TeeCee

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

keimi schreef: Yellow Cab was ook de winkel waar hij in stond.
Ik weet niet juist of die winkel van hem is... iemand?

mmm hij was er allesinds verkoper van de vinyl......of hij mee in de zaak zat zou ik niet weten

allesinds werd na het vertrek van teecee ,yellowcab gewoon verder uitgebaat door de man&vrouw die ik er altijd heb weten instaan

Dj Ghost heeft daar btw ook nog als verkoper gewerkt.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Er werkte op de vinylafdeling toch ook een zekere Sven als ik me niet vergist?
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

...

Bericht door ProgressNation »

Nux Nemo ... Heb ergens ooit een interview met Jo Bogaert opgenomen op StuBru, waarin hij zei dat hij Hiroshima samen met Teecee (uit Carrera, dancing rechtover Bocca) heeft helpen structureren. Voor Bogaert was dit de eerste kennismaking met elektronische muziek want bracht voordien onafhankelijk rock en bluesmuziek uit.
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2007, 01:56

dj Axxie

Bericht door henk the dj »

hey there,
als jij inderdaad nog tapes hebt van mij in de periode van de Balmoral, dan zou je me daar wel een plezier mee kunnen doen. You always can cal me on 0497 67 10 99 .

greetz,

Henk
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Re: ...

Bericht door elkewelke »

keimi schreef: Wreed de Ghost ook ofwa? En werkte DJ Bart daar ook niet? ge weet wel die van "Wanna Play House"
http://www.discogs.com/release/957104
Bart zat indertijd naast mij op de schoolbank. Man man die heeft het wel gemaakt met die hit. :roll:
jaja Ghost......toen hij infeite nog vrij onbekend was (voor cherry periode)
vriendelijke gast :)

mm dj bart nu dat ge het zegt..........vaag herinner ik mij dat wel
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Dj Bart (nu Bart Reeves) heeft daar inderdaad ook nog een tijdje gewerkt. Ik denk dat dit was in de periode dat hij "Beats And Kicks" presenteerde op TOPradio Aalst.
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

en wat Teecee betreft

was, toen hij in yellowcab werkte, ook resident dj in "Basilic" (Aalst) geworden.....nadien werd dit "Jail"....en tenslotte in de as gelegd door brandstichting.....

had ook op dat moment een radioprogramma......op een lokaal radiostation....

de laatste keer dat ik hem ben tegengekomen werkte hij voor een koerierbedrijf (ook al paar jaren terug)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Hehe 'Basilic", da was eerst het "Muisken" zeker?
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

...

Bericht door ProgressNation »

Bazilic was ik al vergeten. Nooit geweest maar wel flyers van gezien in Out Soon of Move-X. Was Dava of Jack Phoenix daar ook geen resident? Is dus precies ook geen echt succes geweest.

Jail, was dat niet van die gast van Mad Club (Boterham). Heeft ook nog een artikel van in de Out Soon gestaan. Maar ook nooit geweest.

Verder dan Kings, Barshock (op zondag, huidige backstage, toen de muziek van op Serious Beats cd's) en The Clip (toen in handen van Jo Bogaert?) ben ik midden/eind jaren 90 nooit geraakt in Aalst. Aja toch, den Oxygene, de Cargo en Promille hebben we ook nog gedaan (moest de compagnie volgen :mrgreen: ) :roll: In Kings altijd vlotjes binnengeraakt, ook voor m'n 18de.

Ten tijde van DJ Bart ben ik eigenlijk niet veel meer naar Yellow Cab geweest. Iedere keer als ik daar ging, drongen ze nogal erg zijn singletjes op die me geen bal interesseerden. Het was soms echt ergerlijk, en blijven vragen of ik hem niet wilde of ik even wilde luisteren.

Was Yellow Cab niet in de zelfde handen als Target Records voordien? Die mensen zijn toen paar keer op de vingers getikt voor gesjoemel (platenverkoop) en plagiaat (nummers van US-house nummers gecovered zonder toestemming te vragen). Zijn ook wel paar interessante dingen op uitgekomen zoals PLB System als ik me goed herinner.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik heb ook eens opgevangen dat er in Yellow Cab wel eens gesjoemeld werd.
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2007, 18:17

Re: dj Axxie

Bericht door de choco »

henk the dj schreef:hey there,
als jij inderdaad nog tapes hebt van mij in de periode van de Balmoral, dan zou je me daar wel een plezier mee kunnen doen. You always can cal me on 0497 67 10 99 .

greetz,

Henk
Ik heb er ook nog een aantal van je henk zal er eens mee naar montuno's komen ... grtz
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2007, 19:55

Bericht door Bart Reeves »

Bon even wat toelichting van mijn kant...

Ik ben begin 1997 in kontakt gekomen met de cd/vinylwinkel Yellowcab...Ik was toen reeds dj in een club in Diest, nl. James. Ik heb daar TeeCee leren kennen maar ook mensen als Mike Thompson, George's, etc...

Ik nam er deel aan een dj contest en werd 2de. Door mijn ervaring als radiopresentator had ik wel bij iedereen een mondje vol en al gauw leerde ik van al deze collega's hun 'history of house' kennen. Buiten het commerciele gedoe had ik op die moment geen vat meer op de underground scene...Ok begin de jaren 90 had ik wel de Bonzai-Mania meegemaakt (remember al de t-shirts op straat!!) maar naargelang mijn opdrachten meer en meer commercialiteit uitstraalde, was het evident dat ik ook die richting uitging.

TeeCee heeft me op die moment terug doen inzien dat onbekendere house de beste stap zou zijn...Hij gaf mij tips qua platenkeuze maar was anders dan de eigenaar van de zaak...De heer Pieter Bultè (of J Bertoli zoals op de platen..alhoewel hij geen noot kon spelen!!) was énkel geintresseerd in de BIG bucks...die verkocht zijn eigen uitwerpselen als het moest...het moest gewoon opbrengen!

Toch heeft dhr Bulté wereldwijde connecties...zijn verleden als A&R-man van Target Records zal hier wel een grote rol hebben in gespeeld...die gasten hebben dus indertijde Dikke poen gepakt met produkten als PLB-System, Neon - Voices, etc.... Door zijn connecties uit the good old days kon hij enorme aantrekkelijke deals uit zowat elke platenfirma halen...in binnen- én buitenland.

We herinneren ons allemaal nog het mega succes van Natural Born Deejays...weet dat dit project eerst gewoon een party was van TeeCee...Ik heb nog een affiche gezien van enkele dj's samen met TeeCee die poseerden in hun blootje...een vinylplaat zou voor de nodige censuur zorgen. TeeCee wou dit project uitbreiden naar platenprodukties toe, dit om zijn party's de nodige extra aandacht te geven. Yellowcab gaf hem en zijn 3 andere kompanen de kans om via hen een nieuw label in het leven te roepen, hallelujah NAF was born...Naked and Famous zou het geesteskind van TeeCee en Natural Born Deejay's worden...Na het imense succes van 'A Good day' volgde nog een knaller...Opus by Mike Thompson....

Pieter Bultè had andere plannen...de mega-veel poen die er te pakken was heeft hij dan ook gretig gepakt bleek later. Ondertussen had hij alweer een nieuw gezicht ontdekt...Hij had een opnamestudio, 2 full time producers die (al dan niet ingeschreven) voor hem werkten..hij had enkel nog een extra touch nodig....Ik werd bij dit naamloos project gehaald om live acts te gaan verzorgen, doch ik overtuigde hem van mijn muziekale kwaliteiten op de piano...we maakten met 3 mensen het nummer 'Wanna Play House'...wist ik veel wat een impakt dit ging hebben op mijn verdere leven.

Uiteindelijk zijn we ook ferm in het zak gezet geweest door de mensen van Yellowcab, toch kan ik niet altijd kwaad zijn op die mensen want ze hebben ook al hun krachten gebundeld om mij ong. 350 optredens per jaar te bezorgen..van landelijke party's tot overzeese toestanden.
De rest is geschiedenis....

Hoewel forumganger Progressnation het niet kan laten om wel overal een beetje op mijn kap te zitten moet ik toegeven dat hij gelijk heeft in zijn standpunt...hun manier van verkopen was meer verzeulen van hun produkten...Ook in mijn carrière als sales-agent in Yellowcab heb ik hierover menige discussies gehad...de 3 jaren dat ik daar heb gesleten (oa met collega's als Dj Ghost!) heb ik echt dingen gezien die niet koosjer waren. Maar ja, een oude vos verleert zijn trukjes niet heb ik steeds geleerd....


Dj TeeCee zal ik altijd herinneren als iemand die leefde voor de muziek, hij heeft machtige dingen bewezen in dit land in een tijd zonder internet, jaloezie en afgunst. Iedereen die zich deze tijd herinnerd denkt nog vaak terug...ben ik zeker van.

Ik was aanwezig op zijn "officiele" laatste dj set in de Pulse Factory vorig jaar...Het was alsof het noodlot opnieuw toesloeg want ik wist niet eens dat het zijn laatste set ging zijn...we hebben achteraf nog leuk bijgepraat en nog es ne goeien op gedronken.

Om af te sluiten nog even dit over mezelf..kwestie van de kwatongen nog wa extra voer te geven :P : Ik heb een kans genomen die ik geen tweede keer in mijn leven ging krijgen...Ik heb tussen 98 en 2002 een gewéldige 4 jaarse gehad qua muziekprodukties en dj sets...in binnen én buitenland heb ik unieke dingen gezien en meegemaakt. Wat heeft mij dit opgeleverd buiten enkele schamele euro-tjes?? Een mooie platencollectie (9000 ex), enkele leuke herinneringen aan de muur waaronder 1 GOUDEN plaat voor Wanna Play House (28000 stuks verkocht), een goede echtgenote en nu ook recentelijk een flinke dochter die ook al de Senheisser op haar hoofdje durft te zetten.
Buiten de gebruikelijke jaloerse opmerkingen van sommigen....

Kan ik hier fier op zijn? HELL YEAH !! :D

Voor de échte geintresseerden... www.bartreeves.be
Iedereen evolueert in het leven..ik ook ;)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Mooie toelichting ;)
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2007, 19:55

Re: ...

Bericht door Bart Reeves »

keimi schreef:
Bart zat indertijd naast mij op de schoolbank. Man man die heeft het wel gemaakt met die hit. :roll:
En wie ben jij dan wel als ik vragen mag??
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

...

Bericht door ProgressNation »

@ Bart Reeves

Sorry maar ik was in jouw Tropicana- en Wanna Play House-periode niet echt bepaald een fan. De weg die je nu bent ingeslagen vind ik dan wel stukken beter. Ik ben dus zeker niet volledig anti-Bart 8) Ik ben zelf geen dj of producer, dus verder heeft dit niets met afgunst te maken. Het is ook wel geweten dat veel "correcte dj's" eind jaren '90 toen commerciële dance hoogtij vierde onder een schuilnaam ook wel een centje meeverdienden. Dat jij hierover wel gewoon eerlijk bent vind ik zelf een pluspunt. En dit terwijl bepaalde andere grote namen hierover wel hypocriet blijven doen, en blijven ontkennen dat ze toen ook één of andere commercieel nummer uitgebracht hebben.


Als ik Marco Bailey hoor afgeven op trance krijg ik het er wel van. Die gast verloochent gewoon zijn roots ... Typisch Belgisch alweer. In Duitsland is dit bv. geen schande, waar namen zoals Sven Väth en DJ Hell nog altijd beweren dat er destijds pak goeie trancers uitgekomen zijn en een revival mischien wel aan de orde is. In België worden zulke uitspraken enkel aanvaard als een 20-jarige dj uit Culture Club dit zegt :mrgreen: Ik heb de indruk dat als je in België het woord "trance" nog durft aanhalen onmiddellijk op een "zwarte dj lijst" komt. En dit terwijl het toch wel één van de main-genres was in de jaren '90. Er zijn tegenwoordig idd hippere genres, maar het is toch een deel van ons verleden waar we trots op mogen zijn.

De dance- en clubscene lijkt al even hypocriet als het politieke wereldje hier :roll: Niet verwonderlijk dat er zoveel misgaat tegenwoordig. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat de mindere scene toch vooral te maken heeft met een andere tijdsgeest (het woord megadancing klinkt al lang niet meer hip). Er is dus wel een gebrek aan charismatische dj's die net zoals Marko, George's, ... nog volk op de been brengen en pak emoties en respect oproepen bij het volk. Niet enkel omwille van de muziek, maar volgens mij ook als persoon. DJ's die alles kunnen relativeren en zichzelf geen sterren wanen. Die hun eigen stijl aanhouden maar toch ook een commerciëler publiek op de dansvloer kunnen houden. Conclusie: Er komen geen nieuwe publiekslievelingen meer bij, en alles is eerder regiogebonden.

Dit even terzijde :) Back on topic:
En dat er daar "louche" zaakjes gebeurden in Aalst is wel algemeen geweten.. Heb ik verschillende artikels over in de pers gelezen, o.a. over de vervalsing van Ultratop waar telkens de naam van die Bulté aan de orde komt. Wel erg te lezen dat zoveel mensen in de dancescene opgelicht zijn, en dat deze heren er blijkbaar ongestraft of met een lichte straf zijn vanaf gekomen.
Laatst gewijzigd door ProgressNation op 23 aug 2007, 23:02, 14 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast