scalini (leuven-herent)

Het forum van de andere legendarische clubs
stefankarlson

scalini (leuven-herent)

Bericht door stefankarlson »

dj:joris (gebruikte de kop van zyn geliefde huisdier nl. slang om mee te scratchen; da zou nog iets voor gaia geweest zyn)
newbeat,overgang naar house
sluiting in '92/'93 (instorting plafond)
Op de plaats van scalini staat momenteel een fitnesszaal.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

hehe wat was da juist met die slang? :D
wacco

Bericht door wacco »

ik peins da ge verkeerd ze maat want scallini was langs de kanten van kortember, de mannequin was op de baan leuve mechele (in herent) en daar is idd het dak ingestort.. waar de mannequin was is nu de room en daarvoor was het delano..
speedy

Bericht door speedy »

wacco schreef:ik peins da ge verkeerd ze maat want scallini was langs de kanten van kortember, de mannequin was op de baan leuve mechele (in herent) en daar is idd het dak ingestort.. waar de mannequin was is nu de room en daarvoor was het delano..
Ja ik heb die Joris ook daar zien scratchen zelfs met een fles shampagne en al. Voordat die Joris daar draaide was er Steve Johnson die de boel daar op stelte zette.
P@t
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2005, 20:26

Bericht door P@t »

In zijn hoogdagen was het de place to be. Ik heb er enorm genoten van de New Beat-tijd met dj Steve Johnson. Daarna is de muziek wat geevalueerd en draaide inderdaad Joris Van Heukelom daar. Eén van 's lands beste dj's als je het mij vraagt.

Wie heeft er foto's please ???
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2006, 13:12

Bericht door Phreak »

wacco schreef:ik peins da ge verkeerd ze maat want scallini was langs de kanten van kortember, de mannequin was op de baan leuve mechele (in herent) en daar is idd het dak ingestort.. waar de mannequin was is nu de room en daarvoor was het delano..
juist, maar met kortember --> Kortenberg (= meer naar Brussel toe), bedoel je misschien Kampenhout, de Room ligt tussen Herent en Kampenhout-Sas op de Mechelsesteenweg. Tijdje langs gewoond..

Sorry voor het zagen, maar kortember ?!





Is da familie september ?
stefankarlson

Bericht door stefankarlson »

die foto's zijn wel welkom, uitstekend middel tegen nostalgitritis :wink:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

De scalini in Leuven... machtig kot die wel mee profiteerde van de mainstream van het moment toen... New Beat.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Scalini is idd de club waar het plafond naar beneden kwam. Weet het nog goed want mijn nonkel werkte toen bij de firma die de inrichting en belichting van de club had gedaan. Joris was daar één van de dj's. DIe is nu een hoge piet bij MTV/TMF.

De Mannequin was de club van Franky Jones vroeger (in het pré newbeat/house/techno tijdperk).
Laatst gewijzigd door tomaz op 11 jan 2008, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Josjie

Bericht door Josjie »

ah ben blij da'k nu weet waar da lag,

ga gedurende de komende 2-3 maand een aantal rars posten met een video in (zie topic boccaccio) waar de uitbater van de scalini in een panel zit met jan van rompuy en nen hoop buurtbewoners en al te discusieren. Max van nen kerel :-)
speedy

Bericht door speedy »

Van Scalini heb ik nog twee tapes liggen een van dj joris waar vanalles op staat en een van steve johnson zou ik ook nog hebben.
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 mei 2006, 21:37
Locatie: Boutersem

Bericht door Kimme »

Ben van het leuvense en heb der wel wilde verhalen over gehoord, ma was toen nog maar 12 ofzo dus nooit geweest, jammer want blijkbaar was diene joris wel raket.
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Scalini bevond zich in Veltem Beisem. (tussen Kortenberg en Leuven)
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

over de Scalini. kan ik ook nog wel het één en ander vertellen. Scalini was eigenlijk één van men eerste discotheken. ervoor was ik wel al in klein discotheekskes geweest zoals Bonaparte en Europa (eppegem) , hof ter heide (sterrebeek) maar dat was meestal met nonkel omdat ik nog maar 14 jaar was. toen ik eindelijk 16 was ben ik direct beginnen uitgaan naar Scalini. spijtig genoeg heb ik juist het new beat Steve Johnson tijdperk gemist :?
Toen ik er begon uit te gaan was Dj Joris aan de beurt. geweldige dj. hij is ook de reden waarom ik zelf begonnen ben met platen aan te schaffen.
Diene kerel had een bangelijk goeie stem en kon scratchen met de voet. Ben er zeker van dat vele dj's zelf ni met handen zo goed kunnen scratchen als hij met zen cowboy botten aan. De Sacha projecteerde dan een spot op de platendraaier en iedereen stond erop te gapen. Met de slang heb ik hem zelf nooit bezig gezien. Ik herinner me ook da hij ooit zo verkeersborden had binneghaald van op straat en daar stond hem dan zo onozel mee te doen. was echt lachen! de muziek die hij toen draaide varieerde wel. de leuke plaatjes toen waren voor mij oa : 101 'just as long as i got you', the at-moz-fear, 49ers 'touch me' fpi project 'back to my roots' Guru josh 'infinity' the mixmasters 'grand piano' etc.. er werd toen ook wel al wa funk gedraaid zoals soul to soul enzovoort. De dicotheek zelf was dik in orde. het plafond kwam naar beneden en de lasershow was toen wel al heel wat.
Het plafond is inderdaad één keer iets te ver naar beneden gekomen en heeft blijkbaar iemand zen oor verwond.

Een paar jaar nadien werd de Joris voor naar het schijnt een belachelijk reden onstlagen en dan kwam Mike Thompson overnemen.
Ook een hele goei dj maar men voorkeur ging toch naar de Joris.
Buiten scratchen en leuke mixen kon de Mike ook wel goed rappen. hij zette en zonnebrilletje op, de spot werd dan op hem geprojecteerd en iedereen weer aant gapen. Hij maakt er altijd zo een varkensgeluidje tussen. was wel grappig altijd.

De Joris heb ik jaren nadien nog is teruggezien bij de WIF in Mechelen en hij zei me zelf dat de Scalini één van zen leukste tijden waren. Op die moment draaide hij in den Exedra in Halle. nog zo een leuk keetje. :twisted:
Laatst gewijzigd door Zven1 op 05 mar 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:52

Scalini

Bericht door thierry »

Heb destijds ook Scalini bezocht want mijn favoriete DJ draaide er met name Steve Johnson;Herinner mij nog het openingsweekend met hem,had een ongelooflijk goeie stem en platenkeuze.Peter Hoogland draaide er ook nog....nog zo'n wreed monument in dj'80's land!Laatste Dj was de technisch begaafde Joris.Tja,het waren allemaal collega dj's van mezelf die in ook wat tenten draaide in en rond Leuven...Bridge,The Freak,De molen,Cosmo,de Ster,Xanadu..eva Helaas mooie en lang vervlogen tijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 4 gasten