Ghost

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

ThaMan schreef:Moet em zelf weten, dat hij in de lach zou schieten... maar ik vind het subtiel omwille van het feit dat hij enkel de intro heeft gebruikt en niet de ganse track... daarom ook de titel "The First Rebirth" ;)

Heb Ghost nog mailtje gestuurd btw.... kzal het wel horen
We zijn samen in de lach geschoten toen ik het hem vroeg in de H2O. Hij speelde die net toen ik binnenkwam. Serieus wat afgelachen. :D Dat is niet slecht bedoeld hé. Maar Ghost doet gewoon wat goed in de markt ligt en subtiliteit zal hem daarbij worst wezen.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Alleee ben blij dat je nog eens gelachen hebt dan :bom:
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

ThaMan schreef:
Matthias schreef:Laatste jaren is hij duidelijk de 'jumpweg' ingeslaan. Jammer.
Weer ene die Jump als enkel kidzmuziek bestempelt... heb je zijn producties al gehoord van het laatste jaar ? Volgens mij niet...
Kerel maakt gewoon lekkere TEK van de bovenste plank.
Hierbij denk ik aan "Damage", "S.O.S", "Indian Tonic", het prachtige "My Sensation Is Black" en zijn nieuwste op een zeer subtiele manier geremixde "First Rebirth". En nog zovele meer.... word tijd dat sommige hun horizon is wat verbreden
Jawel

Ik heb Dedicated session, ghoststyle en godfathers of techno oa liggen van hem (die heb jij zeker ook). Die laatste is ferm blazen en daar kan je nog die typische ghoststyle-techno terugvinden (samen met Q-IC)...
En ja, ik heb ook al zijn laatste nummers gehoord (ik vertoef nog wekelijks in de platewinkel), maar toch blijf ik bij mijn mening...
Wees gerust, mijn horizon is breed genoeg.
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:31
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door Oldskool »

Ghost was da vroeger gene dikke kerel?
Ik dacht dat ik 'm ooit eens op een party geboekt had, ergens midden jaren '90 en die was toen zeker 120 kilo...
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Oldskool schreef:Ghost was da vroeger gene dikke kerel?
Ik dacht dat ik 'm ooit eens op een party geboekt had, ergens midden jaren '90 en die was toen zeker 120 kilo...
Vandaar dat ie ook zo een grote BMW X5 had ;)
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Bericht door A-TOM-X »

poehaaaaa schreef:... Gewoon omdat Youri meer de "onbekendere" nummers draaide, meer kwalitatief. Ghost had meer hitjesgehalte in zijn sets.
Op deze stelling was ik aan het wachten. "onbekend=kwalitatief"
Dat moet je mij eens uitleggen! Ik ken genoeg nummers die niet commercieel gemaakt zijn en monsterverkopen hebben gekend. Iedereen draaide ze waardoor het hitjes werden en volgens deze stelling is een plaat niet meer kwalitatief vanaf het een hit is. Begrijpen wie begrijpen kan. :mrgreen:

NB: Niet kwaad bedoeld hoor poehaaaaa, maar ik hoor dit soort stellingen constant en het is je reinste onzin.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Laat ik het anders stellen:
Ghost MAAKTE hits. Er waren slechts twee dj's die bij ons in de winkel een iegen bakske hadden.
Je had de bakken met techno, house, trance,... en je had een bakske Marko en een bakske Ghost.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

en een bakske jupiler achter den toog...
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ThaMan schreef:
Matthias schreef:Laatste jaren is hij duidelijk de 'jumpweg' ingeslaan. Jammer.
Weer ene die Jump als enkel kidzmuziek bestempelt... heb je zijn producties al gehoord van het laatste jaar ? Volgens mij niet...
Kerel maakt gewoon lekkere TEK van de bovenste plank.
Hierbij denk ik aan "Damage", "S.O.S", "Indian Tonic", het prachtige "My Sensation Is Black" en zijn nieuwste op een zeer subtiele manier geremixde "First Rebirth". En nog zovele meer.... word tijd dat sommige hun horizon is wat verbreden
ook al verdedig je het genre, het trekt voqr mij op niks...en ik hoef men horizon niet te verbreden met zo'n muziek, betere muziek te vinden hoor :mrgreen: feit is wel dat zijn producties 'anders' zijn.

maar kvind Ghost ne toffe kloot :) , in den tijd dat hij plaatjes verkocht in de Blitz, men eigen kriek gelachen met die kerel, en nog veel meer...
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

A-TOM-X schreef:
poehaaaaa schreef:... Gewoon omdat Youri meer de "onbekendere" nummers draaide, meer kwalitatief. Ghost had meer hitjesgehalte in zijn sets.
Op deze stelling was ik aan het wachten. "onbekend=kwalitatief"
Dat moet je mij eens uitleggen! Ik ken genoeg nummers die niet commercieel gemaakt zijn en monsterverkopen hebben gekend. Iedereen draaide ze waardoor het hitjes werden en volgens deze stelling is een plaat niet meer kwalitatief vanaf het een hit is. Begrijpen wie begrijpen kan. :mrgreen:

NB: Niet kwaad bedoeld hoor poehaaaaa, maar ik hoor dit soort stellingen constant en het is je reinste onzin.
Mij geen probleem hoor ;) Ik spreek gewoon uit m'n ervaring van destijds. Als ik in CM was en ik hoor een voor mij nieuwe/onbekende track die vanaf de eerste keer bangelijk klinkt, wel dat heb ik het liefst! Wat niet wil zeggen dat er geen "bekende" goeie nummers zijn, maar daar filter je gewoon wat je wel en niet graag hoort, zoals iedereen wel doet. Met Franky Kloeck had ik destijds hetzelfde. Die liett z'n platen lang uitdraaien, maar elke plaat is perfect gekozen.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

StevenR_73 schreef:Ook al verdedig je het genre, het trekt voqr mij op niks...en ik hoef men horizon niet te verbreden met zo'n muziek, betere muziek te vinden hoor
Ken je 1 van de tracks die ik aanhaalde ?
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

ThaMan schreef:en een bakske jupiler achter den toog...
Daar heb ik anders nooit iets van gemerkt ;)

Bjorn, ik ken hem ook nog toen hij bij Blitz werkte.
Super sympathieke kerel en altijd in voor een grap. Kreeg ook altijd iets te drinken etc. Ik weet nog heel goed dat ik indertijd gek was van Faith department. De plaat was eerst niet zo makkelijk te vinden (er was nog lang geen internet). Hij moest draaien in afterclub Bel Air en zag me bij binnenkomst. Hop Faith department legde hij op en hij duwde een extra exemplaar in mijn handen :D Zal het nooit vergeten.
Later was hij ook het XTC label aan het promoten en zijn hele kofferbak lag dan vol met die blikjes. Kon ze op het laatst niet meer zien die blikjes.

Wat me altijd opviel aan hem was natuurlijk zijn gevecht tegen de kilo's en zijn zeer brede draaistijl (van hardcore tot trance). Niet veel dj's waren zo breed georienteerd. Met jaren ben ik hem ee beetje uit het oog verloren. Ben niet zo'n fan van het hardere werk, maar het doet me goed dat hij nog steeds going strong is.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Had vroeger nog ergens zo een grappig filmpken met R. A. op het dak van CM, maar geen idee waar dat weer gebleven is.

Zijn stijl zegt me nu niets meer, had het vroeger op muziekaal vlak ook meer voor Youri, maar qua mens stond hij wel heel dicht bij the people.

Heb hem dikwijls eens zijn rondhuppelen op de dansvloer.
Altijd wel bereid voor een woordje ook, al blijf ik er (persoonlijk) wel bij dat hij de verkeerde keuze gemaakt had in april '03
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ThaMan schreef:
StevenR_73 schreef:Ook al verdedig je het genre, het trekt voqr mij op niks...en ik hoef men horizon niet te verbreden met zo'n muziek, betere muziek te vinden hoor
Ken je 1 van de tracks die ik aanhaalde ?


ja hoor, maar het is niet men ding, ik ga voor het "diepere" werk, true techno
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:16

Bericht door beatz »

cherryman schreef:Had vroeger nog ergens zo een grappig filmpken met R. A. op het dak van CM, maar geen idee waar dat weer gebleven is.

Zijn stijl zegt me nu niets meer, had het vroeger op muziekaal vlak ook meer voor Youri, maar qua mens stond hij wel heel dicht bij the people.

Heb hem dikwijls eens zijn rondhuppelen op de dansvloer.
Altijd wel bereid voor een woordje ook, al blijf ik er (persoonlijk) wel bij dat hij de verkeerde keuze gemaakt had in april '03
kheb ooit geweten in CM dat hij aan het draaien was, ne mix oplegde, rap rap naar beneden om tijdens de climax mee te feesten met de meute en dan weer naar boven voor de volgende mix
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten