Bonzaï Worx 15 YEARS !

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Downloaders den bak steken, tsjah ik heb de mogelijkheid niet meer om "alles" zomaar te kopen .... desondanks dat ik nog dingen koop!
En ivm dat ne vinyl beter klinkt zou ik zo niet kunnen zeggen, bij ne vinyl is alles precies transparanter van klank dat wel, ne cd kan nooit echt een leeg nog een vol geluid hebben zeker met de afgewogen muziekstijlen anno 2007 ... maar dat is maar een gedacht van nen ouwe zagevent!

Met wie had ik het nu weeral over Hi-Fi klank dat nog steeds de beste is, waar de lage tonen nog een echte kelderklank hadden
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

dat mensen downloaden en copieren .. so what ..
dat mensen daar dan weer geld mee verdienen, dat vind ik fout ..

dat vinyl beter klinkt dan cd .. vroeger jah, tegenwoordig nimeer ..

my 2 cents
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

kvin vinyl toch vele voller en warmer klinke en in een discotheek hoort ge toch verschil tusse vinyl en cd vind ik vinyl is vele voller en zuiverder van bass .... en da krakke hoort dr bij heb ooit man on mars (1e druk) gekocht 2e hand en da gekrak in die break da doe toch iets geeft toch kippevel vink heb die trouwens 200euro betaald wa veel teveel is maar origineel heeft toch iets meer dan repress
en kvind djs mee cd eigenlijk fake (eige mening) mee cd hebt ge totaal geen gevoel en tegewoordig mee die cd spelers en final scratch toestande hebt ge avond school nodig om dr aan uit te kunne wete flijft toch nog altij cd zo denke dr veel djs over ze ....
indien ge mee eige producties draait en promos die nog ni uit zijn op plaat vink cd kunne alleen eige werk dan ....
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

Bericht
bouq
Club Member


Geregistreerd op: 4-9-2006
Berichten: 196
Woonplaats: antwerp - belgium
Geplaatst: di jul 24, 2007 9:33 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

dat mensen downloaden en copieren .. so what ..
dat mensen daar dan weer geld mee verdienen, dat vind ik fout ..

ieder zijn eige mening dr over vinnek wete ....mer al die artiesten doen zo hun best plate te make en verkope en die dan kopiere of downloade vink maar weinig respect hebbe voor die artiest ....
ge maakt tcoh plate om te verkope weet ge das die menste hun broodwinning .... ieder zijn eige mening dr over
gelijk al die djs die mee gekopieerde cds draaie moeste ze pakke
bekijk da langs mijne kant ken veel ''collega's'' die draaie met alleen maar cd en allemaal gedownload das toch ni eerlijk tege over die andere die mee gekochte cd's of vinyl draaie die moeste ze dr allemaal van tusse hale (staan serieuze boetes op)
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

Bericht
Nostalgie90
Elite Club Owner


Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 2647

Geplaatst: di jul 24, 2007 8:13 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Downloaders den bak steken, tsjah ik heb de mogelijkheid niet meer om "alles" zomaar te kopen .... desondanks dat ik nog dingen koop!
En ivm dat ne vinyl beter klinkt zou ik zo niet kunnen zeggen, bij ne vinyl is alles precies transparanter van klank dat wel, ne cd kan nooit echt een leeg nog een vol geluid hebben zeker met de afgewogen muziekstijlen anno 2007 ... maar dat is maar een gedacht van nen ouwe zagevent!

heb het hier wel over dj's e ni persoonlijk op pakke of u aangevalle voele e !!!!
voor in de auto of thuis vink da nog kunne weet ge maar toch ni om elke week te gaan draaie en der u broodwinning van make da vink verkeerd
veel organisaties en discotheken wille geen djs die met cd draaie of alleen eige werk dan ....
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

ooit u bass al ies helemaal ope gedraaid mee plaat da blijft mooi en volk klinke .... mee cd begint alles te overspele en te krakke en te doen dat ni normaal is
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Dat kan ik nu moeilijk geloven eerlijk gezegd... anders zouden er niet zovele dj's met cd's draaien ook ni denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

torsion schreef:ooit u bass al ies helemaal ope gedraaid mee plaat da blijft mooi en volk klinke .... mee cd begint alles te overspele en te krakke en te doen dat ni normaal is
Je WILT dat horen, maar ondertussen is dit onzin !

Ook ik heb een grote collectie vinyl, maar al mijn jaren 80 12" hoop ik toch echt in cd-kwaliteit te krijgen, want dat klinkt gewoon BETER, mits de juiste master is gepakt, en niet een vinyl als master wordt gebruikt !
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

torsion schreef:ooit u bass al ies helemaal ope gedraaid mee plaat da blijft mooi en volk klinke .... mee cd begint alles te overspele en te krakke en te doen dat ni normaal is
Jah, daarmee dat de Top DJ's tegenwoordig meer met cd's draaien ipv vinyl. :roll:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

torsion schreef:Bericht
ieder zijn eige mening dr over vinnek wete ....mer al die artiesten doen zo hun best plate te make en verkope en die dan kopiere of downloade vink maar weinig respect hebbe voor die artiest ....
ge maakt tcoh plate om te verkope weet ge das die menste hun broodwinning .... ieder zijn eige mening dr over
gelijk al die djs die mee gekopieerde cds draaie moeste ze pakke
bekijk da langs mijne kant ken veel ''collega's'' die draaie met alleen maar cd en allemaal gedownload das toch ni eerlijk tege over die andere die mee gekochte cd's of vinyl draaie die moeste ze dr allemaal van tusse hale (staan serieuze boetes op)
ik heb het inderdaad ook meer op dj's die met illegale dingen geld verdienen .. ik download of copieer wel ne keer iets, maar da's dan inderdaad om eens in den auto op te zetten .. en dat weegt niet op tegen wat ik maandelijks spendeer aan vinyl, alsk ga draaien heb ik ook nog het goede oude gesleur met vinylcases :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

indd veel top djs draaie met cd .... maar meestal op verre verplaatsingen en meestal dan eige producties meeste top djs spele 70% eige werk dus hoeve geen plate aan te schaffe
tiesto draait ook cd op als hij op tourne is maar bv in nederland of belgie gebruikt hij ook vinyl denk dat meeste djs toch voorkeur geve aan vinyl iplv cd
als ge ergens in america of ibiza moet draaie is het ni evident mee u platebak te sleure maar nationaal geve meeste djs toch voorkeur aan vinyl denk ik . ieder zijn eige mening hier over
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Nu moet ge mij eens uitleggen waarom een cd dan meer overstuurd zou klinken als dezelfde track op vinyl, sorry maar mij verstand is te klein voor deze niet zo logische redenering .... ofwel is de klank van uwe vinyl te minimaal op sommige tonen of ligt het gewoon aan low budget mixers waar ge de gain een stuk meer moet openvijzen om er iets fatsoenlijk uit te krijgen! Of hebt ge het zelf over slechte kwaliteits-mp3's naar cd branden en dit er dan mee vergelijken?

Er zijn dj boots zonder TT's met enkel cd's of een systeemke met pc , dat heeft met vele dingen te maken. Het oogt wel cooler om met die grote platen te draaien maar ik vraag me af welke voorbeelden dan ge wel hebt waar een dj met vinyl MOET draaien?
Ik ben ook gene pure meer kwa house, maar denk dat een gewone uitbater zich daar gene zak vanaan trekt og ge nu met uwe pc of enkel met cd's staat te mixen zolang ge maar Uw werk goed doet ...
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

effen tussendoor: ik heb dus de originele vierdubbelaar op ORIGINEEL gekocht... :D
En ja, het geluid van vinyl is nog altijd veel dieper dan dat van cd's...
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

pioneer cdx vink toch ni low budget ze
en waarom wille meeste club eigenaars liever vinyl spreek over mijn ondervindinge van clubs en organisaties waar ik al voor gedraaid heb
waarom liever cd dan vinyl .... heb het over gekopieerde en gedownloade cds .... sabam mss
en plaat klinkt nog altij voller en dieper dan cd :D
mijn mening
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

torsion schreef:pioneer cdx vink toch ni low budget ze
en waarom wille meeste club eigenaars liever vinyl spreek over mijn ondervindinge van clubs en organisaties waar ik al voor gedraaid heb
waarom liever cd dan vinyl .... heb het over gekopieerde en gedownloade cds .... sabam mss
en plaat klinkt nog altij voller en dieper dan cd :D
mijn mening
Mening hebben mag, geen probleem. De werkelijkheid is dat er inderdaad een verschil is tussen cd en vinyl. EN dat is dat er veel kwaliteit VERLOREN gaat juist, met het op vinyl zetten van een track ! Dus JA, hij klinkt anders, maar dat is meer het sprankelijke hoog wat je niet hoort !

Maar SOMS kan jij gelijk hebben. Als men een slechte Master (vinyl bijvoorbeeld :P ) gebruikt om een track op cd te zetten, dan kan jouw 12" inderdaad beter klinken !

Uiteraard ziet het er "cooler" uit als je met vinyl draai, maar tegenwoordig met die Pioneers (of Denon's) ziet het er ook leuk uit, en je kan er een hoop meer mee !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten