Algemene opmerking - "Belgian DJ's"

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:24
Locatie: neerpelt

Re: Algemene opmerking - "Belgian DJ's"

Bericht door eldivino »

Sirocco schreef:quote]

Vinyls afplakken doet Jean ook zenne, en da vind ik soms nie meer dan logisch. Als ge ziet hoe iedereen alles gewoonweg maar naspeelt en komt afzien van hem. Het kost hem ook tijd en moeite om aan originele dingen te komen dus vind ik da ergens wel logisch. Maar een beetje moeite voor doen hé, dan kunnen de trendsetters toch een paar weken origineel blijven hé....

greetz
Ze moeten het zelf weten, maar ik heb daar toch mijn eigen filosofie over. Als jij een dj bent met een eigen smaak en een beetje zelfvertrouwen, dan kan men nog dat ene plaatje vragen maar de week erna sta je in een platenzaak weer 20 nieuwe te kopen...
Ik vind afplakken zelfs een beetje kinderachtige praktijk, waar zelfs bedroom dj's zich aan wagen :roll:
En natuurlijk heb je gelijk dat mensen moeite moeten doen, maar van de andere kant is het ook wel weer een compliment dat mensen je goede smaak waarderen. Ieder zijn ding natuurlijk, maar mijn ervaring is dat ik meer plezier aan een goede plaat heb als die kan delen met vrienden en visa versa natuurlijk.[/quote]

In jou woorden zit ook waarheid in maar kga ooit mee platen halen met hem en tis verdomd moeilijk om origineel te blijven zenne. En neem nu bvb dit, vaak waar jean speelt is da opt einde, de sluit enzo. Dus al menige DJ en plaatjes voor hem de revue gepasseerd dus de hitjes en dingen die iedereen kent zijn er al allemaal door hé.... Dan ist ook nie altijd makkelijk om ng dingen te vinden die nie gespeeld zijn... Dat is natuurlijk ook een uitdaging om steeds nieuwe dingen te vinden...

grtz
mi vario es primeiro
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

ze mogen zoveel plaatjes van hem pikken als ze willen, de week erna heeft hij weer 20 ander specialekes en het spelleke begint opnieuw...
hij heeft trouwens ook het geld ervoor om zo origineel te zijn , wa van veel dj's niemeer kan gezegd worden, die verdienen ook veel geld ma echt origineel zijn ze niet
af en toe een plaatje afplakken kan ik zeker wel begrijpen maar hij heeft toch altijd alles als eerste zenne, hij kan altijd zeker 3 a 4 weken origineel zijn...
want een dj gelijk Jean krijgt toch de beste bediening in de winkels zenne!
kvind als je hem persoonlijk kent hij er niet zo echt moeilijk meer over doet zenne ma tis toch een pak moeilijker om origineel te blijven tov enkele jaren geleden toen het downen nog niet zo ingeburgerd was

ik zou gecharmeerd zijn als ze kwamen vragen achter titels maja op den duur zal het wel beginnen te vervelen zeker
Afbeelding
Sirocco

Re: Algemene opmerking - "Belgian DJ's"

Bericht door Sirocco »

quote]

En neem nu bvb dit, vaak waar jean speelt is da opt einde, de sluit enzo. Dus al menige DJ en plaatjes voor hem de revue gepasseerd dus de hitjes en dingen die iedereen kent zijn er al allemaal door hé.... Dan ist ook nie altijd makkelijk om ng dingen te vinden die nie gespeeld zijn...
grtz[/quote]

Simpele oplossing; geen voor de hand liggende hitjes spelen.

Het enigste wat ik kwalijk vind en wat potentieel de nekslag voor het dj zijn kan betekenen, is het downen. Alle muziek is tegenwoordig zo toegankelijk via het net. Zelfs soms al maanden voor dat het op vinyl uitkomt. Het is niet voor niks dat de ene platenzaak naar de andere failliet gaat. En dat is veel erger dan dat ene plaatje dat gevraagt wordt.
Josjie

Bericht door Josjie »

Sirocco ik heb na dat ik nummers en al gedownload had reeds cd's en platen gekocht ervan. En dat terwijl ik mezelf gezworen had om nooit meer muziek te kopen aangezien dat het veel te duur is voor wat het maar is. Maar ik merk nu dat ik meer cd's (en zelf platen nu) koop terwijl ik er veel download omdat mijn interesse gewekt wordt dan dat ik er vroeger kocht toen ik nog geen internet had...
Del@y

Bericht door Del@y »

Josjie schreef:Sirocco ik heb na dat ik nummers en al gedownload had reeds cd's en platen gekocht ervan. En dat terwijl ik mezelf gezworen had om nooit meer muziek te kopen aangezien dat het veel te duur is voor wat het maar is. Maar ik merk nu dat ik meer cd's (en zelf platen nu) koop terwijl ik er veel download omdat mijn interesse gewekt wordt dan dat ik er vroeger kocht toen ik nog geen internet had...
jep dank zij internet heb ik al massa's vinyls gevonden en daarna ook gekocht , ipv alle platenboeren af te zeulen met mijn tapekes zoek ik op web om zo titels en uitvoerders te vinden

er zullen maar weinig mensen ungereleaste platen downen denk ik zelf hoor, uiteindelijk bepalen de dj's zelf wat gedraaid wordt in de scene hé, ze spelen promo's grijs alleja zo was het 10j geleden toch

ik kan mij herinneren dat ik voor eerste keer ooit de mackenzie schijf innocence hoorde door kevin in axiome, kging toen uit men bol en daarna zo commercieel geworden jawadde straffe boel is dat toch hé , magische tijden 8)
Sirocco

Bericht door Sirocco »


er zullen maar weinig mensen ungereleaste platen downen denk ik zelf hoor, uiteindelijk bepalen de dj's zelf wat gedraaid wordt in de scene hé, ze spelen promo's grijs alleja zo was het 10j geleden toch
Ik denk toch dat je je daarin vergist. Er ging voor mij ook een wereld open. Nummers die maanden later of zelfs nooit (bv sasha's rmx van alex dolby) op vinyl zijn uitgebracht kun je zo vinden. Ik ken zelfs iemand die waarbij de producer een 'zacht uitgedrukt' ietwat pittige mail stuurde, omdat de versie die hij had 3 minuten langer was. Dit nummer was nog niet ge-released, maar iemand had er dus al een edit van gemaakt!!! Het zijn vooral de dj's die dit nu natuurlijk doen (ze moeten bijna wel), maar als eenmaal gewone partypeepz doorhebben dat zelfs de meeste exclusieve nummers voor het oprapen liggen is iedereen in potentie toch een dj...

Geen schijnheilig gedoe; internet heeft mij ook muzikaal gezien meer gestimuleerd en deuren voor me ge-opend, maar ik ben wel een stuk selectiever geworden. Ik koop nu alleen wat ik echt heel erg goed vind en hitjes down ik alleen nog maar. Er zijn er toch veel die dit al doen... tis niet voor niks dat de ene platenzaak na de andere failliet gaat.
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 aug 2005, 19:26

Bericht door clerkie »

ik heb nog één vlaamse dj's die zeker naast die walen kan staan:

FREDJE NASEN!!!!!
Dave Swayze was ook nie mis in zijnen tijd..
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

[quote="Dj Devyd"]
hij heeft trouwens ook het geld ervoor om zo origineel te zijn , wa van veel dj's niemeer kan gezegd worden, die verdienen ook veel geld ma echt origineel zijn ze niet.

hij leeft ook VOOR muziek en stelt zich niet content met een hitje te draaien zoals er zoveel dj's doen die eerder DOOR muziek leven.
hij is constant op zoek naar nieuwe sound en dat is ook het mooie van muziek ma die "Safe dj's" van tegenwoordig wille alleen ma door het publiek goedgevonde worde en als ze daarvoor dinge moete draaien wat ze al kotsmoe zijn of zelfs niet eens goed vinde dan moet dat maar... :roll:

[quote="Dj Devyd"]
ik zou gecharmeerd zijn als ze kwamen vragen achter titels maja op den duur zal het wel beginnen te vervelen zeker

Dit is ook fijn ma ik vind dat dj's nog altijd zelf hun muziek moete vinde en niet zomaar vanallles van andere overneme,soms zie je er die vrage of niemand hun een paar titels van goei plate kan geve,dan draai je toch niet uit liefde voor muziek ma om te kunne zegge dat je dj bent.Anders wil je zelf toch vanalles beluisteren en uitzoeken.
Platenwinkels kunne tegenwoordig beter elke week identieke pakketjes van 10 stuks samenstelle want verder dan de hitjes op de schappen kijke de meeste toch niemeer... :roll:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Algemene opmerking - "Belgian DJ's"

Bericht door Nostalgie90 »

puree schreef:
Wat zei u ? Splitsen Brussel-Halle-Vilvoorde ? :lol: :lol: :lol:

Think about it ... :wink:
Ik zie niet in waarom het splitsen van BHV er om die reden niet moet komen! Discriminatie van de Vlaming in de rand, er is geen enkel volkje dat zich zo onder de sloef smijt dan de Vlaming!
Flauwe reden, don't mix up politics with music

BTW ik zag Marko op Jim op tv en die sprak vlaams dus ik denk dat deze mensen toleranter zijn tov de Vlamingen dan de rest van het geldverslindende Wallonië ...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

davo schreef:Dat er geld naar wallonie vloeit is toch normaal? daar is niet zo veel werk en vergeet ook ni dat het vroeger omgekeerd was...
Ah omgekeerd? Das voor mijn tijd dan :lol:
varth

Bericht door varth »

Safan schreef:
Ah omgekeerd? Das voor mijn tijd dan :lol:
idd, dat is ook zo. Mijn grootmoeder en veel mensen van haar generatie gingen daar als seizoenarbeiders werken. Zware handenarbeid, en niet van 8 tot 5. Soit, dat wil wel niet zeggen dat er nu daarom zoveel geld naar de zuiderburen moet worden doorgesluisd
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Bwa kwa muziek kopen ben ik geen purist meer, de tijden dat het geld erdoor vloog aan platen en cd's is al lang voorbij!
Men heeft aan mij al genoeg verdiend...
Als ik het echt goed vind koop ik het nog wel
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

varth schreef:
Safan schreef:
Ah omgekeerd? Das voor mijn tijd dan :lol:
idd, dat is ook zo. Mijn grootmoeder en veel mensen van haar generatie gingen daar als seizoenarbeiders werken. Zware handenarbeid, en niet van 8 tot 5. Soit, dat wil wel niet zeggen dat er nu daarom zoveel geld naar de zuiderburen moet worden doorgesluisd
Voor dat geld werd er tenminste gewerkt, aan de hoeveelheden dat er nu doorgesluisd is en de lange tijd dat het al bezig is is het hoog tijd voor verandering ...
Maar ja alles kost daar meer, onderwijs, zorg etc... terwijl men zich in vlaanderen voor alles en nog wat moet verantwoorden!
Ik heb soms de indruk dat bepaalde waalse partijen door dit gedoogbeleid het lot van hun kiezers aan hun partij koppelen...
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

MIKE is toch een vlaming of niet? :o
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
stanske

Bericht door stanske »

jep, van de kanten van antwerpen geloof ik
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast