13 years of Cherry Moon at Cherry Moon: livesets

Het forum van Radar Belgium in Lokeren, de voormalige Cherry Moon
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mar 2006, 10:50

Bericht door oldschoolCM »

waar ik een hekel aan heb is die kakmentaliteit van die mannekes die hun superieur voelen met al hun setjes da ze hebben maar der genen bal van weten hoe het vroeger was omdat ze nog te jong waren

is da nu echt het einde vd wereld om een setje te delen?
ik kwam vroeger elke week met 5-6 cassetten naar huis van alle koten da we afgingen en nu zovele jaren later schiet daar weinig of niks meer van over en nu zie ik allemaal die snottebellen op de fora overbeschermend doen over HUN setjes, tja....


ieder zen ding hé
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 dec 2006, 12:33

Bericht door tomino ( aka dj ds ) »

Vrije Geest schreef:
djaxxie schreef:
Vrije Geest schreef: Hihi. Nu moet jij mij eens uitleggen hoe ik de sample van een plaat moet vinden waarvan ik noch de titel, noch de uitvoerder ken. Ik weet enkel op welke party ze gedraaid werd.

Enige suggesties? :D
Ja, probeer eens te beschrijven hoe die plaat gaat?
Ongelooflijk wacko geluid. Eigenlijk een soort loop. Toen ik haar hoorde kwam ze zacht op, en steeds luider. Na een lange tijd kwam de bas. Beetje Spokesman (Spacies) bas of zo. Is eigenlijk een vrij simpele plaat: wacko geluid + bas, niet veel meer. Maar ik hou wel van wacko geluiden. De plaat is mogelijk uit 2005, maar kan iets ouder zijn. Geluid is beetje vergelijkbaar met het geluid van Celsius: Down for the Count, een hardcoreplaat met ook een nogal wacko geluid.

Suggesties zijn altijd welkom. De winnende tip is geld waard, maar ik moet haar wel kunnen horen, natuurlijk.
Weet niet waarom, maar moet spontaan aan daft punk - rock n roll denken.
Heb je missch een sample van die down for the count?
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

Naja, ik ben te lui en te tam om polemiek te gaan voeren; mijn eerste reactie was niet om "mijn" sets te beschermen of om uit de hoogte te doen; ik maakte gewoon de bedenking dat uw eerste en enige post het aftroggelen van een setje in mijn opzicht wat bedenkelijk is.
Dat is niks persoonlijks, toen dit forum nog een livesets - onderdeel had waren er ook zo mannen, wiens bijdrage tot de discussies hier beperken tot 'thx' of 'merci' ;

Bezie het zo: als ik morgen bij u thuis kom voor wat te praten is er niks aan de hand, als ik na tien bezoekjes eens een cola drink in uw keuken is dat sociaal en plezant, en hoe meer ik langskom hoe leuker. Maar als ik bij u binnenkom, zonder u te kennen en niks te zeggen en gewoon nr uw frigo stap en die leeghaal, ik denk niet dat er veel volk dat plezant gaan vinden.

Soit, we zijn volledig off topic, setjes delen is het einde van de wereld niet
sluit mr af, sets en id's hebben eigen sectie
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

oldschoolCM schreef:waar ik een hekel aan heb is die kakmentaliteit van die mannekes die hun superieur voelen met al hun setjes da ze hebben maar der genen bal van weten hoe het vroeger was omdat ze nog te jong waren

is da nu echt het einde vd wereld om een setje te delen?
ik kwam vroeger elke week met 5-6 cassetten naar huis van alle koten da we afgingen en nu zovele jaren later schiet daar weinig of niks meer van over en nu zie ik allemaal die snottebellen op de fora overbeschermend doen over HUN setjes, tja....

ieder zen ding hé
Ik weet het maar al te goed, want het merendeel van men cassetten zen van men 9 jaar oudere broer.

En ik ben zo goed als gestopt met setjes te delen gewoon omdat er geen wederzijds respect meer is.

Als iemand zijn eerste vraag hier dan ook zoiets is, heb ik uit voorgaande dingen al ondervonden dat het beter is dat ik mij daar niet laat in meeslepen.

Ook aangezien het setje van die avond niet van mij zelf is, zo het van geen respect naar de originele eigenaar getuigen dat ik dit maar even aan hem zou gaan doorsharen.

Ik weet niet of je in de wereld van de cassetten/sets ruils zit, maar het is (naar mijn mening en ervaring toch) een onbeschreven regel dat je zoiets niet doet!

Als je mij daarvoor een snottebel met een kakmentaliteit voelt is dat goed voor jou, maar ik denk dat ik al genoeg bewezen heb op ander vlak voor Cherry. Ik kon ook evengoed zeggen dat ik alle fly's en weet ik veel voor mij zou houden, maar heb ik dat gedaan? Nee ik heb even meer als 2 jaar nu al elke vrije tijd dat ik maar heb, overal fly's afschuimen en code typen om toch maar een site te krijgen die zo compleet mogelijk zou geraken...

En waarom? Voor die ouw zeikers gelijk gij...

DANK U WEL VOOR HET RESPECT ...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Vrije Geest schreef: Ongelooflijk wacko geluid. Eigenlijk een soort loop. Toen ik haar hoorde kwam ze zacht op, en steeds luider. Na een lange tijd kwam de bas. Beetje Spokesman (Spacies) bas of zo. Is eigenlijk een vrij simpele plaat: wacko geluid + bas, niet veel meer. Maar ik hou wel van wacko geluiden. De plaat is mogelijk uit 2005, maar kan iets ouder zijn. Geluid is beetje vergelijkbaar met het geluid van Celsius: Down for the Count, een hardcoreplaat met ook een nogal wacko geluid.

Suggesties zijn altijd welkom. De winnende tip is geld waard, maar ik moet haar wel kunnen horen, natuurlijk.
Allé hem dienen tape nog ies bovengehaald en na uwe uitleg kwam ik nog tot 2 samples, khoop dat een van de 2 is:

Sample 1
Sample 2
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jul 2007, 20:12

Bericht door Vrije Geest »

tomino ( aka dj ds ) schreef:
Vrije Geest schreef:
djaxxie schreef: Ja, probeer eens te beschrijven hoe die plaat gaat?
Ongelooflijk wacko geluid. Eigenlijk een soort loop. Toen ik haar hoorde kwam ze zacht op, en steeds luider. Na een lange tijd kwam de bas. Beetje Spokesman (Spacies) bas of zo. Is eigenlijk een vrij simpele plaat: wacko geluid + bas, niet veel meer. Maar ik hou wel van wacko geluiden. De plaat is mogelijk uit 2005, maar kan iets ouder zijn. Geluid is beetje vergelijkbaar met het geluid van Celsius: Down for the Count, een hardcoreplaat met ook een nogal wacko geluid.

Suggesties zijn altijd welkom. De winnende tip is geld waard, maar ik moet haar wel kunnen horen, natuurlijk.
Weet niet waarom, maar moet spontaan aan daft punk - rock n roll denken.
Heb je missch een sample van die down for the count?
Hier vond ik er één:

http://www.tekitaprod.com/shop/vinyles/ ... 59_fr.html

Klik op: 'face A'. Het geluid dat je van in het begin hoort.

Dit bedoel ik met een "wacko geluid". Bedenk een vergelijkbare plaat, maar dan eerder techno, Cherry style. Rustiger, maar een even zot (trippy) geluid. Een zich steeds herhalende loop van hetzelfde geluid met een Spacies (spokesman) bas erbij. Nogal hypnotiserend ook. Sommigen zouden het misschien te monotoon vinden. En gespeeld op 13 jaar Cherry Moon te Cherry Moon zelf (2005).

P.S. Wat vind je van die 'Down for the Count'?
I teach you the superman! Man is something that has to be surpassed...
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Vrije Geest schreef: Hier vond ik er één:

http://www.tekitaprod.com/shop/vinyles/ ... 59_fr.html

Klik op: 'face A'. Het geluid dat je van in het begin hoort.

Dit bedoel ik met een "wacko geluid". Bedenk een vergelijkbare plaat, maar dan eerder techno, Cherry style. Rustiger, maar een even zot (trippy) geluid. En gespeeld op 13 jaar Cherry Moon te Cherry Moon zelf.

P.S. Wat vind je van die 'Down for the Count'?
Van wacko geluidjes heb ik alleen die 2 samples, de rest zijn nogal wat gekendere cherry platen...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jul 2007, 20:12

Bericht door Vrije Geest »

cherryman schreef:
Vrije Geest schreef: Ongelooflijk wacko geluid. Eigenlijk een soort loop. Toen ik haar hoorde kwam ze zacht op, en steeds luider. Na een lange tijd kwam de bas. Beetje Spokesman (Spacies) bas of zo. Is eigenlijk een vrij simpele plaat: wacko geluid + bas, niet veel meer. Maar ik hou wel van wacko geluiden. De plaat is mogelijk uit 2005, maar kan iets ouder zijn. Geluid is beetje vergelijkbaar met het geluid van Celsius: Down for the Count, een hardcoreplaat met ook een nogal wacko geluid.

Suggesties zijn altijd welkom. De winnende tip is geld waard, maar ik moet haar wel kunnen horen, natuurlijk.
Allé hem dienen tape nog ies bovengehaald en na uwe uitleg kwam ik nog tot 2 samples, khoop dat een van de 2 is:

Sample 1
Sample 2
Jammer genoeg niet. Maar luister eens naar die 'Down for the Count', misschien doet dat een belletje rinkelen.
I teach you the superman! Man is something that has to be surpassed...
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Vrije Geest schreef:Jammer genoeg niet. Maar luister eens naar die 'Down for the Count', misschien doet dat een belletje rinkelen.
Is het echt zo een space geluidje? Anders zal ik morgen nog eens alle sets die ik heb van die periode overlopen. verder is het wel een beetje té hard voor cherry normen denk ik :D

Anders misschien Ricky Forbes - No regular, al is dat niet echt een loop.
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Vrije Geest schreef:En gespeeld op 13 jaar Cherry Moon te Cherry Moon zelf (2005).
13 jaar was toch in 2004?
Of bedoel je nu 14 jaar?

Nog een die me te bovenkomt met Spacie geluidjes
ION - WB

Heeft ook nog een tijdje op de site zelf gestaan. Maar aangezien ik die een jaar ervoor al gehoord heb op 12 jaar zou me dit verbazen.

Het is volgens mij inderdaad wel zoeken naar een speld in een hooiberg...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jul 2007, 20:12

Bericht door Vrije Geest »

cherryman schreef:
Vrije Geest schreef:En gespeeld op 13 jaar Cherry Moon te Cherry Moon zelf (2005).
13 jaar was toch in 2004?
Of bedoel je nu 14 jaar?
Je doet me twijfelen. Misschien concentreren we ons best op de plaat zelf en die sample van 'Down for the Count'. Ik zoek een vergelijkbaar trippy, spacy geluid, maar dan wel een iets zachtere schijf. Nog eenvoudiger van opbouw eigenlijk: spacy melodie en bas, niet veel méér.
I teach you the superman! Man is something that has to be surpassed...
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jul 2007, 20:12

Bericht door Vrije Geest »

cherryman schreef:
Vrije Geest schreef:En gespeeld op 13 jaar Cherry Moon te Cherry Moon zelf (2005).
13 jaar was toch in 2004?
Of bedoel je nu 14 jaar?

Nog een die me te bovenkomt met Spacie geluidjes
ION - WB

Heeft ook nog een tijdje op de site zelf gestaan. Maar aangezien ik die een jaar ervoor al gehoord heb op 12 jaar zou me dit verbazen.

Het is volgens mij inderdaad wel zoeken naar een speld in een hooiberg...
Ik zal morgen eens proberen van die Ion - Wb en die Ricky Forbes - No Regular proberen een sample te vinden. Nu ga ik slapen. Greetz.
I teach you the superman! Man is something that has to be surpassed...
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jul 2007, 20:12

Bericht door Vrije Geest »

cherryman schreef:
Vrije Geest schreef:En gespeeld op 13 jaar Cherry Moon te Cherry Moon zelf (2005).
13 jaar was toch in 2004?
Of bedoel je nu 14 jaar?

Nog een die me te bovenkomt met Spacie geluidjes
ION - WB

Heeft ook nog een tijdje op de site zelf gestaan. Maar aangezien ik die een jaar ervoor al gehoord heb op 12 jaar zou me dit verbazen.

Het is volgens mij inderdaad wel zoeken naar een speld in een hooiberg...
Ja, het is écht een spacy geluid. Maar laten we ons niet vastpinnen op 2005, ze kan wel degelijk ouder zijn. Ik heb de plaat maar één keer gehoord. Zeker geen commercieel succes, dus. Volgens mij heb je dat niet met dat soort platen. Toch vond ik wel dat ze in Cherry Moon wel thuishoort door dat aangehouden spacy, trancy, trippy geluid. Echt een zweefplaat. Een speld in een hooiberg? Die heb ik tot op heden steeds gevonden!
I teach you the superman! Man is something that has to be surpassed...
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mar 2006, 10:50

Bericht door oldschoolCM »

cherryman schreef:
oldschoolCM schreef:waar ik een hekel aan heb is die kakmentaliteit van die mannekes die hun superieur voelen met al hun setjes da ze hebben maar der genen bal van weten hoe het vroeger was omdat ze nog te jong waren

is da nu echt het einde vd wereld om een setje te delen?
ik kwam vroeger elke week met 5-6 cassetten naar huis van alle koten da we afgingen en nu zovele jaren later schiet daar weinig of niks meer van over en nu zie ik allemaal die snottebellen op de fora overbeschermend doen over HUN setjes, tja....

ieder zen ding hé
Ik weet het maar al te goed, want het merendeel van men cassetten zen van men 9 jaar oudere broer.

En ik ben zo goed als gestopt met setjes te delen gewoon omdat er geen wederzijds respect meer is.

Als iemand zijn eerste vraag hier dan ook zoiets is, heb ik uit voorgaande dingen al ondervonden dat het beter is dat ik mij daar niet laat in meeslepen.

Ook aangezien het setje van die avond niet van mij zelf is, zo het van geen respect naar de originele eigenaar getuigen dat ik dit maar even aan hem zou gaan doorsharen.

Ik weet niet of je in de wereld van de cassetten/sets ruils zit, maar het is (naar mijn mening en ervaring toch) een onbeschreven regel dat je zoiets niet doet!

Als je mij daarvoor een snottebel met een kakmentaliteit voelt is dat goed voor jou, maar ik denk dat ik al genoeg bewezen heb op ander vlak voor Cherry. Ik kon ook evengoed zeggen dat ik alle fly's en weet ik veel voor mij zou houden, maar heb ik dat gedaan? Nee ik heb even meer als 2 jaar nu al elke vrije tijd dat ik maar heb, overal fly's afschuimen en code typen om toch maar een site te krijgen die zo compleet mogelijk zou geraken...

En waarom? Voor die ouw zeikers gelijk gij...

DANK U WEL VOOR HET RESPECT ...
wa hebde nu bewezen?
da ge ne site gemaakt en een pak setjes hebt da ge aan niemand geeft
amai chapeau, heb van het begin tot buiten de laatste twee jaar wekelijks meegemaakt dus ge kunt nog iets vd ouwe zeikers leren me dunkt mij gaat het gewoon over het feit van da overbeschermend gedoe van jullie setjes waar jullie al voor te beginnen nooit naartoe zijn gegaan.
heb nog geweten dat de k7en voor 700bfr daar werden verkocht dus rekent uit hé, soit rant over
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

oldschoolCM schreef:
cherryman schreef:
oldschoolCM schreef:waar ik een hekel aan heb is die kakmentaliteit van die mannekes die hun superieur voelen met al hun setjes da ze hebben maar der genen bal van weten hoe het vroeger was omdat ze nog te jong waren

is da nu echt het einde vd wereld om een setje te delen?
ik kwam vroeger elke week met 5-6 cassetten naar huis van alle koten da we afgingen en nu zovele jaren later schiet daar weinig of niks meer van over en nu zie ik allemaal die snottebellen op de fora overbeschermend doen over HUN setjes, tja....

ieder zen ding hé
Ik weet het maar al te goed, want het merendeel van men cassetten zen van men 9 jaar oudere broer.

En ik ben zo goed als gestopt met setjes te delen gewoon omdat er geen wederzijds respect meer is.

Als iemand zijn eerste vraag hier dan ook zoiets is, heb ik uit voorgaande dingen al ondervonden dat het beter is dat ik mij daar niet laat in meeslepen.

Ook aangezien het setje van die avond niet van mij zelf is, zo het van geen respect naar de originele eigenaar getuigen dat ik dit maar even aan hem zou gaan doorsharen.

Ik weet niet of je in de wereld van de cassetten/sets ruils zit, maar het is (naar mijn mening en ervaring toch) een onbeschreven regel dat je zoiets niet doet!

Als je mij daarvoor een snottebel met een kakmentaliteit voelt is dat goed voor jou, maar ik denk dat ik al genoeg bewezen heb op ander vlak voor Cherry. Ik kon ook evengoed zeggen dat ik alle fly's en weet ik veel voor mij zou houden, maar heb ik dat gedaan? Nee ik heb even meer als 2 jaar nu al elke vrije tijd dat ik maar heb, overal fly's afschuimen en code typen om toch maar een site te krijgen die zo compleet mogelijk zou geraken...

En waarom? Voor die ouw zeikers gelijk gij...

DANK U WEL VOOR HET RESPECT ...
wa hebde nu bewezen?
da ge ne site gemaakt en een pak setjes hebt da ge aan niemand geeft
amai chapeau, heb van het begin tot buiten de laatste twee jaar wekelijks meegemaakt dus ge kunt nog iets vd ouwe zeikers leren me dunkt mij gaat het gewoon over het feit van da overbeschermend gedoe van jullie setjes waar jullie al voor te beginnen nooit naartoe zijn gegaan.
heb nog geweten dat de k7en voor 700bfr daar werden verkocht dus rekent uit hé, soit rant over
Lol , wa denkte nu da gij den enige zijt da in diene tijd zé uitgeweest ofwa :roll:
Het is duidelijk dat gij geen belang hecht aan u tapes, ze waarschijnlijk zelf nooit hebt geript en blijkbaar zedde daarom nu chagrijnig dat iedereen ze op een schoteltje moet komen brengen.
Ik deel men sets ook enkel met mensen die ze in mijn ogen verdienen en dat kan op vele manieren zijn.

ps: In 97 - 98 verkocht ghost enz de tapes ook voor 500 a 700Fr dus zo speciaal oud zulde dan ook wee ni zen eh

Wanker :flak:
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast