Dj Wout

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik snap dat niet, een dj die niet mag draaien wat hij wil dan stopt ge er toch gewoon mee? Er zullen teveel dj's zijn, dus je moet wel mee misschien ...
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

euhm... das me dunkt de eeuwige discussie. Want moet ik spelen voor mijn publiek? Dus gewoon de hoer uit hangen? Of moet ik mijn publiek opvoeden en zeggen wat zij moeten goed vinden? Ik denk dat de weg ergens tussen in ligt. Ik was vroeger een fervente carat ganger en enkel en alleen voor de muziek. Omdat ik wist dat daar de bommen als eerste getest werden. (typische carat bommen? Liquid feat. Sylvie (ghihi Melody), Take your shurts off van Johny Vicious, McKenzie me apreggio) Maar ofdat al die andere daar het er van bewust waren? Ik voelde mij verlegen soms dat ik daar den enige was die Carat betrad vanwege de muziek. Ik ging meestal voor de uren van de Jan. Wout was ook wel ok daar. Ik mis die typische carat stijl wel erg. Level had dat vroeger nog wel wat overgepakt, maar tegenwoordig weet ik het niet meer zo.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Eigenlijk moeten de meeste dj's in belgie altijd toch een beetje de hoer uithangen. Bvb in Carat werden vroeger ook hitjes gedraaid zoals Fiocco, milk inc. (denk dan vooral aan 'in my eyes') enzoverder. Het voordeel toen bij de dj's was dat er nog heel veel promos de ronde deden. dus Jan, Tofke den Jones enzoverder hadden die platen al maanden voor wij ze in de shop kochten. Het voordeel voor hun was ook da ze altijd een hitje kunnen afwisselen met wat minder bekende platen. zo worden die minder bekende platen op den duur ook hitjes enzoverder. Maar da kun je enkel in zo een clubs als Carat, Illusion enzoverder. Als je bvb ergens in een danscafeetje draaid dan moet je ni teveel onbekende platen spelen of iedereen bol het af.. :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Die mannen verdienen daar hunne boterham mee he, als die niet draaien wat het volk wilt horen, dan kunnen ze hunne boel pakken. En het is niet omdat jij een andere smaak heeft dat 90% van de bezoekers van die keet die smaak ook hebben...
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Ik denk dat de meeste dj's in Begie meer geld uitgeven aan platen dan dat ze zelf verdienen. Tenzij ge echt in een megakeet speelt waar ge dan ook een megaloon krijgt. maar volgens mij is die tijd al lang door. En de platen zijn er ook ni goedkoper op geworden. tenzij ge met cdkes begint. maar da vind ik persoonlijk maar niks.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Euhm, Megakeet is NIET gelijk aan een megaloon ze... :mrgreen: Daar kunde sterk van verschieten..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Da is ook een feit da just is. kheb zelf ook al in discotheken gedraaid waar ik uiteindelijk minder betaald werd dan in het cafeetje om de hoek ;) .
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Vwala.. Niets is wat het lijkt te zijn ze.. :bom:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Tja, een groot jaarlijks evenement in Gent dat langer duurt dan een week gedurende de zomer (ik ga de naam niet noemen 8) 8) ) betaalt Belgische gasten ook ver onder hun normale prijs, met het argument: "jamaar, je hebt toch op **** mogen draaien!" Veel (jongere) deejays trappen daar in, want da's een referentie extra, maar de organisatoren strijken én de winst op én ze kunnen stoefen dat ze inlands talent pushen... :roll:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

En dat deejays de hoer uithangen, is niet alleen omwille van het publiek. Je kan ook gewoon karakter hebben en een eigen stijl ontwikkelen, in plaats van de jukebox uit te hangen. Grote kleppers hebben dat echt niet nodig... En als je nog niet lang meedraait, moet je gewoon 't lef hebben om je set uit te bouwen naar je eigen goesting. Ik zie eerder een probleem nu dat deejays constant de nieuwste shit moeten hebben, waarvan ze weten dat de concurrentie die niet heeft. Promo's en ongereleast materiaal najagen en zo. Da's soms zo'n wedloop...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Ik heb Wout vroeger nog een aantal keer geboekt voor een progressive house concept van mij in Extreme, denk 97/98.

Vond dat toen een echt goeie dj als hij volledig zijn ding kon doen.
Wist mij toen ook te vertellen dat hij echt wel graag underground sets draaide maar natuurlijk moet de mens ook eten en drinken en zal hij uiteindelijk keuzes moeten maken hebben.

Allesinds respect voor wat hij tot hiertoe bereikt heeft, ook al is het niet echt mijn ding meer :)
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

en niet vergeten dat een dj, volgens mij :oops: , vroeger, heeeel lang geleden, draaide voor zijn publiek
underground werkte nooit niet

en euhm, milc inc - in my eyes in carat? wtf???? :? wist ik niet


anyway, de meeste kunnen wel draaien & underground maar helaas is dit niet bevorderlijk voor de sfeer in belgië

en euhm, ik ken een resident in een megaclub die wekelijks 400€ krijgt, dus zoveel is dat niet hé :mrgreen: de normale dj's zullen dus al tevreden moeten zijn met 200€ wat neerkomt op 15platen en wat zakgeld

wat wel spijtig is over dj wout bijvoorbeeld, is dat zijn laatste plaat gemaakt is op minder dan 2uur tijd, dan is de kwaliteit ver te zoeken vind ik :?
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

1 plaat vind ik wel de max! de remix van liquid silvie turn the tide! kan er niet echt opkomen hoe die noemde :oops:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

After schreef:
en euhm, milc inc - in my eyes in carat? wtf???? :? wist ik niet
ne remix wel hé .. klonk best ok naar wat ik mij herinner :P
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Dj Philip remix.

http://www.discogs.com/release/150388
Vette plaat nog,ze :mrgreen:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast