"Foute" Dance jaren '90

Het algemene forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

"Foute" Dance jaren '90

Bericht door Alain »

Ik draai dus in een ambiancecafé in Leuven , en alle studenten horen ni liever als van diene "foute" dance van de jaren '90 :? Terwijl al wie diene tijd meegemaakt heeft diene muziek a la "i like to move it" en "Mr Vain" gewoon kotsbeu gehoord is .
Waarom is die muziek zo populair bij de jeugd , en wa zijn uw favorieten?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Die tracklist van da setje da ik eens gepost heb, dat is wa ge zoekt.
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mei 2006, 18:58

Bericht door djfist »

Ja valt ook te zien waar hé...

Zoals ge zegt in een ambiancecafé in Leuven, waar het dan nog veel mee studenten zit... Horen niks liever dan dieje foute muziek hé...
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

djfist schreef:Ja valt ook te zien waar hé...

Zoals ge zegt in een ambiancecafé in Leuven, waar het dan nog veel mee studenten zit... Horen niks liever dan dieje foute muziek hé...
Tuurlijk , ik weet ook wel dat ze in Larocca ni aan 't wachten zijn op Dr Alban en konsoorten

Ik had dit topic misschien beter in Offtopic gezet?
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Wat bedoel je juist met 'fout'? Plaatjes zoals van snap, the KLF, enz...?

Die muziek vind ik super omdat ik er mee opgegroeid ben. Alles wat fout is, betekent grote leute. En daar draait het bij de studenten toch om? Ik kan me echt inbeelden dat zo'n meezing plaatje als dr alban het goed doet bij (zatte) studenten.

Trouwens, als ik in een café binnenstap waar ze echte club muziek spelen ben ik weg. Te serieus voor een avondje zuipen...
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Trab schreef: Trouwens, als ik in een café binnenstap waar ze echte club muziek spelen ben ik weg. Te serieus voor een avondje zuipen...
Idd denk ik ook
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

mja: een studentencafé is een studentencafé hé!!! Je gaat er binnen met bepaalde verwachtingen (zowel op vlak van volk, drank en muziek!!!).
En, logisch, wat commercieel is, is goed, want dat kent iedereen. Zo simpel is het (voor de meesten).

Het mooiste voorbeeld blijft voor mij 2 unlimited op dat vlak (Eurodance²)
Ze hebben jaren grote hits gehad!! Goede muziek of niet?
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Eurodance is toch wel wat erover... dan denk ik aan ice mc, twenty4seven, 2 brothers, captain hollywood etc....
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik ben altijd zot geweest van Eurodance.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Eurodance
Van Wikipedia

Eurodance is een stroming binnen de dance-muziek die sinds 1992 erg populair is in voornamelijk Europa, Oceanië en Zuid-Amerika. Destijds werd het genre door menigeen gewoon house genoemd.

Een kenmerk van Eurodance is dat een catchy refrein, met simpele tekst, afgewisseld wordt door raps. De rolverdeling was in de jaren 90 vaak een mooie (blonde) vrouw als zangeres en een donkere rapper. Dit was bijvoorbeeld het geval bij 2 Brothers on the 4th Floor, Culture Beat en bij Twenty 4 Seven. Ook andere line-ups maakten deel uit van Eurodance. Eind jaren 90 veranderde de Eurodance geleidelijk. De rapper verdween en het genre kreeg meer trance-elementen. Een groep die niet binnen de definitie van mooie blonde vrouw en stoere zwarte rapper valt, maar toch als voorloper van de Eurodance gezien kan worden, is Modern Talking.

De muziek kreeg haar naam omdat het erg populair was in Europa en vooral wordt geproduceerd in Duitsland, Zweden, België, Nederland en Italië. Los van de bekendere groepen zijn er honderden kleine Eurodance-projecten. De twee meest succesvolle groepen in dit genre waren het Belgisch/Nederlandse 2 Unlimited en het Nederlandse Vengaboys. Later werden het Belgische Lasgo, Milk Inc en Sylver populair.


Belangrijke artiesten
Niet al deze artiesten (en groepen) zijn strikt genomen pure Eurodance-artiesten, sommigen hebben Eurodance gemaakt en anderen profileerden zich meer op raakvlakken van Eurodance met andere stromingen.

Eerste generatie
De eerste generatie beslaat artiesten die begonnen in het begin (1990/1991) en actief waren tot ongeveer 1993:

2 Brothers on the 4th Floor
2 Fabiola
2 Unlimited
49ers
Cappella
Captain Hollywood Project
Culture Beat
DJ Bobo :D
Dr. Alban
Double You
Ice MC
Leila K
Masterboy
Melodie MC
M.C. Sar & the Real McCoy
Sonic Surfers
Technotronic
Twenty 4 Seven

Tweede generatie
Tussen 1993 en 1996 kwam er groot aantal nieuwe artiesten:

Amber
Alexia
CB Milton
Clock
Corona
Double Vision
E-Rotic :retard:
E-Type
Fun Factory
Haddaway
JK
La Bouche :crybaby:
Livin' Joy
Magic Affair
Pharao
Maxx
Me & My :thumbsdown:
Mr. President
Paradisio
Playahitty
Prince Ital Joe feat. Marky Mark
Real McCoy
Rednex :smoke:
Sin with Sebastian
T-Spoon
Tony Di Bart
Whigfield

Derde generatie
De derde generatie valt in de drie groepen te verdelen, de eerste de gewone Eurodance, die vaak wel iets meer hangt naar gewone popmuziek en dan vertakkingen: Trance/hardtrance (Eurotrance) en Italohouse/dance. De ondervertakkingen lopen door in de vierde generatie daarom staan ze toch los van de derde generatie:

Aqua PDT_031
Captain Jack
Daze
Da Buzz
Deuce ? :study:
DJ Sammy (Feat. Carisma)
Gina G
Kate Ryan
Kim Kay :pukel:
Sash!
Steps
Toy-Box
Vengaboys

Eurotrance
Trance/hardtrance artiesten die een duidelijk Eurodance geluid en gevoel hebben worden te samen meestal onder Eurodance gerekend, soms wordt het ook onder de naam Eurotrance gerekend, maar dan wordt ook soms de commerciële trancemuziek meegerekend:

Alice Deejay
Groove Coverage
In-Grid
Jan Wayne
Lasgo
Nomansland
Novaspace
Milk Inc :pig:
Sylver PDT_022
SQ1

Italohouse
Eigenlijk is Italohouse (ook wel Italodance) een eigen genre, een mengeling van Italodisco en house. In een aantal landen wordt Italohouse ook wel eurohouse genoemd en daarmee ook wel beschouwd als subgenre van de Eurodance of zelfs geheel vallend eronder:

Eiffel 65 :gib:
Gala
Gigi D'Agostino
Prezioso
Samen met de Trance/hardtrance kant van Eurodance beïnvloedden deze artiesten het geluid van de volgende generatie van Eurodance-artiesten. Hierdoor is goede grensscheiding niet ook altijd meer mogelijk zoals die bij derde generatie wel nog vaak te maken is:


Vierde generatie
Akcent
Ch!pz
Dance Nation
Pakito
Passion Fruit
Rollergirl
Noemi
Royal Gigolos
Starstylers
O-Zone

Overlap
Hier onder een lijstje van belangrijke artiesten die een dermate overlap kennen met Eurodance of een bepaalde periode kende dat ze vaak onder Eurodance worden geschaard;

Ace of Base
Alex Party
ATB
Blümchen
DJ Visage
Dune
General Base
Jam & Spoon
N-Trance
Nightcrawlers
Modern Talking
Music Instructor
U96
Urban Cookie Collective
Genres met een grote overlap zijn:

Hiphouse
Italodisco
HI-NRG
Trance
Hardtrance
Rave
Techno
Hardhouse (en Hardstyle)
Happy Hardcore
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik ben daarmee opgegroeid. Het is pas beginnen achteruitgaan toen Milk Inc en co op de proppen kwamen.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Die Italo-toestanden rulen toch een pak ze! Ik kan er echt ni aandoen maar die muziek is toch heerlijk soms. Veel vrolijker en gevarieerder dan die eenheidsworst van electro-groove-minimal die ze nu overal spelen.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Trab schreef:Die Italo-toestanden rulen toch een pak ze! Ik kan er echt ni aandoen maar die muziek is toch heerlijk soms. Veel vrolijker en gevarieerder dan die eenheidsworst van electro-groove-minimal die ze nu overal spelen.
amai nog ni
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

italo disco, ge moet van de p2p's zo eens een paar gig aan italo dico toestanden afhalen, soms hilarisch en simpel maar best te pruimen ...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Nostalgie90 schreef:italo disco, ge moet van de p2p's zo eens een paar gig aan italo dico toestanden afhalen, soms hilarisch en simpel maar best te pruimen ...
als je de prijzen op ebay soms bekijkt, is dit in de dance-stroming met voorsprong het meest puristische genre
... en daar zitten idd zware pareltjes tussen (met misleidende hoezen :) )
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten