Emmanuel Top

Het forum van legendarische producers
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jun 2005, 15:00
Locatie: Gent

Bericht door vince »

Bruno Cartier niet vergeten :wink:
Afbeelding
zzillezz

Bericht door zzillezz »

vince schreef:Bruno Cartier niet vergeten :wink:
Bruno Quartier heeft enkel maar meegewerkt aan het nummer "Seven Days and One Week" voor BBE.

"Seven Days and One Week" is trouwens voor 90% van Emmanuel Top, de eerste versie werd heel bescheiden uitgebracht onder z'n eigen naam, met als titel "Midnight Express".

Bruno Quartier heeft wel enkele heel goeie nummers gemaakt voor het At The Villa label, en natuurlijk een super remix van At The Villa People - Open your Eyes.[/url]
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

cd's

Bericht door ProgressNation »

hoeveel cd's hebben die eigenlijk uitgebracht?

ik heb:
- die witte 3cd box van Top
- early works van bbe, vroege producties van Sanchioni, Quartier & Tom met o.a. Plexus, Age Of Love,...
- bbe album "games"
zzillezz

Bericht door zzillezz »

Er zijn twee verzamel boxen verschenen van Emmanuel Top, telkens met drie cd's. Onder z'n eigen naam verscheen er ook één album.

1995: Verzamel box 3 cd's "Emmanuel Top - Release", met mix-cd van Eddy Airbow (Attack Records / Drugstore Music Publishing / Emmanuel Top Editions)

1996: Album "Emmanuel Top - Asteroïd" (Novamute / Emmanuel Top Editions)

2002: Verzamel box 3 cd's "Emmanuel Top" (Attack Records / Independance Records / Virgin)

En daarnaast idd die Early Works compilatie met hun vroegste werk (Plexus, Bazz ...), en het BBE album.

Ze zijn nog altijd bezig aan een nieuw BBE album, toch volgens hun platenlabel Kosmo Records. Ik heb er echter m'n twijfels over of het ooit zal verschijnen.
puree

Bericht door puree »

[quote="zzillezz"]Er zijn twee verzamel boxen verschenen van Emmanuel Top, telkens met drie cd's. Onder z'n eigen naam verscheen er ook één album.

1995: Verzamel box 3 cd's "Emmanuel Top - Release", met mix-cd van Eddy Airbow (Attack Records / Drugstore Music Publishing / Emmanuel Top Editions)

heb eddy airbow nog aan het werk gehoord in La Bush. Den George's was duidelijk fan van E Top
zzillezz

Bericht door zzillezz »

Idd, 'k denk dat BBE ooit één keer live opgetreden heeft in La Bush. Iemand die nog weet wanneer dat was?
puree

Bericht door puree »

ja dat klopt eveneens. voor de datum zou ik moeten kijken in een Out Soon (maar die liggen nog op zolder :roll: )
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

als ik mij goe herinner was da op 20 december 96 da ze live optraden...op de jaarlijkse diki record fuif met gemiddeld 20 namen
puree

Bericht door puree »

wat een geheugen !! :shock: :lol: :lol:
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

haha,ja dien datum ga ik nooit vergeten :wink:
Mé-èM

Bericht door Mé-èM »

die woont nu in moeskroen zeker ??

ie woont niet ver van den diki en cyclone , onlangs in cyclone langs geweest met een pakkettje platen die hij weg deed :)
Club Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 22 jan 2007, 15:22
Locatie: Leuvense

Bericht door stessel »

Ik vind vooral Age of love fantastisch van hem. Het blijf een dijk van een plaat. zelfs na zo veel jaren krijg ik er kippevel van als ik ze hoor. Die hoge piep erin :shock:
Een echte all time classic!
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Mé-èM schreef:die woont nu in moeskroen zeker ??

ie woont niet ver van den diki en cyclone , onlangs in cyclone langs geweest met een pakkettje platen die hij weg deed :)
Cyclone records dat is een dear old friend of mine de Goeminne. Veel mee uitgeweest in de good old days
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

stessel schreef:Ik vind vooral Age of love fantastisch van hem. Het blijf een dijk van een plaat. zelfs na zo veel jaren krijg ik er kippevel van als ik ze hoor. Die hoge piep erin :shock:
Een echte all time classic!
De versie met de hoge piep is dus wel de Jam & Spoon remix die door iedereen gekend is als dé classic. Het origineel van E. Top is wel aardig maar wat mij betreft zeker niet van hetzelfde niveau als de door iedereen gekende remix.

zoals al gezegd: zeer sterke producer. Inderdaad het zijn 'm de trage opbouw, de donkere sfeer en de climax die het hem doen en dit allemaal in z'n typische techno/acid/trance/hardtrance stijl. Een van mijn favo's die bijna iedereen vergeet is Climax Vol. 1.1.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

ik heb ooit een mp3-cd van de mens zelf gekregen met allemaal veel langere versies van zijn releases (allemaal een kwartier tot 20 minuten)... da's pas trippen !!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast