Grooverider 4 jaar in een cel in Dubai

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Arabië geen geschiedenis :? ???
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Dubai ? Daar was 50j geleden niks.
Irak/Iran/Arabië/Syrië/Israel/Libanon/.......ok maar de VAE zijn een heel recente gestichte staat dacht ik.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Cypher schreef:
pooley schreef:olie is niet oneindig he, die mannen zijn slim bezig, dat is aan een toekomst bouwen voor later
Ik ben benieuwd als het hen zal lukken om toeristen te blijven lokken. Nu is het nieuw en hip, maar om 1000 euro pp neer te tellen voor een citytripke van enkele dagen vind ik wat overdreven.
Geschiedenis hebben ze niet, wel veel zand...
geen geschiedenis?

Best u boeken nog is nalezen ;-)

Der zijn altijd oorden die meer naar de beau monde mikken hé. Genoeg volk die 'the flow' volgt.

Als je gewoon al kijkt wie daar allemaal een eiland heeft, wil je celebs spotten, moet je naar daar gaan... (ja sommige mensen houdne zich hiermee bezig)
Newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:30
Locatie: Ciraoville

Bericht door Cypher »

Dubai geschiedenis? kzou 't echt nie weten.
Irak + Iran wel, maar ginder?

Voor de historische gebouwen of "authentiek" historisch centrum moet ge daar niet zijn. Maar daar zullen ze wel een mouw aan passen zeker?

anyway, hun gebouwen zijn futuristisch, maar de bevolking en gewoontes zitten een paar eeuwen achter.

Mogen vrouwen daar al in auto rijden bijvoorbeeld?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Stanne schreef:Dubai ? Daar was 50j geleden niks.
Irak/Iran/Arabië/Syrië/Israel/Libanon/.......ok maar de VAE zijn een heel recente gestichte staat dacht ik.
Ik ben nu niet bezig over de geschiedenis van Dubai maar over die van de regio. Als wij spreken over de middeleeuwen hier bij ons dan valt de naam België toch ook niet? Het is niet omdat de huidige staat toen nog niet bestond dat er op dat moment daar nog geen volkeren leefden é. De Arabische en Perzische gebieden hebben een enorm rijke geschiedenis, alleen hebben ze in de loop der eeuwen alles naar de botten geholpen door de Islam steeds meer de bovenhand te laten nemen op cultuur.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Administrator schreef: De Arabische en Perzische gebieden hebben een enorm rijke geschiedenis, alleen hebben ze in de loop der eeuwen alles naar de botten geholpen door de Islam steeds meer de bovenhand te laten nemen op cultuur.
Ja hallo, dat is evenzeer onzin! Het gaat op dit moment over een andere Islam dan deze uit de zevende eeuw (onze tijdrekening) toen deze godsdienst pas ontstond. Je zou hooguit kunnen zeggen dat ze toen 'verlichter' waren dan een aantal moslimgroeperingen nu (en dan heus niet àlle moslims).
Ze gaven Europeanen in de middeleeuwen alvast wel het nakijken op vlak van wetenschap, kunst, en dergelijke...
En godsdienst is trouwens een vorm van cultuur, net zoals cultuur mee gevormd wordt door een element van godsdienstige traditie. Hoe je het ook draait of keert, dat speelt in Vlaanderen ook nog steeds mee, waar verschillende cultureel bepaalde dingen afkomstig zijn van ons katholiek verleden. Genderongelijkheid bijvoorbeeld (en ja dat sluimert bij ons nog steeds, zij het op subtielere niveaus!), het aanvaarden van de Ander - homo's om maar wat te noemen -, of onze feestdagen, om iets simpeler te nemen.
Het grote onderscheid blijft dat wij ondertussen de scheiding tussen kerk en staat als normaal beschouwen, maar in landen als de VAE niet. Je kan over zoiets trouwens nauwelijks debateren als atheïst of als iemand die dat volstrekt heeft weten te aanvaarden, ten opzichte van een diepgelovige.
Desalniettemin ben ik zelf iemand die zwaar blijft steigeren tegen de invloed van zowel kerk (welke dan ook) als staat, maar ik ben dan ook wat politiek betreft nogal een dromer; jep, een Proudhonist en dus eigenlijk een anarchist... Ni dieu, ni maître, weet je wel...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Stanne schreef:
Trab schreef:Straks ne vlieger in parkeren se :lol:
Die zou daartegen bestand moete zijn. Wil zeggen dat hij niet naar beneden komt.
Der zen kosten noch moeite gespaard om aan alle eisen te voldoen. De duuste en beste architecten, ingenieurs, bouwfirma's,... ter wereld zijn erbij betrokken.
Nu zijn ze het probleem aan het bekijken om hun beton alsmaar hoger te kunnen pompen. Speciaal daarvoor ontwikkelde pompen met enorm debiet en bestand tegen grote dynamische drukken bij stilstand. Waanzinnig.
Dat dachten ze van de WTC torens ook :D :mrgreen:

@de mannen hierboven: ben ik met mijn vrouwelijke gedachtengang nu zo verkeerd als ik zeg dat alles geschiedenis heeft, al is het de teloorgang van de dino's of de ontdekking van de paardenbloem?

Kvraag me af wat jullie bedoelen met geschiedenis, want het is nu toch niet dat die kerels daar pas 100j geleden zijn beginnen rond te lopen...??
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Over Amerika beweert men ook dat ze geen geschiedenis hebben. De Verenigste Staten nu mss niet, buiten de Burgeroorlog.

Maar lang geleden voor George Washington en de zijnen daar de USA gesticht hebben leefden daar reeds de American Natives of de Indianen.
En wie kent de typische Amerikaanse Apache Indianen nu niet? Als dat geen geschiedenis is :)
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Fieneke schreef:
Stanne schreef:
Trab schreef:Straks ne vlieger in parkeren se :lol:
Die zou daartegen bestand moete zijn.
Dat dachten ze van de WTC torens ook :D :mrgreen:
Toch niet. Het ontwerp van deze toren is van nà 9/11.
Administrator schreef:Over Amerika beweert men ook dat ze geen geschiedenis hebben. De Verenigste Staten nu mss niet, buiten de Burgeroorlog.

Maar lang geleden voor George Washington en de zijnen daar de USA gesticht hebben leefden daar reeds de American Natives of de Indianen.
En wie kent de typische Amerikaanse Apache Indianen nu niet? Als dat geen geschiedenis is :)
100% gelijk. Tis zonde dat de allochtone "Amerikanen" heel die beschaving bewust uitgeroeid heeft. Ze waren toen al met hun entlosung bezig :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Stanne schreef:
Fieneke schreef:
Stanne schreef: Die zou daartegen bestand moete zijn.
Dat dachten ze van de WTC torens ook :D :mrgreen:
Toch niet. Het ontwerp van deze toren is van nà 9/11.
In alle documentaires rond 9/11 word gezegd dat na de aanslag uit '93 er voorbereidingen getroffen waren om ervoor te zorgen dat hij beter bestand was tegen dergelijke aanslagen.. Alleen is hun moeite niet groot genoeg geweest.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Tsjah de Salafisten, die krijgen meer aanhang ook van moslims die hier geboren en getogen zijn ...
Hun godsdienst staat hun eigen vooruitgang in de weg, zelfs de evolutietheorie is voor die mannen een probleem als hij wetenschappelijk kan bewezen worden. Daar was recent op Pauw & Witteman een discussie over.

En ne vlieger met Kerosine die in een toren vliegt, dan moeten ze er veel aanpassen btw want er zijn er niet veel tegen bestand tegen zo'n hitte.

btw over endlosung, de Turken zijn ook weeral goed bezig onder het mom terroristen bestrijden, waar kennen we dat nog van
En die willen bij Europa?
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Stanne schreef:
Trab schreef:Straks ne vlieger in parkeren se :lol:
Die zou daartegen bestand moete zijn.
Bestand in welke mate dan? Ik kan me niet inbeelden dat er gebouw bestaat dat de impact kan weerstaan van een tegen 800km/u inslaand object. Misschien bedoel je dat het gebouw niet volledig zal instorten? Maar dat belet eigenlijk niemand om er een vliegtuig in te parkeren he :P
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Het is niet de impact van het vliegtuig alleen maar in combinatie met de temperatuur van de brandende kerosine die de dragende structuur week heeft gemaakt.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Precies of daar is ook maar één burgergebouw tegen bestand?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Trab schreef:Bestand in welke mate dan? Ik kan me niet inbeelden dat er gebouw bestaat dat de impact kan weerstaan van een tegen 800km/u inslaand object. Misschien bedoel je dat het gebouw niet volledig zal instorten? Maar dat belet eigenlijk niemand om er een vliegtuig in te parkeren he :P
Deze zou idd ni mogen instorten na zo'n impact en de structuur zou ni van de hitte mogen weten. Natuurlijk zal hij wel heel zwaar beschadigd worden en zal het uiteindelijk ook een catastrofe met ontelbare doden zijn.
Fieneke schreef:In alle documentaires rond 9/11 word gezegd dat na de aanslag uit '93 er voorbereidingen getroffen waren om ervoor te zorgen dat hij beter bestand was tegen dergelijke aanslagen.. Alleen is hun moeite niet groot genoeg geweest.


Een bestaand gebouw kan ni in die mate veranderd worden dat het bestand is tegen zo'n impact.Da begint bij de fundamenten en bij de indeling en constructie van een gebouw.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten