Done And Not Done Retro platen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

goh not done platen. wie bepaalt nu in godsnaam of een plaat goed, commercieel of underground is. ik hoor graag retro, maar niet elke week dezelfde retro. die verkrachte remix van push - universal nation met dat stemmeke erdoor, die kannek niet meer horen.

paar weken geleden was ik in carré en hoorde bibi - batuna nog es passeren. lekker mee blèren met 'i give you the energiiiiiieeeee' :D
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jan 2007, 12:23
Locatie: Aalst

Bericht door brainbug »

't Is wel zo dat je op de meeste retro vaak dezelfde platen hoort (Cactus Rhythm hoorde ik onlangs zelfs op een trouwfeest :P ) en het jammere is dat daardoor vele superplaten echt vergeten zijn. Maar anderzijds stoort het me echt niet dat ze gedraaid worden, want de gelegenheden om op die muziek uit te gaan zijn voor mij toch al veel beperkter geworden.

Waar ik me dan wel verschrikkelijk kan aan storen: op elke fuif, in elk danscafé, trouwfeest, nieuwjaarsparty enz... krijg je vroeg of laat te maken met die f****** YMCA, die uitgekotste en opnieuw uitgekotste Desenchentée, hoet oercliché van Le lac de connemara, het degoutante Paradise by the Dashboard Light, noem maar op.... alsof er nooit andere platen bestaan hebben. Veel dj's kiezen gewoon voor deze platen omdat ze er zeker van zijn dat ze toch wel succes zullen hebben. Makkelijk, zo kan iedereen dj zijn, geen greintje originaliteit.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

brainbug schreef: Makkelijk, zo kan iedereen dj zijn, geen greintje originaliteit.
Ik zou zeggen: 'Begin er maar aan ..'

Meestal .. is dat de muziek de men daar ook wil horen .. ik ben al op meerdere trouwfeesten geweest waar zulks niet te horen was, en men alleen moderne dingen speelde, 't is maar wat de gehuwden willen he.
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

bouq schreef:
brainbug schreef: Makkelijk, zo kan iedereen dj zijn, geen greintje originaliteit.
Ik zou zeggen: 'Begin er maar aan ..'

Meestal .. is dat de muziek de men daar ook wil horen .. ik ben al op meerdere trouwfeesten geweest waar zulks niet te horen was, en men alleen moderne dingen speelde, 't is maar wat de gehuwden willen he.
Als ge die nummers niet draait op een trouwfeest komen ze er wel achter vragen , als ge een originele dj wilt horen moet ge niet op trouwfeesten zijn ( op uitzondering die waar het trouwkoppel er zelf achter vraagt)

Waar ik iets van krijg is van mensen die op de dj lopen te vitten maar die zelf nog nooit op bv een trouwfeest gedraait hebben.

Onlangs heb 'k nog op een feestje gedraait waarvan het organiserende koppel gevraagt had om niet te stereotiep te draaien (wat ik dan ook deed) maar de ouders van het koppel kwamen al snel Brian Adams en Meatloaf vragen hoor.
Sommige mensen denken soms dat ze alleen zijn op een feest , dat de smaak van andere mensen niet meetelt
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Da zijn gewoon al decenia lang dé fuifklassiekers é.

En dé klassiekers voor het alternatievere rockvolkje zijn dan Pennywise - Bro Hymn Tribute en Nirvana - Smells Like Teen Spirit.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Bij mij hebben ze het eerste anderhalfuur hoempapa toestanden gespeeld, ge trekt U dat iet aan omdat de ouden van dagen ook eens hun verzet mogen hebben. Trouwens ik zag niet direct een probleem met de jongsten want die deden doed mee alhoewel den drank er wel voor iets zal tussenzitten.
De meeste vertrekken toch om den tweeën naar huis, ne mens moet zijne leeftijd respecteren zenne.
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jan 2007, 12:23
Locatie: Aalst

Bericht door brainbug »

'k Heb misschien iets teveel gefixeerd op trouwfeesten, maar de muziek die daar over 't algemeen gespeeld wordt, is blijkbaar de maatstaf voor àlle fuiven, in danscafé's etc.. Weinigen durven er iets nieuws insteken of van af te wijken.
Natuurlijk mogen de ouderen ook hun pleziertje hebben, mij maakte het echt niet uit hoe oud een nummer is, of van welk genre.

Maar zoals gezegd, 't is echter blijkbaar wat de mensen willen, ze komen er sowieso tóch naar vragen als je het niet draait ('k heb ook enkele jaren in een jeugdhuis mogen spelen en ook daar maak je het mee).

Onbekend is onbemind en da's vaak jammer. Er zijn zoveel goeie nummers gemaakt die je echt nooit meer hoort, en die ook een hoop ambiance kunnen brengen. Ik bewoner een dj die eens iets durft, of iets bovenhaalt, in welk genre dan ook, waarvan je denkt, 'wow da's nog eens de max'.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

sinds wanneer wordt er goeie muziek verwacht op trouwfeesten :mrgreen: zuipen en idd, le connemaahaaaaar (of hoe schrijft ge dat :P )
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

In Mei dit jaar vroeg een trouwkoppel of ik ook hardcore bij had.... nou, dat ik wel hoor, dus ze hebben daar nog een klein halfuurtje lopen stuiteren !!!! Maar dit was al rond 1u ofzo, daarvoor had ik ook al vanalles gedraaid, van Guus Meeuws tot Jan Smit, tot Barry White tot Tom Jones
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

brainbug schreef: waarvan je denkt, 'wow da's nog eens de max'.
Maar wat is dan de norm van "de max" zijn? Al die zatte nonkels en tantes die op de noordzeekusten heen en weer zwalpen vinden dat elke keer weer "de max".
De tijd dat wij trouwfeesten speelden stak ik eigenlijk meer werk en tijd in de muziek die tijdens het eten en receptie werd gedraaid. Daar kwamen dikwijls veel betere dingen voorbij dan tijdens de feest zelf. Dan is 't meestal alle remmen los, op alle vlakken. Gelukkig was in onze tijd die franse met-witte-doeken-zwaaien-chanson nog niet bekend. :roll:
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

After schreef:sinds wanneer wordt er goeie muziek verwacht op trouwfeesten :mrgreen: zuipen en idd, le connemaahaaaaar (of hoe schrijft ge dat :P )
Le Connemara? :P

Das nog ambiance, seh :D

Loaloaloaloaloaloaloaloa :D
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

tomaz schreef:
brainbug schreef: waarvan je denkt, 'wow da's nog eens de max'.
Maar wat is dan de norm van "de max" zijn? Al die zatte nonkels en tantes die op de noordzeekusten heen en weer zwalpen vinden dat elke keer weer "de max".
De tijd dat wij trouwfeesten speelden stak ik eigenlijk meer werk en tijd in de muziek die tijdens het eten en receptie werd gedraaid. Daar kwamen dikwijls veel betere dingen voorbij dan tijdens de feest zelf. Dan is 't meestal alle remmen los, op alle vlakken. Gelukkig was in onze tijd die franse met-witte-doeken-zwaaien-chanson nog niet bekend. :roll:

je kan idd suuuuperzalige plaatjes opleggen tijdens de receptie en het eten, is zeker een aanrader voor iedereen, nadien mag er voor mij plat gedraaid worden, want dan begint de witte wijn en al toch te werken :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Alle zeg, ik vind die foute muziek & meezingers nog keer de max, jullie niet dan? Als er foute parties zijn in Gent ben ik altijd van de partij. :)
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Ik haat het woord 'fout' 8)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Wie heeft da woordje 'fout' eigenlijk uitgevonden? Waarom moet men elke goeie plaat van uit de jaren 60-70-80 persé 'fout' gaan noemen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten