James Holden

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
Plaats reactie
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2007, 16:38

James Holden

Bericht door dj licious »

http://www.jamesholden.org/
http://www.jamesholden.com/

Ik zag james holden hier nog nergens staan en ik vind dat hij het wel waard is. Zowel als Dj als producer. Holden heeft toch een unieke stijl waarop eigenlijk niet echt een naam te plakken is... Er zitten zowel bv. minimal invloeden in zijn muziek , maar zeker ook trance invloeden.
Op zijn setjes kunde toch keer goed u oogskes toedoen en wegzweven :p

Naast dj en producer is hij ook oprichter van het Border Community label dat toch altijd kwaliteitsreleases heeft...
A world of imagination
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 dec 2007, 19:37
Locatie: somewhere over the rainbow

Bericht door mister_honda »

zo nen beer eh da!

diejen heeft gewoon een anthem...een masterpiece ...nen bohemian rhapsodie...nen arc den tromphe...nen...
samen mee nathan fake - the sky was pink
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Vind ik ook een mega producer/dj! Hij is bij mij zowat bekend geraakt sinds "A break in the Clouds". Toen ik die plaat hoorde ben ik meer en meer van hem gaan opzoeken en werd helemaal zot toen ik zijn 93 Returning Mix van "Nothing" hoorde.

Ik vond dat hij toen een zeer vernieuwende stijl had van het gebruik van zijn samples, zeer repetitief, niet op de maat maar het komt toch allemaal mooi uit.

Een paar jaar geleden heb ik hem horen draaien in Amnesia op Ibiza, dat was in juli 2006. En ik vond hem megagoed! Typische stijl van hem die me uren op de dansvloer heeft gehouden, al dan niet met de oogjes dicht :D Daar heb ik toen zijn remix van Madonna's "Get together" voor 't eerst gehoord.

Ik wist trouwens niet dat 't van hem maar, maar als je de plaat hoort en je kent James Holden, dan denk je gegarandeerd 9/10 dat 't zijn remix zou geweest zijn... en 't was zo. Nog geen week uit Ibiza en de plaat stak in mijn platenbak :D
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

ik vond hem toen ie nog echt een progressive Dj'tje van 18 jaar was ook al heel goed, maar ik begrijp wel dat ie die sound beu is geraakt.

Toch heb ik nog 2 vinyls van Yunus Guvunen op James Holden's progressive label 'Silver Planet ' en die draai ik nog steeds, da's gene prut progressive
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

mister_honda schreef:zo nen beer eh da!

diejen heeft gewoon een anthem...een masterpiece ...nen bohemian rhapsodie...nen arc den tromphe...nen...
... remix gewoon? *gaap*
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

inderdaad - geen slecht nummer, maar toch niet iets wat ik per sé moest hebben (heb die maxi dan ook niet liggen :) )
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Die 93 Returning remix van Nothing is een goeie plaat. Lekker progressive, draait die nog zo?
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

dj_neo schreef:draait die nog zo?
Wat denk je nu zelf? :)
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Niet dus :P
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 22 jan 2007, 15:22
Locatie: Leuvense

Bericht door stessel »

Hier zijn set van op "10 Days Off" dit jaar. Dan weet je perfect waar hij nu mee bezig is en hoe hij tegenwoordig draait.

http://stessel.blogspot.com/search/label/James%20Holden
stessel.blogspot.com
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Heeft knappe producties maar als DJ is Holden echt niet mijn ding, zijn muziek is veel te tam en statisch, en die typische Hold sound die hij in zijn sets brengt steekt mij na een paar minuten al tegen :oops:

Idem voor Nathan Fake. producties zijn top maar feesten en dansen zie ik er mij toch niet meer op doen.

Persoonlijke mening of course ;)
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

beste set van holden da'k heb gehoord was een jaar of 3 terug op de 10days in het café van de vooruit, om 7u 's morgens… maar 50 man ofzo nog op da moment, maar wa een zweefplaten dat die toen draaide, puur genieten… de keren erna da'k em heb gezien (petrol, fuse…) heeft em da niveau van die avond wel ni meer gehaald (soms te saai, minimaal)… maar die keer in de vooruit was gewoon legendarisch :bom:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast