Eenheidsworst in de Belgische Clubs

Het algemene forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

djginod schreef:Ik bedoelde meer, dat er in 1992 en daarvoor niet zo een opzwepend stuk kwam met die trommels en dan explosie, en dan het nummer begint... dat er wel langere nummers waren, is een feit ! Maar vaak ook genoeg housenummers die net 4 minuten klokten !
Hardfloor - Acperience is naar mijn weten de eerste plaat met die opbouw , die hebben de trend gezet toen ('93)
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2006, 14:13
Locatie: Waasland

Bericht door OkinMaestro »

En met BBE - Seven Days and one week...(was wel commercieel geworden) zat in de niet-radio-edit zo ineens ook een break, met dan ineens nen knal :bom: waarop het terug begon ...de eerste keren was dat wel schrikken toen (van die knal dan)

Den Georges die maakte er vaak in La Bush een spelleke van om die plaat (met 2 keer dezelfde plaat dan op de decks) die break alsmaar opnieuw te laten beginnen...en iedereen verwachte die knal dan (en alleman begon dan al te roepen) en dan begon die break dan gewoon opnieuw...soms 4-5 keer achter elkaar..was wel graaf...gaan dan zenne :compress:
@ctive since 1993
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

geef mij maar platen zoals open your eyes of ayla

- zweefintro
- high hat
- effectje er bij
- bas
- sound1 er bij
- sound2 er bij
- effectje er bij
- opbouwen
...
- climax met alle 15 effecten allemaal tesamen! en gaaan!!!! :-o :-o


(zalig die plaatjes van 10 of zelfs meer minuten :-o )


vooral Open Your Eyes is een prachtvoorbeeld van mijn favo muziek, zo altijd precies een extra schuif openzetten (in ableton, iedere keer een nieuwe laag <PLAY>) prachtig!
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2006, 14:13
Locatie: Waasland

Bericht door OkinMaestro »

En Maybe Tommorow van 2 flying stones....
Die gaat van zijn eigen luider....Alé ja, das mssn met nog platen, maar das dan bij mij toch de enige waarbij de me dat steeds opvalt....
@ctive since 1993
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

OkinMaestro schreef:En Maybe Tommorow van 2 flying stones....
Die gaat van zijn eigen luider....Alé ja, das mssn met nog platen, maar das dan bij mij toch de enige waarbij de me dat steeds opvalt....
(LSD) Alice D. In Wonderland met Time Problem (1992) heeft dat ook !!!

De Bolero ook :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Volgens mij zijn ze al die effectjes op een gegeven moment beginnen gebruiken om een bepaald soort publiek te behagen 8)
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

geef mij maar zweef muziek, kevin jee kon ook zo BOM schijven in zijn sets steken :-o zo echt lange tonen, zweeftrance, enfin, you know what I mean :P ik kan daar zo zalig van wegdromen soms :oops:
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2007, 19:33
Locatie: hyperspace

Bericht door brutski »

Stanne schreef:Volgens mij zijn ze al die effectjes op een gegeven moment beginnen gebruiken om een bepaald soort dope te behagen 8)

:mrgreen:
Age brings wisdom........ or shows up alone...
-- Never grow up ! NEVER !! --
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

goh, nieuwe muziek, ik kan me best nog vinden in de axwell, ingrosso en andere mafia consoorten. plus, ik denk dat minimal en techno niet te mixen valt met pakweg trance, dat klinkt niet volgens mij. ook bpm matig zit dat niet goed, je kan niet springen van 126 bpm naar 140 bpm zonder muziek te verkrachte, tenzij ge ne regi noemt. ma da noemek dan ook weer gene dj.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

depends welke trance he .. minimal laat zich perfect blenden met progressive trance dingen ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Tijsje schreef:ook bpm matig zit dat niet goed, je kan niet springen van 126 bpm naar 140 bpm zonder muziek te verkrachte, tenzij ge ne regi noemt. ma da noemek dan ook weer gene dj.
En welke bpm is dan aan welk genre gelinkt volgens jou?
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

thangt ook wel enorm af van welke dj's hé:

ik vind dat heel wat minimal, progressive, (rustige) techno en (tech-) house perfect samen te brengen valt in één set. Jammer genoeg blijven de meesten bij hun ene genre (een goed vb in de minimal-scene vind ik de minus-dj's die precies allemaal dezelfde platenbakken zitten hebben ....)

Omgekeerd vind ik dan bvb Guy Gerber iemand die variatie in z'n sets brengt: van progressive naar minimal tot techno en house en terug. Die man kan echt op- en afbouwen zoals ik het graag hoor. Anderen vinden dit dan weer niet goed en houden het liever bij éénzelfde stijl.

Smaken en kleuren :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

brutski schreef:
Stanne schreef:Volgens mij zijn ze al die effectjes op een gegeven moment beginnen gebruiken om een bepaald soort dope te behagen 8)

:mrgreen:
Da durfde ik ni zeggen ;)
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

blt schreef:thangt ook wel enorm af van welke dj's hé:

ik vind dat heel wat minimal, progressive, (rustige) techno en (tech-) house perfect samen te brengen valt in één set. Jammer genoeg blijven de meesten bij hun ene genre (een goed vb in de minimal-scene vind ik de minus-dj's die precies allemaal dezelfde platenbakken zitten hebben ....)

Omgekeerd vind ik dan bvb Guy Gerber iemand die variatie in z'n sets brengt: van progressive naar minimal tot techno en house en terug. Die man kan echt op- en afbouwen zoals ik het graag hoor. Anderen vinden dit dan weer niet goed en houden het liever bij éénzelfde stijl.

Smaken en kleuren :mrgreen:
ja idd, ik ben daar tegen, zo op en afbouwen, ik word daar krankzinnig van :oops:
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

ikzelf hoor dat wel graag, opbouwen tot climaxen, tussenpauzes inlassen enzovoorts. over bpm, dat minimal en electro gedoe van tegenwoordig zit tussen de 125 en 130 bpm terwijl progressive meer 130 tot 135 bpm zit, en trance meestal 136 tot 140 bpm

joat joat, 'k zen ne kenner zulle!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten