Auvibel

Alles in verband met muziek
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef: Als je alle topics over auteursrechten op alle fora gaat napluizen zal je weten dat ik altijd al het toelaten van dj-mixes op sites of verspreid via cd-R verdedigd heb om de simpele reden dat ik zoiets als reclame voor de aritiesten zie. Er is een wereld van verschil tussen een map met mixed setjes en heelder harddisks vol met full cd's.
Of 't moet zijn dat jij daar geen verschil tussen ziet...
Audio is audio, of het nu een geluid van ne patat is dat ge aan het schillen bent of een promomix.
Vreemd dat je daar nu wel een onderscheid in maakt.
Nochtans is dit voor Sabam, waar jij trouwens aangesloten bent even illegaal.
Ik herinner me nog de discussie over de boete die ThaMan kreeg voor het verspreiden van zijn mix op zijn homepage, en de felle opmerkingen daaromtrent.
Is het niet wat hypocriet om je nu te verschonen dat jou downloads wel mogen en die van een ander dan weer niet?
Zeg me wat het verschil is, als ik de tracklist van sommige mixen zie vraag ik me af wat de promo is?

Of het nu Auvibel of Sabam is het draait allemaal om auteursrechten en geld in de kassa.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef:Er is een wereld van verschil tussen een map met mixed setjes en heelder harddisks vol met full cd's.
Of 't moet zijn dat jij daar geen verschil tussen ziet...
Daar zijn misschien ook forfaits voor :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef:Er is een wereld van verschil tussen een map met mixed setjes en heelder harddisks vol met full cd's.
Of 't moet zijn dat jij daar geen verschil tussen ziet...
Daar zijn misschien ook forfaits voor :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:
tomaz schreef: Als je alle topics over auteursrechten op alle fora gaat napluizen zal je weten dat ik altijd al het toelaten van dj-mixes op sites of verspreid via cd-R verdedigd heb om de simpele reden dat ik zoiets als reclame voor de aritiesten zie. Er is een wereld van verschil tussen een map met mixed setjes en heelder harddisks vol met full cd's.
Of 't moet zijn dat jij daar geen verschil tussen ziet...
Audio is audio, of het nu een geluid van ne patat is dat ge aan het schillen bent of een promomix.
Vreemd dat je daar nu wel een onderscheid in maakt.
Nochtans is dit voor Sabam, waar jij trouwens aangesloten bent even illegaal.
Ik herinner me nog de discussie over de boete die ThaMan kreeg voor het verspreiden van zijn mix op zijn homepage, en de felle opmerkingen daaromtrent.
Is het niet wat hypocriet om je nu te verschonen dat jou downloads wel mogen en die van een ander dan weer niet?
Zeg me wat het verschil is, als ik de tracklist van sommige mixen zie vraag ik me af wat de promo is?

Of het nu Auvibel of Sabam is het draait allemaal om auteursrechten en geld in de kassa.
Ehm... waar zeg ik dat het voor mij wel mag en voor een ander niet??? Ik verschoon alleen de vuil broeken van mijn kleine voor de rest niks.
Ik zeg dat ik vind dat promomixes op sites van dj WEL ZOUDEN MOETEN MOGEN naar mijn mening. Daar sta ik dus recht tegenover de sabam regels. Dat wil niet zeggen dat ik ronduit anti-sabam moet zijn.
Nuances heet dat. Alweer een moeilijk woord. :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Moeilijke woorden daar ben je precies ook wel een kei in.
;)

Spijtig genoeg is de topic spurlos verschwunden, dus het zal een welles nietes spel worden met veel "nuances" om het in Uw taal te verwoorden.
Ik heb mijn gedacht erover ... en ik vind de laatste replieken maar flauwtjes.
Toch leuk als je voor Sabam bent, maar dan toch hun fundamenten zoals het auteursrecht uiteindelijk zelf aan je laars lappen. Zelf innen maar niets betalen voor het werk van anderen beschikbaar te stellen?
Wie onschuldig is ivm aanbieden illegale downloads werpe de eerste steen maar ik denk dat geen van ons beiden dat zal zijn.

On Topic:
Neen om het kort te houden, er zijn forfaits en die komen er wss ook voor andere opslagmedia als harde schijven etc...
De suggestie is als iemand een HD koopt dat er illegale dingen opkomen, van nuances gesproken.
Trouwens er zijn nog nooit zoveel dvd speelfilms verkocht, het heeft zelfs de gewone cd verdrongen dus is zie niet in waarom er zo een klopjacht wordt gehouden. Voor wie zijn deze taksen voorbestemd, dat is de hamvraag?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Sorry ik kan het niet laten, freakshow bij Sabam!
Zelfs Screech van "saved by the bell" zit precies mee in de Sabam boot!
http://www.sabam.be/website/nl/001002002.htm
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Wat ik me ook afvraag:

Voor een gewone DVD met opslagcapaciteit 4,7 GB vraagt men 0,59 cent auvibel.

Maar wanneer binnen enkele jaren de Blue Ray volop in roulatie komt die 5 maal zoveel data kan bevatten, zal men dan ook 5 maal zoveel auvibel (lees 3 Euro) per schijfje eisen?

Als men men de lijn hier doortrekt en men gaat de mensen daadwerkelijk heffingen doen betalen op elk type mediadrager (en zover zal het nog komen trust me) dan zullen de prijzen van bv usbsticks en geheugenkaartjes ook fors de lucht inschieten.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Nostalgie90 schreef:Sorry ik kan het niet laten, freakshow bij Sabam!
Zelfs Screech van "saved by the bell" zit precies mee in de Sabam boot!
http://www.sabam.be/website/nl/001002002.htm
:D HAHAHA
Wel typisch dat er geen enkele member van onder de 25 tussen al die oude knolpijpen zit. Kvraag mij af of zulke mannen zelfs een degelijke opleiding achter de rug hebben op gebied van informatica en/of audiovisuele concepten. Denk dat ze juist weten waar de aan en uit knop zit van een pc en ja ... Pc Banking zullen ze ook al wel is van gehoord hebben. Anyway die weten nog maar half waar ze mee bezig zijn... lang leve de OPEN grenzen... "Hij was een smokkelaaaaar, heel diep in de nacht... BIM BAM.... Een echte smokkelaaaaaar"...

Ik blijf gewoon bij mijn 1ste statement:
Het blijft de MAFIA...

@ Tomaz: ik ken geen kloten van voetbal
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

ThaMan schreef:@ Tomaz: ik ken geen kloten van voetbal
geen probleem, de meeste belgische voetballers ook niet ;-)
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Het is al een hele tijd duidelijk dat Sabam en andere diensten op niets trekken. Ze hinken hopeloos achter, ik heb vaak de indruk dat die mensen ook niets kennen van huidige technologieen.
Al die efforts om het illegaal downloaden en dergelijke dingen tegen te houden, ze halen niets uit. Hoeveel dj's zouden bv. effectief dat papierken van Sabam invullen? Voor ene illegale downloader/uploader die ze strikken komen er weer tien in de plaats bij.
Dat ze geld vragen om de artiesten te vergoeden, daar ben ik volledig mee akkoord. Maar ik denk dat ze eens dringend allemaal rond de tafel moeten zitten want de tijd is rijp voor een andere aanpak.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

tomaz schreef:
ThaMan schreef:@ Tomaz: ik ken geen kloten van voetbal
geen probleem, de meeste belgische voetballers ook niet ;-)
*STRIKE*
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef: Moeilijke woorden daar ben je precies ook wel een kei in. ;)


Voor mij zijn dat geen moeilijke woorden. :P


Nostalgie90 schreef:Spijtig genoeg is de topic spurlos verschwunden, dus het zal een welles nietes spel worden met veel "nuances" om het in Uw taal te verwoorden.Ik heb mijn gedacht erover ... en ik vind de laatste replieken maar flauwtjes.


Ik zal u een andere topic over net hetzelfde onderwerp geven: Sabam die zaagt over mixes op sites van dj's
http://rip.partyforum.be/viewtopic.php? ... ight=sabam
Daar zeg ik letterlijk:
Het wordt hoog tijd dat ze eens inzien wat het verschil is tussen een harde schijf vol met geripte mp3's en een site waar een urrtje gemixte muziek op staat...

en wat verder

- Ik heb idd geen sabambijdrage betaald voor de sets op mijn site en dat ben ik ook niet van plan. Als hun jurist mij de inmiddels bekende standaardbrief stuurt zal ik de sets wel weghalen. In die Ifpi-topic kan je duidelijk lezen dat ik dat overdreven vind. Ik sta dan ook niet 100% achter de verschillende werkwijzen van Sabam. Beetje zoals in de politiek... er is geen enkele partij die een programma kan voorleggen waar ik me 100% in terugvind. En toch stem ik iedere keer.


enz...

Als je echt tijd teveel hebt lees dan alle oude PF topics over sabam en ifpi eens. Spannende lectuur.



Nostalgie90 schreef:Toch leuk als je voor Sabam bent, maar dan toch hun fundamenten zoals het auteursrecht uiteindelijk zelf aan je laars lappen. Zelf innen maar niets betalen voor het werk van anderen beschikbaar te stellen?


Ik zal nooit iemand aanvallen omdat die als dj een promo mix heeft staan op zijn site waar mijn werk in zit. Ik vind dat zelfs heel goed. Hoe meer mijn plante gedraaid worden hoe meer mensen ze horen en hoe meer ze uiteindelijk zullen kopen. Ga aan eender welke producer van house of techno vragen of hij een probleem heeft met djs die mixkes maken en die op hun site zetten als promo. Je zal misschien enkele Don Quichote's vinden. Maar de meesten gaan dat ook als promo voor hun muziek zien. Sabam doet alleen de moeite niet om zo rationeel te denken. Die mixes zetten mensen aan om die muziek te gaan zoeken. Bij Sabam denken ze tegenwoordig dan automatisch "jaja, en ze gaan ze zoeken op illegale sites".
En zo lang niemand bereid is om water bij de wijn te doen gaan de consument en Sabam en co verder uit mekaar groeien tot extremen.

Wat het zelf betalen betreft: wij hebben jaren braaf al onze fuiven aangegeven en ervoor betaald en zelfs de lijsten ingevuld met ALLE titels die we draaiden. Sinds ik zelf niet meer organiseer heb ik zo geen lijst meer gezien. Dat wil zeggen dat de organisatoren ofwel de lijsten niet hebben, of ze zelf invullen.

Jij zegt dat ik de auteursrechten aan mijn laars lap. Strikt genomen wel ja, en ik zeg ook waarom, nl dat ik niet akkoord met Sabam als ze promomixes gaan aanvallen. Voor de rest sta ik volledig achter auteursrechten.

Ik heb indertijd wel iets gedaan wat niet mag en waar ik kan inkomen dat ze er tegen optreden: het verkopen van gemixte cassettes/cd's. Want daar ga jij als verkoper geld verdienen met andermans muziek. Dat heb ik ook gedaan maar vind ik nu dus fout. Ik maak dan ook geen promo cd's meer (zo kunnen ze al niet meer over reproduktie zagen). Je zal enkel online mixes vinden.

bon soit... ik ging zwijgen zeker? :cheese:
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Johan Verminnen? John Terra? WTF :P

en trouwens:

Afbeelding



WTF² :P
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Afterke is goe vandaag :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef:
Nostalgie90 schreef: Moeilijke woorden daar ben je precies ook wel een kei in. ;)


Voor mij zijn dat geen moeilijke woorden. :P
Niet te denigrerend hé, A2'ke ;)

Ik wou eigenlijk GEWOON ZEGGEN dat je zelf illegale dingen ter beschikking stelt, maar dan richt je je pijlen op mensen die andere dingen downloaden. Moet er een uitzondering zijn voor een Thomaz promoset, waar je de auteursrechten dan zelf aan je laars lapt .
Ach met je moeilijke woorden kan je hier niets bewijzen, hoe je de feiten ook draait je doet zelf aan hetgeen wat je verkettert. Auteursrechten zijn auteursrechten ook al is het een enkele promoset. Net zoals sommige pastoors die het goede voorbeeld moeten geven maar zelf niet al te kuis leven om het proper uit te drukken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten