21.02 : Koppen - Drugs & Discotheken

Het algemene forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

dj_neo schreef: De jeugd van LC (ik dus :P) gaat die reportages es gaan omzetten in de realiteit in gent siebiet. :mrgreen:
Neo, de "hangjongere" van LC :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik blijf er bij, prioriteiten zijn veranderd, zelfs op het werk zie ik het verschil, mensen die leningen aangaan om van om ver te vallen, en die zelf beslissen om boterhammekes te eten op het werk ipv die dure belegde broodjes :mrgreen: een avondje uitgaan is gewoon sterk veranderd, er zijn er nog weinige die uitgaan voor de muziek en voor de drugs, partypeople dus :P uiteraard zijn er nog, wat een geluk :D en eigenlijk, waarom niet? ik leef ook al lang niet meer voor mijn weekend, nogal een geluk want na al die jaren liep het soms wat uit de hand :mrgreen:

over de nieuwe reportage ivm hangjongeren op koppen: damn, waarom zo zagen jongens? ik dacht dat iedere oudere jaloers was op vroeger toen jongeren mekaar zagen in het openbaar ipv achter de pc!!! en dan nog zo een hitler-dictator-irritant geluidje maken? WAAR GAAN WE NAARTOE :scratch:
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Nostalgie90 schreef:No way, dat heb ik nooit gedaan ... en dan nen hele avond witte wijn en cocktails liggen zuipen zeker?
Er zijn vrouwen die een andere instelling hebben dan dat. Maar ik weet wel dat als ik zie dat die kerel nog niet eens de moeite doet om me eentje te betalen (eentje he mannen), hij bij mij niet ver zal komen. Een vrouw wil nu eenmaal in de watten gelegd worden.. (zonder daarbij te overdrijven, want er zijn "wijven" die serieus kunnen overdrijven. :cry:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Administrator schreef:Ik nam altijd mijn boterhammen mee 's middags. Nu zijn boterhammen voor veel schoolgaanders al te min en moet het elke middag een broodje van 2,5 Euro zijn. Tegen vrijdag hebt ge de dan al om 10 Euro aan broodjes.

En dan maar denken dat ik het op mijn 12 jaar moest doen met gvd 200 Bfr zakgeld in de week :?
Dat ligt in de handen van de ouders in mijn ogen. Bij mij zou dat niet waar zijn, elke dag zelf gebakken bokes mee een smeer boter en een plak kaas ja!
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Plezante discussie :mrgreen:

De gasten hier hadden is 20 moeten zijn in 1992...... :mrgreen:
:cyclopsani:
Mor omgekeerd natuurlijk ook, ik wil dolgraag is een maand terug 20 zijn. En dan zou ik het beu zijn. Kzou me ni meer kunnen amuseren denk.

Mijn eerste pint koste 17 frank.
Hangjongeren ? Die ziede nu zo ni meer. In mijn buurt hadde verschillende plaatsen om te hangen. Nu is da leeg. Nochtans woont daar nog altijd jeugd.

Nu studeert ook veel meer volk verder. 15j-20j geleden was dat nog een privilege en moest je afdwingen thuis. Technische of beroepsschool is precies een oneer en word afgeraden. Leercontracten worden precies ook al ni meer afgesloten. Ik ben met de school gestopt om te kunnen werken en die centen op te doen aan te feesten. En heb er geen spijt van. Kheb gewoon mijn schade achteraf ingehaald.

Tijden zijn gewoon veranderd. Zie alleen maar naar de GSM en computer. Daar moeste toen geen tijd en geld in steken.

Mijn mening is gewoon dat het op de moment allemaal veel te goed gaat. Wij moesten tenminste soms nog vechten voor iets. Soms dan letterlijk. Als het nu ni lukt is er héél dikwijls een vangnet. Veel van de ouders. Wat natuurlijk ni slecht is.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Ik moet toch ook toegeven dat ik mijn kinderen (als ik er had) liever ASO zie studeren dan BSO, je wilt altijd het beste voor je kind. Al moet ik ook eerlijk zijn als ik zeg dat hun geluk me belangrijker zou zijn dan hun studies. Als ze in BSO horen, moeten ze daar ook zijn, maar als ze meer aankunnen: no way dat ze naar BSO mogen.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Stanne schreef:Plezante discussie :mrgreen:

De gasten hier hadden is 20 moeten zijn in 1992...... :mrgreen:
:cyclopsani:
Mor omgekeerd natuurlijk ook, ik wil dolgraag is een maand terug 20 zijn. En dan zou ik het beu zijn. Kzou me ni meer kunnen amuseren denk.

Mijn eerste pint koste 17 frank.
Hangjongeren ? Die ziede nu zo ni meer. In mijn buurt hadde verschillende plaatsen om te hangen. Nu is da leeg. Nochtans woont daar nog altijd jeugd.

Nu studeert ook veel meer volk verder. 15j-20j geleden was dat nog een privilege en moest je afdwingen thuis. Technische of beroepsschool is precies een oneer en word afgeraden. Leercontracten worden precies ook al ni meer afgesloten. Ik ben met de school gestopt om te kunnen werken en die centen op te doen aan te feesten. En heb er geen spijt van. Kheb gewoon mijn schade achteraf ingehaald.

Tijden zijn gewoon veranderd. Zie alleen maar naar de GSM en computer. Daar moeste toen geen tijd en geld in steken.

Mijn mening is gewoon dat het op de moment allemaal veel te goed gaat. Wij moesten tenminste soms nog vechten voor iets. Soms dan letterlijk. Als het nu ni lukt is er héél dikwijls een vangnet. Veel van de ouders. Wat natuurlijk ni slecht is.
Van 't begin tot het eind mijn gedacht! En ja, 't is uitgegroeid tot ne plazante topic!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik kan Stanne erin volgen, voor sommigen gaat het misschien nog wat te goed ... en idd de prijs voor een pint of sigaret was wss toen nog te doen! (awel ik was toch ook toen al aan het roken en drinken :) )
Maar ja als alles maar van de rol te scheuren is dan klaagt een mens niet ...

Mja nu moeten we import doen om onze boel te onderhouden en te bouwen, wat natuurlijk de zaak niet goedkoper maakt alleen kwalitatief ietsje minder (maar dat zal niet lang meer duren vrees ik)
Maar hetzelfde gaat ook gebeuren voor andere functies, nu zie je al multinationals die hun administratie in een ander land vestigen, je kan ze toch allemaal niet achter een bureau of firmawagen met laptop gaan zetten?
Krimpt de productie hier moet men ook besparen op administratie.

En tegenwoordig zitten sommige ouders er niet mee in om een jaar of 4 studeren te bekostigen, met alle dingen ernaast dus natuurlijk vallen sommige mensen uit de boot dat kan toch ook niet anders zijn.
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

Bericht door ProgressNation »

Stanne schreef:Plezante discussie :mrgreen:


Hangjongeren ? Die ziede nu zo ni meer. In mijn buurt hadde verschillende plaatsen om te hangen. Nu is da leeg. Nochtans woont daar nog altijd jeugd.
Nu zijn't MSN-jongeren :mrgreen:

Kan de tijd niet meer noemen dat ik hier nog jongeren heb zien rondhangen op straat. Vroeger zag je niets anders.

Enkel in de grootsteden onze nieuwe Belgen. Maar dat zou ik dan eerder "Provocerende Jongeren" noemen.

En ja ... het zijn nu luxekinderen. Ze moeten allemaal een belegd broodje of koffiekoeken hebben. Daar gingen wij 's middags liever een pint mee gaan drinken (vals briefke van de ouders dat buitengaan onder de middag toegestaan was)

Ja als je handig bent, kan je volgens mij toch geen kwaad met BSO. Goeie stielemannen hebben allemaal massa's werk en verdienen pakken geld tegenwoordig. Het is natuurlijk misschien iet moeilijker om in het technisch onderwijs op het goede pad te blijven :mrgreen:
Denk dat veel van die mannen zeker evenveel verdienen als mensen met A1-diploma. En ze kunnen nog wat foefelen met de BTW 8)
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Maar die ouders laten het dan toch ook toe?
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Fieneke schreef:Als ze in BSO horen, moeten ze daar ook zijn, maar als ze meer aankunnen: no way dat ze naar BSO mogen.
Slimme stielmannen moeten er ook zijn he ;-)
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Nostalgie90 schreef: Mja nu moeten we import doen om onze boel te onderhouden en te bouwen, wat natuurlijk de zaak niet goedkoper maakt alleen kwalitatief ietsje minder (maar dat zal niet lang meer duren vrees ik)
Maar hetzelfde gaat ook gebeuren voor andere functies, nu zie je al multinationals die hun administratie in een ander land vestigen, je kan ze toch allemaal niet achter een bureau of firmawagen met laptop gaan zetten?
Krimpt de productie hier moet men ook besparen op administratie.

En tegenwoordig zitten sommige ouders er niet mee in om een jaar of 4 studeren te bekostigen, met alle dingen ernaast dus natuurlijk vallen sommige mensen uit de boot dat kan toch ook niet anders zijn.
We zijn al 10j naar een diensten economie aan het afstevenen. Wie wil zen handen nog vuil maken ? Vooral van de jonge mensen ? Steeds meer knelpuntberoepen, da zegt genoeg.

Het probleem is nu, en overal in de wereld, eens je uit de boot valt is het moeilijk er terug in te klimmen. De kloof tussen arm en rijk word alsmaar groter, ook hier. En iedereen doet krampachtig zijn best om te volgen, desnoods met een grote schuldenberg.

Mijn peter heeft lang geleegd en die heeft nog veel mee gemaakt. Die zei altijd: "tzou is terug oorlog moeten worden". Hopelijk is het niet maar daar zit veel waarheid in. Dan krijg je terug respect voor alles, zelfs voor de kleinste broodkruimel die je ergens vind. Nu kopen we elke dag een broodje van 2,5€ en gooien de helft er van weg.
Respect voor alles en iedereen zou een mooie deugd moeten zijn.

Amen :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:
Fieneke schreef:Als ze in BSO horen, moeten ze daar ook zijn, maar als ze meer aankunnen: no way dat ze naar BSO mogen.
Slimme stielmannen moeten er ook zijn he ;-)
Mja, ik weet het, ik deel die mening compleet. Maar als ouder bekijkt ge zoiets altijd anders denk ik... Niet stanne?
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Fieneke schreef:
Trab schreef:
Fieneke schreef:Als ze in BSO horen, moeten ze daar ook zijn, maar als ze meer aankunnen: no way dat ze naar BSO mogen.
Slimme stielmannen moeten er ook zijn he ;-)
Mja, ik weet het, ik deel die mening compleet. Maar als ouder bekijkt ge zoiets altijd anders denk ik... Niet stanne?
Uw kind moet gelukkig zijn. Ge moogt u zelf ni gelukkig voelen door ze bvb dingen tegen hun zin te laten doen.
Trés important.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Het is niet dat ze dommer zijn, ze hebben meestal geen interesse om te studeren. Studeren na school daar hebben ze een hekel aan, dus doen ze het niet.
Maar ja als ge bekijkt dat de meeste toch een redelijk aanvaardbaar loon hebben en er altijd wel ene met hoog diploma aan de deur staat voor een klusje uit te voeren ...
Ikzelf heb geen beroeps gedaan, maar dan ineens een merendeel van die mensen schijnbaar linken aan dom vind ik er wat over niet?

Zo komen de cliché's die Stanne aanhaalde, voor de angst om hun kind in een technisch beroep te sturen weeral boven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten