Eenheidsworst in de Belgische Clubs

Het algemene forum van Legendary Clubs
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Eenheidsworst in de Belgische Clubs

Bericht door Sunreezer »

Er wordt veel te veel binnen de lijntjes gekleurd...

Het is een jammerlijke zaak dat alle EDM stijlen die gedurende de laatste 2 decenia aan bod zijn gekomen tegenwoordig doodgezwegen worden.

Toen ik pakweg 5 jaar geleden een doorsnee club binnenstapte kon ik zowel de laatste nieuwe Push als de recente Bob Sinclar als de laatste YDR horen. Je kon je dus aan vanalles verwachten en je hele avond werd op een originele manier ingekleurd.

Als ik tegenwoordig een club bezoek dan weet ik dat ik mij er niet meer moet aan verwachten. Negen kansen op de tien wordt er de hele avond binnen de lijntjes gekleurd van het gekende genre (minimal - elektro - groove).

Durven de DJ's dit gewoonweg niet meer of wat is er aan de hand? Er zijn zoveel verschillende stijlen gemaakt en er worden nog altijd in zoveel verschillende stijlen platen uitgebracht. Belgische producers zoals Airwave en M.I.K.E. brengen nog regelmatig releases uit maar hier in Belgie zijn deze NOOIT te horen.
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

Probleem is vooral denk ik dat de nieuwere dj's geen verstand meer hebben van muziek en geen eigen mening en gewoon de plaatjes wat iedereen van op solid sounds kent via hun cd's de club inzwieren.
Denk dat dit vooral het resultaat is van het feit dat dj-en "in" is en dat er dan mense met de juiste connecties ma wat amper een platespeler kunne aanzetten ergens kunnen draaien.
Ik vind het geweldigste aan draaien dat je elke week in de platewinkel weer vanalle nieuw plaatjes kan leren kenne ma de meeste wille die moeite al niemeer doen.
Groetjes
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

De nieuwe generatie dj's wil ook alleen maar draaien wat ze zelf graag horen ,vindt het volk het goed is dat meegenomen,vindt 't volk het slecht dan hebben ze niks om op terug te vallen want ze hebben niks anders.
Ze draaien ook zelden nog klassiekers in hun set , hoewel in elk genre platen bestaan van pakweg 10-15 jaar oud die erin zouden passen.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ach het is wss te moeilijk voor ineen te draaien, fouten vallen sneller op en het klankbeeld is niet homogeen genoeg ...
Elite Club Member
Berichten: 432
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:23

Bericht door carat-freak »

ma goed da we " the legend" doen dan....
kan je nog eens wat vanalles horen van '88-'92 en '92-'98....
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Volgens mij zit het probleem bij het feit dat er teveel stijlen gekomen zijn. Iedereen heeft zijn eigen stijl, zowel dj's als het volk en ze zijn tegenwoordig niet meer openminded. Ze willen gewoon hun ding horen en de rest kan de pot op.
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Bericht door Flasheur »

Dj Sven Larsson schreef:Volgens mij zit het probleem bij het feit dat er teveel stijlen gekomen zijn. Iedereen heeft zijn eigen stijl, zowel dj's als het volk en ze zijn tegenwoordig niet meer openminded. Ze willen gewoon hun ding horen en de rest kan de pot op.
maj das wel zo.. annerzijds, in de meeste clubs hebt ge wel 2 zaalkes, waar toch min of meer 2 verschillende stijlen aan bod komen.. naarmate het dan later en later wordt, ziede de stijl van muziek dan ook nog maar eens veranderen. zoda as ge lang genoeg blijft toch nog steeds vanalles gehoord hebt . anyway, ik amuseer mij toch nog altijd bij een avondje uit hoor, ast ni door de muziek is, dan wel door den drank en de sociale contacten :)
* raise your hands in the spirit of house music *
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Veracocha - Carte Blanche (Original Mix)

In welke club kan ik deze plaat nog eens te horen krijgen eigenlijk? Waar past deze nog in het kader?

Het is tegenwoordig precies taboe om nog eens zo een plaat op te leggen,
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

LOL. Moesten zo af en toe eens Carte blance opleggen, het zou de sfeer ten goede komen... Wa ben ik mee dienen minimalistische electro en groove shit. Ik ga allang ni meer uit (buiten bepaalde avonden nr illusion) voor de muziek. Gewoon voor het sociale contact... En tegenwoordig kunt ge dat beter op café dan in discotheek. Waar ik toch pissig loop van al die minimal-electro en co-soorten.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Ik amuseer me steeds in de clubs. De muziek is nog steeds goed, maar ik heb de indruk dat ik een van de weinige mensen ben die eens andere dingen wil horen. Ik ontdek steeds graag nieuwe clubs, en voor mij speelt het geen rol welke sound ze draaien. Techno, house, trance, minimal ga zo maar door, als het goed gebracht wordt dan amuseer ik me op elk genre.
Wat me ook opvalt is dat de mensen niet graag meer "ver" rijden om uit te gaan. Ken genoeg mensen die niet van Lier tot Mechelen willen rijden om te feesten omdat te afstand te groot is. Vreemd, want dat was vroeger volgens mij toch anders. En uiteindelijk is België niet zo groot he.
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mei 2006, 18:58

Bericht door djfist »

Dj Sven Larsson schreef:.
Wat me ook opvalt is dat de mensen niet graag meer "ver" rijden om uit te gaan. Ken genoeg mensen die niet van Lier tot Mechelen willen rijden om te feesten omdat te afstand te groot is. Vreemd, want dat was vroeger volgens mij toch anders. En uiteindelijk is België niet zo groot he.
Heeft ook te maken met de controles hé... Tegenwoordig kunt ge uw straat nog nie uitkomen of ge hebt een controle aan uw been met manier van spreken...
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Dj Sven Larsson schreef:Ken genoeg mensen die niet van Lier tot Mechelen willen rijden om te feesten omdat te afstand te groot is. Vreemd, want dat was vroeger volgens mij toch anders. En uiteindelijk is België niet zo groot he.
Ik durf zelfs niet van 'mechelen rand' naar 'mechelen city' rijden op een zaterdagnacht :lol: Op de belachelijkste plaatsen doen ze controle en drie pintjes volstaan al om een boete te hebben.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

En daarom kan ik ni oordelen over muziek ofzo :?
Club Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 dec 2006, 21:40
Locatie: sint truiden

Bericht door lady_of the night »

Ge moet wel tegen een stootje kunnen, zeker als ge tegen de limburgers wilt kunnen.

Het was echt wel alleen maar om te lachen....

Tis nu toch niet omdat er een dikke 5 jaar tussen ons zit dat we op gebied van humor een generatie kloof hebben ofwel????? :oops: :oops:
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

djfist schreef: Da zijn die mannen die heel traag spreken zeker? :D
:shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten