Stoppen met roken

Ben je iets leuks tegengekomen op het internet?
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Dat is ook zo, al moet ik zeggen dat ik toch met de auto durf rijden als ik gedronken heb. Niet als ik niet meer weet wat ik doe ofzo.. :oops: maar ik ben gewoon nog nooit gene controle tegengekomen als ik ergens van kwam en ik had gedronken, en ik rij al bijna 6 jaar met de auto..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Fieneke schreef:Trab, elke verstokte roker gaat u hier in tegenspreken. Hier bij ons op het werk hebben we rokerskoten, ik werk op een farmaceutisch bedrijf dat enorm veel moeite doet om zijn personeel te laten stoppen omdat we vanaf 01/08 helemaal niet meer kunnen roken op het bedrijfsterrein, het aantal mensen dat daar bij mekaar komt minderd niet hoor.. en dat is daar verdekke koud (zeker nu)
Volgens mij zijn werksituaties en horeca niet helemaal hetzelfde :P
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Nee nee, idd, ik wil maar zeggen dat mensen de koude graag trotseren als ze echt verslaafd zijn..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Korte termijn, nee niet echt.
Sinds 2006 is het verboden om te roken in jeugdhuizen. Als ik in mijn omgeving kijk, mijn JH, zie ik dat er nog steeds _iedereen_ naar buiten gaat roken.
Elke keer als er iemand vertrekt, volgt de nicotinetrein als het ware ;-).

Nu merken we wel dat er minder gerookt wordt omdat het buiten koud is. Persoonlijk schol het mij zaterdag avond een 7 tal sigaretten(ja ik heb erop gelet :) )
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Trab schreef: Mja, maar er bestaat maar een manier om het gedrag van de mensen af leren: boetes. .
Spijtig maar waar: laat alle zaken waar er een overtreding wordt vastgesteld: eerst een boete van enkele 100'en Euro's
daarna naar de 1000 Eur en daarna sluiten voor 1 jaar
Geen enkele uitbater die er nog zal aan denken om zijn klanten geniepig hun ding te laten doen.
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Trab schreef: Mja, maar er bestaat maar een manier om het gedrag van de mensen af leren: boetes.
Ik vind da ge toch ni te klagen hebt over ons, rokers. Er mocht niet meer gerookt worden op die plaatsen, we gaan wel buiten staan. Ik denk dat we ons goed (tot zeer goed) hebben aangepast aan die nieuwe wet. In tegenstelling tot mensen die drinken en rijden :roll:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

pooley schreef:Korte termijn, nee niet echt.
Sinds 2006 is het verboden om te roken in jeugdhuizen. Als ik in mijn omgeving kijk, mijn JH, zie ik dat er nog steeds _iedereen_ naar buiten gaat roken.
Elke keer als er iemand vertrekt, volgt de nicotinetrein als het ware ;-).

Nu merken we wel dat er minder gerookt wordt omdat het buiten koud is. Persoonlijk schol het mij zaterdag avond een 7 tal sigaretten(ja ik heb erop gelet :) )
Daar zal de leeftijd ongetwijfeld wel voor iets tussen zitten.

Gevonden op deze site:

http://statbel.fgov.be/studies/thesis_nl.asp?n=176

Op dit moment is in België één jongere (tussen 15 en 24 jaar) op drie (33%) roker en heeft één jongere op twee (51%) ooit gerookt. 16% van de jonge rokers rookt minstens 20 sigaretten per dag.

....Hoe hoger de leeftijd en hoe hoger het socio-economisch niveau, hoe hoger de kans op slagen om te stoppen met roken.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

als niet rokers opeens hun zinnetje gaan krijgen tov rokers, dan gaan de nuchtere mensen ook de dronkaards buitenkegelen, en ook de mensen onder invloed mogen dan ook buiten
persoonlijk wil ik mensen met dure kledij (snobs) ook buiten want ik heb daar ook iets tegen, dat volk kan zonder zeveren mijn avond zwaar verpesten

ben ik duidelijk genoeg? :roll:


en een argument als roken doodt x aantal slachtoffers per jaar is gewoon dom want dat doet alcohol ook en stel je voor dat we dat gaan verbieden op café :-o ik denk zelfs dat Brussel als stad ook x aantal slachtoffers per jaar veroorzaakt :P


waar zijn we naartoe aan het gaan eigenlijk? een café met enkel chocomelk en cola? waarom zou ik in godsnaam nog op café gaan in 2015 als we zo verder doen?

de volgende stroming gaat zagen over het te luide volume => 90db limiet => dancings worden praatcafé's waarbij je de muziek praktisch niet meer hoort, laat staan dat je een dikke vette bass zal voelen :roll:



het is gewoon een hype, een rage
en dat is mijn grootste frustratie :x

allemaal die mannen die opeens de strijk willen doen en gezond eten willen maken iedere dag, en culture club truttekes die die onnozelaars dan nog zot maken ook :x
Laatst gewijzigd door After op 29 okt 2007, 16:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Ik denk dat wij elkaar verstaan..

Uit ondervinding heb ik gemerkt dat de mensen die altijd de grootste rokers zijn geweest, de mensen die nu het hardst zitten klagen en daar kan ik nu juist niet tegen. Voor de mensen die nooit (of nooit veel) gerookt hebben kan ik begrip opbrengen voor hun standpunt.

@ After: cola ook niet => teveel suikers, is niet goed voor de gezondheid :roll:
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2007, 13:43

Bericht door Kelly* »

Ik ben volledig akkoord met After.
Ik ben niet roker en heb er geen probleem mee als er rondom mij gerookt wordt als ik op sta ga. Dat is nu eenmaal zo.

Mensen beginnen veel te veel gezondheidsfreaks te worden... ik ga graag ne keer goed op stap, een beetje drinken en wat voos doen op nen dansvloer... en idd, tegen 2015 zal den helft daarvan ook verboden worden vrees ik. :(
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

After schreef:allemaal die mannen die opeens de strijk willen doen en gezond eten willen maken iedere dag, en culture club truttekes die die onnozelaars dan nog zot maken ook :x
Sebiet gaat ge nog zeggen dat de vrouwen terug aan de haard moeten gaan zitten :mrgreen:

Gij kunt ook een pak overdrijven ze. Baseer uw argumenten eens op wat feiten, want hier staan roepen, zoals lagoas vroeger deed, komt niet echt overtuigend over.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Bass schreef:Ik denk dat wij elkaar verstaan..

Uit ondervinding heb ik gemerkt dat de mensen die altijd de grootste rokers zijn geweest, de mensen die nu het hardst zitten klagen en daar kan ik nu juist niet tegen. Voor de mensen die nooit (of nooit veel) gerookt hebben kan ik begrip opbrengen voor hun standpunt.
Waarom kan je voor hen wel begrip opbrengen eigenlijk?
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Omdat zij zelf nooit gerookt hebben.. Maar de mensen die jarenlang gerookt hebben (en ook geen begrip hebben getoond voor de nietrokers) en die dan nu het hardst zitte te roepen... vind ik erover!
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Bass schreef:Omdat zij zelf nooit gerookt hebben.. Maar de mensen die jarenlang gerookt hebben (en ook geen begrip hebben getoond voor de nietrokers) en die dan nu het hardst zitte te roepen... vind ik erover!
Ik had het meer op de mensen die weinig gerookt hebben. Roken is roken he ;-)

Trouwens, ik ben hier maar gewoon extreem ah partijtrekken omdat ik de argumenten van de rokers maar zwak vind. Zelf stoor ik me er niet ZO hard aan, maar zonder rokers zou voor mij natuurlijk nog beter zijn. Ik stoor me eerder aan het in het belachelijke trekken van de discussie.
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

En die van de niet rokers wel dan? Vroeger kloeg niemand enn nu beginnen ze er ineens allemaal over te 'kankeren', daar gaat het mij om.. voor de rest intresseert het rookverbod me weinig.. ik rook toch verder, ook al moet ik er voor naar buiten..

Tenlaatst nog op terras gezeten, en langs mij begon een vrouw express hard te hoesten enz... "seg jongeman, zoude gij u sigaret willen uitdoen?" Simpel geantwoord: "sorry mevrouw, zit in de buitenlucht".. dan moet ze ma binne gaan zitte
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten