Belgium! 01-09-1995 Gent & 22-06-1996 Antwerpen

Het forum van andere evenementen
davo

Bericht door davo »

idd beestige cd! kheb hem ook nog liggen
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

In een zotte bui ne keer m'n exclu t-shirt op foto vastgelegd. Ik was één van de 500 eerste bezoekers in het Kuipke op 1/9/95 en kreeg dus een t-shirt van Belgium!

Mor jongens, bekijk die line-up ne keer op de 3e foto. Stel u voor dat ze die DJ's nog eens allemaal in Sportpaleis laten komen of zo :shock:

Belgium! :arrow: Eén van m'n beste feesten ooit :!: Ge moogt gerust zijn :shock:


BOE niemand commentaar op die foto's: --> offline dan maar :cry:
Laatst gewijzigd door poehaaaaa op 12 apr 2005, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

reportje gevonden op internet:

Belgium!
01.09.95
Sportpaleis-Kuipke Gent
Wie kwam ik daar allemaal tegen ? Dr. Zero, The Phantom, Zolex-Boy, Rene De Kade, Vortex-Boy, Pedro 2, Dj Micha,Dj Bundy, Laurens uit St. Amandsberg, Piet, Sofietje De Leute, Dj Trab, Kim & Barbara, Andy & Lieven, Gino, Cindy & Telma.
Wie ontbraken er ? Sofie uit Nazareth en The Fox !
Wat waren de populairste platen ? Astrosyn (Montini Experience 2) en Love Is An Ocean (RMB) , maar die van RMB toch nog net ietsje meer, want die hoorde je zelfs in de Mellow-Room (bij Dj PhiPhi) .
Ook Voodoo Child met Desperate was verschillende malen te horen .
Wie draaide d'er allemaal ? Ik heb niet alle DJ's gezien natuurlijk, maar wel alle DJ's die in de Central Arena draaiden. Ik ben verschillende keren een kijkje gaan nemen in de Mellow-Room, maar daar was het eigenlijk iets te heet om er comfortabel te staan swingen. Het was er zelfs zo warm dat de condensatie van het plafond naar beneden drupte. En iedereen met een wit T-Shirt had dan een T-Shirt met bolletjes ! Toch heb ik Phi-Phi en Mo & Benoelie aan het werk gezien, en dat mocht er best wezen ! De muziek in de Mellow-Room verschilde niet overdreven erg veel van de muziek in de Central Arena, behalve de echt harde platen natuurlijk. In het vervolg een airconditioning plaatsen en het is daar wederom de moeite waard ! Voor herhaling vatbaar zou ik zo zeggen.
De Dj's in de Central Arena, daar kan ik wel wat meer over zeggen :
TC Brain : draaide lekker hard, ook al was hij de eerste DJ, en was het nog maar 19.15u, hij vloog er al meteen stevig in . Maar er gingen er nog niet veel uit de bol. 9/10
Dave Davis : heel onverwacht : Hardcore & Gabber van de hardste soort. Wie niet lang kon (of mocht) blijven, ging nu alvast staan "hakkeuh" . Niet aan mij besteed tussen haakjes. 5/10
Franky : was voor mij de beste DJ van de avond; hij bracht de sfeer er helemaal in Iedereen ging gewoon uit z'n dak ! De MAX ! Normaal in de Cherry Moon neemt hij meer tijd om de boel op te warmen, maar deze avond duurde dat maar een paar minuten (met In My House) , en de boel stond al in brand ! 10 /10
The Fly :draaide rustigere plaatjes, en dat mocht wel want na meer dan een uur te stuiken op Franky, was een pauze heel erg welkom. Een van de beste trance-dj's van ons landje ! 8/10
Tofke : ik dacht dat die lang donker haar had, en heb niemand zien draaien die daaraan beantwoordde, maar achteraf hoorde ik dat hij een petje ophad, maar toen was het al te laat. Ik kan over Tofke dus geen oordeel vellen. Achteraf hoorde ik dat hij het was die er de ambiance een beetje probeerde in te houden door in de microfoon te schreeuwen.
Yves Deruyter : werd door Tofke met veel lawaai aangekondigd. Het spijtige van Mijnheer De Ruyter is dat hij het niet kan laten om keer op keer zijn eigen Yvesday te draaien, zelfs al is de plaat behoorlijk afgezaagd en moegehoord. Ik heb hem al veel beter weten draaien in de Cherry Moon, maar misschien had hij gewoon een slechte dag. Hij nam ook geen enkel risico natuurlijk met plaatjes van Dj Hitch-Hiker en Axis en hemzelf om de boel springende te houden. Eigenlijk is hij gewoon een dikkenek ! Hij liep dan nog rond met een T-Shirt van zichzelf ook ! Ik ben dan maar een beetje rond weesten wandelen. 7/10
Franky Jones : na het vele springwerk, vonden we het tijd om een beetje te gaan uitrusten op de tribune. Daar had je een geweldig zicht op de dansvloer. Een zeer goed idee om de tribunes open te zetten. Franky Jones dus, draaide nogal onbekend werk eerder aan de hardere kant. 8.5 /10
Frank Struyff : na zijn schitterende Live-Act (zie later) draaide hij de boel nog even los ook. Hij draaide, als zovele andere DJ's verschrikkelijk goed . Hij was het die de (enige ?) plaat (Tone) van Emmanuel Top draaide. 9/10
Zzino : De typische Zzino-stijl zorgde opnieuw voor sfeer in het hoofd van mezelf en de rest. Als hij nog een keertje naar Lokeren komt draaien, moet je zeker van de partij zijn ! 9.5 /10
G-Force : nu had ik de moed definitief opgegeven om nog in staat te zijn van nog te kunnen feesten, alhoewel deze G-Force uit Montini ongelooflijk goede Reload, Nitric en Propionix - muziek draaide met een ongelooflijk lekkere diepe bass om uit de bol te gaan. De roadies waren de boel daar al gewoon aan het opruimen, en met kabels te versleuren en zo... En van de gasten die om 06.30 nog stonden te stuiken, weet ieder normaal mens ook wel, dat dat ofwel superatleten zijn, ofwel zijn 't pakkers. G-Force was de afsluitende Dj van de avond, en wat nog de max was, was dat in zijn laatste plaat om een halve minuut voor zeven belletjes begonnen te rinkelen, allez, ik bedoel dat het een gepaste plaat was om mee af te sluiten, en om dat tot op de seconde juist te kunnen timen, moet je toch wel een goeie Dj zijn, dacht ik zo bij mezelf. 9.5 /10
Dj DEG en Rezy hebben in tegenstelling tot de flyers en affiches, niet opgetreden.
Tussendoor had je natuurlijk de exclusieve Live Acts van :
Jones & Stephenson : vanuit de tribune bekeken, en was helemaal het einde; ik had er veel van verwacht, maar toch niet zoo veel ! Ongelofelijk goeie bass die er, echt waar, dat mijn neusvleugels meetrilden !!!! Typische Rave-nummers ! 9.5 /10
Cherry Moon Trax : met Yves Deruyter, Franky Kloeck en Axel Stephenson traden hier 3 supersterren samen op. Leuke samples ertussen gestoken en zo, en wederom een geweldig hoogtepunt. 9/10
Zolex : als klap op de vuurpijl kwam Zolex Live zijn ding doen. Hij trad daar op tussen 04.00 en 05.00, en hij dacht waarschijnlijk bij zichzelf: "Laat ik iemand meenemen om de boel een beetje op temperatuur te houden." Hij had dus 2 ONGELOOFLIJK SEXY danseresjes mee, die echt ONGELOOFLIJK waren, echt NIET TE MISSEN waren die. De ene was nog heter dan de andere, en hun bikinilijn was heel mooi opgeschoren tot aan de navel . Het was precies of we naar een PeepShow stonden te kijken. En daarbij kwam dan nog dat Frank Zolex voor de muziek zorgde en daar kon je gewoon niet stil bij blijven staan, je MOEST bewegen, of je werd zot ! En Zolex speelde niet zoals de andere Live-Acts wat nummers aan elkaar met een zweefmuziekje, maar speelde aangepaste versies van The Message, doorspekt met samples van Yes & No en Time Modulator allemaal ineengemixt met nieuwe nummers. Dit was absoluut het hoogtepunt van de avond, als je dit optreden niet gezien hebt, dan mag je gerust in de Ringvaart springen want dan heeft je leven geen zin meer . Ik ben er nog niet goed van, als ik eraan terugdenk. Die magnifieke sfeer die er heerste op dat moment, dat komt zelden voor hier in de omgeving ! 10/10
Minpuntjes van de avond :
- Spijtig dat ik geen goede schoenen aanhad die avond, want ik kon nog nauwelijks naar de bushalte stappen en ik had nog tot en met de maandag zere benen
- Voor de verandering vond ook ik dat de security niet te best was. Bij het binnenkomen werd je gefouilleerd. Daar heb ik niets op tegen, integendeel. Maar die portier nam mijn doosje Peppolo (van bij Music Man) uit mijn zak en vroeg "Wa is da ?" Ik zei hem dat dat legale tabletjes waren. Daarop rook die portier er een keer aan, en stak het in zijn zak. Ik zei : " maar allez, ge kunt da kopen in de winkel !" ; "Awel, dan kunt ge 't bijvullen ook. Volgende ! " En hopla, ik was mijn legale eco-drugs kwijt ! Dus als je in het vervolg ergens naartoe gaat, neem dan een paar XTC'tjes mee, dan mag je misschien zelfs voor niets binnen, maar durf niet af te komen met wettelijk toegestane middeltjes, of ze worden afgenomen ! Ik heb daar dan maar een paar Black Boosters gedronken, en dan ging het ook al weer. Na Belgium was het al licht buiten en waren we nog steeds klaar wakker.
- Het videospelletje dat Dr. Zero en ik wilden spelen, speelde vanzelf, en toen er anderen op begonnen te spelen lukte het allemaal wel ! Kwaad opzet ?
- Pas achteraf vernamen we waar de kapper ergens was op Belgium. En eigenlijk had ik moeten gaan, want mijn normale kapper heeft mij hier nogal een kapsel gegeven zulleh, 'k ben precies nen punker !
- Als je helemaal uitgeput en bezweet uit de Central Arena of de Mellow-Room kwam, sloegen de kruiden van het Thaise eten in mijn ogen als traangas. Totaal verblind was ik. Ik was natuurlijk ook verblind door de schoonheid van de vrouwelijke aanwezigen.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Alain

Bericht door Alain »

Ik heb de twee vinyl-samplers van Belgium!
De 1e = Héél goed
De 2e = kaka
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

mooi om lezen maar wat met die live van quadran?afgelast?
raar da we van die live nie meer gehoord/gezien hebben destijds :?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Zalig om lezen toch die report ...

Belgium was denk ik mijn allereerste sortie in Gent, en hoewel ik tegenwoordig te voet naar het Kuipke kan herinner ik me dat we toen veel meer van de stad gezien hebben dan de bedoeling was :x :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

klein smaakverschil met de madam Lemant: "Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"? :lol: :lol: :wink:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

rizzo> schreef:klein smaakverschil met de madam Lemant: "Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"? :lol: :lol: :wink:
Een goed verstaander zou moeten weten dat die quote uit een interview komt met de madame van de vestiaire in de Cherry Moon tijdens de Teknoville-party.

Ergens op het einde:
http://www.megaupload.com/nl/?d=WZI5CGEC

Kunt nie alles weten hé ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:
rizzo> schreef:klein smaakverschil met de madam Lemant: "Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"? :lol: :lol: :wink:
Een goed verstaander zou moeten weten dat die quote uit een interview komt met de madame van de vestiaire in de Cherry Moon tijdens de Teknoville-party.

Ergens op het einde:
http://www.megaupload.com/nl/?d=WZI5CGEC

Kunt nie alles weten hé ;)
Tja de meesten dachten al dat ze swingersclubs prefereerde boven dancings, he! :twisted:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

lemant schreef:
rizzo> schreef:klein smaakverschil met de madam Lemant: "Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"? :lol: :lol: :wink:
Een goed verstaander zou moeten weten dat die quote uit een interview komt met de madame van de vestiaire in de Cherry Moon tijdens de Teknoville-party.
Ergens op het einde:
http://www.megaupload.com/nl/?d=WZI5CGEC
Kunt nie alles weten hé ;)
dacht hem een tijdje geleden te downen maar heb dat niet gedaan wegens de hele heisa er rond en de naar verluid lamentable inhoud en kwaliteit van de uitzending (als empirist zal ik dat nu dus doen om me te vergewissen).

Alleen al het feit dat die tribute to ... slechts 1 (é.é.n.) uurtje zou duren, deed me al nattigheid voelen en m'n wenkbrauwen fronsen. Zelf zou ik dit toch ruimer opgevat hebben: avondvullend met een aantal prominenten, zelfs Erwin De Nul nog 'ns een mix van de week laten doen :!: en dan 's nachts een aantal livesets vanop teknoville soirées uitzenden. Maar ja, wie ben ik als simpele meerwaardezoeker. F#ck 'em bij Stu Bru waar ze al jaren elke dag keihard werken aan de weg (heeft u 'em?) van de verdere debilisering van de ether.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

rizzo> schreef:
lemant schreef:
rizzo> schreef:klein smaakverschil met de madam Lemant: "Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"? :lol: :lol: :wink:
Een goed verstaander zou moeten weten dat die quote uit een interview komt met de madame van de vestiaire in de Cherry Moon tijdens de Teknoville-party.
Ergens op het einde:
http://www.megaupload.com/nl/?d=WZI5CGEC
Kunt nie alles weten hé ;)
dacht hem een tijdje geleden te downen maar heb dat niet gedaan wegens de hele heisa er rond en de naar verluid lamentable inhoud en kwaliteit van de uitzending (als empirist zal ik dat nu dus doen om me te vergewissen).

Alleen al het feit dat die tribute to ... slechts 1 (é.é.n.) uurtje zou duren, deed me al nattigheid voelen en m'n wenkbrauwen fronsen. Zelf zou ik dit toch ruimer opgevat hebben: avondvullend met een aantal prominenten, zelfs Erwin De Nul nog 'ns een mix van de week laten doen :!: en dan 's nachts een aantal livesets vanop teknoville soirées uitzenden. Maar ja, wie ben ik als simpele meerwaardezoeker. F#ck 'em bij Stu Bru waar ze al jaren elke dag keihard werken aan de weg (heeft u 'em?) van de verdere debilisering van de ether.
die megaupload is geen link naar de uitzending ... het is een eigen upload met enkele interviews van in de Cherry Moon op Teknoville, ik had die doorgestuurd naar Pieter en hij heeft er op zijn beurt een aantal bruikbare dingen uitgehaald

wat staat erop?

Aankondiging live-act Speedy J (Ackermans)
Vrij lang interview met Laurent Garnier (Ackermans)
Afkondiging Speedy J (Ackermans)
Aankondiging Laurent Garnier (Ackermans)
Interview met de jonge dj Stefaan aka t-quest aka lektroluv (Ackermans)
Hilarisch interview met madame vestiaire "die dat nie zo wijs vindt megadancingks" + speedy bezoeker uit Sint-Nikloas (Ackermans, dit fragment zat ook in de tribute-uitzending)
;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Inderdaad leuk op nog eens zo'n report te lezen uit die tijd!

De eerste Belgium in '95 was één van de leukste belgische party's die me is bijgebleven! De organisatie was van Cherry Moon en Outsoon en alle vette kleppers van het moment stonden er op de line up.
Het was ook de goeien tijd van Extreme on Mondays en die kleppers gingen ook daar goed door de boxen.

Ik herinner ook nog dat de tweede zaal super was en dat we daar compleet beginnen gaan zijn op 'I Am Ready' (waarvan ik nu pas zie dat dat Josh Wink is :oops: ) Nadien waren we in die tribunes beland en slechts 1 keer zijn we op de mainfloor geweest en dat was toen ik met ne maat stond te 'zeiken' en The First Rebirth begon te spelen. Wijle crossen alles in de broek om niets te missen enzo zijn we naar helemaal vooraan gegaan tot The First Rebirth gedaan was om dan terug patat in die tribune te crashen waar we nog enkele boeken kunnen over schrijven...! De flyer hangt hier nog steeds tegen de muur, sweet sweet memories... 8)

De eerste cd heb ik nog dubbel indien er iemand interesse in heeft... :mrgreen:
http://www.discogs.com/release/52220

De tweede is voor mij ook 'kaka' zoals ze hier aanhalen.
http://www.discogs.com/release/355919
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Bij de eerste party in '95 was ik helaas niet aanwezig. Het was ook in het algemeen idd een goed feestjaar 1995, dat is ondertussen genoegzaam al bekend zeker ('94 vond ik zelfs nog sterker)? Ik heb alleen maar goede verhalen over deze party gehoord.

Ik denk dat ik eerder (was het nu ook in ('95 of in '94) naar Belgium Rave (niet te verwarren!) geweest maar dat vond ik toch niet hét mega-event.

De eerste compilatie heb ik en die is ook wel heel goed (Awex buiten beschouwing gelaten). De 2e vond ik echter wel sucky, sucky en die heb ik niet gekocht.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

hmm, 2de cd staan er nogthans wel wa leuke tracks op imho. Stalker, way out west, atv people,... ne keer op zoek naar gaan sè :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Psytox schreef:hmm, 2de cd staan er nogthans wel wa leuke tracks op imho. Stalker, way out west, atv people,... ne keer op zoek naar gaan sè :)
ik was ook net aan't denken dat dien 2nd edition nu toch ook weer niet zo slecht lijkt qua tracklisting (aangezien ik daar zeker 75% van op vinyl bezit > of heb ik nu slechte smaak? :P )
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten