Stoppen met roken

Ben je iets leuks tegengekomen op het internet?
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Stoppen met roken

Bericht door Fieneke »

Ons Fien zoekt een poging te wagen om te stoppen met roken.. Zijn hier nog mensen die dat geprobeerd hebben en hoe?

Ik had gedacht om het eerst eens te proberen met pleisters en als dat niet lukt ben ik van plan om een laserbehandeling te laten doen..

Iemand suggesties?
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

karakter hebben
"willen" stoppen
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Willen stoppen is geen probleem.. maar euhm, ik kan soms nogal een platte zijn :oops:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ja,

Mijn mening is, als je wilt met stoppen, hoef je geen (dure ?) hulpmiddelen gebruiken, maar gewoon je WIL inderdaad !

Ikzelf kan er niet over oordelen, want heb zelf nooit gerookt. Maar ik ken wel een paar mensen die dat met behulp van die pleisters enzo, deden, maar die roken weer / nog !

Succes ermee in ieder geval, en koop een zak drop ofzo ;)
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Drop is niet goed voor mijn lijn, maar den tuttefrut is al in aanslag..

Nu ik rook iets van een 7 sigaretten per dag, op zich niet zoveel natuurlijk alleen vind ik het de laatste tijd echt enorm hard stinken..

En mijn grootste probleem is smorgens als ik een half uurke wakker ben, dan smacht ik daar echt naar, de rest van de dag is hoegenaamd geen probleem.. :?
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ben zelf van de ene op de andere dag gestopt, zonder probleem. Ze zegge dat het nochtans niet goed is, maar dat lijkt me een truuk om toch maar hulpmiddeltjes te verkopen. Je moet her vooral willen en ook doen. Zeggen dat je het wil is heel makkelijk. Er toch aan toegeven nog makkelijker. Volhouden is ietske moeilijker blijkbaar.

Mijn vrouw heeft het ooit gekunnen dankzij het boek van Alan Carr. Maar nadien stomweg terug begonnen.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Dat van die boek heb ik ook al gehoord, mijn tante is daar 13 jaar mee gestopt, dit jaar terug begonnen..

Goh, ik krijg zo een nijpend gevoel in de omgeving van mijn longen.. daar wordt ik dan knetter van en dan geef ik toe :(
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ik merk geen verschil als nen dag rook of niet-rook (buiten het feit dat ik mij na een dag niet-roken gezonder voel), maar ik bedoel maar .. nen dag of 7 zonder sigaretten .. i will survive :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

bij mij is 't 18 jaar geleden... zonder boek ;-)
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

En als ik over dat nijpend gevoel praat, begrijpen jullie dan over wat het gaat? Of ben ik alleen met dat gekke gevoel? (zou me allezins niet verwonderen :D)
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ik heb dat nooit gehad maar ik zat eigenlijk met een zware degout van 't roken. Dus had ik er echt geen probleem mee om gewoon schluss te zeggen.
Ik zit nochtans ook al die jaren in rokersomgevingen. Clubs, cafés,... toch nooi enige moeite gehad.
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2007, 13:43

Bericht door Kelly* »

Ik ben nooit begonnen :cheese:
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Bij mij begint dieje degout er vooral te komen door dat gestink... ieuw man.. echt niet normaal soms..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Ik ben nu reeds 1,5 jaar gestopt, zonder boek weliswaar... Ik heb er zelfs geen dag last van ondervonden.

Je moet je gewoon eens afvragen waarom je rookt. Bij mij was dat simpel: omdat het een gewoonte was. Ik stak vooral een sigaret op wanneer ik moest wachten, een cafe binnenkwam, een pint dronk, een gesprek aanknoopte met iemand anders die ook rookte,... Eens je dat beseft, is het eigenlijk maar een koud kunstje om dat gedrag af te leren. Het vergt wel wat aandacht voor je gedragspatroon. Je moet dus enkele dagen heel bewust leven en niet zomaar op automatische piloot door het leven gaan. Anders vergeet je weer dat je ah stoppen was :lol:

Hopelijk helpt dit een beetje.

edit: ahja, ik rookte ongeveer een pak per dag. Zo'n vijf jaar aan een stuk...
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Hhmmm, idd wel ne goeie tip.. mercikeus ééé :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten