Auvibel

Alles in verband met muziek
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Nieuwe Cursus Chinees is in het land...
Lees bovenstaande Quote !

Code: Selecteer alles

De techniek van het forfait lijkt in de praktijk niettemin de enig mogelijke te zijn
probeer hier maar is wijs uit te worden... Mannen kunnen goochelen met woorden en geld kunnen ze laten verschijnen zonder er maar iets voor te moeten doen... Ge moet het maar kunnen... nogmaals... SUCKERZ
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Anyway, cdrwinkel.com levert inderdaad NIET meer aan belgische klanten, maar wel aan hollandse :D

Ik vind het best dat je die dingen dan betaalt, maar mag ik er dan GODV..... er dan ook illegale mp3tjes opzetten ??? Ik heb er namelijk al voor betaald...

Tuurlijk niet, maar ja, he, ze moeten toch ergens hun smoesjes kunnen blijven verkopen !


Anyway, om positief af te sluiten, hier het nieuwe beleidsplan van Olland :mrgreen:

Code: Selecteer alles

De regering heeft vandaag (20 Dec 2007 !!!!) een beleidsbrief naar de Tweede Kamer gestuurd waarin de plannen voor de komende jaren op het gebied van auteursrecht en piraterij worden gepresenteerd.

Muziek- en softwarepiraterijOm piraterij op internet te bestrijden wil de regering zich vooral richten op de grote aanbieders van illegaal materiaal. Downloaden zal niet strafbaar worden, mede omdat het voor de consument niet altijd duidelijk is of hij zijn materiaal uit legale dan wel illegale bron betrekt. Welke maatregelen er precies zullen worden genomen, zal de regering begin 2008 bekendmaken.

Het toezicht op de organisaties die rechten innen, zoals stichting de Thuiskopie, zal worden versterkt. Het College van Toezicht voor auteurs- en naburige rechten zal boetes en dwangsommen kunnen gaan opleggen, en tariefstijgingen moeten door dit orgaan worden goedgekeurd. Rechtenorganisaties zullen voortaan hun jaarrekeningen, statuten en nevenfuncties van bestuurders openbaar moeten maken.

Er moet een geschillenregeling komen om conflicten tussen rechthebbenden en gebruikers op te lossen zonder dat er een rechtszaak voor nodig is. Om de administratieve lasten voor het bedrijfsleven te verlichten streeft de regering ernaar dat er per 1 januari 2009 nog maar één factuur wordt verstuurd voor de heffingen van alle inningsorganisaties.

Nieuwe thuiskopieheffingen, bijvoorbeeld op mp3-spelers, zijn tot 1 januari 2009 niet toegestaan, terwijl de bestaande tarieven niet verhoogd mogen worden. Alle gelden die stichting de Thuiskopie voortaan int, en die na drie jaar nog niet zijn verdeeld, zullen moeten worden teruggegeven aan fabrikanten en importeurs via een verrekening met toekomstige heffingen.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Downloaden zal niet strafbaar worden, mede omdat het voor de consument niet altijd duidelijk is of hij zijn materiaal uit legale dan wel illegale bron betrekt
Dat vind ik dan weer dikke zever hé...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik vind Auvibel al even crapuleus als Sabam, zelfs als de mannen een pak fritten gaan eten vallen ze uitbater lastig of hij de radio opzet wanneer er klanten aanwezig zijn.
Kan je ook taks terugvorderen wanneer het branden mislukt is?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef:
Downloaden zal niet strafbaar worden, mede omdat het voor de consument niet altijd duidelijk is of hij zijn materiaal uit legale dan wel illegale bron betrekt
Dat vind ik dan weer dikke zever hé...
Uw mixmappeke in Uw onderschrift is dat dan wel legaal?
Volgens mij spreken we over hetzelfde maar ge zult er wss wel nen uitleg voor hebben! :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

De hele kwestie van al dan niet illegaal downloaden laat ik hier even buiten beschouwing. Maar iemand op voorhand doen betalen voor piraterij...

Ga je dan iemand die een snelle wagen koopt op voorhand al een boete aansmeren ook omdat hij eventueel wel eens te snel zou kunnen rijden?

Ga je per gedownloade MB 0.001 euro tax heffen omdat er mss wel een illegaal bitje zou kunnen tussenzitten?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:
tomaz schreef:
Downloaden zal niet strafbaar worden, mede omdat het voor de consument niet altijd duidelijk is of hij zijn materiaal uit legale dan wel illegale bron betrekt
Dat vind ik dan weer dikke zever hé...
Uw mixmappeke in Uw onderschrift is dat dan wel legaal?
Volgens mij spreken we over hetzelfde maar ge zult er wss wel nen uitleg voor hebben! :mrgreen:
Als je alle topics over auteursrechten op alle fora gaat napluizen zal je weten dat ik altijd al het toelaten van dj-mixes op sites of verspreid via cd-R verdedigd heb om de simpele reden dat ik zoiets als reclame voor de aritiesten zie. Er is een wereld van verschil tussen een map met mixed setjes en heelder harddisks vol met full cd's.
Of 't moet zijn dat jij daar geen verschil tussen ziet...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Ga je dan iemand die een snelle wagen koopt op voorhand al een boete aansmeren ook omdat hij eventueel wel eens te snel zou kunnen rijden?
Hihi, spot on! :mrgreen:

Als je alle topics over auteursrechten op alle fora gaat napluizen zal je weten dat ik altijd al het toelaten van dj-mixes op sites of verspreid via cd-R verdedigd heb om de simpele reden dat ik zoiets als reclame voor de aritiesten zie. Er is een wereld van verschil tussen een map met mixed setjes en heelder harddisks vol met full cd's.
Of 't moet zijn dat jij daar geen verschil tussen ziet...
Tomaz, ik volg volledig je standpunt he, maar als ik even advocaat van de duivel mag spelen, dan denk ik dat ze het argument gaan gebruiken dat je andermans platen draait waarop eventueel taks moet worden betaald en die dus ook mee verspreidt.
Wat ik overigens ook idioot vind, zijn die archaïsche formulieren die ze (Sabam) deejays laten invullen, waarop deze dan een lijst moeten geven met iedere plaat die ze opleggen. Komaan, zeg...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

En zal er aan het eind van de rit minder illegaal gedownload en gekopiëerd worden? NEEN!

Zal er iemand in Brussel dik zijn vakken mee vullen? JA!
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Administrator schreef:En zal er aan het eind van de rit minder illegaal gedownload en gekopiëerd worden? NEEN!
Zal er iemand in Brussel dik zijn vakken mee vullen? JA!
Dat soort boutades heeft ook heel veel zin natuurlijk...
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Dr. Poppers schreef:Wat ik overigens ook idioot vind, zijn die archaïsche formulieren die ze (Sabam) deejays laten invullen, waarop deze dan een lijst moeten geven met iedere plaat die ze opleggen. Komaan, zeg...
Ik heb zelf sabam al een paar keer aangeschreven om hun uitleg te vragen bij hun werking, of er meer transparantie kon komen, hoe het zit met die rechtszaak etc... daar heb ik tot nu toe geen enkel antwoord op gekregen. Dat ontstemt mij ook ten zeerste maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds het nut van auteursrechten zan blijven verdedigen. Ondanks alle negatieve stemmingmakerij.
Al die dingen van thuiskopie, reproductierechten, etc... is wetgeving zoals het verkeersregelement of de handelswetten wetgeving zijn. Daar zullen ook dingen in staan die onze wenkbrauwen doen fronsen maar daar hoor je niks van omdat we daar niet zo frequent mee in aanraking komen of (zoals met het verkeersregelement) de wetten gewoon niet kennen. Wat niet weet, niet deert... Wel het is de taak van sabam, auvibel, ifpi etc... om de regels ivm auteursrechten e.d. te doen naleven. Dat is leven in een maatschappij. In tegenstelling tot de alles gratis mentaliteit die de meesten graag hanteren (dikwijls onder het mom van try before you buy).

Maar goed. Ik ga er weer geen dagen over discussiëren. Alles is ooit al gezegd ;-)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Het is hier geen discussie over illegale bestanden of Sabam hoor. Het stoot mij gewoon tegen de borst dat ze alweer gemakshalve de gewone man laten opdraaien.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

tomaz schreef:
Dr. Poppers schreef:Wat ik overigens ook idioot vind, zijn die archaïsche formulieren die ze (Sabam) deejays laten invullen, waarop deze dan een lijst moeten geven met iedere plaat die ze opleggen. Komaan, zeg...
Ik heb zelf sabam al een paar keer aangeschreven om hun uitleg te vragen bij hun werking, of er meer transparantie kon komen, hoe het zit met die rechtszaak etc... daar heb ik tot nu toe geen enkel antwoord op gekregen. Dat ontstemt mij ook ten zeerste maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds het nut van auteursrechten zan blijven verdedigen. Ondanks alle negatieve stemmingmakerij.
Al die dingen van thuiskopie, reproductierechten, etc... is wetgeving zoals het verkeersregelement of de handelswetten wetgeving zijn. Daar zullen ook dingen in staan die onze wenkbrauwen doen fronsen maar daar hoor je niks van omdat we daar niet zo frequent mee in aanraking komen of (zoals met het verkeersregelement) de wetten gewoon niet kennen. Wat niet weet, niet deert... Wel het is de taak van sabam, auvibel, ifpi etc... om de regels ivm auteursrechten e.d. te doen naleven. Dat is leven in een maatschappij. In tegenstelling tot de alles gratis mentaliteit die de meesten graag hanteren (dikwijls onder het mom van try before you buy).

Maar goed. Ik ga er weer geen dagen over discussiëren. Alles is ooit al gezegd ;-)
Jij kan natuurlijk die lijstjes volsteken met eigen werk he, verdien je er nog wat aan terug! ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Administrator schreef:Het is hier geen discussie over illegale bestanden of Sabam hoor. Het stoot mij gewoon tegen de borst dat ze alweer gemakshalve de gewone man laten opdraaien.
Dat hangt wel allemaal samen hé.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

ThaMan schreef:Nieuwe Cursus Chinees is in het land...
Lees bovenstaande Quote !

Code: Selecteer alles

De techniek van het forfait lijkt in de praktijk niettemin de enig mogelijke te zijn
probeer hier maar is wijs uit te worden... Mannen kunnen goochelen met woorden en geld kunnen ze laten verschijnen zonder er maar iets voor te moeten doen... Ge moet het maar kunnen... nogmaals... SUCKERZ
De quote staat vanonder :mrgreen:

Een forfait is een vast bedrag en ze zeggen dus dat de enige werkbare techniek diegene is waar ze met een vast bedrag werken. Niks moeilijk aan. Daar moet je zelfs geen taal freak voor zijn. Zelfs in het voetbal spreekt men van forfaitcijfers.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten