History of house overlopen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

History of house overlopen

Bericht door jeec426 »

'k heb onlangs 2 grote reeksen kunnen bemachtigen op mp3. Alle cd's van Illusion en Serious beats tot en met 43. De serious beats heb ik juist allemaal al scannend beluisterd. Heeft toch wel een tijdje geduurd. 'k moet zeggen da het wel de max is als je de muziek zo mee ziet evolueren door de jaren heen. 't is eigenlijk niet te doen. In't begin allemaal boccaccio stijl en dan meer over naar trance en de laatste cd's begint het alsmaar harder te worden.

Ook is't grappig da ik exact kan zeggen met welke uitgave van serious beats ik beginnen uitgaan ben. Dat zal zo rond Serious beats 13 geweest zijn en dan echt vollenbak vanaf serious beats 15.

Nu ga'k beginnen aan Illusion, pff da gaat ook wa melancholie teweegbrengen.
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Stroming is inderdaad voor iedereen anders.
Jij zegt dat je bent beginnen uit te gaan vanaf SB13... dat zal ergens 1994-95 geweest zijn, Ik vond dat House (zoals ik het heb ervaren) toen al iet of wat over de top heen zat en het al zwaar commercieël begon te worden.
Het perfecte jaar maakt ieder voor zich uit maar wat ben ik blij dat ik er vanaf den beginne toch bij was hoor. Maar ik zeg het nog eens, toen stond je daar gewoon niet bij stil...
Toen was je "HOUSE" of je was het niet, tussen in bestond gewoon toen niet !
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

den beste serious beats dien ik heb, ik heb er nie zoveel, is de 7
denk '92, den tijd dat ik ergens in Barocci begon rond te huppelen
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: History of house overlopen

Bericht door djaxxie »

jeec426 schreef:'k heb onlangs 2 grote reeksen kunnen bemachtigen op mp3. Alle cd's van Illusion en Serious beats tot en met 43.

PPPoooosssttteeeuuuuuuhhhhhhh :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

is in totaal 15 gig dus da ga'k ni uploaden met mijn comfortnet lijntje :lol:

heb de serious beats wel op 2 dvd's dus als er kandidaten zijn

@ thaman: 't is da iedereen vind zijn tijd de beste. Die mannen die nu 18 zijn die vinden dezen tijd waarschijnlijk het van het.

't is wel grappig da ik ook minder liedjes ken op die laatste cd's zo van rond 2003, wanneer mijn dochterke geboren is
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

check pm, please
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Heb ook alle cd's van Serious Beats, en ook heel wat van Illusion. Van Serious Beats vind ik vooral de vierde en vijfde editie het sterkste.
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2007, 15:31

Bericht door RedArno »

Ik heb ook alle SB's (zelfs tem de 54 maar vanaf 10 op mp3 ;-) ) en heb ook het geluk dat ik net aan het uitgaan was toen de eerste SB uitkwam(nog gesponsord door radio Contact en Joepie :D )... vanaf 15 ken ik er eigenlijk ook nie veel meer van...
Jaren heb ik de oudste cd's jaren niemeer bezien maar ondertussen is het pure nostalgie geworden ...
Do the thang that keep the smile on your faces ...
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Ik vond destijds ne SB cd (of iets vergelijkbaars) kopen weggesmeten geld. Er stonden nooit echt de killerplaten op die ge int weekend te horen kreeg, op enkele uitzonderingen na. De laatste die ik gekocht heb was de SB 14 in 1994.
Toen zat er toch nog leven in house vond ik. Tis pas een jaar of 2 jaar later beginnen slabbakken.
Perfect jaar was voor mij '93.

@ Red Arno: uw onderschrift is de moeite :D Chique schijf én een leuke bezigheid :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

moet ik toch tegenspreken stanne, bekijk SB 4-5-6 maar s...alle knallers van die periode
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ja en 1,2 en 3 ook !!!! In die tijd werden al deze nummers gedraaid in alle discotheken, of je nou in La Rocca, Globe, Bocca, Illusion, Q, etc kwam, je hoorde altijd wel een van de tracks die op 1,2 en 3 stonden !
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Klote aan SB was, dat ze helden waren in het afkappen of zelfs in het midden beginnen van tracks. Nu zou dat absoluut niet meer kunnen denk ik. Maar toen was je idd beter af dat je alles ook op vinyl kocht om ze toch full te hebben. Ik vond SB meer een buffer om te horen welke de populaire tunes waren. De XXL reeks deed er een schepje bovenop en hierop stonden wel FULL version's en zelfs PROMO's die nog niet eens op Vinyl geperst waren.

Dit was ook het resultaat dat ik toen gestopt ben met alles te kopen en te Dj'en, op den duur had je niks exclusiefs meer bij en had je bwv spreken 7 dj's op een avond met 7 keer dezelfde set. Dit is btw ook een reden waarom Vinyl Junkie's niets moeten weten van Mp3/Digitaal formaat. Maar ze zullen toch gaan moeten hoor...
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

mja, maar ik heb nooit zoveel willen geven voor vinyl (300-400 fr per vinyl). toch ook belangrijk voor niet dj-mensen
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Ok, mss wel, maar ik vond het toch een hoop geld om een CD te kopen waarop maar enkele platen stonden die smaandags en dinsdags (en dikwijls de rest van de week) in uw hoofd bleven hangen vanwege de goei momenten in de clubs. Mijn idee was altijd, ik koop die CD om alles terug te horen wat je int weekend hoort en dan kwam je bedrogen uit. Logisch natuurlijk. Er stond te veel "bladvulling" op in mijn ogen.
Mor nu heb ik juist na lange tijd de SB6 en 14 nog is terug gehoord en inderdaad vele tunes klinken bekend. Plezant om Calling Earth - YDR, Hungarian Wave van K-lab, Euphemia - Mephisto, Acid Phase - Emmanuel Top en vooral Trancefusion - System D2 nog is terug te horen.
Destijds had ik precies een ander gedacht over SB. Had ik ze maar allemaal gekocht :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

ThaMan schreef:De XXL reeks deed er een schepje bovenop en hierop stonden wel FULL version's en zelfs PROMO's die nog niet eens op Vinyl geperst waren.
Dat zal toch een andere reeks geweest zijn. XXL waren bijna altijd edits om zoveel mogelijk tracks op 1 cd te krijgen.
Ik ben er vrij zeker van want heb meermaals de mastering van de cd's bijgewoond.
En als je de tijden op die cd's checkt: http://www.discogs.com/release/135469
En qua promo zal 't ook niet zoveel geweest zijn want dat wil bijna niemand doen. Als er al op stonden dan zal het Big Time produkt geweest zijn en dat is makkelijk te verklaren aangezien de XXL cd's aanvankelijk door Zzino werden samengesteld. En die werkte toen voor Big Time Int.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten