Eenheidsworst in de Belgische Clubs

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

'k moet eerlijk zeggen da wij vroeger ook nooit voor 00u ergens binnengingen zenne. Eerst bij ons in 't lokaal danscafé of zo en dan zien da we rond 01u in illusion waren tot ... en vaak richting carat of zo
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

quincy schreef:welk jaar was dat dan? voor '95?
ahja,

'92 ofzo

ik moet zeggen dat dat later ook veranderde hoor, dan was't om 20 uur in't cafe duiken om tegen 1 uur lekker scheef den Obsession ofzo binne te stuiken :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

dat is natuurlijk van voor mijn tijd .. maar als dat toen idd zo was dan zou dal allesinds niks voor mij geweest zijn :)
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

toen wij naar At The Villa ('94) gingen, kwamen wij meestal tussen 01h en 03h toe afhankelijk wie er allemaal meeging, en op wie we moesten wachten.
Rond 07h à 08h dan huiswaarts of naar afterke bij iemand.

Dus om maar te zeggen dat wij altijd recht in de ambi toekwamen en nooit veel opwarming hebben gezien.
Misschien een reden waarom het uitgaan verschoven is naar iets later.
Geen idee
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Nele303 schreef: Misschien een reden waarom het uitgaan verschoven is naar iets later.
Geen idee
waarschijnlijk is dat zo ..

vandaar dat ik het toejuich om terug vroeger ambi te maken zodat we op deftige uren in onze nest liggen :) en 's zondags nog iets aan onzen dag hebben ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Je moet niet naar uren kijken om ambiance te maken, je moet wel kijken of er volk is. Zo hebben wij het vroeger altijd al gedaan met de discobar en dat principe pas ik nu nog toe. Wat voor zin heeft het hits te spelen die een volle dansvloer ongetwijfeld zouden doen ontploffen als er nog maar 30 man aanwezig is.
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

voor de opwarmliefhebbers: phi phi warmt morgen op op ATV Vintage ;)

Afbeelding
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

oh my god... wie zegt dat hier dat 'm liever drie keer per avond dezelfde plaat wil horen? daarvoor moet je in een danscafé zijn waar de dj van dienst twee cd's heeft die 'm om beurt draait. nen dj die twee keer dezelfde plaat op een avond oplegt is not done. daarvoor alleen al zou'k em een pets op zijn hoofd geven. 't is niet moeilijk dat clubs fucked up zijn met zo een mentaliteit. hitjes hitjes en hitjes... bah, geeft mij maar es een goe ongekend nummer!
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Zo werden platen nu éénmaal tot hits gemaakt. Ik weet niet meer in welke reportage of interview het is maar daar zegt de dj het zelf ook: in die tijd maakte de dj een plaat. Die kon dan drie keer op een avond passeren.
Kijk naar de mensen die met hun demo's naar mensen als Ron Hardy stapten om die te draaien. Als je bvb de geschiedenis van "acid trax" leest zie je hetzelfde. Bij de eerste keer liep de dansvloer leeg, de tweede keer waren er al wat meer dansers en bij de derde keer ging het dak eraf. Zo werd dat gedaan tot iedereen over die plaat sprak.
En dat werd hier vroeger ook gedaan.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

tomaz schreef:Zo werden platen nu éénmaal tot hits gemaakt. Ik weet niet meer in welke reportage of interview het is maar daar zegt de dj het zelf ook: in die tijd maakte de dj een plaat. Die kon dan drie keer op een avond passeren.
Kijk naar de mensen die met hun demo's naar mensen als Ron Hardy stapten om die te draaien. Als je bvb de geschiedenis van "acid trax" leest zie je hetzelfde. Bij de eerste keer liep de dansvloer leeg, de tweede keer waren er al wat meer dansers en bij de derde keer ging het dak eraf. Zo werd dat gedaan tot iedereen over die plaat sprak.
En dat werd hier vroeger ook gedaan.
Zoals airplay op de radio. Daar worden ook dikwijls slechte platen tot vervelens toe herhaalt tot ze in uw hoofd blijven hangen en dan word zelfs zoiets een hit.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

tegenwoordig is het omgekeerd, ge hoort een kut nummer op de radio en ze gaan het dan pas in clubs draaien. wat was't da'k onlangs hoorde op topradio, dat lieken over 'would you do drugs', nergens te verkrijgen en maar stoefen op topradio dat ze het exclusief hadden. resultaat: binnen een week of zo hoor je het in de clubs en vindt iedereen het super.

ma langs de andere kant, er is ook teveel muziek. er kunnen niet echt hits meer geboren worden. ge moet es kijken op al die download portalen, elke dag massa's muziek in duizend-en-één genres en dat is teveel voor de mensen.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Het is belange niet omgekeerd. Alleen zijn de radio's ook meer en meer clubmuziek beginnen draaien. En de promo's gaan in grote mate ook naar radiostations ipv van vroeger enkel naar de big shot dj's.
Zeg nu zelf: tegenwoordig spelen ze op stubru overdag Djuma Soundsystem, Gregor Tresher, Trentemöller, ... Tien jaar geleden zou' t niet waar geweest zijn.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

tomaz schreef:Het is belange niet omgekeerd. Alleen zijn de radio's ook meer en meer clubmuziek beginnen draaien. En de promo's gaan in grote mate ook naar radiostations ipv van vroeger enkel naar de big shot dj's.
Zeg nu zelf: tegenwoordig spelen ze op stubru overdag Djuma Soundsystem, Gregor Tresher, Trentemöller, ... Tien jaar geleden zou' t niet waar geweest zijn.
Op zich vind ik da gen slechte evolutie. Dansmuziek was toch al mainstream dan kan je het beter aan een zo groot mogelijk publiek laten horen. En zo blijf je toch eniszins op de hoogte. Persoonlijke mening hé.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ik vind het zeer ook niet slecht. Ik droom nog altijd van een echt 24/7 electronic music station. En neen, geen internetradio's. Dat weet ik dat die er met hopen zijn. Een echte radio die ik ook in mijn auto kan horen. En met echte programma's, niet enkel non stop muziek en jingles.
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

tomaz schreef:Ik vind het zeer ook niet slecht. Ik droom nog altijd van een echt 24/7 electronic music station. En neen, geen internetradio's. Dat weet ik dat die er met hopen zijn. Een echte radio die ik ook in mijn auto kan horen. En met echte programma's, niet enkel non stop muziek en jingles.
op wa wachte tomaz?
waar en wil is is een weg ;)
kunne de mense van stubru u geen duwke in de goei richting geven ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten