Emmanuel Top

Het forum van legendarische producers
zzillezz

Emmanuel Top

Bericht door zzillezz »

Zoals beloofd, beter laat dan nooit:

Emmanuel Top speelt al meer dan 15 jaar een belangrijke rol in de elektronische muziek wereld. Hij is vooral bekend van het BBE project (samen met Bruno Sanchioni), en van de releases op z'n eigen naam op zijn label Attack Records. Met de hit "Seven Days and One Week" verdienden ze allebei genoeg geld om de rest van hun dagen niet meer te hoeven werken :)

Emmanuel Top / BBE / Age Of Love / Plexus / Sigrid / Bazz ...

Dit zijn voor zover ik weet de enige foto's die bestaan van z'n studio " Le Studio Des Ondes ". Ik heb ze verzameld gedurende vier jaar. De studio op de foto's lag toen in Tourcoign, in Frankrijk, net naast Moeskroen (Diki Records ... waar het allemaal begon voor Emmanuel Top), en de Belgische grens. Hij woont nu niet meer in Tourcoign maar meer richting Rijsel (Lille), in een kasteel dat vroeger dienst deed als bordeel :)

Emmanuel & Bruno hebben een tweede BBE album klaar, waaruit reeds twee tracks verschenen zijn meer dan een jaar geleden: "Free" en "Hollywood", maar er zijn blijkbaar problemen met de platenmaatschappij want het album staat "on hold". Maar het zou er zeker moeten komen ... Momenteel ligt BBE onder contract bij het Duitse Kosmo Records.

Respect!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later volgt nog een lijst met al het materiaal.
Laatst gewijzigd door zzillezz op 01 feb 2005, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
puree

Bericht door puree »

FANTASTISCH ! Deze producer / dj verdient hier zeker een plaats !
Ik vind de beat die in zijn producties verwerkt wordt altijd aanstekelijk. Wat ik er ook zeer goed aan vind is diene groove en soms die donkere sfeer.
Verder kent iedereen uiteraard het sublieme BBE (waarbij het begin, nl. die "messteken", door George's in La Bush altijd op een geflipte manier gemixt werd met 1 of andere plaat waarvan ik de naam helaas niet ken ...)

Respect !
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Niet vergeten te melden dat de waalse E. Top van edele afkomst is en dat em eigenlijk al zeer rijk was, voor em begon te producen.
En inderdaad hij is een wonderkind dat alles wat em maakte dikke hits waren om en rond de belgische housescene.
Zijn "Fly Tox, Radio, Static, Spherique, rubycon en niet te vergeten (het commerciellere) Acid Phase" behoren wel tot mijn favorieten hoor !

Het opbouwen, climaxeren van zijn trax zijn niet te geloven, en de meest van zijn trax zijn dan ook menigmaal gecopieerd door andere producers.
Beste voorbeeld van zo een climax tune is "Spherique"
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Top is ne grote naam onder de producers. Zeeeer goede producties. Veel nummers duren meer dan 8 minuten.

En zoals Puree vind ik die donkere sfeer in z'n nummers fantastisch, (goed verwoord) :wink:

Ik denk bv aan Tone, Acid Phase, So Cold, Fly-Tox, Climax, Stress, Spherique, Detune my Fortune

en dan die Ecsta Deal :shock: :shock: :shock: , die ga ik één dezer ne keer uppen op ThaMan z'n stekkie denk, bangelijk nummer :!:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Zeer goed want dat is 1 van de weinige nrs van E. Top die ik niet heb !
zzillezz

Bericht door zzillezz »

Het is door de nummers van Emmanuel Top dat ik me meer in de elektronische muziek ben gaan verdiepen. Die donkere, monotone sfeer ... langzaam opbouwend ... beetje donker soms, maar toch altijd blijven doorgaand ... Ze draaiden z'n nummers toen ook vaak op Galaxie FM (95.3 fm, Frans-Belgische grensstreek) ... waarvan ik toen overtuigd was dat ik de enige Belgische luisteraar was ... ik was pas veertien :)

'k Heb al z'n volledige Attack Records cataloog, z'n album op Novamute, en z'n twee uit 3 cd's bestaande compilaties.

Z'n beste nummer ... Spherique!

Trouwens, Karlos Mendez - Sex A Phone ... dat twee jaar terug nog een rework kreeg door Frédéric De Backer ... dat is Emmanuel Top en z'n broer Jean-François (denk toch dat ie zo heet).
puree

Bericht door puree »

nee, we zijn met z'n 2 die naar galaxie luisteren !
ik luister al sinds 1993. een aantal presentatoren zijn veranderd, maar het station blijft zijn roots trouw => R E S P E C T !!

on topic : E. top is top ! :lol:
Josjie

Bericht door Josjie »

der is zo ééééén stukske uit Turkish Bazar da ik ook machtig vind...
kzou't nazingen ma da hoorde gulder niet hé
zzillezz

Bericht door zzillezz »

"The music was new black polished chrome and came over the summer like liquid night ... the dj's took pills to stay awake and play for seven days" :)

Eerste stuk zit in het origineel, het tweede stuk heb ik in een remix gehoord. Wel sjiek dat het element "seven days" terugkomt. De tekst komt uit "Black Polished Chrome" van Jim Morrison (The Doors).
varth

Bericht door varth »

Idd een fantastisch producer, maar zijn BBE dingen vind ik echt op niks trekken. Seven days and one week vind ik zelfs gewoon rotslecht. Geef mij maar de releases onder zijn eigen naam.

Ik heb hier ook een triple album liggen dat op news uitgekomen is. Het was eigenlijk een compilatie van zijn bekendere tracks en een cd met een dj set van hem. Rare set wel, bestaat uit allemaal samples en loops.
stefankarlson

Bericht door stefankarlson »

ze zijn wel rap van't net gehaald, kun je de foto's terug ff online zette?
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

emmanuel heeft inderdaad vette platen hoor,ik heb er hier ook een deel van hem en heb totaal niet te klagen over de stijl muziek, ook carat muziek trouwens op the legendary monday's :D greetzz 8)
zzillezz

Bericht door zzillezz »

Trouwens, op de foto zit Emmanuel Top links, en Bruno Sanchioni rechts :)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

hehe... ik dacht dat ik Franky Jones zag zitten.... :lol:
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

ThaMan schreef:hehe... ik dacht dat ik Franky Jones zag zitten.... :lol:
mja hij lijkt er inderdaad wel wat op e :wink: greetz 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten