TeeCee

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2007, 01:56

TeeCee

Bericht door henk the dj »

hey there,

ik vond tee cee een van mijn favoriete collega's. In de tijd van de Carrera wist hij me elke week te verassen met sublieme sets. Volgens mijn bescheiden menig was hij het wel die mee lag aan het begin van de electronic music in Belgie. Was echt een dee jay die mij kon bekoren. Voor de rest laat ik het aan jullie over, but it's really nice to see that after all this time, people still are thinking about that time.


groeten,

henk (balmoral ) 8)
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Henk , heb jij geen setjes meer voor ons van die magische tijd? :bom:
Afbeelding
Afbeelding
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2007, 01:56

tapes Balmoral

Bericht door henk the dj »

Ik zou eens goed moeten checken, platen alleszins wel ;-) Neen seriues, weet wel een paar vrienden van mij die echt nog wel tapes hebben van die tijd. Alleszins mocht het U iets zeggen, deze zaterdag draai ikzelf all night long op my 40 th birthdayparty @ Montuno's Gent, en zal er zeker een goeie set old stuff naar voren brengen, en misschien kan ik die dan wel registreren op Cd. Alleszins van harte welkom.

peazze,

Henk
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

TeeCee Brain ? of was dit nog een andere ?
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

ThaMan schreef:TeeCee Brain ? of was dit nog een andere ?
Je had (als ik niet mis ben) er 2, TeeCee die ook nog op dinsdag in CM draaide en TC Brain.
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: tapes Balmoral

Bericht door djaxxie »

henk the dj schreef:Ik zou eens goed moeten checken, platen alleszins wel ;-) Neen seriues, weet wel een paar vrienden van mij die echt nog wel tapes hebben van die tijd. Alleszins mocht het U iets zeggen, deze zaterdag draai ikzelf all night long op my 40 th birthdayparty @ Montuno's Gent, en zal er zeker een goeie set old stuff naar voren brengen, en misschien kan ik die dan wel registreren op Cd. Alleszins van harte welkom.

peazze,

Henk
Als je interesse mocht hebben , kan er ook nog wel aan enkele raken van jou in Balmoral.
Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

...

Bericht door ProgressNation »

TC Brain is iemand anders hoor. Komt uit het Luikse en draaide op o.a. Mayday, in Montini, soms als guest in Cherrymoon. Tegenwoordig zit die terug in Real dacht ik (na verandering management in Barocco)?

Teecee komt uit het Aalsterse. Draaide in de Carrerra (van horen zeggen, was nog veel te jong) rechtover de Boccaccio in de vroege New Beat-periode. Heb altijd de gehoord dat men daar muzikaal altijd een stapje voor was op Bocca, Bocca speelde vooral in op de grote massa. Vooral bekend bij de jongeren voor zijn commerciële project Natural Born Deejays (A Good Day en enkele commerciële nummers). Was volgens mij ook medeverantwoordelijk voor het project "Nux Nemo". Denk dat hun grootste hit "Hiroshima" een samenwerking was met Jo Bogaert (later wereldberoemd dankzij Technotronic). In de jaren 90 ook resident geweest in CM.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

TC Brain draait nu in de Bozzini in Nederland.

Draaide Tee Cee ook niet in de Champoo in Wichelen?
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

leuk topic manne!

TC of Teecee komt idd. uit het Aalsterse en hij lag ongetwijfeld aan de basis van de belgische muziek. Na de Carrera en de begintijd van de Cherry Moon draaide hij als resident in Chomilfoo in Dendermonde. Hij had tot enige tijd een platenzaak in Aalst en speelt wel nog eens op een retro. Zijn bekenste nummers uit de late '80's zijn "Hello I Love You". En ik dacht dat hij hier ook voor iets tussen zat maar ik kan verkeerd zijn "GND For Fun"? Nux Nemo is de eerste New Beat sound die in de hitparade verscheen, volgens mij heeft TC hier niets mee te maken al zou het wel kunnen hoor...who am I?

Kris kastaar uit Aalst was er ook zo een pioneer, vroeger was hij belgisch kampioen DMC en draaide na Carrera en begin van de Bocca later in Krypton...

Maurice Engelen, Olivier Pieters, Frank de Wulf, CJ en nog vele anderen zijn in mijn ogen ook pioneers. Pioneers en clubs uit de jaren '80... er zijn er zoveel hé, net als de industriele revolutie op gang kwam na den oorlog :-)

Vroeger was er de AB en de Prestige in Antwerpen, de Vertigo in Brussel, de Carrera in Gent,... Maar de Carrera, man man, wree verhalen heb ik daar al van gehoord. Later hebben ze daar rechtover dan den Bocca geopend maar dit was idd veel meer commerce.

Ikzelf verzamel alles wat New Beat aangaat, de sound van de Carrera spreekt me erg aan. lekkere duistere electro - pré new beat. Spijtig dat ik daar nooit geraakt ben :-(

En de Champou u in Wichelen komt hier ook nog ter sprake :-) Ik weet dat dit al een club was van toen men ouders nog gingen stappen. Mijn vriendin heeft daar nog gewerkt ten tijde dat Spike daar draaide. Wijle gingen na de CM naar den Balmoral, Champou of Extreme, (of gewoon naar huis :-) Veel volk was er nooit in de Champou, max ooit eens 20 man maar de sfeer was wreed! Donker kot waar ge U moest bukken om door een gang binnen te gaan. Eens binnen was het donker, natte muren, veel rook en rare mensen :-) Kheb de flyers onlangs nog in men handen genomen, steeds in 2-kleurendruk...

TC Brain is een ander persoon hoor. Komt uit de mid 90's en won ooit de DJ contest in Extreme. 'Twas toen DJ Contest met Marusha als main act. Wreed avondje maar ik kan het me nog steeds herinneren hoor! :-)

Niet te veel schrijven keimi anders stopt ge ni meer met uitleggen... :-)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Met andere woorden

TC - 1991
TC - 1992 (Funky Guitar)
TC - 1993 (Harmony)
TC - 1994 (Psychedelic Colours)

Was dit dezelfde maker als die van "Hello I Love You"
Toch stuk voor stuk classics zene !!!
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ThaMan schreef:Met andere woorden

TC - 1991
TC - 1992 (Funky Guitar)
TC - 1993 (Harmony)
TC - 1994 (Psychedelic Colours)

Was dit dezelfde maker als die van "Hello I Love You"
Toch stuk voor stuk classics zene !!!
dacht het niet ..

TC - 1991 en zo waren italianen ofzo
dezelfde als FPI Project
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

http://www.discogs.com/artist/DJ+TeeCee
hier zie je nog enkele verwezenlijkingen vd man.
heeft ook nog ene remix van Traxion:perfect motion gemaakt.
Groetjes
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2007, 18:17

Re: tapes Balmoral

Bericht door de choco »

henk the dj schreef:Ik zou eens goed moeten checken, platen alleszins wel ;-) Neen seriues, weet wel een paar vrienden van mij die echt nog wel tapes hebben van die tijd. Alleszins mocht het U iets zeggen, deze zaterdag draai ikzelf all night long op my 40 th birthdayparty @ Montuno's Gent, en zal er zeker een goeie set old stuff naar voren brengen, en misschien kan ik die dan wel registreren op Cd. Alleszins van harte welkom.

peazze,

Henk
paul rutherford get real , nog nooit gehoord op een retro en heb het zoveel op tapes van balmoral toendertijd ...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

ThaMan schreef:Met andere woorden

Was dit dezelfde maker als die van "Hello I Love You"
Toch stuk voor stuk classics zene !!!
Inderdaad commercial classics uit de begin periode van R&S. Niet echt de duistere kwaliteit van de beginperiode van de new beat maar eerder het begin vant einde in mijn ogen :-)

De tweede die hij uitbracht op R&S was Steppin Stone, die heb ik nog liggen met de achterkant volgeschreven ter gelegenheid van Dirk "T.C." zijne verjaardag in de Chomilfoo club. Aan de tekst te lezen heeft die nog mooie tijden beleefd.

De remix van Traxion - Perfect Motion is op Yellow Cab uitgekomen.
Niet echt men ding hoor :oops: maar je kan mij altijd trachten te overtuigen :-)
Yellow Cab was ook de winkel waar hij in stond.
Ik weet niet juist of die winkel van hem is... iemand?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

"Get Real" & "Steppin Stone" vond ik 2 super tracks met een lekkere Drive.
"Steppin Stone" met de typische fluitjes in :) Mega als ze draaide in de Bocca, iedereen mee fluiten.....

TC 1991 staat hier toch zwaar genoteerd in men pers top 5 zene...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten