Retro Gaming

Alles in verband met gaming
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

MS Dos? :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

geen idee, het is letterlijk 20jaar geleden...
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

MS Dos dus :P
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

Op onze Apple ][ (geen ms dos) was't ook allemaal zwart met groen indertijd… maar als je die computer aan een gewoon tv scherm aansloot, werd het zwart-wit ipv zwart-groen en soms had je toen ook al meerdere kleuren op dat tv scherm (kdenk 8 verschillende kleuren in totaal :P )

dees was Mario Bros:
Afbeelding

en dit was zo ongeveer de opstelling die ik 20 jaar geleden in men kamer had staan:
Afbeelding

old school, baby! 8)
Laatst gewijzigd door jasper op 30 jan 2008, 15:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

cool topic al ben ik nooit die spellekeszot geweest.

Donkey Kong I en II en een groen(?) en een blauwe(?) had ik ooit op miniconsole.

Mijn eerste spelcomputer was een TRS 80 met groen (of oranje) scherm om via tape de spellekes op te laden, de meeste hadden toen een Commodore. De eerste spelen ik ik had waren die Pong, Dave, Pac Man, Space Invaders, Prince of Persia,... Uuuuuuuuren op versleten toen! 8)

Afbeelding

Doom, Duke Nukem 3D waren feitelijk mijn enige PC games :oops:

Sinds lang speel ik geen spelletjes meer, de meeste van mijn maten spelen die WOW en ik moet zeggen dat dat redelijk verslavend lijkt. Sommigen nemen zelfs verlof om de nieuwste updates te kunnen spelen!

Een leuk retro alternatief zijn die MAME emulators, je kan ze op de Pc installeren en laten inbouwen in zo een arcade spelletjes kast en zo alle Arcades van vroeger terug spelen met 16-bit geluid, COOL!

http://www.mame-arcade.com
http://www.angrymods.com/mame

En terwijl we het dan toch over muziek 16-bit en pc's hebben...
16 Bit hun Changing Minds en/of Inaxycvgtgb hebben coole hoesen met betrekking tot de periode van de Commodore 16. Bij één van deze platen zit een sheet met uitleg over hoe ze de muziek maakten. Ik heb er zitten naar zoeken maar heb nog geen foto gevonden op Discogs.
http://www.discogs.com/artist/16+Bit

da vinnek dan weer leuker dan Tekken of andere PC games :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Ooooh Duke Nukem :D :D :D

Dat moest ik gaan spelen bij mijne maat, omdat mijn ma toen dat wou niet wou kopen wegens te gewelddadig :roll: :twisted:

Come get some :D
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Ik ging speciaal logeren op het kot van mijne neef in Leuven om dat te spelen :mrgreen: Ik denk dat ik toen e jaar of 8 moet geweest zijn :cry:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

dj_neo schreef:Ooooh Duke Nukem :D :D :D

Dat moest ik gaan spelen bij mijne maat, omdat mijn ma toen dat wou niet wou kopen wegens te gewelddadig :roll: :twisted:

Come get some :D
"It's time for some real R & R" Had toen ook veel uitbreidingen en speciale paketten. Heb er twee gehad : eentje waarbij er meer sex inkwam en eentje waarin alles veranderde in een waterparadijs. Die laatste had ook extra levels in een waterpretpark. Uren plezier aan beleefd.

@ A-TOM-X : Die link was het die ik bedoelde (c64.com) ga er nog veel plezier aanbeleven.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Jah, ik speelde die met sex. Ik herrinner mij alleen nog dat ik zo'n striptease bar zat met Duke Nukem en dat ik die danseressen zo paar dollars kon geven en die begonnen dan met hun ****** te zwaaien. (Ik was 11 jaar ofzo toen 8) ). 2min later alles afknallen :D

Ook in zo'n separé, daar zat ik vast. :P

Dat zou ik graag nog eens spelen. Dat was op de playstation 1.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

wie kan raden welk game dit is :D
het is alleen voor pc.
is zien wie de experts zijn si ;)

dees is van de eerste versie
Afbeelding
Afbeelding

en dees is dan al iets rescenter ;)
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Leisure Suit Larry ?

Niet moeilijk als het in de filename staat :P
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Larry baby 8)

In een van de versies moest je vragen over sex beantwoorden voor je kon beginnen. Telkens je er een juist had, dan kon je wat meer bloot zien :P
Laatst gewijzigd door Trab op 30 jan 2008, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

--------------------------------------------------------------------------------

Vader slaat kind dood na storen bij computerspel


PHILADELPHIA - Een Amerikaan uit Philadelphia die verslingerd was aan computerspelletjes heeft volgens een rechtbankjury zijn zeventien maanden oude dochtertje doodgeslagen nadat zij zijn Xbox spelcomputer omver trok. De 27-jarige man zou het kind daarbij zo’n pak rammel hebben gegeven, dat zij meerdere schedelbreuken opliep. Voor de man dreigt nu een celstraf van minimaal 23 en maximaal 47 jaar.



zo verslaafd zijde gelle nu toch ni he? :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

Administrator schreef:Niet moeilijk als het in de filename staat :P
godmiljaar hé,totaal ni aan gedacht :x
:mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ik heb hier nog een ander ding van onder 't stof gehaald.

Super Joystick Tv Game. Een gamepad met 76 ROM's in 't geheugen. Uitbreidbaar met een cartridge.
Afbeelding

Ideaal om games als Popeye, Donkey Kong, Mario, Pooyan,... op TV te spelen.

Zo bestaan er intussen ontelbare all in one oplossingen.

Heeft er iemand ervaring met deze Atari-Joystick versie?
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten