Tour & Taxis

Het forum van de andere legendarische clubs
Richman

Bericht door Richman »

Een beetje duiding kan geen kwaad jos!

:arrow:
Josjie

Bericht door Josjie »

Tour & Taxis komt van een familienaam, Thurn und Taxies. Dat was een adelijke familie die daar een kleine 3-400 jaar geleden op dat terrein een kOERIERSBEDRIJF uitbaatte. Elke nacht vertrokken er tientallen koeriers op paarden naar alle uithoeken van Europa. Dit tot grote ergernis van de Brusselaars. Vanwege het NACHTLAWAAI werd een SPREIDINGSPLAN opgesteld waarbij bepaald werd dat de nachtelijke koerriers van het bedrijf via de verschillende poorten de stad moesten verlaten. Zoveel paarden mochten door de ene poort, zoveel door de andere... Die regelgeving heeft ervoor gezorgd dat de familie bedrijf en al hebben opgepakt en hebben GEHERLOKALISEERD naar een DUITSE stad: namelijk Frankurt.

Met welk verhaalke uit dezelfde stad kan je dit vergelijken?
Krizzz

Bericht door Krizzz »

Idd josjie, ik herken dit van ergens :D
Thurn & Taxis is ook een Duits biermerk van diezelfde familie
Dit was mss de oorzaak van al het nachtlawaai :P
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

Josjie schreef:Tour & Taxis komt van een familienaam, Thurn und Taxies. Dat was een adelijke familie die daar een kleine 3-400 jaar geleden op dat terrein een kOERIERSBEDRIJF uitbaatte. Elke nacht vertrokken er tientallen koeriers op paarden naar alle uithoeken van Europa. Dit tot grote ergernis van de Brusselaars. Vanwege het NACHTLAWAAI werd een SPREIDINGSPLAN opgesteld waarbij bepaald werd dat de nachtelijke koerriers van het bedrijf via de verschillende poorten de stad moesten verlaten. Zoveel paarden mochten door de ene poort, zoveel door de andere... Die regelgeving heeft ervoor gezorgd dat de familie bedrijf en al hebben opgepakt en hebben GEHERLOKALISEERD naar een DUITSE stad: namelijk Frankurt.

Met welk verhaalke uit dezelfde stad kan je dit vergelijken?
hehe, da wist ik allemaal ni ze, mercie voor de info! :D
Ibiza Fuckin' Island!
el partyboy

Bericht door el partyboy »

ey ik kan je er iets van vertellen van deze club...dit is eigenlijk een zaal in brussel waar velle goeie feestjes worden gehouden echt nog de max....een aan tzader om er is naar toe te gaan grtz :P
crt
Club Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 okt 2004, 16:55

Bericht door crt »

Ik ben er een paar maanden terug geweest na een feestje.

Vriendin had op JimTv dan concept van Create Your Night gewonnen! En haar feestje ging daar door!

1 van de vetste locaties die ik tot nu toe heb gezien!

Grtz 8)
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

kan ik alleen maar beamen...
quincy

Bericht door quincy »

T&T was voor mij qua interieur en muziek één van de beste clubs van België. Vrijdag stonder er vooral techno party's op het programma, oa Ben Milo heeft daar toen nog één of twee feestjes gedaan :)

Op zaterdag waren de residents Phi-Phi, Marko en Peter Novak. na verloop van tijd waren het enkel nog Phi-Phi en Peter Novak.

De eigenaar is zomaar ineens van dag op dag verdwenen met de noorderzon. Die had problemen met de fiscus en heeft zonder iemand te verwittigen de benen genomen :lol:

Toen T&T gesloten was heeft Extreme nog een poging gedaan om het T&T publiek tot bij hun te lokken door Phi-Phi & Peter te programmeren op zaterdag. Spijtig genoeg zonder veel succes, nogthans was de muziek ook telkens top!
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

quincy schreef: Toen T&T gesloten was heeft Extreme nog een poging gedaan om het T&T publiek tot bij hun te lokken door Phi-Phi & Peter te programmeren op zaterdag. Spijtig genoeg zonder veel succes, nogthans was de muziek ook telkens top!

aha dat was de reden, ik heb toen nooit verstaan waarom ze dat hebben gedaan want phi phi en peter speelden toen ook al samen op maandag
quincy

Bericht door quincy »

wel daarom dus :wink:
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 sep 2006, 12:47

Bericht door Larry »

T&T was super goed!!!!!!!!

Twee zalen, in het begin was zelfs PHIPHI in de kleine zaal aan't spelen.
Was een echt super club vond ik... super hoog, top geluid & muziek.

Ook veel herinneringen
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005, 06:00

Bericht door djgrizzly »

Larry schreef:T&T was super goed!!!!!!!!

Twee zalen, in het begin was zelfs PHIPHI in de kleine zaal aan't spelen.
Was een echt super club vond ik... super hoog, top geluid & muziek.

Ook veel herinneringen
ik ben daar es ene keer geweest, toen het opening was van die 2e zaal.
ik ben aan het denken welk jaar, de opkomende hit van dat moment was mr georgeous, want ik herinner me dat ik dat daar de eerste keer gehoord heb (het volk in de grote zaal werd zot as dat erdoor kwam en ik kende die plaat nog ni op diene moment) dat zal dus 1999 ofzo geweest zijn ? (amai den tijd ga rap :)

was inderdaad nen hele hoge plafond in de grote zaal, ik was op uitnodiging van vrienden van de dj in de kleine zaal meegekomen maar ik weet diene zijne naam nie meer :) zijn lief noemde Iris, een danseres, da weet ek nog :)
Twas alleszins nen geslaagde avond en we gingen zeker nog es terug gaan, maar da ister blijkbaar nooit van gekomen :D
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 sep 2006, 12:47

Bericht door Larry »

heeft er niemand fotokes van T&T toevalig?
Elite Club Member
Berichten: 432
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:23

Bericht door carat-freak »

ik geloof dat die familie Von Thurn und Tassis heet.
is het dak daar gisteren niet gaan vliegen ?
iemand info ?

Het complex Thurn and Taxis is ontruimd nadat een deel van het dak is weggewaaid.

bron : hln
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:24
Locatie: neerpelt

Bericht door eldivino »

Kzie net op het nieuws dat momenteel in de gebouwen van Tour en Taxis een grote tentoonstelling loopt, kheb niet goed geluisterd maar kdacht antiek... schijnbaar een gerenomeerde internationale beurs zoals ik hoorde int verslag...

grtz
mi vario es primeiro
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten