Hoe groot is je muziekcollectie ?

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

tomaz schreef:
Disco Stu schreef:Zijn die kastjes wel stevig genoeg want lijken mij redelijk dunne planken en vinyls wegen toch wel wat.
Op die foto's zijn ze nog niet gevuld maar nu wel. Zo vol mogelijk. En dat geeft geen krimp hoor.
die geven idd geen krimp
en hoe voller ge die steekt
hoe steviger die kast in mekander wordt gedrukt
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

djaxxie schreef:Zou het niet om een typfout gaan?

20 000?
neen, geen typfout...

Als je dat filmpje van CP bekijkt. Dat staat redelijk goed aan de kant, in kasten e.d.... als je bij Franky binnenkomt staat er van aan de voordeur tot aan de achterdeur overal vinyl. In elke plaats. Het kleine kamertje achteraan de winkel in Mechelen staat VOL. Twee grote garageboxen, van voor naar achter en van onder tot boven VOL met dozen platen.
Franky kocht ook niet alleen house en techno, maar ook hopen hip hop en pop.

Ik heb ook nooit geweten dat Franky ooit platen heeft verkocht van zijn collectie. Hij was dat op termijn wel van plan: een deel van de winkel als tweedehandswinkel doen met zijn eigen collectie.

edit : bij CP is 't ook "la bordelle" maar in vgl met huize Jones kan 't er nog door :lol:
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

Mja is inderdaad indrukwekkend wat franky allemaal staan heeft.
Heb al een aantal keren platen van hem gekocht en ik blijf nog constant dingen tegenkomen die ik nog zoek en die hij heeft.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

hij heeft ze misschien wel drie keer :D
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

tomaz schreef:
djaxxie schreef:Zou het niet om een typfout gaan?

20 000?
neen, geen typfout...

Als je dat filmpje van CP bekijkt. Dat staat redelijk goed aan de kant, in kasten e.d.... als je bij Franky binnenkomt staat er van aan de voordeur tot aan de achterdeur overal vinyl. In elke plaats. Het kleine kamertje achteraan de winkel in Mechelen staat VOL. Twee grote garageboxen, van voor naar achter en van onder tot boven VOL met dozen platen.
Franky kocht ook niet alleen house en techno, maar ook hopen hip hop en pop.

Ik heb ook nooit geweten dat Franky ooit platen heeft verkocht van zijn collectie. Hij was dat op termijn wel van plan: een deel van de winkel als tweedehandswinkel doen met zijn eigen collectie.

edit : bij CP is 't ook "la bordelle" maar in vgl met huize Jones kan 't er nog door :lol:
Ik bedoelde heus niet dat ik u niet geloofde hoor.
Want dat doe ik best wel.
Mag ik is vragen wat er tegewoordig gebuerd met de platenshop want kom nog nauwelijks in Mechelen?
Afbeelding
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

De tijd dat mensen nog veel geld gaven voor platen is zo goed als voorbij, welke "liefhebber" anno 2007 koopt er nog voor 125€ aan platen?

Eind jaren negentig was er echt een "bedroom" dj-boom en de shops hebben daar handig gebruik van gemaakt om de koe eens goed te melken, vooral de classics gingen aan woekerprijzen over de toonbank ...

Ge gaat toch niet zeggen dat een winkel moet sluiten door teveel werk zoals er al wat gegaan zijn, het is eerder te weinig en gebrek aan interesse of ook gezegd dankzij "speciallekes" die enkel voor de pro's achtergehouden worden en de rest op hun honger laten blijven zitten! Een andere uitbater helpt ook niets, een reputatie blijf je behouden. Dit doet geen afbreuk in het geval van Franky, maar de vinylkoe is uitgemolken ook al zijn het koopjes
Als er iets protectionistisch zijn het dj's, wie wil meekunnen kan maar best de goede connecties hebben ... ik zou zeggen kan je het niet kopen download het dan maar...

Ik snap die heksenjacht niet, denken ze nu echt dat de mensen terug meer muziek gaan aankopen? Ik koop nog cd's zolang het aanbod me bevalt, dat ze eerst maar eens iets gaan doen aan de wetgeving rond aangekocht mp3's en het gebruik ervan. Betalen en dan nog eens een boete krijgen voor illegale toestanden wanneer je het voor eigen gebruik kopieert no way ....

I rest my case
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Nostalgie90 schreef: Eind jaren negentig was er echt een "bedroom" dj-boom en de shops hebben daar handig gebruik van gemaakt om de koe eens goed te melken, vooral de classics gingen aan woekerprijzen over de toonbank ...
Dat de classics voor woekerprijzen over de toonbank gingen is van alle tijden. De anciens zijn vast bekend met good old Wilfried en zijn streken. Fantastische stock, maar als je even niet oplette veranderde hij de prijstickers als je iets zocht. Achteraf vind ik het wel grappig hoe het er toen aan toe ging. Is toch een stuk leuker dan eenzaam achter je pc'tje tunes beluisteren.
Nostalgie90 schreef: ...dankzij "speciallekes" die enkel voor de pro's achtergehouden worden en de rest op hun honger laten blijven zitten! Een andere uitbater helpt ook niets, een reputatie blijf je behouden...
Als er iets protectionistisch zijn het dj's, wie wil meekunnen kan maar best de goede connecties hebben ...
Voila, daar ben ik het nu helemaal mee eens. Als je niet iedere week voor 200 euro aan platen kocht, dan vergeet het maar. Dat is hoe het spelletje werd gespeeld, positieve uitzonderingen (Tomaz) daarbuiten gelaten natuurlijk.

Als ik twee uur moest rijden om dan afserveerd te worden... dan doe je ook maar een paar keer. Mooiste voorbeeld is BCM mechelen. Die kale azijnzuiper :x heeft heel veel klanten daar weg gejaagd. Erg zonde voor zzino en zijn goede zaak, want bijzondere vinyls hadden ze zeker.
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

Nostalgie90 schreef:De tijd dat mensen nog veel geld gaven voor platen is zo goed als voorbij, welke "liefhebber" anno 2007 koopt er nog voor 125€ aan platen?
Daar denk ik dat ik toch wel aan zit op maandbasis.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Disco Stu schreef:
Nostalgie90 schreef:De tijd dat mensen nog veel geld gaven voor platen is zo goed als voorbij, welke "liefhebber" anno 2007 koopt er nog voor 125€ aan platen?
Daar denk ik dat ik toch wel aan zit op maandbasis.
kga toch ook dik die richting op hoor :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

afgelopen zaterdag nog voor 218 Euri's aan plaatjes gekocht !
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Nog iets..... houden die Ikea kasten dat wel, die platen... er stond iets op van 13KG gewicht ofzo....
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

djginod schreef:Nog iets..... houden die Ikea kasten dat wel, die platen... er stond iets op van 13KG gewicht ofzo....
kijk heel die constructie drukt zichzelf steviger in mekaar door dat gewicht

je legt natuurlijk de grote planken horizontaal en de kleintjes verticaal

zo:
_______
| | | | | | |


en niet zo:

|-|-|-|-|
|-|-|-|-|

zo kan er niveel gebeuren he, steunt allemaal netjes op die kleinere planken,
anders kom je maar eens een kijkje nemen,
ik kan daar zelfs geen aanhangen als ik er iets wil afnemen (dat heb je als je klein bent he)

:P
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

Wat een mooie voorstelling bouq :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Disco Stu schreef:Wat een mooie voorstelling bouq :mrgreen:

wel keer of 5 moeten 'editten', da kwam ni mooi uit, mais bon .. peis dat 't duidelijk is :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Disco Stu schreef:
Nostalgie90 schreef:De tijd dat mensen nog veel geld gaven voor platen is zo goed als voorbij, welke "liefhebber" anno 2007 koopt er nog voor 125€ aan platen?
Daar denk ik dat ik toch wel aan zit op maandbasis.
Vroeger kocht ik dat dikwijls op een week. En moest ik nu bvb geen gezin en huis etc hebben dan deed ik dat waarschijnlijk nog. Mannen als Zzino en Franky deden zeker wekelijks zo'n bedrag op aan platen.

Ter illustratie:
In de BCM tijd werd elke week systematisch elke release die we binnen hadden opzij gezet voor Zzino, behalve de echt platte dingen. Dat varieerde van 75 tot in de topjaren soms 200 titels per week.
In het stock- en verkoopprogramma op de PC zaten we bij het einde van BCM aan een artikelnummer ergens tegen de 40.000. Tel daar de t-shirts en andere prullaria af en de commerciële prut en dan zal het misschien 39.000 titels zijn die er ooit zijn binnengekomen. Laat ons het op 35.000 houden als je ook represses e.d. er aftelt. Die 35.000 heeft hij al zeker allemaal
:D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten