80's Classics

Alles in verband met muziek
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

back to the 90's schreef:
Administrator schreef:Daarvoor bestaan er zaken zoals TW Classic. Bij een party zoals deze draait het om dance en commercieele muziek. Hoeveel keer moet ik dit nog gaan herhalen :roll: .
waar draait het om? :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Bryan Adams........tsss, der is gene grotere azijnpisser in de buzinez dan den dieje. Die zal zijn nieuw plaat zeker uit gevoel gemaakt hebben. Yeah right. Nochtans, die staat hier wel op zen plaats in deze topic want in de jaren 80 was hij beregoed.
vb: http://www.discogs.com/release/666507 uit 1984. Superplaat !
Ge zie tis ni altijd zwart wit of hoe een prima rockmuzikant een melige asshole kan worden.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

Om even bij te benen

1) de jaren negentig waren hopeloos fout, so what?
2) als het is om "arty farty" te doen, dan is het merendeel van de platen van Sash en consoorten bagger, niettemin dat er soms leuke dingen tussenzitten
op die equador maxi stond toch een lekkere pompende versie
3) als we bv een aantal SB's en consoorten overlopen kwa tracklisting zitten er toch ook niet veel fris klinkende nummers tussen, ik draai die anno 2008 evenveel als bv ne top hits
een daaruit gedistilleerde "real retro house" hoeft voor mij eveneens, het is toch altijd hetzelfde lijstje dat wordt afgegaan
4) ik kan niet uitgaan op The Scabs, alhoewel dat ik er ook een blinkend schijfke heb van liggen en ze staan ook niet echt synoniem van de gekleurde jaren negentig en zeker in dat genre
5) 2 fabiola was 90's ambi, om nu van een "hits voor kids" genre te spreken gaat misschien toch iets te ver
ik heb meer problemen met het door alternatieve kringen in de armen gesloten Faithless, eigenlijk is dat voor mij ongeveer hetzelfde als ne 2 fabiola
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

Fieneke schreef: Mijn lijstje: SPECIAAL VOOR U OPGEZOCHT !:

Bryan Addams
Soulsister
Noordkaap
Gorki
The Radio's
The Scabs
K's Choice

Dat is muziek en gene tjing tjang dat op de markt gebracht word om te verkopen.
:roll:

Niet commercieel zei U?
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Fieneke schreef:
Trab schreef:
Fieneke schreef:@Trab: Ik denk dat die mensen eerder muziek brengen vanuit hun gevoel, anders hadden we de laatste jaren wel meer van B. A. & K's choice gehoord of niet soms?
Brian addams komt nochtans regelmatig in België optreden en k's choice staat al sinds 2003 op non-actief, dacht ik.
Mja, hoe lang is het geleden dat ie nog eens een full cd opnam? Er is er net eentje uit heb ik gezien.
DAT TELT NIE!
Bryan Adams stond in 1988 al op T/W!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(dus feitelijk wel on topic, haha)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

En het gaat hier trouwens nog altijd over een dans-evenement ook, ik zie me trouwens geen hele nacht staan swingen op platen van Gorki of Noordkaap.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Dr. Poppers, ik haale het al aan: Bryan Adams was in de jaren 80 wél goed.

Derbij, niet commercieel..... ik hoor da graag zeggen, ze moeten er in ieder geval van leven dus voor het plezier doen die dat allemaal ni.

Pas op Administrator, Stijn Meuris is altijd wel dolle fun ze. Mor een hele nacht nu ook weer ni :D

Wat Faithless betreft, ik was er in de tijd van Insomnia wel weg van. Bereplaat. En op de ene of andere manier hebben zij het klaar gespeeld om "in alternatieve kringen" hot te worden. Dansmuziek beluisteren was meestal "not done" in de jaren 90 en zij hebben de deur op een kier gezet. Ze kregen airplay op Brustu,....enz.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Stanne schreef:Wat Faithless betreft, ik was er in de tijd van Insomnia wel weg van. Bereplaat. En op de ene of andere manier hebben zij het klaar gespeeld om "in alternatieve kringen" hot te worden.
Al eens een album van faithless gehoord? Dat is allesbehalve dance eigenlijk. Meer richting chillout eigenlijk.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Ik heb hun best off. Ni voort vertellen hé :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2008, 18:28

Bericht door Kompakt »

Kijk maar naar Unkle, Boards Of Canada, Chemical Brothers etc... niet direct elektronische groepen/artiesten met een zuiver imago gelinkt aan dancetoestanden maar toch meer geapprecieerd in alternatieve kringen .... maar wat is alternatief? Vroeger was dat rock maar nu gaat dat veel breder ..... zelfs de term indie is breder geworden.
Neen hoeveel mixen hebben ze van hun eerste hit uitgebracht, tot kotsens toe en dan nog jarenlang airplay! Wss de eerste dancegroep met een rockattitude, commerciëler dan aanvankelijk gedacht.

Ambient toestanden zijn nauwer verwant met trancy toestanden, zoals begin jaren negentig (Rising High, Fax, Barramundi, .... )en nu de laatste jaren terug met de neotrance/tech-ambient/minimal gekte, maar downtempo is ook maar een verzamelnaam voor alles wat naast de pot valt en ietsje trager is.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

lounge is ook zo'n popuair woordje geweestµ, maar dit even off-topic


conclusie voor mij; de jaren 80 waren vele muzikaler dan de jaren 90, kwaliteitsgewijs.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Stanne schreef:Ik heb hun best off. Ni voort vertellen hé :mrgreen:
Ik heb hun 'Reverence'... En vind dat nog altijd een goeie cd!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

En dan vergeet ge de belangrijkste "alternatieve" dancegroep nog waarmee het in die kringen toch allemaal een beetje begon, Underworld.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Administrator schreef:En dan vergeet ge de belangrijkste "alternatieve" dancegroep nog waarmee het in die kringen toch allemaal een beetje begon, Underworld.
Ik dacht da ge Prodigy ging zeggen.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Kompakt schreef:
Fieneke schreef: Mijn lijstje: SPECIAAL VOOR U OPGEZOCHT !:

Bryan Addams
Soulsister
Noordkaap
Gorki
The Radio's
The Scabs
K's Choice

Dat is muziek en gene tjing tjang dat op de markt gebracht word om te verkopen.
:roll:

Niet commercieel zei U?
Lees die post tegoei, het gaat niet over commercialiteit, maar over KWALITEIT. En sorry, wat jullie ook zeggen, qua KWALITEIT is 2fabiola een lachertje tegenover bv K's Choice.

Enneuh, ieder mag toch nog zijn gedacht hebben zekers???
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten