21.02 : Koppen - Drugs & Discotheken

Het algemene forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Deze avond krijgt die klein haren eerste naaicursus :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Fieneke schreef:Deze avond krijgt die klein haren eerste naaicursus :mrgreen:
Zie mor da gij geen naaicursus krijgt dezen avond :mrgreen:
Kskuseer, liet me effe gaan.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Snikske

ik heb u wel via pm :twisted: ;)
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Het leven is hard Fien maar dat wil niet zeggen dat ik het wil afdoen als een pruts, ik heb mijn deel ook min of meer gehad.

Soit spijtig van de drukkerijen, tegenwoordig komen er meer volautomatische dingen dus het zal wel een evolutie zijn. De engineering van tegenwoordig is ook meer gespitst op vervangen van complete bouwgroepen, ipv alles uiteen te halen zoals vroeger. Wegwerptechnologie bijvoorbeeld, er zijn zo van die dingen die je niet kan bestellen apart dan maar ineens een complete bouwgroep ah
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 29 feb 2008, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Bass schreef:Heb jaren tegen men goesting iets gedaan maar mocht nog veranderen want ASO was hét van hét :roll:

Tot ik bijgevolg 3x men vijfde jaar heb mogen doen.. toen kwamen ze tot inzicht en mocht ik volledig doen wa ik zelf wou, met als gevolg da ik nu zelfs plezier heb in het leren ;)
Zulke verhalen ken ik van vroeger, wat doe je nu trouwens?
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Vertaler-tolk.. nog 1 jaarke te gaan na dit & dan nog verder, ik zit daar veel te goed in leuven ;)

Alle examens met glans doorgekomen dus ge ziet ma.. toch ooit tot de jaren van verstand gekomen
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik heb mijn eerste twee jaar in het secundair humaniora gedaan en was er telkens door maar ik wou persé naar 't VTI gaan om elektromechanica te studeren. Mijn ouders hebben mij daar vrij in gelaten en ik ben in die twee jaar elektromechanica telkens de eerste van de klas geweest. En na die technische studies ben ik nog begonnen aan hogeschool die ik met succes afgerond hebt.

Het wil dus niet zeggen omdat ge één keer in het technische of beroeps terechtkomt ge een afslag hebt genomen voor de rest van u leven é.
Ik ken er die ooit in de latijnse begonnen (lees: gedwongen) zijn maar uiteindelijk nooit hun diploma gehaald hebben omdat ze volledig onderdoor gingen aan de leerstof en zo schoolmoe werden op korte tijd.

En zoals hier aangehaald ligt de norm voor hoger onderwijs tegenwoordig veel lager. Vroeger was dat een privilege en was er per gezin mss max één iemand die hogere studies deed.

De dag van vandaag doet bijna iedereen hogere studies en is dit quasi een vervolg op je middelbaar. Door de invoering van pc en internet is er ook veel sneller en makkelijker aan informatie te raken betreffende de studies waardoor het effectieve blokken op termijn veel minder tijd gaat kosten en voor meer mensen toegankelijker wordt. En met IAJ en allerlei opleidingstrajecten geraak je zelfs als luiaard aan een hogeschooldiploma door mss max 4 vakken per academiejaar te volgen.
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jan 2007, 14:35

Bericht door Slak »

Trab schreef:
Stanne schreef:We zijn al 10j naar een diensten economie aan het afstevenen. Wie wil zen handen nog vuil maken ? Vooral van de jonge mensen ? Steeds meer knelpuntberoepen, da zegt genoeg.
Niet alle knelpuntberoepen zijn daar het gevolg van. Ikzelf heb gestudeerd voor drukker, ook een knelpuntberoep. Vroeger was een drukker iemand met aanzien, het werd soms bekeken als een kunst. Vandaag de dag is daar niets meer van te merken. De reden hiervoor ligt bij de voortdurende automatisatie in die sector, waardoor de drukker niets meer is dan een vleesgeworden robot die enkel het juiste papier op het juiste moment moet insteken.

Een stiel waar je iets voor moet kunnen, die blijft altijd aantrekkelijk. Niet?
dan hebbe ze toch iet verkeerd gedaan daar waar gij terechtkomt.

Ik heb veel respect voor de drukkers waar we mee samenwerken. Als ik iets gedrukt moet hebben, van corporate brochure tot jaarverslag over flyers of posters. Altijd vraag ik die mannen hun gedacht en advies ivm papierkeuze, formaten whatnot.
voor mij is ne drukker ne stielman die u kan adviseren en helpen.
En er zijn grote verschillen tussen verschillende drukkers. Dus tgaat toch net over iets meer dan vellekes papier int machien steken denkek ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Slak schreef:dan hebbe ze toch iet verkeerd gedaan daar waar gij terechtkomt.

Ik heb veel respect voor de drukkers waar we mee samenwerken. Als ik iets gedrukt moet hebben, van corporate brochure tot jaarverslag over flyers of posters. Altijd vraag ik die mannen hun gedacht en advies ivm papierkeuze, formaten whatnot.
voor mij is ne drukker ne stielman die u kan adviseren en helpen.
En er zijn grote verschillen tussen verschillende drukkers. Dus tgaat toch net over iets meer dan vellekes papier int machien steken denkek ;)
Ja, dat hangt af van drukkerij tot drukkerij. Grote drukkerijen werken met bv met accountmanagers. Die geven u raad over kleuren, papier,.... maar de drukker zelf staat aan de machine en voert enkel opdrachten uit. Als hij dan nog eens aan een recente Heidelberg drukpers ter beschikking heeft, dan hoeft hij er amper naar te kijken. Ik vond het allesinds redelijk afstompend :?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Ik werk zelfs in de 2de grootste drukkerij van Europa... op gebied van de afzet markt dan. En drukken sucked gewoon... heb jaren aan machine gestaan als een robot. Binnekomen, over 1 komen met de 2de man, zien dat het werk goed is, schaften, nog 4 uurs en naar huis... Heb ik daar voor naar school gegaan ??? Anyway ben toen vlakaf gaan zeggen tegen de baas dat ze in mij geen geld meer moeten steken omdat het me geen kloten intereseerde.. dus ben ik nu druk voorbereider en ga terug met "zin" werken... dat is nog altijd het belangrijkste denk ik.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

ThaMan schreef:Ik werk zelfs in de 2de grootste drukkerij van Europa... op gebied van de afzet markt dan. En drukken sucked gewoon... heb jaren aan machine gestaan als een robot. Binnekomen, over 1 komen met de 2de man, zien dat het werk goed is, schaften, nog 4 uurs en naar huis... Heb ik daar voor naar school gegaan ??? Anyway ben toen vlakaf gaan zeggen tegen de baas dat ze in mij geen geld meer moeten steken omdat het me geen kloten intereseerde.. dus ben ik nu druk voorbereider en ga terug met "zin" werken... dat is nog altijd het belangrijkste denk ik.
Hehe, ik dacht al dat niet de enigste was :)

Zeg Thaman, heb jij ook aan de viso (gent) gestudeerd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten