Gaat vinyl dood en komt mp3 in opmars ?

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 sep 2005, 21:38
Locatie: Hasselt

Gaat vinyl dood en komt mp3 in opmars ?

Bericht door Annatraxa »

Ik heb vandaag vernomen dat vinyl met uitsterven bedreigd is, en dat mp3 in zijn opmars bezig is.
Zouden vele dj's tegenwoordig met mp3 draaien en vinyl stilletjes achterwegen houden, of is dit enkel een leugen ?
Wie kan mij meer zeggen over deze geruchten ??
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

hupla! weeral een eindeloze discussie... :?
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 sep 2005, 21:38
Locatie: Hasselt

Bericht door Annatraxa »

Hoi Matthias,
Niet dat ik ooit met mp3 zal starten zolang vinyl nog te verkrijgen valt, maar mp3 is is serieus in zijn opmars bezig, wat ik spijtig vind.
Een site zoals beatport zouden ze gewoon moeten sluiten !
Kunnen ze niks doen tegen die mp3 toestanden ofwat ?
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Annatraxa schreef: Kunnen ze niks doen tegen die mp3 toestanden ofwat ?
Neen
Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Annatraxa schreef:Een site zoals beatport zouden ze gewoon moeten sluiten !
Argumenteer eens waarom juist :roll:
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 sep 2005, 21:38
Locatie: Hasselt

Bericht door Annatraxa »

Gewoon uit respect voor de vinyl liefhebbers !!
Vinyl vind ik trouwens nog het handigst om mee te draaien nog te verzamelen !
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Annatraxa schreef:Vinyl vind ik trouwens nog het handigst om mee te draaien nog te verzamelen !
Er zullen nog wel meerdere mensen zijn die die mening delen. Vooral in situaties waar 't mis kan gaan, vb een plaat die blijft hangen, kan je makkelijker oplossen om wille van 't feit dat je "aan de plaat kan"...

Ikzelf zweer ook nog altijd bij vinyl, maar met cd's op mp3's draaien vind ik een zeer leuke aanvuller...

Maar naar de toekomst toe, denk ik toch dat de vinyl op de achtergrond gaat verdwijnen.
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Ik zou gewoon effe willen reageren met de letterlijke woorden van Lieven vdb (NEWS): Vinyl za nooit verdwijnen want het blijft een 'sexy' product.
maw: vinyl is en blijft zijn waarde behouden en is en blijft het beste dj-product. Neem er de nadelen bij, maar de voordelen zijn nog altijd niet te overstijgen door CD's of mp3's...
vinyl is 'sexy', cd's niet... 8)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Gio schreef:
Annatraxa schreef:Vinyl vind ik trouwens nog het handigst om mee te draaien nog te verzamelen !
Er zullen nog wel meerdere mensen zijn die die mening delen. Vooral in situaties waar 't mis kan gaan, vb een plaat die blijft hangen, kan je makkelijker oplossen om wille van 't feit dat je "aan de plaat kan"...

Ikzelf zweer ook nog altijd bij vinyl, maar met cd's op mp3's draaien vind ik een zeer leuke aanvuller...

Maar naar de toekomst toe, denk ik toch dat de vinyl op de achtergrond gaat verdwijnen.
Met final scratch of serato kan je toch ook aan de plaat terwijl je met mp3 draait?
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Matthias schreef: vinyl is 'sexy', cd's niet... 8)

True that!! :D
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Trab schreef:
Gio schreef:
Annatraxa schreef:Vinyl vind ik trouwens nog het handigst om mee te draaien nog te verzamelen !
Er zullen nog wel meerdere mensen zijn die die mening delen. Vooral in situaties waar 't mis kan gaan, vb een plaat die blijft hangen, kan je makkelijker oplossen om wille van 't feit dat je "aan de plaat kan"...

Ikzelf zweer ook nog altijd bij vinyl, maar met cd's op mp3's draaien vind ik een zeer leuke aanvuller...

Maar naar de toekomst toe, denk ik toch dat de vinyl op de achtergrond gaat verdwijnen.
Met final scratch of serato kan je toch ook aan de plaat terwijl je met mp3 draait?
Ja dat wel, maar ben niet zo op de hoogte van al die final scratch toestanden. Heb eens gedraaid op een feestje waar een gelijkaardige cd-installatie stond, maar dan van Numarck. Dat is zowat de enige ervaring dat ik met dat soort toestellen heb.

Maar ook al kan je in deze gevallen aan de plaat, als een cd of mp3 dan hapert of blijft hangen, dan kan je in dit geval niet ff tegen de naald van je platenspeler tikken zodat de plaat verder kan spelen...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

ach, de techniek staat al wat verder waar de tracks al een stuk worden gebufferd tegen skippen ... trouwens als een dj met mediakaartjes of eigen hardware meezeult zie ik niet in waarom dit dan negatief zou zijn?

Heeft er trouwens nog iemand last van skippende of haperende muziekbestanden tijdens het afspelen op cd?

Nog even te vermelden dat mp3 al jaren bezig is aan een opmars, al dan niet bij de bedroom dj die deze nog converteert naar cd audio ... nu met de HD-spelers en cd spelers die alle formaten aankunnen is dat zeker het geval!
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

For the record, ik vind cd's en mp3 geen negatief punt. Eerder haalde ik aan dat ik zweerde bij vinyl, maar dat een mogelijkheid om met cd's of mp3's te draaien een zeer leuke aanvulling is.

Zelf heb ik een Pioneer CDJ-200. Speelt cd's alsook mp3's en vind dit een zalig instrument in combinatie met mijn Technics...

En hoe ge 't draait of keert, met een cd/mp3-speler hebt ge ook meer mogelijkheden (loops, backspin...)...

Maarja, zoals reeds gezegd, that's the future.
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

De dj in kwestie zal voor zichzelf wel uitmaken wat voor hem het belangrijkste en beste is. Meer kan je hier over niet kwijt.

Vinyl verslijt, is duur, kraakt na een tijd, laat je het vallen staat er een kras op met alle gevolgen vandien, in meerdere getalle weegt het kilo's, je geraakt het kwijt (vliegvelden), ze worden gestolen, stoten tegen de DJ Booth...etc... etc... Enige voordeel, de feeling ermee en de lekkere diepe klanken.

Mp3, compact, haarzuiver, goedkoop, weegt niks en met de technologie van vandaag mixen we juist zelfde met mp3 als met vinyl ! Dus ik kijk geen enkele dj er slechter voor aan, laat ze maar doen... zolang de sets maar super zijn.

Mensen die zeggen dat MP3 niet zuiver is en wat weet ik nog allemaal, haal dan even je kop uit die berg zand. We leven anno 2007 en niet meer in 1998 toen we nog met zeer beperkte middelen een mp3 konden maken aan 128kbps.
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

ThaMan schreef:De dj in kwestie zal voor zichzelf wel uitmaken wat voor hem het belangrijkste en beste is. Meer kan je hier over niet kwijt.

Vinyl verslijt, is duur, kraakt na een tijd, laat je het vallen staat er een kras op met alle gevolgen vandien, in meerdere getalle weegt het kilo's, je geraakt het kwijt (vliegvelden), ze worden gestolen, stoten tegen de DJ Booth...etc... etc... Enige voordeel, de feeling ermee en de lekkere diepe klanken.

Mp3, compact, haarzuiver, goedkoop, weegt niks en met de technologie van vandaag mixen we juist zelfde met mp3 als met vinyl ! Dus ik kijk geen enkele dj er slechter voor aan, laat ze maar doen... zolang de sets maar super zijn.

Mensen die zeggen dat MP3 niet zuiver is en wat weet ik nog allemaal, haal dan even je kop uit die berg zand. We leven anno 2007 en niet meer in 1998 toen we nog met zeer beperkte middelen een mp3 konden maken aan 128kbps.
Om 't ff samen te vatten :D
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast