Gaat vinyl dood en komt mp3 in opmars ?

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Flasheur schreef:
djginod schreef:
Dus ja, als de grote dj's massaal overstappen op CD / Pioneers, dan is het een kwestie van tijd ! Want wil je meegaan, of blijf je hangen ?
bwah, kvind da eerlijk gezegd niet echt een referentie.

Ik weet wel bijna zeker dat dat als referentie wordt gezien. Want ten op zichte van 5 jaar geleden, hoeveel platenwinkels zijn er al gesloten ?

Inderdaad, via het Web kun je het (gelukkig) nog wel bestellen ! Maar ik denk dat dit wel degelijk invloed gaat hebben !
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

Flasheur schreef:
djginod schreef:
Dus ja, als de grote dj's massaal overstappen op CD / Pioneers, dan is het een kwestie van tijd ! Want wil je meegaan, of blijf je hangen ?
bwah, kvind da eerlijk gezegd niet echt een referentie. die grote namen pakken nu eenmaal uit met heel veel promo's of zelf gemaakte ungereleasde tracks enzo die ze maanden van te voren hebben. waar dit vroeger dan geperst werd op een promo vinyl, doet da nu de ronde als mp3'ke. zij worden dus bijna verplicht om over te schakelen. maar de gewone cafe of fuif dj die die speciale dingskes toch nooit vastkrijgt, hoeft dus toch niet persé over te schakelen? of zie ik da nu zo mis? :-D

voorts denk ik ook dat er een groot deel van de vinylkopers, helemaal geen dj is maar gewoon verzamelaar (of gwn bedroom dj dus :) )en zolang dat dieje groep blijft bestaan zal volgens mij vinyl ook blijven bestaan.

nuja, tkan goed zijn dak er helegans naast zit, volg al die evoluties ni zo goed. ik weet alleen dat ik vinyl zal blijven kopen.
je kan net wel makkelijker promo's en exclusievere dingen spelen op mp3 want het aanbod is oneindig
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Bovendien, denk ik dat de café em fuif DJ zoiezo al veel vaker met MP3 / CD draait !!!!
Club Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:39
Locatie: Lier

Bericht door Ultimate Focker »

Mja veel grote namen draaien nu met mp3's... iets wat ikzelf ook heel spijtig vindt want zij willen uiteindelijk toch ook dat hun vinyl verkocht wordt... :? :?

Mja, valt niets tegen te doen peinz ik !

Grtz
8) Veni, Vidi, Vici 8)
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

Ultimate Focker schreef:Mja veel grote namen draaien nu met mp3's... iets wat ikzelf ook heel spijtig vindt want zij willen uiteindelijk toch ook dat hun vinyl verkocht wordt... :? :?

Mja, valt niets tegen te doen peinz ik !

Grtz
hun tracks worden evenzeer op mp3 gereleased zenne, zo verdienen ze er ook aan he
Afbeelding
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

die grote djs spele voor het grootst deel eige plate en promos van collegas en bevriende artiesten met toestemming van .....
en is ni evident mee u platekoffertje op het vliegtuig extra bagage
maar in eige land of korte afstande worde meestal nog vinyl gebruikt
tiesto word die ergens geboekt ergens op groot feest of festival word der van hem verwacht eige producties te spele en is het gemakkelik mee paar cdtjes ff u ding te kome doen ....
club is toch iets intiemer en minder commercieel en word er ook meer met vinyl gespeeld bv op zijn tour gebruikt hij ook vinyl ....
meeste artiesten spele ni veel cd of mp3 buite eige werk of promo
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik denk dat er een stuk voorgemanipuleerde dingen bijzitten, kwestie van een origineel te blijven.
En idd voor de bedroom dj is deze setup onbetaalbaar ...
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

torsion schreef:die grote djs spele voor het grootst deel eige plate en promos van collegas en bevriende artiesten met toestemming van .....
en is ni evident mee u platekoffertje op het vliegtuig extra bagage
maar in eige land of korte afstande worde meestal nog vinyl gebruikt
tiesto word die ergens geboekt ergens op groot feest of festival word der van hem verwacht eige producties te spele en is het gemakkelik mee paar cdtjes ff u ding te kome doen ....
club is toch iets intiemer en minder commercieel en word er ook meer met vinyl gespeeld bv op zijn tour gebruikt hij ook vinyl ....
meeste artiesten spele ni veel cd of mp3 buite eige werk of promo
verklaar dan es het succes van Beatport? kijk daar es naar de mp3 charts van zowat alle grote namen in het housewereldje....
en waarom denkt ge dat technics de boeken gaan neerleggen, omdat hun platenspelers nog steeds massaal verkopen?....don't think so

de omschakeling is een feit!
Afbeelding
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

koop ies 2 technics das voort leve e die krijgt ge ni kapot
kunt ge dr promos vinde op beatport denk het ni ze ....
als gij ergens ga spele mee iets da ge ergens gedownload hebt en sabam komt denkte da die ook zo denke
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

torsion schreef:koop ies 2 technics das voort leve e die krijgt ge ni kapot
kunt ge dr promos vinde op beatport denk het ni ze ....
als gij ergens ga spele mee iets da ge ergens gedownload hebt en sabam komt denkte da die ook zo denke

ge vind net alle promo's op beatport die ge maar wilt :lol:
gij zijt precies ook ne leek he, ge moet gewoon uw aankoopbewijzen van uw mp3's goed bijhouden voor indien ge controle krijgt, allemaal perfect legaal
Afbeelding
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

indd op gebied van cd maar ik krijg men promos nog altij op ouderwetse manier toegestuurd op vinyl(white label) of van bevriende artiesten via msn ....
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

torsion schreef:die grote djs spele voor het grootst deel eige plate en promos van collegas en bevriende artiesten met toestemming van .....
en is ni evident mee u platekoffertje op het vliegtuig extra bagage
maar in eige land of korte afstande worde meestal nog vinyl gebruikt
tiesto word die ergens geboekt ergens op groot feest of festival word der van hem verwacht eige producties te spele en is het gemakkelik mee paar cdtjes ff u ding te kome doen ....
club is toch iets intiemer en minder commercieel en word er ook meer met vinyl gespeeld bv op zijn tour gebruikt hij ook vinyl ....
meeste artiesten spele ni veel cd of mp3 buite eige werk of promo
Ik zie het aan de foto's.... 2 Nederlandse top dj's in eigen land ! EUh, vinyl ???? :?

Voor de mensen die de dj;s niet kennen, de eerste is Ferry Corsten, alweer bezig van 1992 (Wist je dat hij ook de track mede heeft gemaakt van Tellurians, The Navigator !!! ???) en de tweede dj is Marco V(erkuylen) ! in 1996 al DJ Van de bekende Danssalon !
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

djginod schreef:
torsion schreef:die grote djs spele voor het grootst deel eige plate en promos van collegas en bevriende artiesten met toestemming van .....
en is ni evident mee u platekoffertje op het vliegtuig extra bagage
maar in eige land of korte afstande worde meestal nog vinyl gebruikt
tiesto word die ergens geboekt ergens op groot feest of festival word der van hem verwacht eige producties te spele en is het gemakkelik mee paar cdtjes ff u ding te kome doen ....
club is toch iets intiemer en minder commercieel en word er ook meer met vinyl gespeeld bv op zijn tour gebruikt hij ook vinyl ....
meeste artiesten spele ni veel cd of mp3 buite eige werk of promo
Ik zie het aan de foto's.... 2 Nederlandse top dj's in eigen land ! EUh, vinyl ???? :?

wist ik waar dat was .... wss bijna allemaal eige werk en veel plate die nog lang ni gereleased zijn en voor het grote publiek beschikbaar

Voor de mensen die de dj;s niet kennen, de eerste is Ferry Corsten, alweer bezig van 1992 (Wist je dat hij ook de track mede heeft gemaakt van Tellurians, The Navigator !!! ???) en de tweede dj is Marco V(erkuylen) ! in 1996 al DJ Van de bekende Danssalon !
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2007, 14:38

Bericht door Atom »

ik ben paar maanden geleden begonnen met een beetje draaien heb toch wel liever vinyll . Vind het een kunst om met vinyll te kunnen draaien :P
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Atom schreef:ik ben paar maanden geleden begonnen met een beetje draaien heb toch wel liever vinyll . Vind het een kunst om met vinyll te kunnen draaien :P
Ja, da's zeker waar...

Maar ik vind programmeren op een Commodore 64 ook uitdagender dan op een P4 Quad processor met 2 GB intern geheugen, en Vista erop en 500 GB Harde schijf....

Maar nergens te wereld kun je nog aankomen met je zelfgeschreven C64 scriptje... ja, underground bij een aantal freaks !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast