Hoe groot is je muziekcollectie ?

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Ik denk da ge ook wa meemaakt als ge in zo een platenwinkel staat eh :-o
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Kheb hier een Docu liggen genaamd "Pump Up The Volume" die moet je gewoon es gezein hebben. Daar komt op een gegeven moment Dj Paul Oakenfold (kan er naast zitten) langs achter zijn mega IMPRESSIVE platen kastje met om en bij de 400.000 platen in. Mar is wel zwaar overdreven daar die mannen alles "kopen" gaande van Jazz tot Rock !

Kheb ook een docu liggen "Scratch" die moette ook zeker is een keertje zien, dit gaat over de zoektocht van scratch dj's naar de ultieme exlusieve vinyl. Op een gegeven moment komen ze in zo een 2de hands onozel shopke in de USA. en mocht die kerel is in de kelder ahter platen gaan zoeken. Awel ooit al es een miljoen platen bij elkaar gezien ? dan raad ik aan om die docu is aan te schaffen.
http://www.imdb.com/title/tt0143861/

Ik had vroeger ook de privilege om promo's via de post aan te krijgen (vraag mij aub niet hoe dit kwam, want kan ik geen antwoord op geven) Maar het was van het label "Absolute Sound" en "Gun Records", zat dan telkens ook een papier bij, en moest ik dan mijn comments door mailen over de trax in kwestie.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

tomaz schreef:
keimi schreef:Ik kan me herinneren dat Jeff Mills in mid '90 ergens 1 miljoen platen had...?
Dat zal wel een missing zijn Keimi (200.000 is véél maar een miljoen??).
Ik denk het ook wel feitelijk, daarmee dat ik er puntjes en een vraagteken achter zet. Ik kan me wel het artikel herinneren met de foto van Mr. Mills erbij maar inderdaad 1 million is erg veel hé. Leuk verhaal trouwens van de Mills en de BCM.

Ik kan me herinneren op de éné of andere Mayday dat we in de tribune zaten en de Mills stond net voor ons te draaien (booth in de lucht) tegen ongelooflijke snelheid. De platen werden de ene na de andere erdoor gedraaid zonder de platen in de hoesen te werpen, gewoon in een bak onder de draaitafel. Persoonlijk zeg ik "als Mills draait zet er een camera op" want de manier waarop ie draait is zo verfijnt. Ooit op SONAR hadden ze dit duidelijk begrepen zodat alles zichtbaar op 6 reuze schermen in de zaal. Het laatste wat me bijgebleven is is de tour met mijn hero Laurent Garnier. Dit bewijst dat Mills als radioman echt wel enige kennis heeft van muziek! Spijtig is dan weer te vernemen dat hij naar horen zeggen steeds dezelfde platen speelt...

Laatstlede was het uitverkoop op radio 1 heb ik vernomen...?
Hoeveel platen hebben ze bij de radio Tomaz, enig idee?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ik zou eens moeten gaan kijken wat er van de discotheek op de VRT nog overblijft... Mar aan 't tempo dat ze daar verkopen zal het jaarlijks serieus krimpen.
Radio uit een computer... zooooooo hatelijk hé.
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

Is inderdaad wel een genot om zo een dj's bezig te zien.
Derrick May was in zen hoogdagen ook altijd een bezige bij achter de tafels.
En als je tegen zo een tempo mixt dan heb je gewoon geen tijd om ze netjes terug in de hoezen te steken.Maar als je zo met je platen omgaat zal je ze wel ni veel kunnen spelen denk ik.
Elite Club Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:48

Bericht door illusionfreak »

weet da de frank struyf bij zijn thuis op het moment zo een 17000 platen gesorteerd heeft ma er is nog werk .
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

tomaz schreef:
keimi schreef:Ik kan me herinneren dat Jeff Mills in mid '90 ergens 1 miljoen platen had...?
Dat zal wel een missing zijn Keimi (200.000 is véél maar een miljoen??).
Ik denk het ook wel feitelijk, daarmee dat ik er puntjes en een vraagteken achter zet. Ik kan me wel het artikel herinneren met de foto van Mr. Mills in een kamer vol platen maar inderdaad 1 million is erg veel

Ik kan me herinneren op de éné of andere Mayday dat we in de tribune zaten en de Mills stond net voor ons te draaien (DJbooth opgehangen in de lucht) tegen ongelooflijke snelheid. De platen werden de ene na de andere erdoor gedraaid zonder de platen in de hoesen te werpen, gewoon in een bak onder de draaitafel. Persoonlijk zeg ik "als Mills draait zet er een camera op" want de manier waarop ie draait is zo bezig. Ooit op Sonar hadden ze dit duidelijk begrepen zodat alles zichtbaar op 6 reuze schermen in de zaal. Het laatste wat me bijgebleven is is de tour met mijn hero Laurent Garnier. Dit bewijst dat Mills als radioman echt wel enige kennis heeft van muziek! Spijtig is dan weer te vernemen dat hij naar horen zeggen steeds dezelfde platen speelt... hij koestert ze waarschijnlijk :-)

Laatstlede was het uitverkoop op radio 1 heb ik vernomen...?
Hoeveel platen hebben ze bij de radio Tomaz, enig idee?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

de keimi heeft teveel last van flashbacks :lol:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

:P
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

:finger:
Inderdaad zo is het ook!
Al is het verleden soms wazig
:shaking: :shaking2:
toch blijft er gelukkig nog veel achter hoor
en veel last heb ik er niet van, tis een zalig gevoel zelfs
:D :bball:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Dit ding is misschien een goeie reden om alles te digitaliseren, t'zou geschikt zijn voor Serato en er zit een goei geluidskaart in ...

http://www.djdeals.com/vestaxVCI300.htm
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten