Auvibel

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:Niet te denigrerend hé, A2'ke ;)
Jij zet voor, ik shot hem in het open doel :D

Nostalgie90 schreef:Ik wou eigenlijk GEWOON ZEGGEN dat je zelf illegale dingen ter beschikking stelt, maar dan richt je je pijlen op mensen die andere dingen downloaden. Moet er een uitzondering zijn voor een Thomaz promoset, waar je de auteursrechten dan zelf aan je laars lapt .


Sorry maar JIJ wil er een Tomaz show van maken. Ikke niet. Ik zeg nergens dat IK wel mag en de anderen niet. Ik zeg dat promomixes voor IEDEREEN zou moeten kunnen. En ik weet dat dat nu volgens Sabam niet mag en ik dus ook in overtreding ben op dat vlak. Zo goed? Daar staan toch geen moeilijke woorden tussen hé? :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Alle gekheid op een stokje, vandaag zat er dus al een brief bij me in de bus van Auvibel. De inhoud loog er niet om...


EERSTE WAARSCHUWING!


Ik voelde me alsof ik net een winkeldiefstal of een moord had gepleegd...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef: Sorry maar JIJ wil er een Tomaz show van maken. Ikke niet. Ik zeg nergens dat IK wel mag en de anderen niet. Ik zeg dat promomixes voor IEDEREEN zou moeten kunnen. En ik weet dat dat nu volgens Sabam niet mag en ik dus ook in overtreding ben op dat vlak. Zo goed? Daar staan toch geen moeilijke woorden tussen hé? :mrgreen:
vs


Downloaden zal niet strafbaar worden, mede omdat het voor de consument niet altijd duidelijk is of hij zijn materiaal uit legale dan wel illegale bron betrekt

tomaz schreef:Dat vind ik dan weer dikke zever hé...
vs
tomaz schreef:- Ik heb idd geen sabambijdrage betaald voor de sets op mijn site en dat ben ik ook niet van plan. Als hun jurist mij de inmiddels bekende standaardbrief stuurt zal ik de sets wel weghalen. In die Ifpi-topic kan je duidelijk lezen dat ik dat overdreven vind. Ik sta dan ook niet 100% achter de verschillende werkwijzen van Sabam. Beetje zoals in de politiek... er is geen enkele partij die een programma kan voorleggen waar ik me 100% in terugvind. En toch stem ik iedere keer.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Het ergste is dat je een ander zijn argumenten wegwuift en marginaliseert, in het belachelijke trekt terwijl jezelf de dikke schijnheilighaard speelt. Nu ja goed je kan wat onnozel doen en zo afdwalen. :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

How jong... Jij blijft maar twee verschillende dingen als 1 beschouwen hé. Jij zou een perfecte Sabam-ambtenaar zijn.
Sorry maar iemand die het verschil niet ziet tussen een gemixed dj setje dat in 128kbps wordt aangeboden en sites waar full cd's in 320kbps mét artwork weken voor de cd officieel verkrijgbaar is???? Dàt vind ik inderdaad dikke zever.

En neen ik zal nooit geld aan sabam geven voor het verspreiden van promosets. De dag dat ze mij daarop willen pakken zullen de sets stoppen. Punt. Ik zal hen wel mijn standpunt bekend maken zowel vanuit het standpunt van dj als dat van producer. Maar betalen voor iets wat in die vorm commercieel niet verkrijgbaar is en wat alleen tot doel heeft de dj en de muziek te promoten (maw verkoop genereren), nope.

Waar wuif ik andersmans argumenten weg als het over promosets gaat?? Ik zal zeer sterk tegenargumenteren als men verkondigt dat de alles-gratis toestanden van blogs en p2p zo maar moeten kunnen. Ik hoop nog steeds dat mensen een mentaliteitswijziging kunnen doen en voor zichzelf duidelijk een lijn kunnen trekken.
Het is niet omdat in de Delhaize de ene dag gratis monsters van Cola Zero (cfr. gratis promosets) worden uitgedeeld dat je daarna elke dag de Cola gratis mag meepakken. Dat is een onderscheid dat iedereen toch wel kan maken veronderstel ik. Maar als het om muziek gaat dan wordt het opeens niet erg duidelijk of het al dan niet legaal is.


Soit, het gaat hier bij jou al lang niet meer om de materie maar om de persoon.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

sech Nostalgie, gij zijt misschien ook geen slecht mens, maar ik ken Tomaz persoonlijk en je zou beter wat minder grof uit de hoek komen, een mening kan je altijd op een deftige manier zeggen neen? ;) Indien je Tomaz wat zou kennen zou je er niet anders dan respect voor hebben ;) en zoals de mod al zei, on topic & stop the fight!

ik ben persoonlijk VOOR het downloaden van promomixen want er zijn genoeg young talents die zo bekend raken + er zijn zo superbekende dj's die hun naam zo houden omdat de mensen nu eenmaal niet op ieder event kunnen aanwezig zijn (als ze horen dat Dj X goed draait ergens anders, zal die dj veel volk trekken als hij ergens in jouw buurt draait)

ik dacht dat Tomaz dat wel duidelijk maakte dat promosets (ALS HET AAN HEM LAG) legaal mogen gedownload worden


een lied downloaden op mp3 is nog altijd iets anders dan de plaat kopen
een cd en dergelijke, daar steekt mastering en dergelijke ook allemaal bij

een promoset is dus iets anders 8)


en tomaz niet zo schuldig maken man, ik werk ook voor mijn baas & bedrijf en ben het ook niet met alle zaken eens, jij misschien wél op je werk? enkel de CEO kan zijn eigen wil en overtuiging doordrijven, heeft weinig met hypocrisie te maken :P
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Wie hier de moraalridder komt uithangen ivm illegale downloads maar ze zelf ter beschikking stelt om 1 of andere reden als "promotie" krijgt bij mij het deksel op de neus. Werken met 2 maten en gewichten noemen ze dat.

Voor hetzelfde kan iemand zijn HD vol staan met promorips, dan zou het ineens wel legaal zijn om het dan ook eens in het belachelijke te trekken?

Dat van 128kbps of 320kbps (waar vind je deze laatste nog?) slaat op niks, en zeker niet of dat er sleeve bijzit. De redenen waarom het dan wel zou mogen zijn magertjes.

Je staat in dit geval ook niet aan de uitgang van een winkelcentrum voor blikjes frisdank als promo uit te delen, maar je stelt deze dan ook onbeperkt en voor iedereen beschikbaar.

Is er aantoonbare reclame mee gemoeid dan moet het statuut aangepast worden. Ik herinner me bv. de zaak seniorennet die een boete hebben gehad omdat bejaarde leden zelfgemaakte muziek instuurden.

De laatste 2 regels na 3 quotes waren niet persoonlijk op de man zijn volume bedoeld maar spreekwoordelijk gekoppeld aan hypocriet.
De status van God is een dj én ongenaakbaar (moeilijk woord, slechte gewoonte niet?) staat niet in mijn instructieboekje.
Niet persoonlijk opnemen zou ik zeggen, ik ga graag door tot op het bot.
Als het je stoort dan zal dit de laatste reactie ivm deze zijn.

Ach de plaat kopen, tegenwoordig is het daar magertjes en ik krijg vrij regelmatig annulaties van bestellingen die niet op tijd binnenkomen of waar de leverancier niet op reageert (bv proxis).
De lokale platenboer waar er in een dorp soms een paar van waren zijn bijna allemaal opgeslokt door de ketens met personeel dat nog niet eens de moeite doet of de kennis heeft voor gewoon het algemene genre "house" in de bakken te sorteren bij de "house".
Ik vind het triestig, downloads kopen is in weze niets tastbaars en vind ik ook nog altijd weggesmeten geld, alhoewel het binnenkort niet anders kan. En vinyl daar begin ik niet meer aan, die tijd is passé
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef: Soit, het gaat hier bij jou al lang niet meer om de materie maar om de persoon.
Wat een subjectieve gedachte ...
Heb ik je hier ergens beklad over je fysische eigenschappen of over je techniek of platenkeuze?
Het is niet omdat ik je mening over het onderwerp hypocriet vind dat ik de lijn doortrek, dat zou nogal oppervlakkig zijn niet?
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 13 feb 2008, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

After schreef:sech Nostalgie, gij zijt misschien ook geen slecht mens, maar ik ken Tomaz persoonlijk en je zou beter wat minder grof uit de hoek komen, een mening kan je altijd op een deftige manier zeggen neen? ;) I
Er zijn mods genoeg om uit te huilen, grof genoeg? :mrgreen:
Persoonlijk kennen, so what mag ik dan geen discussie met hem voeren omdat jij hem kent? Wie ben jij trouwens om daarover te oordelen?
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 13 feb 2008, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Auvibel
zie ook: SABAM

In oktober 1994 opgerichte collectieve beheersvereniging (onder de vorm van een coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid) voor de inning en verdeling van de in het kader van de wet op het auteursrecht en de naburige of nevenrechten ontvangen rechten op gebied van audio en video, meer bepaald, wat audio betreft, van de heffingen op de kopie voor eigen gebruik of home taping (telkens 1/3 voor auteurs , 1/3 voor uitvoerders - via Uradex (of Microcam tot 2002) uitbetaald - en 1/3 voor producenten). Stichtende leden zijn: SCAM (Société des Auteurs et Compositeurs Multimedia/Burgerlijke Vennootschap van Multimedia Auteurs), SABAM, die ook voor de concrete verwerking tekent en gemachtigd is de vergoedingen te innen en te beheren, SACD (Vennootschap van Drama-auteurs en Componisten/Société des Auteurs et Compositeurs Dramatiques), SOFAM (Multimedia Vereniging voor de Auteurs van Visuele Werken), IFPI, URADEX (Associatie der Uitvoerende Kunstenaars - Vereniging voor perceptie, repartitie en verdediging van de rechten van de Uitvoerende of Vertolkende Kunstenaars), BVF (Belgian Video Federation), ARPF (Association des Réalisateurs et Producteurs de Films) en BOP/UPPI. Zustervereniging van Reprobel voor de inning in het kader van de reprografie. Voor 1996 is door Auvibel een omzet van 80 miljoen BEF geïnd, die, in afwachting van de verdeling, op termijnrekeningen is gezet. Uit het beheersverslag voor 1996 blijkt Auvibel acht leden te tellen (de oprichtende leden moesten één jaar na oprichting collectieve beheersvennootschappen worden, wat niet het geval was voor ARP, BVP, IFPI en UPPI): SABAM , SACD, SCAM, SOFAM, SIMIM (Société de l'Industrie Musical - Muziek Industrie Maatschappij, organisatie voor de inning van de producentenrechten), URADEX, PROCIBEL (Collectieve Beheersvennootschap van Producenten voor het copiëren voor eigen gebruik) en BAVP (Beheers- en Belangenvereniging van Audiovisuele Producenten); later sluit Microcam aan. AUVIBEL heeft met SABAM een beheersmandaat afgesloten voor de innigen, het secretariaat, de boekhoudkundige en financiële opvolging van de betalingen. Voor 1997 int AUVIBEL in totaal (voor audio en video) 285.941.211 BEF; voor 1999 282.184.619 BEF Ja Hallo Man :mgreen: (19.380.826 voor analoge audiodragers, 17.001.870 voor numerieke audiodragers/15.313.000 voor mono-audio-apparaten, 36.866.507 voor geïntegreerde audio-apparaten); voor 2002 270 miljoen BEF. De repartitie binnen de verschillende colleges geschiedt aan de hand van steekproeven en een tweejaarlijks marktonderzoek naar copieergedrag waarvan het eerste in 1998 uitgevoerd wordt; verder en concreet, geschiedt de verdeling op dezelfde manier als voor de billijke vergoeding. Auvibel is kandidaat om de vergoedingen van de openbare uitlening (en van de kabeldoorgifte) te innen.
Eind 2002 protesteert de multisectorfederatie Agoria (voorheen Fabrimetal) tegen een reeks heffingen die Auvibel wil innen op nieuwe apparaten die muziek kunnen opslaan en blanco cd's die recent op de markt zijn gebracht.

AUVIBEL, Aarlenstraat 75-77, 1040 Brussel, 02.2868298
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten