Nostalgie90 schreef: Moeilijke woorden daar ben je precies ook wel een kei in.
Voor mij zijn dat geen moeilijke woorden.
Nostalgie90 schreef:Spijtig genoeg is de topic spurlos verschwunden, dus het zal een welles nietes spel worden met veel "nuances" om het in Uw taal te verwoorden.Ik heb mijn gedacht erover ... en ik vind de laatste replieken maar flauwtjes.
Ik zal u een andere topic over net hetzelfde onderwerp geven: Sabam die zaagt over mixes op sites van dj's
http://rip.partyforum.be/viewtopic.php? ... ight=sabam
Daar zeg ik letterlijk:
Het wordt hoog tijd dat ze eens inzien wat het verschil is tussen een harde schijf vol met geripte mp3's en een site waar een urrtje gemixte muziek op staat...
en wat verder
- Ik heb idd geen sabambijdrage betaald voor de sets op mijn site en dat ben ik ook niet van plan. Als hun jurist mij de inmiddels bekende standaardbrief stuurt zal ik de sets wel weghalen. In die Ifpi-topic kan je duidelijk lezen dat ik dat overdreven vind. Ik sta dan ook niet 100% achter de verschillende werkwijzen van Sabam. Beetje zoals in de politiek... er is geen enkele partij die een programma kan voorleggen waar ik me 100% in terugvind. En toch stem ik iedere keer.
enz...
Als je echt tijd teveel hebt lees dan alle oude PF topics over sabam en ifpi eens. Spannende lectuur.
Nostalgie90 schreef:Toch leuk als je voor Sabam bent, maar dan toch hun fundamenten zoals het auteursrecht uiteindelijk zelf aan je laars lappen. Zelf innen maar niets betalen voor het werk van anderen beschikbaar te stellen?
Ik zal nooit iemand aanvallen omdat die als dj een promo mix heeft staan op zijn site waar mijn werk in zit. Ik vind dat zelfs heel goed. Hoe meer mijn plante gedraaid worden hoe meer mensen ze horen en hoe meer ze uiteindelijk zullen kopen. Ga aan eender welke producer van house of techno vragen of hij een probleem heeft met djs die mixkes maken en die op hun site zetten als promo. Je zal misschien enkele Don Quichote's vinden. Maar de meesten gaan dat ook als promo voor hun muziek zien. Sabam doet alleen de moeite niet om zo rationeel te denken. Die mixes zetten mensen aan om die muziek te gaan zoeken. Bij Sabam denken ze tegenwoordig dan automatisch "jaja, en ze gaan ze zoeken op illegale sites".
En zo lang niemand bereid is om water bij de wijn te doen gaan de consument en Sabam en co verder uit mekaar groeien tot extremen.
Wat het zelf betalen betreft: wij hebben jaren braaf al onze fuiven aangegeven en ervoor betaald en zelfs de lijsten ingevuld met ALLE titels die we draaiden. Sinds ik zelf niet meer organiseer heb ik zo geen lijst meer gezien. Dat wil zeggen dat de organisatoren ofwel de lijsten niet hebben, of ze zelf invullen.
Jij zegt dat ik de auteursrechten aan mijn laars lap. Strikt genomen wel ja, en ik zeg ook waarom, nl dat ik niet akkoord met Sabam als ze promomixes gaan aanvallen. Voor de rest sta ik volledig achter auteursrechten.
Ik heb indertijd wel iets gedaan wat niet mag en waar ik kan inkomen dat ze er tegen optreden: het verkopen van gemixte cassettes/cd's. Want daar ga jij als verkoper geld verdienen met andermans muziek. Dat heb ik ook gedaan maar vind ik nu dus fout. Ik maak dan ook geen promo cd's meer (zo kunnen ze al niet meer over reproduktie zagen). Je zal enkel online mixes vinden.
bon soit... ik ging zwijgen zeker?