Pré-Extreme

Het forum van Extreme in Affligem
69
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 aug 2008, 21:26

Re: Pré-Extreme

Bericht door 69 »

Dizzy schreef:Mijn vader is ook nog korte tijd eigenaar geweest van de dancing voor de eigenlijke Extreme. Stadsbestuur van Dendermonde had ons (Ckomilfoo) een sluiting opgelegd wegens buurt overlast en dergelijke. Dit was in de periode dat Boccaccio gesloten werd. Dus mijn vader had het plan om op zondag Olivier Pieters te laten draaien in 'L'Orange Mecanique' om zo het volk van de toen gesloten Boccaccio op zondag over te nemen.

Dit bleek helaas geen succesvolle operatie met een faillisement tot gevolg. L'Orange Mecanique heeft slechts 6 maanden bestaan. Mijn vader heeft toen ook de definitieve sluiting van Ckomilfoo kunnen voorkomen in beroep te Gent.

Ik heb hier thuis nog een oude VHS band liggen die werd gebruikt door de makelaar voor potentiele kopers. Die video toont de hele club inclusief stockruimtes, vestiares en dergelijke. Ik zal die video eens zoeken en capturen voor op Youtube.

Als ik me goed herinner werd de club Extreme een jaar nadien geopend.

Voor L'Orange Mecanique heette de club trouwens 'Le Chapeau'.
was op de L'Orange Mecanique dat diene grote johny walker op het dak stond dacht ik. Toen het gebouw nog leeg stond en er nog geen sprake was van een disco ging het gerucht de ronde dat VTM het gekocht had en er een studio wou van maken, bleek achteraf dus een kwakkel te zijn...
69
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 aug 2008, 21:26

Re: Extreme - Telefacts / Jambers - Uitgaansleven vlaanderen

Bericht door 69 »

BelRom schreef:... er kwam toen sprake over de portier van vreemde nationaliteit (kickboxer) die ofwel beschoten werd of zelf iemand neerschoot ...
het was wel degelijk de portier die zelf beschoten werd, en als ik het mij nog goed herinner was het op een hoogst onaangename plaats (voor zover er een aangename plaats bestaat om beschoten te worden :roll: ) nl zijn ballen!
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Re: Extreme - Telefacts / Jambers - Uitgaansleven vlaanderen

Bericht door dj_neo »

BelRom schreef:Het is een echt zweefliedje met goeie beat en vrouwelijke "gekreunachtige" stemmen
Joe T. Vanelli - Play with the voice? Is enorm bekend hoor.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2008, 01:40

Re: Extreme - Telefacts / Jambers - Uitgaansleven vlaanderen

Bericht door BelRom »

Hey,
Thx voor reactie ... inderdaad, Play with the voice is een kanjer plaat !!! Maar het is hélaas die niet :o(
Keep on searching ...
Kvind ze wel is weer :o)
Greettzzz
dj_neo schreef:
BelRom schreef:Het is een echt zweefliedje met goeie beat en vrouwelijke "gekreunachtige" stemmen
Joe T. Vanelli - Play with the voice? Is enorm bekend hoor.
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Bericht door Technolab »

toch ni diene die ik zolang zocht? gekreun genoeg ;)

The Boy From Nowhere - Sexual Freedom
http://www.glandigomusic.com/info.php?bundle_id=84895
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2008, 01:40

Bericht door BelRom »

Super goei plaat en die high life vind ik best ook wel goed ...
Uit al jullie reacties wordt mijn archief groter en groter :d
Blijkbaar toch nog paar goei liekes gemist toen ...
Het is ze nog steeds niet, maar welkom !!!
Greettzzz
Technolab schreef:toch ni diene die ik zolang zocht? gekreun genoeg ;)

The Boy From Nowhere - Sexual Freedom
http://www.glandigomusic.com/info.php?bundle_id=84895
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

BelRom schreef:Super goei plaat en die high life vind ik best ook wel goed ...
Uit al jullie reacties wordt mijn archief groter en groter :d
Blijkbaar toch nog paar goei liekes gemist toen ...
Het is ze nog steeds niet, maar welkom !!!
Greettzzz
Technolab schreef:toch ni diene die ik zolang zocht? gekreun genoeg ;)

The Boy From Nowhere - Sexual Freedom
http://www.glandigomusic.com/info.php?bundle_id=84895
Lil Louis - Fench Kiss? Of ligt dat teveel voor de hand?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Extreme - Telefacts / Jambers - Uitgaansleven vlaanderen

Bericht door quincy »

69 schreef:
BelRom schreef:... er kwam toen sprake over de portier van vreemde nationaliteit (kickboxer) die ofwel beschoten werd of zelf iemand neerschoot ...
het was wel degelijk de portier die zelf beschoten werd, en als ik het mij nog goed herinner was het op een hoogst onaangename plaats (voor zover er een aangename plaats bestaat om beschoten te worden :roll: ) nl zijn ballen!
Ismaël werd toen beschoten net naast zijn teelbal, zijn collega (Frederik?), de blonde portier kwam er eigenlijk slechter vanaf met een schot in de knie, was heel lang werkonbekwaam ...
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Ismaël van Gent? Staat aan bocca nu. Is zelf een crapuulke,ze. :?

Moet wel verschieten zijn. Net naast uw ballen :?
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Jep, dat is em, stond vroeger in Extreme, vooral op maandag.

Ik weet nog dat Nico (de manager) redelijk fier was om hem als portier te hebben. Meestal was een blik van hem al genoeg :mrgreen:

Spijtig genoeg beetje verkeerde keuzes gemaakt want anders ging hij uit zijn carrière als prof boxer veel meer kunnen halen hebben.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

quincy schreef: Ik weet nog dat Nico (de manager) redelijk fier was om hem als portier te hebben. Meestal was een blik van hem al genoeg :mrgreen:
Big ² !!

Ging vroeger veel naar temple in destelbergen, en als ik daar aan de toog zat vanachter kwam hij er ook soms bijzitten. Durfde niet teveel kijken naar die gast. Gevaarlijk manneke. :D
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

En hij was of is ook de man die Abu Jaja of hoe noemt die nu weer bewaakte. ;-)

Het gaat meestal over hem maar die die em naast de kl schoot daar is weinig van geweten precies,
da moet ook gene simpele geweest zijn ofwel wa zottjes om voor de ingang van een club zo'n stoten uit te halen!
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

De gast die geschoten heeft kwam uit Antwerpen maar voor de rest idd weinig over bekend. Ismaël moet hem allesinds gekend hebben want toen hij hem zag aankomen wist hij direct dat er problemen gingen van komen als hij die gast zou binnenlaten.

Dus toegang direct geweigerd, gast werd kwaad, zei tegen Ismaël dat hij hem nog ging krijgen, reed terug weg en kwam pas enkele uren later terug ... in volle vaart op de parking, parkeerwachter kon nog net de deurportiers verwittigen van zijn terugkomst.

Moet wel stressen zijn als je als portier zo plots een gewapende pipo voor jou hebt staan die zonder aarzelen begint te schieten :eek:
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Mijn vriendin is zo ook eens uit Extreme vertrokken toen ze een paar mannen nareden naar de volgende gelegenheid. Die gingen achteraf ook zo'n schietijzer gaan halen ergens een paar straten verder waar ze het ervoor hadden afgelegd. Nadien zijn ze dan achter gereden naar Vaudeville in bxl... Ik denk da'k dan echt ff in de broek zou doen moest ek dat vandaag meemaken! :roll:

Ben zelf niet te veel in Extreme geweest op zaterdag, slechts 5x ofzo dat ik me herinner. Ik herriner me wel de DJ Contest (?met Marusha?) waar TC Brain dan won, echt superavond gehad toen! Maandag was het meestal wel prijs want we hadden verlof als schoolgaande jeugd. We zijn ook nog eens te voet afgekomen wat eigenlijk nog meeveel. We maakten steeds veel leute en waren zeker ni de zware mannen se. :D Ne maat is zelfs eens te voet van de Madox in Ninove naar Extreme gewandeld, gene zever! Opt einde net voor de sluiting ging ik al gaan werken en moest ik 'smorgens telkens daar passeren... wekelijks mannen te voet aant afkomen en héél regelmatig controle gezien in de andere richting. Onze Pa heeft ooit eens de flikken gebeld omdat er bij ons int straat één feestmadam volledig de kaart af aan elk autoportier aant voelen was, er kwam ni veel zinnig meer uit zei em buiten Extreme, Extreme :D :D :D
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

keimi schreef:er kwam ni veel zinnig meer uit zei em buiten Extreme, Extreme :D :D :D
lol :mrgreen:

van liedekerke / denderleeuw gingen er ook veel te voet, ik ging meestal met de taxi toen ik nog geen rijbewijs had. Taxi Michel deed ni anders dan rijden naar clubs, voor Extreme was dat indertijd 400 BEF en delen door 2,3 man was dat zeker te doen.

mijn mama heeft mij ook een paar keer afgezet, maar gelukkig is ze mij nooit komen halen :mrgreen:

en nadien, rijbewijs, vrijheid ... zelfs geen controles in die eerste jaren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten