[TK] Ragged Life - Spirit of Summer (Surrender '92) !!!!!!!

Wil je iets kopen of verkopen?
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

funkadelic groovestar schreef:Dat vind ik er ook van,kan iemand zich er niet bij neerlegge als hij het niet op maxi heeft dat hij het niet kan spelen.
Groetjes
Precies, laat die platen toch in hun waarde. Ik zou ook wel graag in een ferrari willen rijden maar helaas...

Nog een kleine anekdote over hoe ik het het Ragged life project ken:

Ik hoorde een paar maanden voor de eerste release dat Marko een nieuw label opstarte. Natuurlijk was ik nieuwsgierig. Nadien bleek dit natuurlijk niet te kloppen. Marko probeerde alleen maar de promo's uit van pole folder, en kreeg daardoor een vermelding op de hoes. Als ik toen had geweten wat die vinyls nu waard waren had ik het hele pak meegenomen =)
Ik heb ze ooit alle 3 gehad (het zijn er eigenlijk 4, maar die laatste kwam pas veel later). Volgens mij heb ik de eerste 2 bij Rare in eindhoven gekocht en de 3e bij bcm mechelen. Daar stonden er toen ook maar een handvol.

Later hoorde ik "my friend is taking drugs" in La Rocca waar Marko hem vaak speelde. Maar om je eerlijk heb ik de beste herinneringen aan de "spirit of summer ep" met het nummer "white lights". Marko speelde dat vaker als laatste nummer en dan ging echt het dak eraf in Lier.

Mijn maat woonde indertijd in BXL en we gingen vaker naar tour & taxi. Daar is hij in contact gekomen met pole folder. Bij hem thuis geweest ed
Pole folder vertelde dat de zangeres van ragged life de poolse Olga was. Mijn maat heeft zelfs de orginele geschreven teksten in zijn handen gehad. In ieder geval. Zelf waren ze niet zo tevreden of het ragged life project. Met name de samenwerking met Olga en de post productie was niet goed. Je hoort ook wel dat het afmixen en het persen niet echt goed gedaan is.

Het grappige is dat Jean van illusion een paar jaar geleden "surrender 92" van de "spirit of summer ep" ging draaien, en iedereen dat vinyl ineens moest hebben voor een ander nummer. Je wilt niet weten hoeveel mails ik erover heb gekregen.

Vele jaren later ben ik met CP in contact gekomen. Ik vertelde hem dat die vinyls zo gewild zijn en wat voor prijzen ze online stonden. Hij ging gelijk pole folder bellen. Ze waren echt blij verrast. Ik had hem nog gevraagd hoeveel er eigenlijk geperst waren. Dat wist hij niet precies, maar het waren er wel maar heel weinig. Ik kan dat wel bevestigen, omdat ik indertijd alleen maar een paar stuks heb gezien bij bcm en nooit meer een re-stock. Dit is nu typisch een van die kleine belgische labels die defunkt zijn, en nooit meer opnieuw worden geherperst. Vandaar dat ze zo zeldzaam zijn.
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

mooi verhaal ma wou effe iets rechtzetten.
De zangeres was niet Olga ma Inga en ze heeft buiten Surrender alle plate op de Spirit of summer ingezongen.
Surrender is gewoon de tekst van vroeger met ene andere beat op.
Vind eigenlijk dat de kwaliteit van de plaat wat beter had mogen zijn maar ja.Ze klinkt een beetje stil vind ik.
Heb ze ook alle 4 en ik vind Pole een bom van ene producer,heb ook heel veel van zijn latere werk.
Groetjes
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

funkadelic groovestar schreef: De zangeres was niet Olga ma Inga en ze heeft buiten Surrender alle plate op de Spirit of summer ingezongen.
Surrender is gewoon de tekst van vroeger met ene andere beat op.
My bad, inga ipv olga.
Tis ook alweer bijna 10 jaar geleden dat ik in T&T stond en toen dat verhaal speelde.
Wat betreft surrender klopt idd. Dat is een acapalla van een van die verzamel vinyls begin jaren 90. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ze white lights had gezongen, niet surrender.
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Is 'm al verkocht? Want op Discogs staat een exemplaar aan 175 €...

En als dat de uwe is, zoudt ge me 't plezier willen doen om ook eens een sample van de B-sides online willen zetten?

Ik denk nl dat dat de plaat is waar mijn 10-jarige zoektocht over gaat :D
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 mei 2006, 21:37
Locatie: Boutersem

Bericht door Kimme »

Dit is niet mijn exemplaar, want mijne is al verkocht. Kijk goed uit, want de meeste zijn in erbarmelijke staat, dak al ben tegengekomen. Dus zeker vragen naar de conditie.
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

Sirocco schreef:
funkadelic groovestar schreef: De zangeres was niet Olga ma Inga en ze heeft buiten Surrender alle plate op de Spirit of summer ingezongen.
Surrender is gewoon de tekst van vroeger met ene andere beat op.
My bad, inga ipv olga.
Tis ook alweer bijna 10 jaar geleden dat ik in T&T stond en toen dat verhaal speelde.
Wat betreft surrender klopt idd. Dat is een acapalla van een van die verzamel vinyls begin jaren 90. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ze white lights had gezongen, niet surrender.
die tekst is afkomstig van een discoplaat van eind jaren 70
zal es zoeken naar de titel
Afbeelding
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Mmmmm... Nu ben ik aan't twijfelen... Van wanneer is die Spirit of Summer EP? 't kan ook evenzeer zijn dat 't de B-side is die ik zoek van I'll be right here -> http://www.discogs.com/release/217623

Die plaat is rond 99 - 00 uitgekomen, dus kan 't evenzeer die zijn...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

http://www.discogs.com/release/352837

Dit is ook een bekende plaat van hun
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

hey,
heb ze allemaal en die sample wat je al 10 jaar zoekt is indd die b kant van Spirit of summer.
Marko draaide die veel als sluitingsplaat in La rocca.
Groetjes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten