebben zekers???
K'sChoice, buiten dat ene hijgplaatje (not an addict) is er niet veel van in huis gekomen( van hun poppy nummertjes ). Zo slecht dat ze ze zelfs bij de kranten (de Morgen) moeten weggeven ( promoten zeggen ze dan ).
Voor de rest weet ik niet waar je het over hebt maar ik voel me meer aangevallen door jou eerlijk gezegd, het is onbeleefd en verwijtend van zinnen te sluiten met meerdere vraagtekens.
Wel, en toch vind ik dat hun muziek betere kwaliteit is dan 2fabiola en consoorten? Toch mijn goed recht?????

En meerdere vraagtekens plaatsen is niet onbeleefd, het is enkel de gestelde vraag extra onderstrepen. :D
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

Fieneke schreef:
StevenR_73 schreef:
conclusie voor mij; de jaren 80 waren vele muzikaler dan de jaren 90, kwaliteitsgewijs.
Vwala se..
Er zijn genoeg zaken van de jaren 90 die als uniform goed bevonden worden door verschillende genre's, maar als het totaalpakket bovenkomt bekijk je dat wel anders. Gaan jullie binnen 10 jaar zeggen dat de jaren 2000 shit waren en dan enkel aan Mega Mindy en Spring denken?
Ik heb hier de grote boek liggen met alle charts in, en als ik het globaalpakket bekijk zie ik niet veel verschil qua kwailiteit. Misschien is het nog te vroeg om nu te oordelen hoe slecht de jaren negentig waren.

De jaren 80 hadden ook hun belachelijke iconen, die is men nu ineens vergeten. Ik weet dat wat ik vroeger op de nederlandse televisie zag in bv countdown en toppop ook soms erover was. K
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

Fieneke schreef:Wel, en toch vind ik dat hun muziek betere kwaliteit is dan 2fabiola en consoorten? Toch mijn goed recht?????

En meerdere vraagtekens plaatsen is niet onbeleefd, het is enkel de gestelde vraag extra onderstrepen. :D
Ooit al eens aan gedacht dat mensen het irriterend vinden om iets opgelegd te krijgen, en dan heb je het zelf nog niet graag.
Over smaak kan gediscussieerd worden, over verkoopscijfers niet dat wou ik maar zeggen.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Aangezien hier meerdere mensen mijn visie delen, denk ik niet dat ik zo verkeerd redeneer.

Ik vind dat de kwaliteit van de muziek in de jaren 2000 sterk vooruitgegaan is tegenover de jaren 90, dus je zal me in ieder geval nooit op dezelfde manier horen praten over de jaren 2000.

Maar zoals ik al een paar keer zei: ieder zijn mening.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Kompakt schreef:
Fieneke schreef:Wel, en toch vind ik dat hun muziek betere kwaliteit is dan 2fabiola en consoorten? Toch mijn goed recht?????

En meerdere vraagtekens plaatsen is niet onbeleefd, het is enkel de gestelde vraag extra onderstrepen. :D
Ooit al eens aan gedacht dat mensen het irriterend vinden om iets opgelegd te krijgen, en dan heb je het zelf nog niet graag.
Over smaak kan gediscussieerd worden, over verkoopscijfers niet dat wou ik maar zeggen.
Kerel, als ik een vraag extra onderstreep is het niet omdat ik dat wil opleggen aan iemand, maar omdat ik die vraag relevant vind. Tjeez.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

Fieneke schreef:Aangezien hier meerdere mensen mijn visie delen, denk ik niet dat ik zo verkeerd redeneer.

Ik vind dat de kwaliteit van de muziek in de jaren 2000 sterk vooruitgegaan is tegenover de jaren 90, dus je zal me in ieder geval nooit op dezelfde manier horen praten over de jaren 2000.
Er zijn ook geen echte charts meer, veel rapshit en dergelijke.
Stijlen die versnipperen, het terug ondergronds gaan.
Globaal gezien zijn er toch meer interessante dingen te rapen.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Kompakt schreef:
Ik heb hier de grote boek liggen met alle charts in, en als ik het globaalpakket bekijk zie ik niet veel verschil qua kwailiteit. Misschien is het nog te vroeg om nu te oordelen hoe slecht de jaren negentig waren.

De jaren 80 hadden ook hun belachelijke iconen, die is men nu ineens vergeten. Ik weet dat wat ik vroeger op de nederlandse televisie zag in bv countdown en toppop ook soms erover was. K
het BEST verkochte album ALLER tijden komt toch maar mooi uit de jaren 80 !

En is dat nu Michael jackson met Thriller, of de Dire Straits met Brothers in the Arms ????

Quivraagje :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Heb vandaag nog 2 plaatjes van Heaven 17 op de radio gehoord. Temptation en vooral Let me go is echt wel Top !!
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

djginod schreef:
Kompakt schreef:
Ik heb hier de grote boek liggen met alle charts in, en als ik het globaalpakket bekijk zie ik niet veel verschil qua kwailiteit. Misschien is het nog te vroeg om nu te oordelen hoe slecht de jaren negentig waren.

De jaren 80 hadden ook hun belachelijke iconen, die is men nu ineens vergeten. Ik weet dat wat ik vroeger op de nederlandse televisie zag in bv countdown en toppop ook soms erover was. K
het BEST verkochte album ALLER tijden komt toch maar mooi uit de jaren 80 !

En is dat nu Michael jackson met Thriller, of de Dire Straits met Brothers in the Arms ????

Quivraagje :mrgreen:

Dat was inderdaad Thriller.

Maar laat ons eerlijk zijn; lopen er vandaag nog artiesten rond van het kaliber zoals een Michael Jackson of een Madonna? Ook het downloaden zorgt er voor dat dergelijke albumverkoopcijfers nooit meer gehaald zullen worden.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Hahaha een leuk internetmopje, gebaseerd op een van mijn favoriete foute eightieszangers:

http://www.yougotrickrolled.com

:D :D :D
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

in de jaren 80 had je meer groepjes, meer instrumenten, de videoclip was nog niet zo belangrijk. samplen werd al gedaan, maar was nog redelijk not done.

in de jaren 90 werd de videoclip belangrijker, het samplen was ok, de muziekgroepen verminderden. er kwam een overaanbod aan muziek uit, maar de kwaliteit was niet altijd goed.

nogmaals; de jaren 80=kwaliteit, de jaren 90=quantiteit (de commerce draaide op meer toeren als in de jaren 80)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Euhm...
Dit zou niet meer kunnen in deze politiek correcte tijden, denk ik... :) :

http://www.youtube.com/watch?v=8i5YPXOD ... re=related
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

hahahahahaaaaaa Op Volle Toeren met Chiel Montagne... waar is de tijd :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten