13 years of Cherry Moon at Cherry Moon: livesets

Het forum van Radar Belgium in Lokeren, de voormalige Cherry Moon
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jul 2007, 20:12

Bericht door Vrije Geest »

Scarface schreef:
Vrije Geest schreef:
Scarface schreef:De Vrije Geest is precies wel filosofisch en dat in combinatie met hardcore :D

naja, mijn punt is gemaakt, ge hebt nu op 24u tijd 20 posts gedaan, das is al beter om iets te vragen 8)
Filosofisch? Mijn filosofie houd ik liever voor mij. Maar ik zal een tipje van de sluier oplichten: Nietzsche, Machiavelli, Spengler, Napoleon, Galton, Aristoteles, La Rochefoucauld, Rée, Eugenics...
Ik sluit mij aan bij Nietzsche en Machiavelli, maar doe er graag Plato bij met een Wagneriaans sausje :D
Bij Plato moet er wel de communistische ideeën bijnemen. De presocratici: dat waren pas individuën. Vanaf Socrates werd de filosofie nogal 'sectarisch'. De denkbeelden van Socrates en Plato hebben jammer genoeg nog steeds hun invloed. Tijd voor iets nieuws!!! De filosofie van Nietzsche is trouwens de enige die betrekking heeft op de hedendaagse maatschappij. Het is het meest doordachte en alomvattende geschrift uit de menselijke geschiedenis. Deze filosofie moet haar invloed nog hebben: ze zal de wereld veranderen, te beginnen met Europa. Dit geschrift is er trouwens op gericht de heersers van de toekomst 'op te voeden', een beetje zoals 'De Heerser' (Il Principe) van Machiavelli. Nu nog wachten op de grote heersers, de nieuwe wetmakers, de nieuwe moralisten... Was trouwens Napoleon niet diegene die het klassieke tijdperk van de strijd om Europa weer heeft ingeluid? Beste bewijs was de tweede poging met Hitler. Het is nog maar een kwestie van tijd voor de derde poging. Ooit zal het wel eens lukken...
I teach you the superman! Man is something that has to be surpassed...
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Bon, als dit hier niet offtopic is weet ik het ook niet meer

lul maar verder bij off topic of zo :lol:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten